M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door Keiem »

Ik moest inderdaad diep graven om Johnny Dowd op te hoesten. Zijn album ‘Pictures from lifes other side’ heb ik vaak opgelegd. Daarna stilaan wat uit het oog verloren. Gelukkig was er de Johnny via de tips anders had ik waarschijnlijk zijn generatiegenoot Jim White neergepend.
En Bug Powder Dust is wel degelijk een Classic. Maar blijkbaar enkel bij bepaalde individuen... Was zelfs geen solo aan onze tafel.
Zo zie je maar. Verrassend indeed.
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door Garnizoen! »

7 - OH, DEAR

01 1985 Green On Red (2) - Sixteen Ways (3)
02 2018 Bonnie "Prince" Billy (0) - Blueberry Jam (0)
03 1993 Ice-T (6) - Ice M.F. T (5)
04 1983 Brood & Vrienten (7) - Als Je Wint (7)
05 1974 Junior Byles (1) - Curly Locks (1)
06 1994 Pavement (6) - Silence Kit (3)
07 2011 The Antlers (0) - I Don't Want Love (1)
08 2003 Somnabula (2) - I Am Somnabula (3)
09 1979 Crusaders (8) - Street Life (8)
10 2004 The Go! Team (2) - Ladyflash (0)
11 1974 Ozark Mountain Daredevils (6) - Jackie Blue (8)
12 1963 John Larry (4) - Alleen (8)
13 1996 Billy Bragg (7) - The Boy Done Good (3)
14 1983 Cocteau Twins (7) - Sugar Hiccup (4)
15 2015 Action Bronson (0) - Easy Rider (0)

Topscore: 20/30 (66,67%) - Wag Team
Gemiddelde score: 14/30 (46,67%)

Minst opgeloste fragmenten:
Bonnie "Prince" Billy (0), Blueberry Jam (0), The Antlers (0), Ladyflash (0), Action Bronson (0), Easy Rider (0): QMS
Junior Byles (1): Wag Team
Curly Locks (1): Wag Team
I Don't Want Love (1): Royal Flush
Green On Red (2): Paris Hilton Lookalikes, The Cryptkickers
The Go! Team (2): Paris Hilton Lookalikes, Wag Team
Somnabula (2): Paris Hilton Lookalikes, Wag Team
I Am Somnabula (3): Paris Hilton Lookalikes, Wag Team, Dora Vaucaire
Silence Kit (3): Paris Hilton Lookalikes, Wag Team, Green Onions
Sixteen Ways (3): Paris Hilton Lookalikes, The Cryptkickers, Royal Flush
The Boy Done Good (3): Paris Hilton Lookalikes, Lucky Locos, Dora Vaucaire
John Larry (4): Wag Team, The Cryptkickers, Lucky Locos, Dora Vaucaire
Sugar Hiccup (4): Paris Hilton Lookalikes, Wag Team, The Cryptkickers, KIPZ

Opmerkingen:
* een opvallend goedgeluimde Will Oldham maakt bosbessenconfituur met zijn vrouw
* we hebben het rijtje nullen naast elkaar geplaatst zodat het niet langer wordt dan de oplossingen
* zitten goeie dingen tussen, checken! :|
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door Garnizoen! »

8 - HUIT

01 1997 Lighthouse Family (8) - High (8)
02 1963 Peter, Paul & Mary (8) - Puff (The Magic Dragon) (8)
03 1978 Rick James (5) - Mary Jane (8)
04 2006 Tool (3) - The Pot (2)
05 1986 XTC (6) - Grass (7)
06 1997 The Herbaliser (0) - The Blend (0)
07 2013 Parquet Courts (5) - Stoned And Starving (5)
08 1932 Cab Calloway (1) - Reefer Man (3)
09 2010 James Blunt (7) - Stay The Night (2)
10 1975 Het Simplisties Verbond (4) - Stoont Als Een Garnaal (8)
11 1981 Eek-A-Mouse (1) - Ganja Smuggling (0)
12 2008 De Feesters (0) - Nor Olland (0)

