Bizarre Muziekquiz, Dentergem, vr 30 november

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Bizarre Muziekquiz, Dentergem, vr 30 november

Bericht door SpeedKing »

Derde keer, goede keer, weliswaar nog altijd maar voor 8 ploegen. Dit was de playlist (ik mankeer enkele antwoorden op de theorievragen).

Leuke gimmick: bij het binnenkomen moest elke ploegkapitein een meerkeuzequizje invullen dat volledig Simpsonsrelated was. Puur theorie, niet auditief. Mooi gemaakt en instant had je je punten. Zonder Simpsonskennis raakte je wel keurig halfweg, met Simpsonskennis kon je wel een puntje bijduwen. Op 22 punten, zelf strandde ik op 12. Andere hogere scores waren 14 en 16 dacht ik. Het was dus niet zo dat je er onoverbrugbare gaten kon mee slaan. Leuk gedaan, nog nooit eerder meegemaakt (daarvoor gaan we ook naar Eddy's quizzen).

A 1 Vervoersmiddelen Gers Pardoel / Bagagedrager
A 2 Vervoersmiddelen Zanger Rinus /L Met Romana op de scooter
A 3 Vervoersmiddelen Led Zeppelin / Good Times Bad Times
A 4 Vervoersmiddelen Something Happens / Parachute
A 5 Vervoersmiddelen Block Party / Helicopter
A 6 Vervoersmiddelen Rocket from the Crypt / On a rope
A 7 Vervoersmiddelen Black Sabbath / Planet Caravan
A 8 Vervoersmiddelen Executive Slacks / The Bus
A 9 Vervoersmiddelen Jesus and Mary chain / Rollercoaster

B 1 Armenië Frank Sinatra / Strangers in the Night
B 2 Armenië Charles Aznavour / La Bohème
B 3 Armenië Cher / Dark Lady
B 4 Armenië Kasabian / You're in love with a Psycho
B 5 Armenië Aram Khachaturian / La Danse du sabre
B 6 Armenië System of a Down / Spiders
B 7 Armenië Marc Aryan / Katy
B 8 Armenië Einstürzende Neubauten / Armenia
B 9 Armenië Anvil / Doctor Kevorkian
B 10 Armenië Soulfly / Archangel
B 11 Armenië Blood Covenant / At the Cross
Hoe heet dit armeens instrument die te horen was in fragment 10 en 11
Duduk

C 1 Simpsons The White Stripes / The Hardest Button to Button
C 2 Simpsons Bush / Glycerine
C 3 Simpsons Barry White / Can't Get Enough of Your Love, Babe
C 4 Simpsons Def Leppard / Pour Some sugar on me
C 5 Simpsons Eddie Money / Two tickets to paradise
C 6 Simpsons Spacemen 3 / Big City
C 7 Simpsons Iron Butterfly / In a Gadda da Vida
C 8 Simpsons Sigur Rós / Olsen, Olsen
C 9 Simpsons Lynyrd Skynyrd / Free Bird
C 10 Simpsons Steely Dan / Dirty Work
C 11 Simpsons Meshuggah / Bleed
Wie speelt een cameo in de originele videoclip van fragment 1
???

D 1 Sportfiguren Blaudzun / Promises of no man's land / Verner Blaudzun
D 2 Sportfiguren Manu Chao / La Vida Tómbola / Diego Maradona
D 3 Sportfiguren DJ Visage / Formula / Michael Schumacher
D 4 Sportfiguren Superlijm / Michael Jordan / Michael Jordan
D 5 Sportfiguren Tragically Hip / 50 mission cap / Bill Barilko
D 6 Sportfiguren Marillion / Out of this World / Donald Campbell
D 7 Sportfiguren Blind Melon / The Duke / Duke Kahanamoku
D 8 Sportfiguren Bettie Serveert / Tom Boy / Betty Stöve
D 9 Sportfiguren Holy Gang / Free Tyson Free! / Mike Tyson

E 1 Kamasutra Adam & the Ants / Stand & Deliver
E 2 Kamasutra Scissor Sisters / Fire with Fire
E 3 Kamasutra Charlotte & Serge Gainsbourg / Lemon Incest
E 4 Kamasutra W.A.S.P. / Animal (Fuck like a Beast)
E 5 Kamasutra Howlin' Wolf / Back door Man
E 6 Kamasutra Steel Panther / Gloryhole
E 7 Kamasutra Frank Zappa / Penguin in Bondage
E 8 Kamasutra The Klinik / Face to Face
E 9 Kamasutra Nine Inch Nails / Fist fuck
Wat is de titel van de in 2003 herwerkte versie van fragment 1?
???

