The Hula Hula Boys Vol. 1 - 19 01 2019 (Dilbeek)

Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: The Hula Hula Boys Vol. 1 - 19 01 2019 (Dilbeek)

Bericht door Zeno »

John Winston Lennon schreef: vr 25 jan 2019, 13:00
Zeno schreef: vr 25 jan 2019, 12:38

12. St. Paul & The Broken Bones (U). Ga ze zien, ga ze zien, en jouw heupen krijgen een tweede jeugd (voor alle duidelijkheid: de U en niet Tequila).


had ik moeten hebben maar ging voor Rateliff.
net als Saadiq waar ik ging voor Allen Stone.
net als de Menahan Street band (ook eens luisteren naar de Third Coast Kings als je ze nog niet kent).
Deze laatste tip is meer dan welkom. Grazie!
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: The Hula Hula Boys Vol. 1 - 19 01 2019 (Dilbeek)

Bericht door vinceluka »

Kuifje is niet meer single in zijn avonturen maar de nieuwe aliantie leverde ook ditmaal een kwaliteitsquiz op vol goede muziek.
Dat resulteerde ook in eenzelfde moeilijkheidsgraad als vroeger al had ik de indruk dat de fragmenten iets moeilijker waren maar dat dit gecompenseerd werd door makkelijkere theorievragen.
Die theorie werd ons wel op een zeer originele manier gepresenteerd in krantenvorm, erg knap gedaan!
De headlines rondes waren dan weer leuk om te spelen doordat je uw kennis aan de geboden kapstok kon hangen.
In de shorttrack ronde daarentegen had wij het gevoel dat er te weinig tijd geboden werd om de twijfelgevallen te bespreken en rechtzettingen aan te brengen. Snel pennen en afgeven is ook een discipline die ons kennelijk minder ligt.
In de schitterende analyse verder vastgesteld dat we teveel close but no cigar antwoorden en black-outs op favo's hebben moeten toestaan

Kortom Hoera Hoera voor de Hula Hula boys en
zeker voor Tequila die wederom glorieus zegevierden. :clap:
Ons streefdoel voor volgend jaar is dat jullie de telelens niet uit de tas hoeven te halen.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: The Hula Hula Boys Vol. 1 - 19 01 2019 (Dilbeek)

Bericht door Zeno »

Gemene Deler:

Toch wel mooie scores in deze gemeen ogende ronde.

Starbuk en Tequila deelden plaats 1, Scary en Sympathie stonden tussenin, en afsluiten op drie deden de Bananen, Vindikooks en Bruce.
Een imposant podium.

Alle dertien juist:

01. Chuck Berry (U): de Sopranos hebben zich kunnen beheersen om ons zijproject Suck Berry niet te vermelden.
02. Squeeze (U) en Up The Junction (T)
03. The Cure (U)
07. B-A-B-Y (T)
09. Maybe Tomorrow (T)
10. Without You (T)
12. Easy (T)

En wie gaan voor de laatste keer nog eens in de picture zetten?

Drie keer juist:

04. The Longpigs (U): Bananen, Starbuk en XYZ
12. Son Lux (U): Vindikooks, Tequila en Sympathie.
14. Manfred Mann (U) Clement, Starbuk en Vindikooks. Hier een potpourri aan namen gelezen. Er was duidelijk veel inspiratie.

Twee keer juist:

06. Smith Westerns (U): Bruce en Scary

En Sympathie gaat voor de solo van deze laatste bespreking met:

10. Childman (U)

Er is geen Hula Hula Blooper meer in de aanbieding.
Gedaan met de solden!

Aan de mannen en de vrouw van de toog: zoveel dankbaarheid.
Ann, jij beheerst de excel als geen ander en wat een overheerlijke soep serveerde jij. Gelukkig minder heet dan de quiz zelf.
Tiny, streng en rechtvaardig, en dus ook op de quiz :music-listening: Vanaf nu heb je me volledig terug, maar wees snel want er wacht een zalig concertreeksje.
Lukas, jij gaf het publiek jouw Son Lux. Proud daddy. Mogen wij jouw Asgeir op de wereld loslaten?

En jij, beste Hula Geert: merci voor zoveel vertrouwen, en vooral het voorbereidend plezier was goud waard.
Geruststelling voor de Bananen: ge krijgt hem per direct terug en hij belooft nu al, op zijn communiezieltje, dat het ook bij een mogelijk volgende editie weer stukken gemakkelijker zal zijn ...

En voor U, beste quizzers, meesters van de SM, een diepe buiging en wie weet tot ... :clap: :clap: :clap:
Laatst gewijzigd door Zeno op zo 27 jan 2019, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: The Hula Hula Boys Vol. 1 - 19 01 2019 (Dilbeek)

Bericht door Zeno »

Big Banana schreef: zo 20 jan 2019, 15:15
Enige minpuntje van de avond... :teasing-blah: In ons hoekske (waarom zet je de bananen bij de nooduitgang? Ergens bang voor? :mrgreen: ) was het niet allemaal goed hoorbaar. 't kan ook zijn dat we stilaan doof worden, dat laat ik open voor discussie.

