3e 90's Muziekquiz Dendermonde 07/09/07

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

3e 90's Muziekquiz Dendermonde 07/09/07

Bericht door kasenco »

gepost door Tony op Los Flippos.....

1. Kas & co.
2. Allegro
3. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
4. Fab 4
5. LilianeStPierre @ hotwijf.com
en verder nog Starbuk & Apollo, KGBV+, Rechte Bananen, Vlassenbroek, Sympathy, Disorder en ander schoon (nu ja ...) volk

(Ludwig post de volledige uitslag maandag neem ik aan ...)

Kas & co. waren werkelijk outstanding op deze derde editie van de 90s-quiz van Debruylu : ik geloof dat ze uiteindelijk bijna 20 punten meer hadden dan het peloton :

Wij van onze kant hadden lang uitzicht op de 1e plaats na hen (de 2e dus), maar moesten in extremis Allegro laten voorgaan ...

Ik vond het de beste editie van de drie, omdat het mij meer gevarieerd leek dan de vorige twee keren : we kregen veel dance, hits & aanverwanten op onze boterham en naar Ludwigiaanse traditie ook weer veel Britpop (al zijn we daar niet slecht, toch niet 100% onze dada : wij verslikten ons weer een paar keer deerlijk, zo gingen dubbele punten verloren bij Primal Scream/J&M Chain en Seahorses/Stone Roses) maar toch niet meer zo verstikkend veel als vorige keren...

Voorts viel het mij op dat de fragmenten heel zuiver opgenomen waren : een nieuw opneemmachine gekocht, Ludwig?
Laatst gewijzigd door kasenco op za 08 sep 2007, 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Wij hebben ons goed geamuseerd en, na een 1e plaats (e.a. met Metal Mickeys) 2 jaar geleden en een 2e plaats vorig jaar, zoals 'beloofd' terug een overwinning geboekt. Vanavond het vervolg in de 80's quiz !
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Toch een redelijk gepeperde muziekquiz over de jaren '90 met desondanks een outstanding winnaar (Kas & co), die de tegenstand meteen in de vernieling reed. Onwaarschijnlijk sterk zijn die mannen! :shock:

In deze decennium-quiz was het voor onze ploeg iets té alternatief in het Stubru-genre (vaak veel dieper gegraven dan simpelweg de Afrekening of de toenmalige hotlist toch?), en eigenlijk ook in het "betere commerciële werk" (de rappers vlogen ons om de oren).
We gingen voor de plaatsen 1 of 2 (grapje), en haalden met “12°” een combinatie van beiden. :lol: De geest in de fles zal onze wens niet goed gehoord hebben omdat deze"niet in een “rap”-versie werd geformuleerd door een artiest die in de jaren ’80 nog in een bekendere groep had gespeeld", zeker? ;-)
Nu ja, smaken kunnen verschillen... Ik vraag me af wat ik in de jaren negentig heb uitgevreten, want ik hoorde het vaak in Keulen donderen.
Niet echt mijn/ons ding dus.

Los van onze verbazende prestatie was ik aangenaam verrast door de snelheid en de manier waarop de tussenstanden werden bekendgemaakt (projectie op drie (!) schermen).
Iets minder enthousiast waren we over het gebrek aan feedback over de vermeende vergissingen in de puntentelling.

De Duvel stond lekker koud :P , maar een nevenverschijnsel daarvan was dat het de verstaanbaarheid van de presentator bij de uitleg over theorievragen niet echt ten goede kwam vanaf pakweg de zesde reeks… ;-)

Géén quiz voor wie als gelegenheidsquizzer denkt “zijn” decennium nog eens te herbeleven, vrees ik.
Wel een behoorlijk persoonlijk getint en pittig oefenparcours voor de muziekquizploegen die niet meedongen voor het podium, al dan niet in aangepaste opstelling. En ongetwijfeld een opsteker voor de “jongere” muziekquizploegen, die bij andere quizzen vaak aansluiting met de top missen omdat ze (voorlopig?) te kort schieten in het oudere werk.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 90's Dendermonde 07/09/07

Bericht door straight banana »

[quote="kasenco"]gepost door Tony op Los Flippos.....