F 1 Metal Het zesde Metaal / Dag zonder schoenen
F 2 Metal Suede / Metal Mickey
F 3 Metal Gary Numan / Moral
F 4 Metal T. Rex / Metal Guru
F 5 Metal Iggy Pop / Cold Metal
F 6 Metal Venom / Black Metal
F 7 Metal Die Krupps / Metal Machine Music
F 8 Metal London Grammar / Metal & Dust
F 9 Metal Lou Reed / Metal Machine Music
F 10 Metal Cat Power / Metal Heart
Welk nevenproject lanceerde de zanger uit fragment 9 in 2008?
???

G 1 De bizarre keuze van Dries Stevie Wonder / Master Blaster
G 2 De bizarre keuze van Dries Paganini / Caprice N° 5
G 3 De bizarre keuze van Dries Nick Cave and the Bad Seeds / The Ship song
G 4 De bizarre keuze van Dries Smashing Pumkins / Cherub Rock
G 5 De bizarre keuze van Dries Rod Stewart / I don't want to talk about it
G 6 De bizarre keuze van Dries Beck / Debra
G 7 De bizarre keuze van Dries Carpenters / Superstar
G 8 De bizarre keuze van Dries Dolly Parton & Kenny Rogers / Island in the stream
G 9 De bizarre keuze van Dries Pavarotti / Caruso
G 10 De bizarre keuze van Dries My Morning Jacket / I'll be there when you die
Hoeveel jaar stond Ploegsteert op 1 in de Lage Landenlijst
2 keer

H 1 Hoofdsteden Beirut / Elephant Gun / Libanon
H 2 Hoofdsteden Murray Head / One Night in Bangkok / Thailand
H 3 Hoofdsteden Journey / City of Hope / Phillipines
H 4 Hoofdsteden Camila Cabello / Havana / Cuba
H 5 Hoofdsteden The Cure / Fire in Cairo / Egypte
H 6 Hoofdsteden Lord Creator / Kingston Town / Jamaica
H 7 Hoofdsteden Novastar / Kabul / Afghanistan
H 8 Hoofdsteden Laidbach / Tanz mit Laibach / Slovenië
H 9 Hoofdsteden Montevideo / Fate & Glory / Uruguay
Hoe heet de film uit 2012 waarvoor de band uit fragment 8 de soundtrack schreef?
Iron Sky

I 1 Albumhoezen Radiohead / My Iron Lung
I 2 Albumhoezen David Bowie / Aladin Sane
I 3 Albumhoezen Pantera / This love
I 4 Albumhoezen Fatboy Slim / Gangster Trippin
I 5 Albumhoezen Andrew W.K. / Party Hard
I 6 Albumhoezen Fleetwood Mac / Dreams
I 7 Albumhoezen Craig David / Walking Away
I 8 Albumhoezen Deftones / Change (in the house of flies)
I 9 Albumhoezen Weezer / Undone - the sweater
Welke zanger kwam op de groepsnaam? (fragment 4)
Michael Stipe

J 1 Simpson Characters Sinéad O' Connor / Troy / Troy McClure
J 2 Simpson Characters TC Matic / Willie Willie / Willie
J 3 Simpson Characters Bo Diddley / Mona / Mona Simpson
J 4 Simpson Characters Hoover / Inhaler / Elizabeth Hoover
J 5 Simpson Characters Patti Smith / Pissing in a river / Patti Bouvier
J 6 Simpson Characters Bonnie Raitt / Angel from Montgomery / Montgomery Burns
J 7 Simpson Characters Philippe Robrecht / Magie / Maggie Simpson
J 8 Simpson Characters Lisa Lisa & the Cult Jam with full force / I wonder if I take you home / Lisa Simpson
J 9 Simpson Characters Greta Van Fleet / When the Curtains fall / Greta
Hoe heet de metalband waarbij elk bandlid een Ned Flanderscloon is?
okili dokili

K 1 Simpsons Ashford & Simpson / Found a Cure
K 2 Simpsons Cody Simpson / All day
K 3 Simpsons Jessica Simpson / I think I'm in love with you
K 4 Simpsons Sturgill Simpson / In Bloom
K 5 Simpsons Green Day / The Simpsons Theme
K 6 Simpsons India.Arie / Video
K 7 Simpsons Jay-Z / The Story of O.J.
K 8 Simpsons A Guy Called Gerald / Voodoo Ray
K 9 Simpsons Ashlee Simpson / Pieces Of Me
10 Simpsons the simpsons feat Michael Jackson / Do the Bartman

