Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door Keiem »

Samen met mijn Alt-90 quiz van jaren terug vond ik dit de quiz met leukste muziek die ik al samengesteld heb. Maar onvermijdelijk was hij daardoor ook wel net iets te moeilijk. Ik hoop toch dat iedereen wel iets van hun goestig gehoord heeft of nog wat op ontdekkingstocht wil gaan in de playlist...

Dit is de einduitslag (op 390 punten):

1 Johan Vermeiren - Vincent Matten 315 :clap: :clap: :clap:
2 Filip Ronsse - Niels Bruwier 285 :clap: :clap:
3 Peter Janssens - Mario Heymans 280 :clap:
4 Filip Eggermont - Luk De Ceukelaire 271
5 Koen Ongena - Marc Buysse 270
6 Jurgen Roobroek - Rino Dekeyser 267
7 Stefaan Dagtripper - Bart Vercruysse 255
8 Jo Verhoeven - Sander Vannieuwenhuyse 254
9 Thijs Behaegel - Dieter Rommel 247
10 Dimitri Arbyn - Corneel De Ridder 238
11 Sven Demaegt - Steven Blancquaert 230
12 Peter Devroe - Geert Verschuere 220
13 Patrick De Preter - Ivo Peeters 200
14 Sander Nerinckx - Matthias Van Ruyskensvelde 176
15 Koen Vandamme - Jeroen Vandamme 148
16 Lieven Vanherpe - Kristof Demeulemeester 144
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door Keiem »

De decennia:

90s:
1 Johan Vermeiren - Vincent Matten 108
2 Jurgen Roobroek - Rino Dekeyser 101
3 Filip Ronsse - Niels Bruwier 94
4 Filip Eggermont - Luk De Ceukelaire 93
5 Koen Ongena - Marc Buysse 91
6 Peter Devroe - Geert Verschuere 87
7 Peter Janssens - Mario Heymans 84
8 Stefaan Dagtripper - Bart Vercruysse 84
9 Patrick De Preter - Ivo Peeters 81
10 Jo Verhoeven - Sander Vannieuwenhuyse 80
11 Sven Demaegt - Steven Blancquaert 80
12 Thijs Behaegel - Dieter Rommel 78
13 Dimitri Arbyn - Corneel De Ridder 73
14 Lieven Vanherpe - Kristof Demeulemeester 52
15 Koen Vandamme - Jeroen Vandamme 44
16 Sander Nerinckx - Matthias Van Ruyskensvelde 43

00s:
1 Johan Vermeiren - Vincent Matten 99
2 Peter Janssens - Mario Heymans 83
3 Filip Ronsse - Niels Bruwier 82
4 Jo Verhoeven - Sander Vannieuwenhuyse 81
5 Jurgen Roobroek - Rino Dekeyser 79
6 Thijs Behaegel - Dieter Rommel 79
7 Filip Eggermont - Luk De Ceukelaire 78
8 Koen Ongena - Marc Buysse 78
9 Dimitri Arbyn - Corneel De Ridder 77
10 Stefaan Dagtripper - Bart Vercruysse 76
11 Peter Devroe - Geert Verschuere 61
12 Sander Nerinckx - Matthias Van Ruyskensvelde 61
13 Sven Demaegt - Steven Blancquaert 57
14 Patrick De Preter - Ivo Peeters 54
15 Koen Vandamme - Jeroen Vandamme 40
16 Lieven Vanherpe - Kristof Demeulemeester 36

