3e 90's Muziekquiz Dendermonde 07/09/07

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Mijn aanvoelen van deze versie van de 90's-quiz loopt gelijk met dat van sommige andere aanwezigen: waar was ik in de 90's?

Veel minder op mainstream-fuiven, dat is zeker (vanaf 18 jaar heb je al wat meer keuzemogelijkheden :wink: ). Maar er is me als muziekliefhebber in die periode blijkbaar meer ontgaan dan ik vermoedde :shock:

Komt daarbij het feit dat je aan tafel zit met 2 stevige muziekkenners van KGVB, waarbij je sowieso al van goeden tehuize moet zijn om een nuttige inbreng te kunnen leveren. Het is me maar in geringe mate gelukt, vrees ik. Alleszins minder dan ik meestal gewend ben :(

In het peloton waren de ploegen alleszins aan mekaar gewaagd, de eenzame vluchter was outstanding...
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Jammer dat dit de laatste was
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Vlassenbroek2000 schreef:Wij hebben ons ook geamuseerd vrijdag, maar vonden dat de reeksen voor de pauze merkelijk makkelijker waren dan die erna. Dit zal met het feit van die dancefragmenten ook wel te maken hebben gehad.

Al blijft R&B onze grootste zorg :?

En het feit dat het de laatste 90's quiz was is spijtig, maar een nieuwe algemene muziekquiz is dan weer wel goed nieuws.

Nogmaals bedankt aan Filip en Jens om onze ploeg te vervolledigen vrijdag.
Ik vond het best aangenaam om jullie ploeg te vervolledigen. Zou niet weten bij wie ik anders asiel had kunnen vragen.

Ook ik sluit me aan bij de opmerking dat de eerste reeksen van de quiz merkelijk makkelijker waren dan de laatste helft. Dat vertaalde zich ook in onze tussenstanden: aanvankelijk konden we ons handhaven rond de 5e plaats, maar uiteindelijk haalden we slechts nipt de top 10.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Silent Dolphin schreef:Jammer dat dit de laatste was
RIP.... ik zal hem missen !!!!!!!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

kasenco schreef:
Silent Dolphin schreef:Jammer dat dit de laatste was
RIP.... ik zal hem missen !!!!!!!
Ik was er dit jaar niet bij, maar het is inderdaad jammer dat deze quiz verdwijnt ! :cry:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Ludwig,

Hoeveel bakken Duvel moeten we bij je laten bezorgen om toch een vervolg op jouw tweeling voor elkaar te krijgen ????

Twee van de leukste kwissen van 't jaar gooi je toch niet zomaar weg ?
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Eigenlijk begrijp ik 't wel dat Ludwig zijn 90's quiz stopzet. Aangezien hij de quiz 'alleenstaand' en blijkbaar aan de hand van zijn eigen collectie samenstelt, kan ik mij voorstellen dat de songs die in aanmerking komen steeds beperkter worden. En om eerlijk te zijn, na bekijken van de fragmenten van vorig jaar (was er toen niet bij, ben dan ook nog maar een nieuwkomer) vroeg ik mezelf af wat kan hij nú nog vragen... Al de beste nummers van dat decennium -en van die bepaalde genres- zaten er reeds in. Ik bedoel, hoeveel keren kan je Air, Beck, Massive Attack, Radiohead, REM, Eels, Dinosaur JR, etc. vragen?

Niet dat de quiz van afgelopen weekend niet gevarieerd genoeg was, maar persoonlijk ben ik niet zo voor nichequizzen. Een 'echte' liefhebber van 'popmuziek' kan je volgens mij zowel plezieren met muziek uit de jaren '50 als iets hedendaags. Of eens een anders-dan-engels-talig nummer, want popmuziek is toch echt wel meer dan dat ...