Uit welk lied van Nina Simone komt een sample uit fragment 7? Four Women

L 1 Doden Avicci / Hey Brother
L 2 Doden the real thing / you to me are everything
L 3 Doden We came as romans / Hope
L 4 Doden Montserrat Caballé / how can I go on
L 5 Doden The Fall / Victoria
L 6 Doden Mac Miller / Self Care
L 7 Doden Zyklome A / De bommen vallen
L 8 Doden Wallace Collection / Daydream
L 9 Doden Curtis Alto / Afraid
Naam Brits museum waarvan de naam is gepasseerd?
Wallace Collection

M 1 Voice Z Daft Punk / Get Lucky
M 2 Voice W Cannibal Corpse / Hammer Smashed Face
M 3 Voice L Blink-182 / The Rock Show
M 4 Voice P Ramones / Poison Heart
M 5 Voice C U2 / Get on your boots
M 6 Voice D Judas Priest / Painkiller
M 7 Voice Y Guns & Roses / Civil War
M 8 Voice Q NSYNC / Bye Bye Bye
M 9 Voice G Metallica / The day that Never Comes
M 10 Voice F Red Hot Chili Peppers / Dani California
M 11 Voice E Sonic Youth / Little Trouble Girl
M 12 Voice S Queen / Innuendo
M 13 Voice J Coldplay / The Scientist
M 14 Voice N R.E.M. / E-Bow the Letter
M 15 Voice R The Who / Baba O'Riley

Deze laatste ronde was een ronde waarbij je een vlakke stem kreeg die de lyric las. Behoorlijk confronterend, niet altijd even makkelijk om naar de melodie te springen. Zeker niet voor elke week, maar bij wijze van experiment wel eens interessant om je daarover de kop te breken. We kregen ook een pak titels mee van de bands die passeerden en beelden van die bands zoals ze in de Simpsons gepasseerd waren, dus we hadden steun genoeg (maar er stonden ook nog nummers van bands die er niet in zaten).

Ik vond het een quiz die evengoed voor het dubbel van het aantal ploegen of meer gespeeld kan worden. De Simpsons waren een leuke kapstok, maar ze waren verre van doorslaggevend. Je hoefde geen kenner te zijn, maar het kon soms wel beetje helpen. De drank vloeide alvast rijkelijk bij Los Locos, al was het vooral op de tafel en onze kleren. Zelf hoop ik toch echt op een vervolg, al kan ik begrijpen dat Eddy daarvoor echt wel al zijn courage zal moeten samenrapen. Mss eens een zaterdagavond proberen?

Zijn er mensen die écht afknappen op deze playlist, of was het eerder een vrijdagavond-in-een-Westvlaams-boerengatkwestie?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
busty springfield
Roadie
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 jul 2015, 20:57
Locatie: Dentergem ** Busty Springfield ** Busty Crimson

Re: Bizarre Muziekquiz, Dentergem, vr 30 november

Bericht door busty springfield »

Boeregat boeregat.... :( :(
Ik zal het maar niet persoonlijk nemen! ;-)
DKE aka busty enz.... zat met drie aan tafel en vond dit een heel aangename muziekquiz, en dat zouden wel meer ploegen gevonden hebben, mochten ze de weg naar dit lieflijke, landelijke dorpje gevonden hebben. De quiz was opgehangen aan de Simpsons, maar die waren idd niet doorslaggevend. De laatste ronde vond ik wat overkill, los van het feit dat niet alle fragmenten zo evident te vinden waren. Spreid die fragmenten over elke ronde en het zal soepeler binnen gaan. Denk ik. :-)
Tot een volgende?
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: Bizarre Muziekquiz, Dentergem, vr 30 november

Bericht door arx7100 »