Topscore: 15/24 (62,50%) - Paris Hilton Lookalikes, The Cryptkickers
Gemiddelde score: 12,38/24 (51,56%)

Minst opgeloste fragmenten:
The Herbaliser (0), The Blend (0), Ganja Smuggling (0), De Feesters (0), Nor Olland (0): QMS
Cab Calloway (1): Paris Hilton Lookalikes
Eek-A-Mouse (1): Paris Hilton Lookalikes
The Pot (2): The Cryptkickers, KIPZ
Stay The Night (2): The Cryptkickers, Dora Vaucaire
Tool (3): The Cryptkickers, KIPZ, Lucky Locos
Reefer Man (3): The Cryptkickers, Dora Vaucaire, Royal Flush
Het Simplisties Verbond (4): Paris Hilton Lookalikes, Wag Team, Dora Vaucaire, Lucky Locos

Opmerkingen:
* reggae en hiphop; volgende keer gewoon Bob Marley en Snoop Dogg (die hadden ook in het thema gepast)
* De Feesters mochten erin wegens hilarisch (en niet onbesproken op dit forum), en we dachten: misschien hebben de deelnemers intussen nood aan wat ontspanning
* de quiz werd opgesteld voor tien deelnemende teams; ongetwijfeld hadden de Horsemen de score hier wat opgekrikt :whistle:
Laatst gewijzigd door Garnizoen! op vr 16 nov 2018, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door Garnizoen! »

9-COLD WAR KIDS

01 1968 The Beatles (8) - Back In The U.S.S.R. (8)
02 1985 Propaganda (7) - Duel (6)
03 2009 Fever Ray (3) - Concrete Walls (1)
04 1982 De Kreuners (8) - Mijn Laatste Sovjet (8)
05 2018 Preoccupations (1) - Espionage (0)
06 1963 Bob Dylan (8) - Masters Of War (7)
07 1996 Fluke (2) - Atom Bomb (4)
08 2009 Two Door Cinema Club (6) - Undercover Martyn (4)
09 2015 Trixie Whitley (5) - Salt (4)
10 1991 Yothu Yindi (5) - Treaty (5)
11 1977 Television (8) - Torn Curtain (6)
12 1971 Paul Severs (7) - Irina (8)

Topscore: 21/24 (87,50%) - Wag Team
Gemiddelde score: 16,13/24 (67,19%)

Minst opgeloste fragmenten:
Espionage (0): QMS
Concrete Walls (1): The Cryptkickers
Preoccupations (1): Wag Team
Fluke (2): Paris Hilton Lookalikes, Wag Team
Fever Ray (3): Paris Hilton Lookalikes, The Cryptkickers, KIPZ
Atom Bomb (4): Paris Hilton Lookalikes, Wag Team, Lucky Locos, Royal Flush
Undercover Martyn (4): Wag Team, The Cryptkickers, Lucky Locos, KIPZ
Salt (4): Wag Team, The Cryptkickers, Lucky Locos, KIPZ

Opmerkingen:
* Salt en Treaty werden aan elkaar gelinkt op het antwoordblad (verdrag dat een einde moest maken aan de wapenwedloop tussen beide blokken)
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door Garnizoen! »

10 - ALL HALLOWS' EVE

01 2006 Thor! (8) - Een Tocht Door Het Donker (8)
02 1980 The Cramps (7) - I Was A Teenage Werewolf (2)
03 1970 Dusty Springfield (6) - Spooky (8)
04 2017 Equal Idiots (5) - Cover The Corpse (0)
05 1960 Tony And The Monstrosities (0) - Igor's Party (0)
06 1975 Hot Blood (6) - Soul Dracula (7)
07 2007 Kate Nash (8) - Pumpkin Soup (4)
08 1981 The Specials (8) - Ghost Town (8)
09 1991 The Jesus Lizard (0) - Monkey Trick (0)
10 2014 Mac DeMarco (4) - Treat Her Better (2)
11 1995 Gorki (8) - Monstertje (6)
12 1969 Creedence Clearwater Revival (8) - I Put A Spell On You (8)

Topscore: 19/24 (79,17%) - Lucky Locos
Gemiddelde score: 15/24 (62,50%)