1. Kas & co.
2. Allegro
3. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
4. Fab 4
5. LilianeStPierre @ hotwijf.com
en verder nog Starbuk & Apollo, KGBV+, Rechte Bananen, Vlassenbroek, Sympathy, Disorder en ander schoon (nu ja ...) volk

(Ludwig post de volledige uitslag maandag neem ik aan ...)

Kas & co. waren werkelijk outstanding op deze derde editie van de 90s-quiz van Debruylu.

Wij van onze kant hadden lang uitzicht op de 1e plaats na hen (de 2e dus), maar moesten in extremis Allegro laten voorgaan ...

quote]


Een mens is natuurlijk al gewoon dat ze winnen, maar Kas & co waren deze avond inderdaad echt wel zeer goed op dreef. :shock:

Ook een dikke proficiat aan Allegro met hun schitterende tweede plaats en aan Jan, Piet, Joris & co die de top 3 vervolledigden. :app: :thumb1:
ChildeRoland
Fan
Berichten: 3
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 18:59

Bericht door ChildeRoland »

Naar mijn gevoel moeilijker dan de voorgaande jaren, met uitzondering van 1996. Dat heb je als 8 van de 15 rondefragmenten allemaal terug te vinden zijn op De Afrekening vol.11 :)

Suggestie voor volgend jaar: antwoordbladen volgens het stramien uitvoerder-titel ipv titel-uitvoerder :oops:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

ChildeRoland schreef:Suggestie voor volgend jaar: antwoordbladen volgens het stramien uitvoerder-titel ipv titel-uitvoerder :oops:
In mijn 15-jarige muziekquizcarrière heb ik toch meestal titel-uitvoerder meegemaakt, hoor... En los van het quizzen, als je een hitparade of zo leest is het toch meestal ook eerst titel en dan uitvoerder?

Als het eens per uitzondering andersom is, vul ik dikwijls uit gewoonte verkeerd in...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Lars schreef:
ChildeRoland schreef:Suggestie voor volgend jaar: antwoordbladen volgens het stramien uitvoerder-titel ipv titel-uitvoerder :oops:
In mijn 15-jarige muziekquizcarrière heb ik toch meestal titel-uitvoerder meegemaakt, hoor... En los van het quizzen, als je een hitparade of zo leest is het toch meestal ook eerst titel en dan uitvoerder?

Als het eens per uitzondering andersom is, vul ik dikwijls uit gewoonte verkeerd in...
Steeds wakker blijven is de boodschap.....
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Ben ik dan de enige die vond dat er in de tweede helft van de quiz té veel dance fragmenten te horen waren?
Dat verklaart onze sterke terugval in dat 2de deel. Na 1995 stonden we met 'Starbuk & Apollo' nog op een veelbelovende 3de plaats om dan jaar per jaar weg te zakken naar de 8ste plaats.
Tot 1995 vonden we het een prima quiz, maar het overaanbod aan dance in de jaren 96-99 liet ons toch eerder ontgoocheld naar huis rijden.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

rino schreef:Ben ik dan de enige die vond dat er in de tweede helft van de quiz té veel dance fragmenten te horen waren?
Dat verklaart onze sterke terugval in dat 2de deel. Na 1995 stonden we met 'Starbuk & Apollo' nog op een veelbelovende 3de plaats om dan jaar per jaar weg te zakken naar de 8ste plaats.
Tot 1995 vonden we het een prima quiz, maar het overaanbod aan dance in de jaren 96-99 liet ons toch eerder ontgoocheld naar huis rijden.
Is mij niet opgevallen.... zat waarschijnlijk al in een lichte roes....
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