Ik kan niet ontevreden zijn over de quiz. Persoonlijk vond ik dat hij goed in elkaar zat. Soms moeilijk, soms niet. Gebaseerd rond en centraal thema nl the Simpsons. Misschien waren er enkelen geschrokken van enkele bizarre themas die gepubliceerd werden zoals bizar Armenië, enkele keren bizarre Simpsons en bizarre Metal. Wat bleek was dat er nagedacht werd hoe de thema's aangepakt werden. Zo was bizarre metal niet enkel gevuld met metal, maar zat er een instinkertje bij van Gary Numan en ook een zeer bizar nummer van Lou reed...
Telkens nummers die voor een liefhebber echt wel een kleine historische waarde hebben en dit verhoogt zeer sterk de prijs op een platenbeurs. Niet iedereen kent deze nummers maar diegenen die dit herkennen zijn dan heel blij dit gehoord te hebben op een algemene muziekquiz.Ikzelf speel niet veel quizzen en ik ben er zeker niet goed in. Ik heb plezier wanneer ik af en toe eens kan quizzen en een trippelke drinken.
Maar ik beleef meer plezier aan het samenstellen van een quiz (oh ja, ik was die quizmaster ;) )
En er zijn voor en tegenstanders waar ik begrip voor heb. Niet iedereen houdt van mijn bizarre humor en hersenkronkels.
Ik verdien aan het organiseren geen enkele euro. Ik doe dit omdat ik dit graag doe. Maar mijn vriend Bernd, cafébaas van bizar café, moet wel een barman betalen. Deze keer was het op een nippertje. Dit zou de enige reden zijn waarom de quiz niet verder georganiseerd wordt. Verder trek ik mij niet aan van de grote opkomst of niet. Herinneren jullie zich John Frusciante? Hij stapte uit de red hot chilli peppers omdat die te groot werden. Zijn liefde voor muziek was anders dan de liefde voor de muziek van Anthony Kiedis. Ik herinner mij vroeger dat ik de enige was van mijn klas die in 1988 naar the RHCP wou gaan kijken in de Vooruit. En nu gaan diezelfde klasgenoten met hun kinderen naar the Chillipeppers gaan kijken. En het blijven the peppers. Ook zijn the Ramones zonder DeeDee ook niet echt meer THE Ramones.
Dus ik blijf mij thuis amuseren met naar muzikale documentaires te kijken en wikipedia af te schuimen...

Maar ... volgend jaar komt er (weliswaar met de goedkeuring van Bernd) opnieuw een bizarre muziekquiz. Maar waar ik zeker naar uitkijk (los van Beernem is burning) is de Going Underground quiz in de kelder van café den deugniet. Daar komt de Daktarin de la crème van de quizzers samen die zichzelf eens willen meten met andere schimmels in een muffe omgeving. Mensen die nog eens een oude dancefloorkiller willen horen of wat cult dat zelden te horen valt op radio of TV. Quizzers die liever hun tanden breken op bvb groepen als Aroma di Amore en Zyklome A in plaats van ABBA en ZZ top.

Ik ben al heel mijn leven iemand die niet in de kudde blijft lopen. Ik doe mijn eigen ding. En ik ben te oud om te veranderen. En mijn vrouw (ook anderen) zeggen dat ik nooit wil luisteren. Dus al wat ik in de toekomst zal organiseren zal met een kleine hoek af zijn. Dus u bent niet verrast alhoewel ik er denk ik toch wel meestal in slaag om iets anders uit te proberen.
Wat niemand kan zeggen na één van mijn quizzen is: ik heb mij niet geamuseerd. En dat is nu net de bedoeling. De deelnemers in de maling nemen met een eigenaardige muziekkeuze en bizarre thema's in een beredeneerd samengestelde quiz.

Aan iedereen die aanwezig was een dikke merci want ik heb mijn gileetje nog eens kunnen aandoen.
En voor de deelnemers van de going underground quiz! Het wordt alternatief, cult en underground maar... het blijft doenbaar.

Tot op vrijdag 1 maart

De bizarre quizmaster
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: Bizarre Muziekquiz, Dentergem, vr 30 november

Bericht door arx7100 »