Minst opgeloste fragmenten:
Cover The Corpse (0), Tony And The Monstrosities (0), Igor's Party (0), The Jesus Lizard (0), Monkey Trick (0): QMS
I Was A Teenage Werewolf (2): Paris Hilton Lookalikes, Lucky Locos
Treat Her Better (2): Wag Team, Lucky Locos
Mac DeMarco (4): Wag Team, Lucky Locos, Royal Flush, KIPZ
Pumpkin Soup (4): Paris Hilton Lookalikes, Lucky Locos, The Cryptkickers, KIPZ
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door Garnizoen! »

En de eindstand:

01 Paris Hilton Lookalikes 226/282 (80,14%)
02 Wag Team 224 (79,43%)
03 Cryptkickers 209 (74,11%)
04 Lucky Locos 208 (73,76%
05 Dora Vaucaire 184 (65,25%)
06 Royal Flush 170 (60,28%)
07 Green Onions 149 (52,84%)
08 KIPZ 142 (50,35%)

Opmerkingen:
* als we even vergelijken met de vorige editie van deze quiz maakt Royal Flush de grootste sprong vooruit (+24 punten); The Cryptkickers en Paris Hilton Lookalikes halen 6 punten meer; de andere ploegen blijven min of meer status quo
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door Garnizoen! »

beautiful freak schreef: vr 16 nov 2018, 13:40 Pas op: ik heb goede dingen gehoord, waar ik met plezier verder wil in graven. En ja, iedereen was geslaagd. Maar voor elke Thor of Men At Work had je een (vul random twee bands in, die een zaalsolo of quizmastersolo opleverden). Ik kom ook met plezier naar een weekendquiz, mochten jullie er eentje organiseren. Maar de MOD zou een avondje ontspannend weekquizzen moeten zijn, waar iedere aanwezige ploeg (en door omstandigheden zijn we nu maar met 9) met plezier naartoe moet komen of aanwezig zijn.

Was het dat gisteren?
Ik heb moeite met de veronderstelling dat muziekquizzers enkel een ontspannend avondje kunnen beleven indien zij braafjes hun papje krijgen ingelepeld (milde overdrijving). Wij zijn een doorsneeploeg en het is heus al gebeurd dat we, hou je vast, drie fragmenten na elkaar niet konden plaatsen. Was onze avond dan om zeep? Nee, we waren blij als een kind want dat tweede fragment dat we daar hoorden, dat was geweldig. Noteren en verdergaan.
We hebben heus al stresserende muziekquizavonden beleefd, waar de drank niet te zuipen was, de klank te scherp en te luid, het luisteren naar muziek gecombineerd diende te worden met het invullen van elvendertig kruiswoordraadsels en linkenbladen. Maar dat had nooit met de keuze van de fragmenten op zich te maken.
Maar we hebben effectief een aantal verkeerde keuzes gemaakt, en bepaalde bands verkeerd ingeschat. The Jesus Lizard, bijvoorbeeld: ooit namen we deel aan een geweldige quiz van Vincent (Credit to the 90s I), waar The Jesus Lizard simpel door 9 van de 11 teams werd gevonden, en daar zat toen best veel volk dat donderdag ook aanwezig was. Bon, om het kort te houden, had Kelis 'Trick Me' uitgebracht in 1999 in plaats van 2003, was het fragment sowieso gesneuveld. Ook dáár hangt het vaak van af door het strakke schema van de rondes.
De teams die je poogt aan te zetten tot een reactie leken ons best tevreden. Royal Flush heeft in ieder geval een sterke match gespeeld met onder meer de hoogste score in de theorieronde, maar we laten het hen liever zelf zeggen. Veel energie zullen we niet meer steken in deze discussie (nog té vermoeid van alle inspanningen die we in de quiz hebben gestoken). Nog even wat banvloeken van Filip over ons heen laten gaan, en dan kunnen we allemaal gewoon weer verder, he ;)
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door Garnizoen! »