Ik vond de 90's quiz van vrijdag (zaterdag was ik er niet bij) een beetje droog, te ernstig. Academisch bijna.
Maar dat is dan misschien weer typisch '90's, met al die zichzelf te ernstig nemende groepjes...
Niet dat een 'carnavalronde' zoals laatst in Bellem per sé hoeft voor mij, maar ik heb muziek graag ook al eens zichzelf minder au sérieux nemend.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

bart depauw schreef:Eigenlijk begrijp ik 't wel dat Ludwig zijn 90's quiz stopzet. Aangezien hij de quiz 'alleenstaand' en blijkbaar aan de hand van zijn eigen collectie samenstelt, kan ik mij voorstellen dat de songs die in aanmerking komen steeds beperkter worden. En om eerlijk te zijn, na bekijken van de fragmenten van vorig jaar (was er toen niet bij, ben dan ook nog maar een nieuwkomer) vroeg ik mezelf af wat kan hij nú nog vragen... Al de beste nummers van dat decennium -en van die bepaalde genres- zaten er reeds in. Ik bedoel, hoeveel keren kan je Air, Beck, Massive Attack, Radiohead, REM, Eels, Dinosaur JR, etc. vragen?

Niet dat de quiz van afgelopen weekend niet gevarieerd genoeg was, maar persoonlijk ben ik niet zo voor nichequizzen. Een 'echte' liefhebber van 'popmuziek' kan je volgens mij zowel plezieren met muziek uit de jaren '50 als iets hedendaags. Of eens een anders-dan-engels-talig nummer, want popmuziek is toch echt wel meer dan dat ...

Ik vond de 90's quiz van vrijdag (zaterdag was ik er niet bij) een beetje droog, te ernstig. Academisch bijna.
Maar dat is dan misschien weer typisch '90's, met al die zichzelf te ernstig nemende groepjes...
Niet dat een 'carnavalronde' zoals laatst in Bellem per sé hoeft voor mij, maar ik heb muziek graag ook al eens zichzelf minder au sérieux nemend.
Misschien kan Ludwig zijn motivatie om het initiatief stop te zetten zelf eens toelichten?

De stilte lijkt op ontgoocheling om de deels negatieve en zeer uiteenlopende reacties te wijzen, maar hoeft dat in realiteit niet te zijn. Zoals voor ieder van ons kunnen er persoonlijke argumenten spelen, waarmee geen van ons uiteraard zaken heeft.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

bart depauw schreef: kan ik mij voorstellen dat de songs die in aanmerking komen steeds beperkter worden. En om eerlijk te zijn, na bekijken van de fragmenten van vorig jaar (was er toen niet bij, ben dan ook nog maar een nieuwkomer) vroeg ik mezelf af wat kan hij nú nog vragen... Al de beste nummers van dat decennium -en van die bepaalde genres- zaten er reeds in. Ik bedoel, hoeveel keren kan je Air, Beck, Massive Attack, Radiohead, REM, Eels, Dinosaur JR, etc. vragen?

.
AUB zeg ... alsof na drie quizzen van 150 fragmenten de jaren 90 al uitgeput zouden zijn ... dat vind ik eerlijk gezegd een beetje klinkklare onzin :?
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Doodjammer dat beide quizzen er niet meer zullen zijn volgend jaar. We hadden nu eindelijk onze weg naar Dendermonde gevonden.
Mits wat aanpassingen aan onze opstelling (een dancekenner voor de 90's quiz en twee extra mensen voor de 80's quiz) en we zouden heel wat hoger scoren.
Ik kijk wel al uit naar de vervangende algemene popquiz die Ludwig hier al aangekondigd heeft.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Ik vind het ook zeer jammer, maar ergens had ik het voelen aankomen. De Lu kan uiteraard beter voor zichzelf spreken maar hij trekt zich van evt. kritiek niet veel aan, geloof me (met meer dan 10.000 posts op losflippos leer je m.i. één en ander relativeren en de commentaren zijn toch kritisch maar beleefd hee).

Maar hij liet me al meermaals ontvallen dat hij het jammer vond dat hij zijn ding niet volledig kon doen met enkel 80s en 90s. Het moet idd. jammer zijn als je pareltjes uit vervlogen tijden wil vragen maar er geen geschikte quiz voor hebt.

