Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door Keiem »

RONDE 10
we geven nog eens vier thema’s. Wie dus de uitvoerders herkent op de foto’s kan zijn voordeel doen met de fragmenten. Soms kan het geen kwaad om een beetje out of the box te denken.

Klik hier:
http://www.keiem.be/phl/Quiz100/10.mp3

Afbeelding

Oplossingen: (klik op + om te openen)
| +
ELVIS PRESLEY:
01. Paul Simon - Graceland (1986)
02. Cher – Walking In Memphis (1995)
03. Years & years - King (2015)
04. Angèle & Romeo Elvis – Tout Oublier (2018)
THE SMITHS:
05. Will Smith - Getting Jiggy With It (1997)
06. Elliott Smith - Son Of Sam (2000)
07. Sam Smith – Money On My Mind (2014)
08. Whistling Jack Smith - I Wish I Was Kaiser Bill's Batman (1967)
THE ROLLING STONES:
09. Temptations - Papa Was A Rolling Stone (1972)
10. Bob Dylan - Like A Rolling Stone (1965)
11. Dr Hook - Cover Of The Rolling Stone (1973)
12. David Essex - Rolling Stone (1975)
THE WHO:
13. Dog Eat Dog - Who's The King (1994)
14. Bill Withers - Who Is He (and what is he to you) (1972)
15. The Horrors - Who Can Say (2009)
16. Pink - Who Knew (2006)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door Keiem »

RONDE 11
Wat we in het eerste deel deden met series doen we nu met films.

Klik hier:
http://www.keiem.be/phl/Quiz100/11.mp3

Afbeelding

Oplossingen: (klik op + om te openen)
| +
ALIEN:
01. Prodigy - Out Of Space (1992)
02. Radiohead - Paranoid Android (1997)
03. The Kelly Family - Fell In Love With An Alien (1996)
04. John Grant - Sigourney Weaver (2010)
FINDING NEMO:
05. Nemo - Bicycle called Love (1993)
06. Smokey Robinson & The Miracles - Tears Of A Clown (1967)
07. Shakira (ft Rihanna) - Can't Remember To Forget You (2014)
08. Jon & Vangelis - I'll Find My Way Home (1981)
AVENGERS:
09. Thor - Een Tocht Door Het Donker (2006)
10. Black Sabbath - Iron Man (1970)
11. Mickey & Sylvia - Love Is Strange (1987)
12. Iggy Azalea (ft Rita Ora) - Black Widow (2014)
HOOK:
13. Alexander Rybak - Fairytale (2009)
14. The Knife - Neverland (2006)
15. Lucy Loes – Min Zeekapitin (2000)
16. The Waterboys - The Return Of Pan (1993)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door Keiem »

RONDE 12
De allerlaatste ronde van de quiz alweer. Hier krijgen jullie vier thema’s waarbij ik toch wat nodige uitleg bij bezorg. Het eerste thema zijn songs die u deze week kon horen passeren op de radio. Vers van de pers dus. Het tweede thema draagt een vreemd getal als tip. Hopelijk weet u wat u hiermee moet aanvangen. Vervolgens moeten we bij thema drie stilaan aan het afscheid denken. Bij het allerlaatste thema van de avond vraag ik zelfs uw mening. U krijgt hier vier fragmenten en ik vraag u om nog een vakje in het midden in te kleuren. Je kleurt het vakje van de titel dat het best uw gevoel over deze quiz weergeeft. Zo kunnen wij ook een beetje inschatten of dit ooit voor herhaling vatbaar is.

Klik hier:
http://www.keiem.be/phl/Quiz100/12.mp3

Afbeelding

Oplossingen: (klik op + om te openen)
| +
01. Ava Max – Sweet But Psycho (2018)
02. Panic At The Disco – High Hopes (2018)
03. Dirk. – Sick & Tired (2018)
04. Phosphorescent – New Birth In New England (2018)

05. Arctic Monkeys - 505 (2007)
06. Lily Allen - 22 (2009)
07. Azalia Banks - 212 (2014)
08. Prince - 7 (1992)

09. Wendy Van Wanten - Kiss Me Goodbye (1995)
10. Madonna - The Power Of Goodbye (1998)
11. Placebo – A Song To Say Goodbye (2006)
12. The Triffids - Goodbye Little Boy (1989)

13. Michael Jackson - Bad (1987)
14. Def Dames Dope - It's Ok, it's Allright (1993)
15. Alt J - Something Good (2012)
16. Tina Turner - The Best (1989)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door Keiem »

Voila. Dat was mijn poging tot een instapquiz (die toch nog net iets te moeilijk bleek). Wie hem hier naspeelt mag gerust zijn score meedelen hieronder of via PM.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door aLEEce in chains »

Ik moet Richard zonder Linda in grote lijn bijtreden. Het was vooral in het begin zeer relax quizzen. Onze kompanen aan tafel, die in hun leven één keer of zo meegedaan hebben aan een muziekquiz, waren op slag ook meer op hun gemak. Aan de urinoirs (na blok één) klonk de respons wel enigszins anders. Blijkbaar was de quiz te moeilijk voor bepaalde mensen, maar die lieten het niet aan hun hart komen ("we zijn e keer buiten" en "'t zien goeie pintjes").