Keiem schreef: vr 16 nov 2018, 19:59 Ik moest inderdaad diep graven om Johnny Dowd op te hoesten. Zijn album ‘Pictures from lifes other side’ heb ik vaak opgelegd. Daarna stilaan wat uit het oog verloren. Gelukkig was er de Johnny via de tips anders had ik waarschijnlijk zijn generatiegenoot Jim White neergepend.
En Bug Powder Dust is wel degelijk een Classic. Maar blijkbaar enkel bij bepaalde individuen... Was zelfs geen solo aan onze tafel.
Zo zie je maar. Verrassend indeed.
Waanzinnig sterke plaat. In tegenstelling tot jou toevallig recent opnieuw beluisterd en meteen gedacht: dit moet erin. Jim White houden we voor de volgende editie :D
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door SepPuKu »

Als fan van de M.O.D.-competitie heb ik ook enkele bedenkingen bij de quiz van vorige donderdag.

• Persoonlijk speel ik de quizzen van Garnizoen! best graag. Als je eigen smaak voldoende aan bod komt, bekijk je het uiteraard vanzelf wat positiever, bepaalde thema's waren ook leuk uitgewerkt, verder een woord van dank voor de snelle analyse,... de typische spielereien van de samenstellers nam ik er daarom graag bij.
• Ik zou deze quiz net zo graag (en waarschijnlijk nog veel liever) spelen als er wat meer rekening wordt gehouden met het 'grotere verhaal' van zo'n competitie. Een competitie staat of valt met de interesse van voldoende teams en ook ik vrees dat er spelers/teams zullen afhaken als de eigen zin doen primeert. En om de voorlaatste Garnizoen!-post enigszins tegen te spreken: ik heb gelijkaardige bedenkingen veelvuldig gehoord na de quiz.
• Bij uitbreiding: spelen de liefhebbers van 'zwoeg'-quizzen de quiz van donderdag minder graag als er op tijd en stond wat meer water bij de wijn wordt gevoegd door de samenstellers, zodat zo veel mogelijk spelers ‘aan boord’ blijven?

Wat ik wil zeggen is dat er ruimte zat is om de eigen dada's aan bod te laten komen, waarom dit niet proberen te verenigen met het principe dat zo veel mogelijk quizzers een leuke avond moeten beleven. Liever dat soort competitie dan straks misschien eentje met 6-7 teams (en als volgende stap mogelijks geen competitie meer)!

Bij een zaalquiz kan je veel meer mikken op een specifiek publiek, de gedachte aan een Garnizoen!-zaalquiz vind ik dus ook best leuk. Stel voor 10 of 12 teams die ze graag zo speelt, waarom niet (in de competitie is het uiteindelijk ook maar voor een publiek van <30 spelers).
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door SepPuKu »

Garnizoen! schreef: za 17 nov 2018, 14:52 Maar we hebben effectief een aantal verkeerde keuzes gemaakt, en bepaalde bands verkeerd ingeschat. The Jesus Lizard, bijvoorbeeld
Waarom zou dit niet kunnen. Alles moet kunnen, volgens mij draait het vooral rond de dosering van één en ander (jammer trouwens dat ik niet aan The Jesus Lizard gedacht had).
Garnizoen! schreef: za 17 nov 2018, 14:52 Nog even wat banvloeken van Filip over ons heen laten gaan, en dan kunnen we allemaal gewoon weer verder, he ;)
Ja da's Filip wel ten voeten uit :liar: Alleszins een cynische manier om iemand van bij voorbaat al de mond te snoeren? :o
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door SpeedKing »

Garnizoen! schreef: za 17 nov 2018, 14:52 Nog even wat banvloeken van Filip over ons heen laten gaan, en dan kunnen we allemaal gewoon weer verder, he ;)
Misschien mag ik niet voor mijn ploegmaat spreken, maar voor zover ik het van hem heb opgevangen, vond hij het deel voor de pauze best speelbaar, en zijn mogelijke banvloeken vooral gericht op het deel na de pauze. Dat beantwoordt dan aan het buikgevoel dat ik had, en met 2 QMS voor de pauze en 18 na de pauze kan ik blijkbaar echt wel vol vertrouwen op de verbinding tussen mijn weinige grijze hersencellen en de actieve perceptoren in mijn darmflora. En nu ga ik mijn yoghurtje verder opeten - mét levende bifidus.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door Marc VA »

