Aan onze tafel viel dat best mee.
Filip had zijn tablet mee, en het was logisch dat hij de "intikker" was.
Er was bij twijfel nog voldoende overleg, maar dat hangt van de ploegsamenstelling af, natuurlijk. Maar OK, het moest snel gaan, en vermoedelijk was Filip bij ons ook doorgaans de snelste van herkennen van het antwoord. Zoniet stuurden we hem wel wat aan...
Nu, wat mij betreft, was ik blij dat ik niet moest tikken, want ik ben zo traag dat er sommige antwoorden al ingetikt waren vooraleer ik bewust muziek hoorde. Die jeugd toch! Typisch dat ik dan vooral bij de klassieke muziek van al die dode componisten tijdig kon bijdragen, zij het net voor de ... euh deadline...
Ach ja, bij een gewone muziekquiz kan het ook zijn dat er één schrijver is die bij twijfel zijn keuze neerpent, maar OK, daar is meestal meer overlegtijd.
Ik moet ook zeggen dat ik vooraf even sceptisch als nieuwsgierig was, want een quiz op GSM of tablet: wat zou dat worden?
Maar kijk, de invulling van Radio Quizfabriek heeft me vrij snel enthousiast laten zijn, ook omdat er genoeg afwisseling zat in de opdrachten...
Ik vraag me wel af of ik het nog leuk zo gevonden hebben mochten we met een GSM gewerkt hebben, want ik zat met mijn rug naar het grote scherm (ik weet niet eens of de opdrachten daar ook op terecht kwamen, de antwoorden zeker) , en om dan de opgaven voor de hele tafel op zo'n klein schermpje nog tijdig zichtbaar te krijgen, dat weet ik nog zo niet. Maar kijk: volgens mij slaagden de winnaars (Plum ... = Martha Wainwrong ain't Right ft. Lesley Demuynck) er wel in op een niet zo grote smartphone...
Nog meegeven dat ook de drankbestelling via de toepassing op tablet of gsm verliep
(drankenbonnetje oproepen in apart menutje bovenaan quiztoepassing en met +-knoppen aanduiden wat je wou en versturen - levering vrij snel later aan jouw tafel), en de afrekening via een kaartje met een QR-code (eerst aan de bar saldo gaan opvullen met voorafbetaling). Wel even opletten als je dat tijdens een ronde wou doen, want er was weinig ademruimte om daarvoor te multitasken (antwoorden geven en bestellen

). Maar toch ook hier: vernieuwend!
En ja, we zullen maar zeggen dat het was om de hele toepassing te testen, maar we waren één keer effectief te laat (buiten 15") om te antwoorden. En dan kwam een bezorgde "waar waren jullie?" op je tablet... Zeer empathisch!