3e Pale Riders Muziekquiz, za 10 november 2018, Kruibeke

Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: 3e Pale Riders Muziekquiz, za 10 november 2018, Kruibeke

Bericht door Methos »

Na deze uitgebreide analyse die met dezelfde precisie meegegeven werd als de quiz zelf, wil ik graag even de loftrompet blazen voor deze uitstekende quiz.

Quizzen vergelijken is niet altijd even eerlijk mijns inziens aangezien sommige quizzen in hun simpliciteit erg leuk om te spelen zijn dankzij een leuke muzikale invulling terwijl erg creatieve quizzen soms té gekunsteld/gewrongen kunnen overkomen als bepaalde fragmenten erbij gesleurd worden om het thema toch maar te doen lukken. Quizzen zoals deze van Peter combineren echter de sterktes van beide tegenpolen en als dat samenkomt, dan beleef je als quizzer een topavond en dat was hier ook absoluut het geval. De fijngevoeligheid, creativiteit, precisie en humor die bepaalde thema's/fragmentkeuzes uitstraalden, vond ik gewoonweg geniaal en subliem.

Inhoudelijk was het qua niveau zoals we van Peter gewend zijn en dat maakt deze quiz uiteraard niet eenvoudig of instapklaar. Het zijn echter wel telkens quizzen die ons de kans geven het verschil te maken door de amper voorkomende fragmenten en dat merk je ook aan de verscheidenheid in de analyse aangezien heel wat teams vermeld worden.

Ik vond de locatie ook top qua omgeving met een zeer vriendelijke bediening. De zaal zelf was ook best chique en dat werd toch wel wat weerspiegeld in de prijzen want die waren wel wat pittig, vond ik. Qua geluid heb ik eigenlijk helemaal geen opmerkingen want ik vond het oprecht erg goed en zuiver. Ik was dan ook wat verrast te lezen dat dat niet bij iedereen zo was. Blijkbaar zaten wij erg goed in het hoekje :D

Tot slot ben ik erg blij dat ik met Bambi naar huis kon gaan want mijn dochters hadden die op voorhand (adhv een foto) al 'gereserveerd'. Aangezien er nog gegadigden waren voor de leuke plushen dieren (apen!) was ik dan ook erg tevreden dat we wonnen. Het samenspel verliep erg vlot bij ons aan tafel en da's te merken bij de moeilijkere antwoorden die bij ons uit alle 4 de hoeken komen. En toch geen decenniumklassement winnen! Fantastisch eigenlijk :D

Luk, Sven Carl - bedankt voor de topavond en Peter (en Alex en Lars): chapeau!
Greatest Tits
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 3e Pale Riders Muziekquiz, za 10 november 2018, Kruibeke

Bericht door SepPuKu »

Ik ga het me gemakkelijk maken en me volledig aansluiten bij de post van Filip :whistle: :clap:

Behalve de passage over Bambi dan :mrgreen: Al heb ik dat ook jarenlang gedaan voor mijn dochter (zo'n Bambi heb ik bv. ook eens meegebracht van een quiz) :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 3e Pale Riders Muziekquiz, za 10 november 2018, Kruibeke

Bericht door Luk »

Topquiz! In de eerste plaats omwille van het speelplezier!

Voor zo'n organisaties is een variant op de Olympische gedachte passend:

de herinnering aan deelnemen is langer reikend dan deze aan winnen... ;)

Bedankt, Pale Riders, jullie schitterden! :handgestures-thumbupright:
Plaats reactie