Leuke donderdagavond. Af en toe een inspanning geleverd ( niet te veel uiteraard want het moet ontspannend blijven ;) ).
Net zoals 'vergeten groenten' op mijn bord, altijd blij met een portie jazz, blues, soul, reggae op een muziekavond. Volgende Garnizoen quiz ben ik er opnieuw bij, dus geen Bob Marley aub.
Mits kleine bijsturing zit hier een potentiële topquiz in. Probeer het aantal qms te beperken tot 5 of minder, maar vervang ook flauwe hits à la Margriet door goeie songs die hier toch in overvloed werden gepresenteerd.
Enorm geamuseerd en met propere voetjes ;) naar huis gereden.
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door Garnizoen! »

Filip kan dit vriendschappelijke grapje wel hebben. We waren het eerder al af en toe oneens, vandaar.

Kijk, ik had me voorgenomen dit onbesproken te laten, maar hup, omdat er duidelijk voor velen een schisma in de quiz zat: de eerste zes rondes heb ik alleen ineengeknutseld, bravo! De overige Garnizoeners zijn (nog) minder betrokken bij het mooie gebeuren genaamd 'muziekquizzen'; ze hebben wat minder voeling met wat erin lééft. Maar omdat ze ook hun inbreng wilden en verdienden, hebben we samen nog wat rondes bedacht. De drank vloeide rijkelijk die avond, er weerklonken deunen uit alle mogelijke apparatuur aanwezig, en.. we hebben ons wat laten gaan :shhh:
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door Methos »

Toch wel een aparte manier om gelijk wie (in dit geval mezelf) een 'vriendschappelijk grapje' op een publiek forum te verkopen nog voor de persoon in kwestie ook maar iets heeft gezegd of geschreven. Zeker als er geen sprake is van vriendschap whatsoever aangezien we nog nooit twee volzinnen met elkaar uitwisselden, noch in het echte leven noch online. Ik vermoed dan ook dat de verwijzing te maken heeft met de kalenderopmaak waar ik duidelijk maakte dat ik het geen probleem vind om als organiserend team een seizoen af te sluiten en het volgende seizoen dan te openen terwijl dat blijkbaar toch niet zo evident is voor iedereen (zo bleek inderdaad aan deel 2). Voor de rest kan ik me namelijk niet herinneren dat we het ooit oneens zouden geweest zijn, dat gaat nu eenmaal moeilijk als je niet met elkaar spreekt. Sorry, ik moet mezelf corrigeren, we deden dat wel en meer specifiek afgelopen donderdag in de pissenijen (wordt daar niet altijd dé waarheid over een quiz gesproken?) van café De Spiegel in Oostakker toen ik je complimenteerde met de puike quiz tot dan toe en ik beklemtoonde dat het goed in elkaar zat zowel inhoudelijk als qua niveau. Zelfs je kompaan uit de jury was er getuige van.

Ik doe (vooral samen met speedking eigenlijk) vaak wekelijks de moeite om een review van gespeelde quizzen te posten als dankbetuiging aan de organiserende partij en ik vind dat we dat telkens vanuit een positieve invalshoek doen. Zoals speedking al aangaf, vond ik deel 2 gewoonweg een rommeltje (met wel veel rock'n rollgehalte, ook tijdens de presentatie en bij de puntenafroeping) en aan je laatste post te zien heb je die conclusie ondertussen ook wel getrokken, gelukkig maar.

Persoonlijk ben ik iemand die, ja, zelfs op een donderdag, heel graag een inspanning levert want ik doe niets liever dan te graven in mijn geheugen om een nummer correct op het blad te krijgen (bijv. een Mac De Marco in deze quiz). Na vorig seizoen is het enerzijds duidelijk dat er er publiek voor is om die inspanning met onze grijze hersenmassa te leveren en actimel ingelepeld te krijgen i.p.v. de vaak witte yoghurt in het weekend. Anderzijds blijkt nu ook dat we al gezakt zijn van 11 deelnemende teams naar 9 en ik hoop dat het niet meer naar beneden gaat want, kom, een quiz organiseren voor 6 teams in de zaal is voor niemand interessant, ook niet voor het café.

