KOHOUTEK MUZIEKQUIZ III-Vrijdag 05 oktober 2018-Desselgem

Kohoutek
Popstar
Berichten: 316
Lid geworden op: za 07 mei 2016, 15:52
Locatie: Desselgem - KOHOUTEK

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ III-Vrijdag 05 oktober 2018-Desselge

Bericht door Kohoutek »

RONDE 12: DE ECHTE HOMO UNIVERSALIS (31)

01. NOMAD (Feat. MC MIKEE FREEDOM) (11) - (I WANNA GIVE YOU) DEVOTION (28)
02. YEARS & YEARS (22) – DESIRE (12)
03. THE NOTORIOUS B.I.G. (15) – RESPECT (0) :shock:
04. LIMP BIZKIT (18) – FAITH (28) (Theorie: GEORGE MICHAEL) (28)
05. SHAGGY (27) – HOPE (1) :music-rockout:
06. SUPERGRASS (13) – GRACE (6)
07. VNV NATION (2) – HONOUR (0) :shock:
08. MEGADETH (6) – TRUST (5)
09. JONATHAN JEREMIAH (14) – HAPPINESS (21)
10. OTIS REDDING (17) – SECURITY (11)
11. THE TRAGICALLY HIP (15) – COURAGE (16)
12. RAMMSTEIN (28) – SEHNSUCHT (4)
13. LAURA BRANIGAN (14) - SELF CONTROL (21)
14. THE CULT (13) – LOVE (2)
15. INGEBORG (25) – GRATITUDE (27)

Heel veel toewijding bij titel 01. Biggie was zeker een ‘Bad Boy’ zoals 18 ploegen bij titel 03 schreven, maar helaas niet juist. Het deuntje van Sjors (titel 04) werd unaniem herkend, maar niet iedereen wist dat Limp Bizkit de daders waren. Voor titel 05 25 keer ‘Never Gonna Give Up’ gelezen, maar een zaalsolo op titel voor Sleuterrock. Er viel weinig eer te halen voor VNV Nation, alleen Nog Locos en Popingers herkenden ze, de titel 07 was zelfs QMS. Iedereen weet wie de Duitse brulboeien zijn (uitvoerder 12), maar slechts 4 ploegen herkenden hun smachtend verlangen.

Rondewinst voor The 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalyps (26/31) :o
Kohoutek
Popstar
Berichten: 316
Lid geworden op: za 07 mei 2016, 15:52
Locatie: Desselgem - KOHOUTEK

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ III-Vrijdag 05 oktober 2018-Desselge

Bericht door Kohoutek »

RONDE 13: LEKKERE PANNENKOEKEN VAN JEROEN MEUS (31)

Recepy for Pancakes
We start with 01 a few ingredients over the 02 because it needs some flavouring. Take a stick of 03 and scrape the little seeds with a sharp knife. Still it is not sweet enough, so we add some 04. Of course you can’t make a sweet dessert without breaking 05. Fling the content in a pit in the middle and 06. You can use a beater machine, but an ordinary 07 will do too. Now pour half of the 08 in a trickle. We want a smooth paste, so 09 until there are no clots left. Mix the other half of the milk through the 10 so it gets a little lighter. To season the substance add a pinch of 11. Leave the dough 12 for an hour, while waiting have a glass of wine. Back to work! Put everything in a 13. You can surprise your guests by cooking with 14, but if you’re less adventurous just use 15.
And finally let’s bake. Pancakes, mmmm …. According to JEROEN MEUS


01. NIRVANA (16) – SIFTING (1) :music-rockout:
02. CREAM (25) - WHITE ROOM (25)
03. ELISA WAUT (11) – VANILLA (28)
04. SUGAR (26) - A GOOD IDEA (17)
05. THE EGG (24) - WALKING AWAY (10)
06. BOB MARLEY & THE WAILERS (28) - STIR IT UP (28)
07. SPOON (20) - DO I HAVE TO TALK YOU INTO IT (5)
08. MILK AND HONEY (13) – HALLELUJAH (28) (Theorie: ISRAËL) (17)
09. EMINEM (Feat. NATE DOG) (5) - SHAKE THAT (15)
10. MISH MASH (8) – SPEECHLESS (24)
11. HOOVERPHONIC (27) - VINEGAR AND SALT (24)
12. JUDAS PRIEST (3) - OUT IN THE COLD (1) :music-rockout:
13. FLASH & THE PAN (17) - WAITING FOR A TRAIN (12)
14. SOUL COUGHING (4) - BHUDDA RHUBARB BUTTER (1) :music-rockout:
15. MIDNIGHT OIL (21) – THE DEAD HEART (10)

Als Kurt stinkt naar Teen Spirit is er geen probleem, maar zijn keukentalent levert warempel een zaalsolo voor Popingers op. Iedereen herkent de geur van titel 03, maar niet iedereen weet wie de geur verspreidt. Bob Marley mag er van iedereen eens goed in roeren. Hallelujah, geen uitschuivers bij titel 08. Voor uitvoerder 09 had iedereen Eminem, maar slechts 5 ploegen koppelden hem aan Nate Dogg. Zaalsolo op titel 12 voor Nog Locos. Zaalsolo op titel 14 voor Would Be Monkees.