Hij stelde ook voor om mee te werken aan de 1ste Nescio-muziekquiz en ik weet maar al te best waarom... :wink: Tja, had de opstelling minder ver gevorderd geweest, wie weet... Maar ik zit eigenlijk toch liever in de zaal om zelf aan zijn quiz deel te nemen, ik kijk er al naar uit :D
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:Eigenlijk begrijp ik 't wel dat Ludwig zijn 90's quiz stopzet. Aangezien hij de quiz 'alleenstaand' en blijkbaar aan de hand van zijn eigen collectie samenstelt, kan ik mij voorstellen dat de songs die in aanmerking komen steeds beperkter worden. En om eerlijk te zijn, na bekijken van de fragmenten van vorig jaar (was er toen niet bij, ben dan ook nog maar een nieuwkomer) vroeg ik mezelf af wat kan hij nú nog vragen... Al de beste nummers van dat decennium -en van die bepaalde genres- zaten er reeds in. Ik bedoel, hoeveel keren kan je Air, Beck, Massive Attack, Radiohead, REM, Eels, Dinosaur JR, etc. vragen?

Niet dat de quiz van afgelopen weekend niet gevarieerd genoeg was, maar persoonlijk ben ik niet zo voor nichequizzen. Een 'echte' liefhebber van 'popmuziek' kan je volgens mij zowel plezieren met muziek uit de jaren '50 als iets hedendaags. Of eens een anders-dan-engels-talig nummer, want popmuziek is toch echt wel meer dan dat ...

Ik vond de 90's quiz van vrijdag (zaterdag was ik er niet bij) een beetje droog, te ernstig. Academisch bijna.
Maar dat is dan misschien weer typisch '90's, met al die zichzelf te ernstig nemende groepjes...
Niet dat een 'carnavalronde' zoals laatst in Bellem per sé hoeft voor mij, maar ik heb muziek graag ook al eens zichzelf minder au sérieux nemend.
Nonsens !
Ik heb al 16 Kas & Co Popquizzen georganiseerd, helemaal op mijn eentje en mijn collectie is nog lang niet uitgeput en na 16 jaar kan je al eens een fragment dat er vroeger inzat er opnieuw instoppen, niemand die het merkt...
En 16x150 fragmenten is niet niks.....
Mijn quiz is ook geen 'weggeversquiz', maar toch trekt hij elk jaar een 30-tal ploegen. Hoe zou dat dan komen?
De meeste ploegen amuseren zich en dat is al veel.
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Allemaal bedankt voor de reacties op het verdwijnen van de quizzen. Mijn beslissing was eigenlijk al genomen vóór de quizzen zelf. Toen ik met die quizzen begon was mijn enthousiasme groot, maar zoals Seppuku terecht opmerkte: langzaamaan begon ik het steeds spijtiger te vinden dat ik bepaalde liedjes er niet in kwijt kon. Plus dat mijn cd-collectie wat de 90's betreft beperkter is dan je zou denken, en dan nog overwegend Brits getint is. Dus vooral voor die quiz begon ik wat aan creatieve bloedarmoede te lijden, waarbij ik té vaak in hetzelfde vijvertje moest vissen. En daar komt nog bij dat mijn verzameling "hits uit de 90's" zo goed als op is, zodat het puur een alternatieve quiz zou worden, hetgeen nou ook niet echt mijn bedoeling is.

In elk geval: bedankt aan al wie de voorbije jaren mijn 80's en 90's quiz gefrequenteerd heeft, en hopelijk tot volgend jaar op de algemene muziekquiz!
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

De resultaten van de twee Dendermondse quizzen van vorig weekend zijn dan toch uiteindelijk verwerkt geraakt. Zie http://www.muziekquizzen.be/voorbij.php
Percentages (adhv totaal van de punten) volgt zodra beschikbaar...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:De resultaten van de twee Dendermondse quizzen van vorig weekend zijn dan toch uiteindelijk verwerkt geraakt. Zie http://www.muziekquizzen.be/voorbij.php
Percentages (adhv totaal van de punten) volgt zodra beschikbaar...
Beide quizzen gingen op 350 punten.
Plaats reactie