Net zoals Peter en Johan pleit ik (en dat heb ik vorig seizoen ook al een aantal keren gedaan) voor speelbaarheid in de breedte. Een goed speelbare quiz kan nog altijd perfect gepaard gaan met smoelwerk en accenten zonder je identeit als team te moeten verloochenen. Zoals Johan zegt, is het perfect te doen om je dada’s mooi verspreid te verwerken in een quiz zonder er een freakshow van te maken. Ook de moeilijkheidsgraad cijfermatig opkrikken (chapeau wel voor Paul die een duidelijke complementaire versterking is voor Royal Flush!) met de Margrieten en Men at Works (niet mijn persoonlijke smaak, maar ook niets mis mee) van deze wereld verdoezelt zoiets niet. Ik begrijp echter ook dat je graag eens bepaalde nummers wilt delen en wilt kijken of er anderen zijn die ook datzelfde nummer kennen (ik deed dat zelf ook met Prague van White Sea in één van mijn Years & Yearsquizzen en dat was jammer genoeg niet zo, maar twee van de deelnemers spraken me achteraf wel aan over dat nummer en dan is een qms eigenlijk snel verteerd), maar ik probeer die risico’s te spreiden en te beperken zoals Marc VA ook in deze thread aanraadt en wat ook Vincent van de Horsemen vorig seizoen cijfermatig probeerde mee te geven.

Als ik echter één persoonlijke oproep mag doen aan alle organiserende teams (jullie doen er uiteraard mee wat jullie willen): drop die terugkerende favorietenronde met een gemiddelde score van 14/30 zoals donderdag (want daar heeft niemand iets aan behalve de organiserende partij die de teams kan uitlachen met wat ze allemaal niet weten - was nu eenmaal moeilijk te missen o.i.v. de luidruchtigheid) en maak er een mooie (thema/mix/whatever)ronde van. Dat vind ik persoonlijk het grootste euvel op veel MOD-quizzen.

Met Lucky Locos hebben we tijdens de quiz donderdag alvast besloten om het net zoals vorig seizoen aangenaam speelbaar te houden en geen ‘losse’ favorietenronde te gebruiken. Er zal natuurlijk wel in elke ronde een beetje levende bifidus te horen zijn, net zoals vorig seizoen trouwens en dat werd gesmaakt. Slabbetjes meebrengen is echter geen overbodige luxe voor sommigen.
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-competitie - Seizoen 2018-2019 besprekingen

Bericht door Garnizoen! »

Excuses voor het woord vriendschappelijk; dat had moeten zijn: 'onder collega's' of zoiets. Maar het was wel een grapje, dat klopt. En die verwijzing heeft absoluut niks te maken met jouw mening over de kalender, dat zou maar onnozel zijn (tenslotte is het nog vrij goed meegevallen om alles af te krijgen, behalve dan één themaronde die we niet meer deftig afgewerkt kregen en dan maar uit tijdsgebrek vervangen hebben door, yep, de favorietenronde, die niet veel uitwerking behoeft). Eerder met wat jij en Peter vorig seizoen al na een aantal te moeilijke quizzen concludeerden, en waar ik het niet volledig eens mee was.

Methos schreef: zo 18 nov 2018, 10:49 Ik doe (vooral samen met speedking eigenlijk) vaak wekelijks de moeite om een review van gespeelde quizzen te posten als dankbetuiging aan de organiserende partij en ik vind dat we dat telkens vanuit een positieve invalshoek doen.
Check.

Methos schreef: zo 18 nov 2018, 10:49 Anderzijds blijkt nu ook dat we al gezakt zijn van 11 deelnemende teams naar 9 en ik hoop dat het niet meer naar beneden gaat want, kom, een quiz organiseren voor 6 teams in de zaal is voor niemand interessant, ook niet voor het café.
:?
Plaats reactie