Rondewinst voor Would Be Monkees (26,5/31) :o
Kohoutek
Popstar
Berichten: 316
Lid geworden op: za 07 mei 2016, 15:52
Locatie: Desselgem - KOHOUTEK

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ III-Vrijdag 05 oktober 2018-Desselge

Bericht door Kohoutek »

RONDE 14: GEÏNSPIREERD DOOR SERGE SIMONART (31)

(Concept : Serge Simonart laat soms uitschijnen dat hij veel mensen in “het wereldje” kent en bezondigt zich wel eens aan namedropping. Dat doen deze uitvoerders ook. De foto’s van de names die gedropt worden, koppelt u aan de overeenstemmende song.

01. ROBBIE WILLIAMS (Feat. THE PET SHOP BOYS) (27) - SHE’S MADONNA (23)
02. THE WOMBATS (21) - LET’S DANCE TO JOY DIVISION (23)
03. LCD SOUNDSYSTEM (21) - DAFT PUNK IS PLAYING AT MY HOUSE (23)
04. FLEDDY MELCULLY (26) - T-SHIRT VAN METALLICA (24) (Theorie: DE FANFAAR) (17)
05. DE MENS (27) - SHERYL CROW, I NEED YOU SO (27)
06. L.A. STYLE (17) - JAMES BROWN IS DEAD (24)
07. CHARLIE PUTH (Feat. MEGHAN TRAINOR) (12) - LET’S MARVIN GAYE AND GET IT ON (26)
08. VAN MORRISON (18) - JACKIE WILSON SAID (19)
09. BILLY BRAGG (20) – LEVI STUBBS’ TEARS (6)
10. MOGWAI (11) - YOU’RE LIONEL RICHIE (11)

Rondewinst voor Paris Hilton Lookalikes, Would Be Monkees, The 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalyps, Off The Record (31/31) :o
Kohoutek
Popstar
Berichten: 316
Lid geworden op: za 07 mei 2016, 15:52
Locatie: Desselgem - KOHOUTEK

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ III-Vrijdag 05 oktober 2018-Desselge

Bericht door Kohoutek »

RONDE 15: WE ZEGGEN GEEN VAARWEL, DOCH TOT ZIENS (19)

01. THE MANHATTANS (10) - KISS AND SAY GOODBYE (14)
02. VERA LYNN (18) - WE’LL MEET AGAIN (25)
03. AGNOSTIC FRONT (6) - GOTTA GO (25)
04. THE THREE DEGREES (15) - WHEN WILL I SEE YOU AGAIN (26)
05. THE POGUES (23) - SAYONARA (2)
06. LINDA RONSTADT (3) – ADIOS (13)
07. VOLUMIA! (24) – AFSCHEID (18)
08. JIMI SOMMERVILLE (9) - COMMENT TE DIRE ADIEU (18) (Theorie: FRANCOISE HARDY) (12)
09. ROGER WHITTAKER (10) - THE LAST FAREWELL (12)

Alleen Sammy & Garfield en Cream Team herkenden Shane zijn afscheid bij titel 05.
Rondewinst voor Los Locos (18/19) :o

Voila, nogmaals bedankt aan alle deelnemers voor het uitzitten van de (misschien iets te lange) rit. Ik hoop dat jullie zich een beetje geamuseerd hebben, ik anders in ieder geval wel.

En om op de vraag van titel 04 te antwoorden: Eerste vrijdag van oktober volgend jaar?
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ III-Vrijdag 05 oktober 2018-Desselge

Bericht door Methos »

Ik vond deze quiz pure reclame voor onze hobby. Daarmee is eigenlijk alles gezegd want een groter compliment kan ik echt niet geven. Leuke, creatieve vondsten enerzijds die uitblonken in hun simpliciteit aangezien ze heel nuttig waren als kapstok om een titel aan op te hangen en anderzijds de sequel van de 'doorlinkronde' en ook een aangename blad-steen-schaarronde. Alles was gewoonweg weer dik in orde en dit is het type quiz dat ik persoonlijk gewoonweg het liefste speel.