10s:
1 Peter Janssens - Mario Heymans 93
2 Filip Ronsse - Niels Bruwier 89
3 Johan Vermeiren - Vincent Matten 89
4 Filip Eggermont - Luk De Ceukelaire 85
5 Stefaan Dagtripper - Bart Vercruysse 82
6 Koen Ongena - Marc Buysse 81
7 Sven Demaegt - Steven Blancquaert 77
8 Jo Verhoeven - Sander Vannieuwenhuyse 75
9 Thijs Behaegel - Dieter Rommel 71
10 Dimitri Arbyn - Corneel De Ridder 69
11 Sander Nerinckx - Matthias Van Ruyskensvelde 69
12 Jurgen Roobroek - Rino Dekeyser 66
13 Peter Devroe - Geert Verschuere 66
14 Koen Vandamme - Jeroen Vandamme 58
15 Patrick De Preter - Ivo Peeters 47
16 Lieven Vanherpe - Kristof Demeulemeester 45

De theorievragen werden best beantwoord door Jurgen Roobroek - Rino Dekeyser
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door Keiem »

De bespreking van de quiz zal wel een tijdje duren met mijn drukke werkschema. Laat gerust al wat reviews achter tussendoor! Je hoeft niet te wachten tot de analyse volledig klaar is. Ook zou de quiz perfect naspeelbaar moeten zijn!

RONDE 00 (1990-2000-2010)

http://www.keiem.be/phl/900010/Ronde00.mp3

Oplossingen en analyse (klik op het plusje):
| +
Afbeelding

Minst gevonden:
- QMS: Jan Straetemans
- Solo: Recoil (De Ceukelaire - Eggermont) / I Can't Move (Matten - Vermeiren)
- Duo: Up With People (Matten - Vermeiren, De Preter - Peeters)
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door Garnizoen! »

Wij hebben ons uitstekend vermaakt. Je wist op voorhand perfect wat je zou krijgen, en je wist ook dat het allemaal net iets moeilijker zou uitvallen dan vooropgesteld, dat hoort er nu eenmaal bij. Voor mij mocht er gerust hier en daar wat dieper gegraven worden, vooral dan op de hiphop: we kregen relatief eenvoudige opgaven van Kanye West, King Bee en De La Soul. Terwijl ik op zo'n quiz altijd hoop eindelijk 's wat meer 'alternatieve' hiphop te horen à la GZA, Blackalicious, Aesop Rock, Madvillain/MF Doom/Madlib, Little Brother..

Maar de gitaarbands maakten dit (persoonlijke - en ik was vermoedelijk ook de enige in de zaal) tekort ruimschoots goed: de meeste usual suspects kwamen netjes aan bod met voortreffelijke songkeuzes. Ook op de +10s (waar ikzelf niks van ken) werden volgens m'n partner vele snaren op lekkere wijze bespeeld, met als absoluut hoogtepunt Weyes Blood.

Kortom: top top top!
Laatst gewijzigd door Garnizoen! op ma 02 dec 2019, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door aLEEce in chains »

Het was inderdaad een quiz waarvan je op voorhand wist dat ie iets moeilijker zou uitvallen dan aangekondigd :mrgreen: De smaak van de quizmaster kennende wisten we dus al een beetje wat we konden verwachten (waar was Pavement trouwens???), maar ik vond het toch een avond zwoegen en puffen. Was dit niet meer een avondquiz voor 4 man ipv 2? Aangezien fLEEtfox normaal schrijver van dienst is, diende ik gisteren de antwoorden neer te pennen en dat verliep wel wat lastiger. Doordat er zeer weinig rustpunten in de rondes zaten, had ik continu het gevoel alert te moeten zijn en dat was op het einde wel wat van het goede teveel (zeker omdat ik blijkbaar sinds 2015 geen muziek meer volg). Ik miste wat harde noten (als er dan nog eentje was, stierf de titel van Monster Magnet op mijn kladblad). Hebben we ons geamuseerd? Zeer zeker. Komen we terug voor een volgende editie? Jawel. Mag het iets eenvoudiger? Voor mij wel.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door aLEEce in chains »

En niet dat het er nog toe doet, maar de titel van Jimmy Eat World is in principe Bleed American... Het is pas bij het aanpassen van de titel dat het Salt Sweat Suger is geworden.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door Keiem »

Bij de eerste analyses blijkt dat zelfs die 'eenvoudige' hiphop niet zo makkelijk blijkt. Ice-T of Labrynth worden minder vaak gevonden dan verwacht. Ik had RZA op de longlist staan, maar dat had toch alleen maar voor extra moeilijkheid of solo's gezorgd.
Wat betreft Bleed American/Salt Sweat Sugar. Dat wist ik niet en dat klopt inderdaad. Had te maken met de aanslagen van 9/11.

