Years & Years - Volume IV - Quiz 1: 10's

Zjerre
Fan
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 19 jul 2021, 13:49

Re: Years & Years - Volume IV - Quiz 1: 10's

Bericht door Zjerre »

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind de verscheidenheid ook leuk. Het is een decennium-quiz en geen genre-quiz. Je geeft het eigelijk zelf al aan in begin van je analyse. De tennies zijn geen evidente periode voor een quiz, minder dan de nillies. Door het internet is er een explosie aan muziek bijgekomen. Zo lijkt het alsof ik niets van muziek weet, wat helemaal niet klopt. Dat er ook veel slechte nummers gevraagd werden, is puur smaakgebonden natuurlijk. Het kan er ook aan liggen dat afgelopen decennium soms de verkeerde muziek met de aandacht ging lopen. Van pop, dance, de vreselijke trap tot rock.
Larsken
Roadie
Berichten: 25
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 15:38

Re: Years & Years - Volume IV - Quiz 1: 10's

Bericht door Larsken »

Zjerre schreef: ma 19 jul 2021, 21:57 Het kan er ook aan liggen dat afgelopen decennium soms de verkeerde muziek met de aandacht ging lopen.
Wanneer er bij een quizbespreking over smaak gesproken (of gehakt) wordt, dan betekent dit meestal dat de quiz qua vorm prima ineen zat. Maar wanneer je stelt dat de voorbije 10 jaar de meerderheid van de mensen fout is door niet naar jouw muzieksmaak te luisteren... :shock: :D
Zjerre schreef: ma 19 jul 2021, 21:57 de vreselijke trap
Dit is ook niet mijn favoriete genre, maar zo'n uitspraak strookt niet met je initiële boodschap. Als je dit genre moet gaan schrappen, zet je de liefhebbers hiervan toch ook gewoon in de kou?

Zeker een handvol aanwezigen in de zaal hoorden dit genre wel graag. Op een brede quiz over het hele decennium kan je je hieraan verwachten. Ofwel neem je deze er dan bij, geef je ze door aan je ploegmakker, of beschouw je ze als 'verliespunten'.

Ik lees hier vooral dat je bevestigt dat het een goed gespreide quiz is en dat jij bij voorkeur een nichequiz speelt. Maar dan vind ik het absoluut niet fair dat je Methos zijn quiz bekritiseert omdat er te weinig naar jouw smaak inzit.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: Years & Years - Volume IV - Quiz 1: 10's

Bericht door beautiful freak »

Zjerre schreef: ma 19 jul 2021, 21:57Zo lijkt het alsof ik niets van muziek weet, wat helemaal niet klopt.
Bedankt om dit zelf nog even te bevestigen, want op basis van je twee reacties had ik het niet kunnen vermoeden.

Gaat dit trouwens nog over de quiz van Filip of over de deuken in je ego? Kijk eens mama, zonder handen - en liefst ook zonder hits, hiphop en housemuziek.

Voor de decenniaquizzen van Filip - laat dit ineens ook een veel te late mini-review over de 60s en 70s zijn of over de avondquiz van afgelopen zondag - hou ik het zoals Anouk bij one word: vakwerk. :clap:
Gebruikersavatar
Matt Rustle
Backing Vocal
Berichten: 53
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 10:49
Locatie: Zottegem <KIPZ>

Re: Years & Years - Volume IV - Quiz 1: 10's

Bericht door Matt Rustle »

Stellingen als "slechte -" en "verkeerde muziek" horen inderdaad niet thuis op een muziekquizforum. Stel je voor dat je alle fragmenten zonder veel moeite kan benoemen, omdat het echt een quiz op jouw maat is: lijkt me ook maar saai.

Dit gezegd zijnde: hoe plezant waren die quizzen van Filip alweer? Een betere start van het quizseizoen kan ik me echt niet inbeelden. Ik heb gevloekt, gezweet, gelachen en gejuicht (wanneer bleek dat sommige verbindingen in mijn brein toch nog werkten). Kortom: alle emoties die je wil meemaken op een muziekquiz.