Als Mario op het punt staat zijn duivels te ontbinden, dan vermijden wij dat die fistfuck-beweging niet ontspoort - vandaar dit strafhoekje.
Er ontbrak immers een EHBO-kistje.

Geluid: correct.
Blijkbaar is het geluid testen bij lege zaal en het resultaat bij een volle zaal een wereld van verschil.
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: The Hula Hula Boys Vol. 1 - 19 01 2019 (Dilbeek)

Bericht door Marc VA »

Het was vier uur genieten in de muzikale Hula Hula wereld.
Allereerst hulde aan de bloedmooie presentatie van de theorieronden. Foto’s, hoezen, playlists, etc in de vorm van een gazetje gegoten.
Tricky gemist :( Achteraf Tricky’s playlist nog eens doorgenomen en zaterdagavond deed enkel het eerste nummer een belletje rinkelen. En neen, ik ben niet de Trix danser, maar ben wel benieuwd wie het dan wel is ?
Gelukkig herinnerde ik me nog tijdig een Mike Patton platenrecensie die toen opviel vanwege de vele italiaanse titels.
Er volgt geen opsomming van de vele favorieten die in deze quiz passeerden, want dan zou de kramp in mijn vingers schieten.
Net als bij de laatste Kuifje quiz, moet ook aan het format en de uitstekende muziekkeuze van de Hula Hula Boys quiz niet teveel worden gesleuteld.
Allez, nog eens proberen hé Sven. In de geweldige playlist miste ik ‘Sons of Kemet’ die in 2018 één van mijn lievelingsplaten van dat jaar uitbrachten.
Hula Hula till the next time :clap:
PS ook mijn wildcard De Kreun mag je veilen.
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: The Hula Hula Boys Vol. 1 - 19 01 2019 (Dilbeek)

Bericht door Zeno »

Marc VA schreef: vr 25 jan 2019, 18:14
Allez, nog eens proberen hé Sven. In de geweldige playlist miste ik ‘Sons of Kemet’ die in 2018 één van mijn lievelingsplaten van dat jaar uitbrachten.
Goedkeuring is voorgelegd aan Shabaka.

En die Tricky-dancer krijgt zeker een podium. Join(t)!
Laatst gewijzigd door Zeno op zo 27 jan 2019, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: The Hula Hula Boys Vol. 1 - 19 01 2019 (Dilbeek)

Bericht door Zeno »

Schermafbeelding 2019-01-04 om 17.50.24.png
Schermafbeelding 2019-01-04 om 17.50.24.png (143.12 KiB) 4788 keer bekeken
De veiling is volledig opengesteld.
4 - vier - (ge)Wilde Kaarten komen onbezoedeld terug aan de oppervlakte.
Dwars en gul zoals we zijn: de laagstbiedende Hula Hula-quizzer heeft prijs.
(PM: svenstorms@hotmail.com)

Update: bestelling is doorgegeven aan de gulle schenker ==> De Kreun!!!
Laatst gewijzigd door Zeno op zo 03 feb 2019, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: The Hula Hula Boys Vol. 1 - 19 01 2019 (Dilbeek)

Bericht door Zeno »

John Winston Lennon schreef: ma 21 jan 2019, 16:16 Met het grootste deel van de Champions League ploegen aanwezig ging het ons om de laatste of voorlaatste plaats. Gezien de Men In Black het thuisvoordeel hadden alsook de twaalfde man werd het laatste.
Het is lang geleden dat een Belgische deelnemer aan de CL zich nog zo staande hield. Hulde.
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: The Hula Hula Boys Vol. 1 - 19 01 2019 (Dilbeek)

Bericht door Zeno »

vinceluka schreef: vr 25 jan 2019, 14:07 !
De headlines rondes waren dan weer leuk om te spelen doordat je uw kennis aan de geboden kapstok kon hangen.
I
IKEA heeft ons een nieuwe lading kapstokken beloofd.
Komt in orde.

Rekening houdend met de punten van vorig jaar en de bijna identieke eindstand dit jaar, zitten jullie op schema om binnen pakweg drie à vier jaar de actuele primus te onttronen.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: The Hula Hula Boys Vol. 1 - 19 01 2019 (Dilbeek)

Bericht door straight banana »


Mixronde 2:

...

The Hula Hula Bloopers:

10. Basement 5 (U)


Hun enige LP ligt hier nog wel eens op de draaitafel, maar Silicon Chip staat er niet op. Nooit geweten dat ze vóór die plaat ook al een singletje uit hadden gebracht. Heb het ondertussen wel gedownload.
Plaats reactie