RONDE 01 (1991-2001-2011)

http://www.keiem.be/phl/900010/Ronde01.mp3

Oplossingen en analyse (klik op het plusje):
| +
Afbeelding

Minst gevonden:
- QMS: -
- Solo: Doin' Ya Thing (Filip Ronsse - Niels Bruwier)
- Duo: Harlot (Johan Vermeiren - Vincent Matten + Jo Verhoeven - Sander Vannieuwenhuyse)
- Trio:
Felix Da Housecat (Johan Vermeiren - Vincent Matten / Jo Verhoeven - Sander Vannieuwenhuyse / Stefaan Dagtripper - Bart Vercruysse)
Justice (Johan Vermeiren - Vincent Matten / Peter Janssens - Mario Heymans / Sven Demaegt - Steven Blancquaert)
Oliver $ (Johan Vermeiren - Vincent Matten / Peter Janssens - Mario Heymans / Filip Ronsse - Niels Bruwier)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door Keiem »

RONDE 02 (1992-2002-2012)

http://www.keiem.be/phl/900010/Ronde02.mp3

Oplossingen en analyse (klik op het plusje):
| +
Afbeelding

Minst gevonden:
- QMS: Gold Dust (wat een song... Zo jammer)
- Solo: Willy Moon + Yeah Yeah (Filip Ronsse - Niels Bruwier)
- Duo: Salt Sweat Sugar/Bleed American (Koen Ongena - Marc Buysse / Stefaan Dagtripper - Bart Vercruysse)
- Trio: Lover I don't have to love (Sander Nerinckx - Matthias Van Ruyskensvelde / Dimitri Arbyn - Corneel De Ridder / Sven Demaegt - Steven Blancquaert)
Labrynth (Koen Ongena - Marc Buysse / Peter Devroe - Geert Verschuere / Koen Ongena - Marc Buysse)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door Keiem »

RONDE 03 (1993-2003-2013)

http://www.keiem.be/phl/900010/Ronde03.mp3

Oplossingen en analyse (klik op het plusje):
| +
Afbeelding

Minst gevonden:
- QMS: Entertainment
- Solo: Quattro (Jo Verhoeven - Sander Vannieuwenhuyse)
- Duo: Futureshock (Dimitri Arbyn - Corneel De Ridder / Thijs Behaegel - Dieter Rommel)
- Trio:
GW McLennan (Filip Eggermont - Luk De Ceukelaire / Filip Ronsse - Niels Bruwier / Koen Ongena - Marc Buysse / Jurgen Roobroek - Rino Dekeyser)
I'm A Fan (Dimitri Arbyn - Corneel De Ridder / Koen Ongena - Marc Buysse / Peter Devroe - Geert Verschuere)
Pride's Paranoia (Dimitri Arbyn - Corneel De Ridder / Thijs Behaegel - Dieter Rommel / Johan Vermeiren - Vincent Matten)
Fireside (Filip Eggermont - Luk De Ceukelaire / Koen Ongena - Marc Buysse / Stefaan Dagtripper - Bart Vercruysse)
Amelita (Filip Eggermont - Luk De Ceukelaire / Koen Ongena - Marc Buysse / Peter Janssens - Mario Heymans)
Lotuk/Melvin (Filip Ronsse - Niels Bruwier / Jo Verhoeven - Sander Vannieuwenhuyse / Thijs Behaegel - Dieter Rommel)
DenDimi
Popstar
Berichten: 389
Lid geworden op: zo 04 aug 2013, 09:13