Ik vond wel dat de moeilijkheidsgraad van de quiz na de eerste pauze wel opgedreven werd. Er zaten daar toch wel serieuze bijters tussen (bv. niet single van een VW is niet evident, gelukkig was Bart outstanding). Je merkte het ook wel een beetje aan de sfeer aan onze tafel. Plots begon het meer en meer een duoquiz te worden. Dit werd tijdens blok 2 nog gecamoufleerd doordat onze niet doorwinterde quizzers zich dan op de lyrics smeten (en goed deden), maar in blok 3 hadden ze niets meer om handen en dan werd de moeilijkheidsgraad nog wat opgedreven (zo'n Band-ronde was voor hen veel te moeilijk). Het rustig quizzen was verdwenen, temeer we na blok één in de running waren voor winst en dit een quiz was waarbij elke misser fataal kon zijn. Ook al kom je voor het plezier en om het goede doel te steunen, je wilt graag winnen (zeker als we daarmee Filip R en Jeroen E de loef konden afsteken, met winst voor Comfortly Kipz of Stimpy's gingen we meer vrede hebben :mrgreen: ). Anyway, ik vond het qua invulling wel een leuke quiz en vond de dosering carnavalmuziek (sorry, kan even niet op een betere omschrijving komen) best ok. De zaal had misschien nog wat meer gewild, want "een tocht door het donker" werd toch wel door veel mensen meegezongen. Misschien dus nog wat meer dergelijke muziek om je zaal te plezieren.

Bij het naar de zaal rijden heimelijk gehoopt op een Pirelli-kalender, maar toch ook zeer tevreden met mijn metalen K3-koffertje (en mijn jongste dochter ook :lol: ). Leuke sfeer, vriendelijke bediening en ophalers, mooi uitgewerkte rondes en antwoordbladen, een goed doel steunen, niet de ganse avond jezelf moeten afvragen of je eigenlijk wel iets kent van muziek, graag nog van dat!
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door aLEEce in chains »

Ik denk bv. dat de Hot new releases voor veel gelegenheidsploegen een ware martelgang waren. Correct me if I'm wrong, maar de gemiddelde score voor die ploegen zal daar vermoedelijk rond 1 op 8 gelegen hebben.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door Keiem »

aLEEce in chains schreef: ma 14 jan 2019, 15:49 Ik denk bv. dat de Hot new releases voor veel gelegenheidsploegen een ware martelgang waren. Correct me if I'm wrong, maar de gemiddelde score voor die ploegen zal daar vermoedelijk rond 1 op 8 gelegen hebben.
Goh, ik heb er twee gehaald uit de top 3 van de Ultratop. En makkelijke duidelijke titels van drie fragmenten. In combinatie met de andere drie thema's in deze ronde werd hier uiteindelijk beter gescoord dan in de meeste andere ronde's.

Dit waren de drie moeilijkste ronde's:

01. - ronde 3 - Bijbelse figuren (gem 17,2)
02. - ronde 5 - Lichaamsdelen (gem 18,8)
03. - ronde 11 - films (gem 18,9)

De makkelijkste bleken de covers en de openingsronde.
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door Sander »

aLEEce in chains schreef: ma 14 jan 2019, 15:46 met winst voor Comfortly Kipz gingen we meer vrede hebben :mrgreen: .
Wij ook :mrgreen: . Na het eerste deel zag het er nochtans goed uit, want we stonden eerste (allemaal wel nog dicht bijeen uiteraard). Maar het 2e deel bleek voor ons toch moeilijker dan voor de uiteindelijke top 3. De betere boenkschijven zaten dan ook in deel 1 :handgestures-thumbupright:

Al bij al een heel leuke quiz om te spelen. Lijkt me de perfecte quiz voor enerzijds ploegen die slechts enkele keren per jaar muziekquizzen en anderzijds de "mindere goden" uit het muziekquizcircuit zoals wij. Voor mensen die zelden tot nooit muziekquizzen was hij naar mijn mening inderdaad te moeilijk.
Bedankt voor de fijne avond en wellicht (?) tot volgend jaar.
Snerinckx
Popstar
Berichten: 429
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 18:32

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door Snerinckx »

Ik sluit mij graag aan bij mijn naamgenoot. Ik vond dit echt een zeer aangename quiz. Ik hoop ten eerste dat hier een vervolg van komt maar ten tweede dat enkele topspelers uit dit circuit ook eens hun schouders zetten achter een toegankelijkere quiz. Een moelijke quiz maken is niet zo moeilijk, het aandurven om een zo groot mogelijk publiek te bereiken des te meer.. Want met een quiz zoals Dimitri er één voorschotelde zaterdag, daar win je zieltjes mee! Vooral zij die in een dergelijke quiz de bevestiging zien dat ze effectief iets van muziek kennen.
Ik vond hem bovendien ook heel erg gevarieerd, wat ik bijvoorbeeld van de paris hilton quizzen (al zal dit ook wel voor een groot stuk aan mij liggen) veel minder vindt als ik die achteraf PROBEER na te quizzen. Hier was jouw stempel denk ik wel aanwezig maar ging je ook andere oorden opzoeken, wat door ons alle 4 werd gesmaakt.