arx7100 schreef: do 13 dec 2018, 21:41 Ik kan niet ontevreden zijn over de quiz. Persoonlijk vond ik dat hij goed in elkaar zat. Soms moeilijk, soms niet. Gebaseerd rond en centraal thema nl the Simpsons. Misschien waren er enkelen geschrokken van enkele bizarre themas die gepubliceerd werden zoals bizar Armenië, enkele keren bizarre Simpsons en bizarre Metal. Wat bleek was dat er nagedacht werd hoe de thema's aangepakt werden. Zo was bizarre metal niet enkel gevuld met metal, maar zat er een instinkertje bij van Gary Numan en ook een zeer bizar nummer van Lou reed...
Telkens nummers die voor een liefhebber echt wel een kleine historische waarde hebben en dit verhoogt zeer sterk de prijs op een platenbeurs. Niet iedereen kent deze nummers maar diegenen die dit herkennen zijn dan heel blij dit gehoord te hebben op een algemene muziekquiz.Ikzelf speel niet veel quizzen en ik ben er zeker niet goed in. Ik heb plezier wanneer ik af en toe eens kan quizzen en een trippelke drinken.
Maar ik beleef meer plezier aan het samenstellen van een quiz (oh ja, ik was die quizmaster ;) )
En er zijn voor en tegenstanders waar ik begrip voor heb. Niet iedereen houdt van mijn bizarre humor en hersenkronkels.
Ik verdien aan het organiseren geen enkele euro. Ik doe dit omdat ik dit graag doe. Maar mijn vriend Bernd, cafébaas van bizar café, moet wel een barman betalen. Deze keer was het op een nippertje. Dit zou de enige reden zijn waarom de quiz niet verder georganiseerd wordt. Verder trek ik mij niet aan van de grote opkomst of niet. Herinneren jullie zich John Frusciante? Hij stapte uit de red hot chilli peppers omdat die te groot werden. Zijn liefde voor muziek was anders dan de liefde voor de muziek van Anthony Kiedis. Ik herinner mij vroeger dat ik de enige was van mijn klas die in 1990 naar the RHCP wou gaan kijken in de Vooruit. En nu gaan diezelfde klasgenoten met hun kinderen naar the peppers gaan kijken. En het blijven the peppers.
Dus ik blijf mij thuis amuseren met naar muzikale documentaires te kijken en wikipedia af te schuimen...

Maar ... volgend jaar komt er (weliswaar met de goedkeuring van Bernd) opnieuw een bizarre muziekquiz. Maar waar ik zeker naar uitkijk (los van Beernem is burning) is de Going Underground quiz in de kelder van café den deugniet. Daar komt de Daktarin de la crème van de quizzers samen die zichzelf eens willen meten met andere schimmels in een muffe omgeving. Mensen die nog eens een oude dancefloorkiller willen horen of wat cult dat zelden te horen valt op radio of TV. Quizzers die liever hun tanden breken op bvb groepen als Aroma di Amore en Zyklome A in plaats van ABBA en ZZ top.

Ik ben al heel mijn leven iemand die niet in de kudde blijft lopen. Ik doe mijn eigen ding. En ik ben te oud om te veranderen. En mijn vrouw (ook anderen) zeggen dat ik nooit wil luisteren. Dus al wat ik in de toekomst zal organiseren zal met een kleine hoek af zijn. Dus u bent niet verrast alhoewel ik er, denk ik toch wel, meestal in slaag om iets anders uit te proberen.
Wat niemand kan zeggen na één van mijn quizzen is: ik heb mij niet geamuseerd. En dat is nu net de bedoeling. De deelnemers in de maling nemen met een eigenaardige muziekkeuze en bizarre thema's in een beredeneerde samengestelde quiz.

Aan iedereen die aanwezig was een dikke merci want ik heb mijn gileetje nog eens kunnen aandoen.
En voor de deelnemers van de going underground quiz! Het wordt alternatief, cult en underground maar... het blijft doenbaar.

Tot op vrijdag 1 maart

De bizarre quizmaster
mlapeere
Lead Singer
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 18:01

Re: Bizarre Muziekquiz, Dentergem, vr 30 november

Bericht door mlapeere »

Die cameo van The Hardest Button to Button is Beck.
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: Bizarre Muziekquiz, Dentergem, vr 30 november

Bericht door arx7100 »

Toch ergens iets over het hoofd gezien,



was wel goed geweest in dit concept :-)
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: Bizarre Muziekquiz, Dentergem, vr 30 november

Bericht door arx7100 »

De kogel is door de kerk.
Voor deze die nog eens wilden een bizarre muziekquiz beleven in Bizarre café te Dentergem...

Nee

De burgemeester heeft beslist. De buurman kan niet slapen. Mijn vriend Bernd wordt zijn 'droom' afgenomen.
Geen café, dus ook geen bizarre muziekquiz meer.

En ik had nog zoveel goeie ideeën

Ik ben er niet goed van.

Tot nooit meer
weedee
Roadie
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 12:18
Locatie: Evergem/Family of the year

Re: Bizarre Muziekquiz, Dentergem, vr 30 november

Bericht door weedee »

Aandoenlijk.
Plaats reactie