De twee werelden tussen circuit en gelegenheid zijn volgens mij echt niet te verzoenen maar chapeau dat je probeert! Ik noteer de volgende datum alvast met stip in mijn agenda.

Een welgemeende merci en proficiat voor dit mooie werkstuk waar heel veel tijd in gestoken is. Uit de analyse kan je dat zelfs te weinig afleiden, vind ik, omdat je enkel de antwoorden ziet.
Greatest Tits
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ III-Vrijdag 05 oktober 2018-Desselge

Bericht door SpeedKing »

Enkel mijn lichaam was aanwezig, mijn geest iets minder, maar mijn grote teen wist me toch te vertellen dat het alweer een topavond was en dat mijn bevinding bij de eerste editie (topquiz!) nu gewoon al drie jaar wordt doorgetrokken.

En daar zijn niet alleen Los maar ook Nog Locos het mee eens, en die laatsten durf ik zeker niet tegen te spreken! Los en Nog zullen er volgend jaar dus gewoon weer bij zijn, met of zonder enkelband - dat hangt af van de beslissing van onze justitieassistent!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ III-Vrijdag 05 oktober 2018-Desselge

Bericht door Luk »

Methos schreef:Ik vond deze quiz pure reclame voor onze hobby. Daarmee is eigenlijk alles gezegd want een groter compliment kan ik echt niet geven. Leuke, creatieve vondsten enerzijds die uitblonken in hun simpliciteit aangezien ze heel nuttig waren als kapstok om een titel aan op te hangen en anderzijds de sequel van de 'doorlinkronde' en ook een aangename blad-steen-schaarronde. Alles was gewoonweg weer dik in orde en dit is het type quiz dat ik persoonlijk gewoonweg het liefste speel.

De twee werelden tussen circuit en gelegenheid zijn volgens mij echt niet te verzoenen maar chapeau dat je probeert! Ik noteer de volgende datum alvast met stip in mijn agenda.

Een welgemeende merci en proficiat voor dit mooie werkstuk waar heel veel tijd in gestoken is. Uit de analyse kan je dat zelfs te weinig afleiden, vind ik, omdat je enkel de antwoorden ziet.
Treffend omschreven...
Inclusief de laatste zin!

Kohoutek hoeft zich niet verplicht te voelen om de tipbladen/kruiswoordopgave hier te posten, maar dat zou meteen de laatste twijfelaars overtuigen:
dit was een topquiz die met veel liefde en inventiviteit werd samengesteld... (net als de vorige jaren).

Ik zal er misschien een aantal organisatoren oneer aandoen als ik er nu niet naar refereer terwijl ze deze specialiteit ook al jaren op een geniale wijze beheersen (sorry), maar omdat het voorbeeld door héél veel ploegen gekend is, denk ik wat aan de Rock Monsieurquizzenstijl in Kruishoutem (zonder de multimediale presentatie in Desselgem dan, en qua samenstelling ook wat verschillend, maar: érg leuk om te spelen).
:handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ III-Vrijdag 05 oktober 2018-Desselge

Bericht door aLEEce in chains »

Vorig jaar door ziekte er niet bij, maar de mede horsemen hadden al laten weten dat deze quiz me zou liggen. Het was inderdaad bulls eye! Zeer mooie quiz. Originele vondsten (blad, steen, schaar is voor mij echt een zeer leuke vondst). Deze quiz staat met stip genoteerd in mijn agenda van 2019.

Als we toch wat mogen muggenziften, probeer misschien iets meer titels te laten horen. En een ronde minder zal ook al veel oplossen qua timing. Voor de rest top hé.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Kohoutek
Popstar
Berichten: 316
Lid geworden op: za 07 mei 2016, 15:52
Locatie: Desselgem - KOHOUTEK

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ III-Vrijdag 05 oktober 2018-Desselge

Bericht door Kohoutek »

Spotify-lijstje beschikbaar op de Kohoutek Facebookpagina.
Gratitude to Carmen Deweer van CREAM TEAM :handgestures-thumbupright: .
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ III-Vrijdag 05 oktober 2018-Desselge

Bericht door vinceluka »

Dat dit een klassieker ging worden was al van de eerste editie duidelijk.
Lode doet zijn goesting maar houdt ook veel rekening met zijn core-publiek, de gelegenheidsquizzers door voldoende tips en tricks in te bouwen.
Een quiz met veel spelelementen met als hoogtepunt de blad steen schaar ronde.
Het lukte ons niet om opnieuw te zegevieren, maar dat kon de pret niet drukken.
Proficiat aan het Kohoutek team en aan de paris Hilton dubbelgangers.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Plaats reactie