Oprechte dank Filip. De 10s zijn, zoals eerder gezegd, niet gemakkelijk om samen te stellen, maar dat heb je alweer fantastisch gedaan. Net als de nillies quiz, uiteraard. Beide huzarenstukjes. Ik kijk alvast uit naar de eerste 20s-quiz! :D

PS: Proficiat aan de winnaars. 90% halen op zo'n gevarieerde quiz: hoedje af!
Zjerre
Fan
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 19 jul 2021, 13:49

Re: Years & Years - Volume IV - Quiz 1: 10's

Bericht door Zjerre »

Heb nog niet alles gelezen. Diagonaal. Maar kritiek had ik wel verwacht.

Het is gewoon een vaststelling. Ik geef toe, dat het een persoonlijk issue is. Ik ben eerder een muziekliefhebber dan een quizzer. Dan moet je de bagger (ook dat is subjectief) er bij nemen. En die was voor mij groter bij de tennies. De quizmaster kan er idd ook niet aan doen dat trap(pop) 1 van de trends was, dus mag het zeker in de quiz. Hoe leuker ik de muziek zelf vind, hoe leuker de quiz. Na deze leuke quizdag te concluderen dat ik nu een ouwe bal ben geworden omdat ik meer liefde of kennis had van de nillies nummers, gaat te ver. Want ik weet dat het anders is. Er is zoveel goeie muziek uitgebracht.
Zjerre
Fan
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 19 jul 2021, 13:49

Re: Years & Years - Volume IV - Quiz 1: 10's

Bericht door Zjerre »

Ik stel niet dat de meerderheid fout is...

Wat de radio door je strot draait of via andere kanalen gehypet wordt, daar kan jij als consument niet aan doen. Media = message.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Years & Years - Volume IV - Quiz 1: 10's

Bericht door Methos »

Zjerre schreef: wo 21 jul 2021, 10:14 Heb nog niet alles gelezen. Diagonaal. Maar kritiek had ik wel verwacht.

Het is gewoon een vaststelling. Ik geef toe, dat het een persoonlijk issue is. Ik ben eerder een muziekliefhebber dan een quizzer. Dan moet je de bagger (ook dat is subjectief) er bij nemen. En die was voor mij groter bij de tennies.
Er is helemaal niets mis mee om dat te vinden en om dat neer te schrijven want iedereen is vrij om z'n mening, zowel positief als negatief, over de quiz te geven. Ik ben zelf de eerste grote criticaster als het daarop aankomt.

De kritiek volgt vooral omdat er bij een smaakoordeel altijd mensen beledigd worden die net die smaak hebben die niet de jouwe is dus ook die reacties begrijp ik 100%.

Ik lees dat je een fijne quizdag hebt gehad en ik zou liefst dat onthouden :D. Uiteindelijk is dat het daar waar ik als samensteller naar streef :D!

Hopelijk tot op de volgende quiz!
/Methos
Greatest Tits
Wilcoow
Lead Singer
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 20:00
Locatie: Moregem / Green Onions

Re: Years & Years - Volume IV - Quiz 1: 10's

Bericht door Wilcoow »

Ik vond het weer een topquiz zoals Filip daar een patent op heeft.
Over de muziek kan je altijd discussiëren en ook ik loop niet warm van Bingo Players, Nero en Kato. Maar als ik Sven naast mij op zie veren als dergelijke nummers gespeeld worden dan weet je dat het absoluut relevant is. En is het niet net dat wat quizzen zo leuk maakt? Elkaar kunnen aanvullen bij gemeenschappelijke kennis en over iets wat je absoluut niet kent de andere vlot zien invullen. Op die manier kom je op een onverwachte 4de plaats gezien het deelnemersveld. Waarvoor dank Sven!
Tot slot nog complimenten aan Peter & Lars. Ik vond dat behoorlijk indrukwekkend en ik denk niet dat ik daarin alleen was. Chapeau!
Plaats reactie