Qua moeilijkheidsgraad tja, het blijft een moeilijke afweging. Maar in sommige rondes zaten inderdaad misschien wel wat te veel moeilijke en te moeilijke nummers bijeen om een publiek aan te spreken die muziek enkel oppikt via de luisterkanalen. Daar ik graag met voorbeelden werk; Judas van Lady Gaga is in mijn ogen echt geen weggever moest dit de intentie geweest zijn? Maar zoals Sander reeds aanhaalde, ploegen zoals wij die zich in de diepe buik van het circuit bevinden, kunnen bij dergelijke nummers ook eens hun hart ophalen. Ik vond het maw een zeer goede licht verteerbare CIRCUITquiz die makkelijk 40 ploegen zal tevreden stellen.

PS: Daar wij de Paris Hilton-quizzen persoonlijk te moeilijk vinden om aan deel te nemen vonden wij het onze morele plicht om naar het verre Beauvoorde af te zakken omdat jullie zonder verpinken jaarlijks hetzelfde doen richting Zottegem.

Nogmaals mijn felicitaties voor de quiz en het goede doel !!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door Keiem »

Sander, Judas van Lady Gaga was wel degelijk bedoeld als weggever. Ik ben niet van plan om een analyse te doen van de quiz, maar ik wou nu toch wel eens nazien of ik dit zo verkeerd ingeschat heb.
Lady Gaga: 33/37
Judas: 35/37
Twee keer Rihanna gelezen en bij titel één keer Jonah.
Daarmee is dit één van de meest gevonden nummers uit deze ronde.
Snerinckx
Popstar
Berichten: 429
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 18:32

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door Snerinckx »

Laatste keer dat ik voorbeelden aanhaal :silent:
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het nummer op zichzelf niet kende.
gordon.downie
Fan
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 dec 2017, 18:44

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door gordon.downie »

Zaterdag had wat mij betreft alles in zich waaraan een goeie kwis moet voldoen. Veel variatie waardoor iedereen aan tafel aan het woord komt, haalbaar niveau waardoor er tussenin ook eens wat tijd is voor een grapje, anekdote,... en natuurlijk goeie muziek. Neem daarbij een lokaal biertje en bijhorende vlotte bediening, toffe teamgenoten en de avond was meer dan geslaagd. Door de jaren geen heb ik het moeilijkheidsniveau van vele quizzen in de hoogte zien gaan en makkelijker quizzen zien wegvallen waardoor ik bijna vergeten was hoe het eigenlijk ook kan. Pure ontspanning in plaats van inspanning. Weet niet of het voor Dimi om een éénmalig wapenfeit gaat, maar hoop stiekem van niet.
sr plankierkaarter
Lead Singer
Berichten: 124
Lid geworden op: za 14 mei 2011, 19:33

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door sr plankierkaarter »

Vind het altijd leuk een quiz te kunnen naspelen.
Qua agenda lukt het niet altijd een ploeg samen te stellen en de afstand is (voor een amateurploeg) ook belangrijk.
Oudenaarde-Beauvoorde is niet van de poes !
Als 65+ test ik mijn kennis van de nummers uit de jaren '50 - '60 en '70.
Viel best mee in deze quiz; scoorde (alleen) iets meer dan 80%.
Een jaartal als tip is graag meegenomen maar gevaarlijk.
Zo staat bij fragment 11 van ronde 11 (Mickey & Silvia met Love is strange) 1987 vermeld.
Zij brachten die plaat uit in de jaren '50.
Nogmaals bedankt om de quiz te kunnen naspelen en succes met de volgende editie !
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz 100km-run - Zaterdag 12 januari - Beauvoorde

Bericht door Keiem »

sr plankierkaarter schreef: ma 21 jan 2019, 14:22 Zo staat bij fragment 11 van ronde 11 (Mickey & Silvia met Love is strange) 1987 vermeld.
Zij brachten die plaat uit in de jaren '50.
Ik heb dat gemerkt toen het fragment afspeelde en nog vlug er bij gezegd via de microfoon. Datum waarschijnlijk verkeerdelijk gebruikt via de Dirty Dancing soundtrack waar het op stond...
Merci om na te spelen!
Plaats reactie