kasenco schreef:
rino schreef:Ben ik dan de enige die vond dat er in de tweede helft van de quiz té veel dance fragmenten te horen waren?
Dat verklaart onze sterke terugval in dat 2de deel. Na 1995 stonden we met 'Starbuk & Apollo' nog op een veelbelovende 3de plaats om dan jaar per jaar weg te zakken naar de 8ste plaats.
Tot 1995 vonden we het een prima quiz, maar het overaanbod aan dance in de jaren 96-99 liet ons toch eerder ontgoocheld naar huis rijden.
Is mij niet opgevallen.... zat waarschijnlijk al in een lichte roes....
In een trance geraakt door al dat gebonk in de 'dancedingskes', vermoed ik. :)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

rino schreef:
kasenco schreef:
rino schreef:Ben ik dan de enige die vond dat er in de tweede helft van de quiz té veel dance fragmenten te horen waren?
Dat verklaart onze sterke terugval in dat 2de deel. Na 1995 stonden we met 'Starbuk & Apollo' nog op een veelbelovende 3de plaats om dan jaar per jaar weg te zakken naar de 8ste plaats.
Tot 1995 vonden we het een prima quiz, maar het overaanbod aan dance in de jaren 96-99 liet ons toch eerder ontgoocheld naar huis rijden.
Is mij niet opgevallen.... zat waarschijnlijk al in een lichte roes....
In een trance geraakt door al dat gebonk in de 'dancedingskes', vermoed ik. :)
zou kunnen, in combinatie met alcohol..... maar we hebben het overleefd met het gekende resultaat
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

[quote="rino"]Ben ik dan de enige die vond dat er in de tweede helft van de quiz té veel dance fragmenten te horen waren?
Dat verklaart onze sterke terugval in dat 2de deel. Na 1995 stonden we met 'Starbuk & Apollo' nog op een veelbelovende 3de plaats om dan jaar per jaar weg te zakken naar de 8ste plaats.
Tot 1995 vonden we het een prima quiz, maar het overaanbod aan dance in de jaren 96-99 liet ons toch eerder ontgoocheld naar huis rijden.

dat was inderdaad het geval: de enige smet op de quiz overigens!
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Voila, Ludwig is nu ook aangelogd op muziekquizzen.be.

Alvast bedankt aan alle ploegen die aanwezig waren op deze laatste Dendermondse 90's muziekquiz. Vanaf volgend jaar komt er een algemene The Lennon Muziekquiz, ook rond dezelfde periode als de algemene Lennonquiz.

Eén opmerking: "overaanbod aan dance" vind ik een rare opmerking. Had ik enkel gitaarwerk gevraagd had waarschijnlijk niemand gereageerd. Maar stel een paar dancefragmenten, en 't is "overaanbod". Als ik eerlijk mag zijn: eind jaren '90 was de dance sien een pak interessanter om volgen dan al die vervelende nu metal en grunge. Maar elk zijn eigen smaak, natuurlijk. In mijn kast steekt niets van pakweg Alice In Chains of Tool, en dan kan ik dat dus ook niet vragen.

En voor Tony: ik geef toe, Britpop is mijn dada. Dat stak ik er altijd ruim in omdat dat op andere quizzen vaak héél summer werd behandeld.

By the way, Tony: mijn opnemer is een Philips CD recorder 870. (denk ik - zal het nog eens checken) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Wij hebben ons ook geamuseerd vrijdag, maar vonden dat de reeksen voor de pauze merkelijk makkelijker waren dan die erna. Dit zal met het feit van die dancefragmenten ook wel te maken hebben gehad.

Al blijft R&B onze grootste zorg :?

En het feit dat het de laatste 90's quiz was is spijtig, maar een nieuwe algemene muziekquiz is dan weer wel goed nieuws.

Nogmaals bedankt aan Filip en Jens om onze ploeg te vervolledigen vrijdag.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Laatste 90s-quiz ???

:shock:

Dan rest er alleen nog de quiz van Kas om ons te onderscheiden op het recentere werk :(
Plaats reactie