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door DenDimi »

Wij maakten ook met grote verwachting de verre oversteek naar Roeselare in de hoop een topresultaat te kunnen neerzetten. Maar het viel toch allemaal iets pittiger uit dan verwacht. Het was elke ronde zwoegen om aan de 25 op 39 te komen. Wel enkele fragmenten laten liggen en heel veel goede muziek gehoord en aha-erlebnissen, maar het toch ook vaak horen donderen in Roeselare. We vonden het wel een fijne opbouw van de quiz met de mix van decennia in elke ronde.

Klein foutje wel opgemerkt. Penelope van Pinback is uit 2001 en die glipte per ongeluk in de 2011-sectie. Niet dat we het erg vonden, want het is een echt topnummer ;)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4075
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door rino »

Ook wij hadden de uitvoerder van fragment 3 uit ronde 3 correct! Beetje cryptische opmerking, maar ik wil de naam niet weggeven voor de mensen die de quiz via dit forum willen naspelen...

Heel mooie quiz overigens van Dimitri, mag bij een volgende editie inderdaad net iets makkelijker zijn. Neemt niet weg dat ik me uitstekend geamuseerd heb.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door vinceluka »

Dimitri heeft een plan met deze quiz, hij wil hier een klassieker van maken en de eerste editie zou er één worden waarbij iedereen slaagt als wijze van reclame voor de volgende edities.
Dat is jammer genoeg niet gelukt, de quiz viel dus moeilijker uit dan hij zelf had ingeschat en dat is het enige jammere dat ik kan bedenken over deze topquiz.

Of nee toch nog iets, deze quiz verdiende meer dan 32 deelnemers. Vele potentiële deelnemers ontbraken echter, zowel bij de gevestigde waarden als bij de jonge wolven die in het Gentse wel makkelijk hun weg vinden naar de quizzen over recente decennia.

De quiz stak in een eenvoudig maar goed concept en zat vol boordevol favoriete schijven maar dat konden we wel vermoeden want qua smaak heeft de onze een serieuze overlap met die van Dimitri en dan vliegt een quiz-avond snel voorbij natuurlijk.
Maw, ik zou het zeer spijtig vinden als hier geen vervolg aan gebreid zou worden en dus volgend jaar liever een afgeslankte versie dan geen.
Bijvoorbeeld door de duoquiz iets makkelijker te maken door meer rustpunten in te schakelen, dat kan door van weggevers op papier echte weggevers te maken door niet de outro maar het refrein te laten horen. Wij lieten er ons trouwens ook aan vangen bij Royal Blood.
Of je kan het zo laten en er een quiz voor ploegen van 4 van maken zoals hier al is geopperd door Aleece.

Fingers crossed!
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door vinceluka »

Keiem schreef: zo 01 dec 2019, 01:26 Minst gevonden:
- QMS: Gold Dust (wat een song... Zo jammer)
Deze titel stond snel op ons antwoordblad maar helaas geschrapt doordat Jonathan maar bleef zingen over een zonsopgang :doh:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door kuifje »

Al 2 nrs gezien die ook in de Hula Hula-playlist staan op 18.01.20 ...
Mooie muziekkeuze als ik de playlist hier overloop, maar idd niet eenvoudig, zeker in duo-vorm !
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: Duo muziekquiz 90-00-10 - Zaterdag 30 november - Roeselare

Bericht door Sander »

Zoals reeds mondeling medegedeeld: het enige wat me stoorde was de totaal verkeerde aankondiging. Die gaf duidelijk aan dat het vrij gemakkelijk zou zijn. Maar dat was het absoluut niet!!
Zeg volgende keer op voorhand dat het een moeilijke quiz zal zijn en geen haan die ernaar kraait. En wij schrijven dan gewoon terug in! Want het was zeker een fijne quiz.
Plaats reactie