Years & Years - Volume I - Quiz 1: 60s (+50s)

Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Years & Years - Volume I - Quiz 1: 60s (+50s)

Bericht door Methos »

Ronde 10:

1 BARRY RYAN (15) - ELOISE (15)
2 SMALL FACES (2) - RED BALLOON (4)
3 STANDELLS (11) - DIRTY WATER (13)
4 MARVA (14) - GEEF MIJ NOG EEN KANS (15)
5 BAND (10) - RAG MAMA RAG (12)
6 SANDY POSEY (9) - BORN A WOMAN (13)
7 HOWLIN WOLF (5) - HIGHWAY 49 (5)
8 PETER & GORDON (13) - LADY GODIVA (15)
9 ERIC BURDON AND THE ANIMALS (6) - SEE SEE RIDER (14)
10 MIREILLE MATHIEU (14) - ENSEMBLE (15)
11 THEM (15) - BABY, PLEASE DON'T GO (15)
12 QUICKSILVER MESSENGER SERVICE (3) - WHO DO YOU LOVE? (15)

13 BEACH BOYS (14) - DANCE DANCE DANCE (13)
14 CHUBBY CHECKER (14) - LIMBO ROCK (15)
15 PETER, PAUL AND MARY (13) - I DIG ROCK'N ROLL MUSIC (14)
16 SIR DOUGLAS QUINTET (12) - SHE'S ABOUT A MOVER (13)
17 PETULA CLARK (12) - YA YA TWIST (14)
18 YOUNG-HOLT UNLIMITED (8) - SOULFUL STRUT (8)

Moeilijkere Antwoorden:

* Small Faces: De Meulemeester-Didier / Goedefroy-Devroe
* Red Balloon: De Meulemeester-Didier / Goedefroy-Devroe / Janssens-Verhulst / Decleir-Dekeyser
* Quicksilver Messenger Service: Van Mele-Van Oproy / De Rick-Maes / Janssens-Verhulst

Top 3:
1 Janssens - Verhulst 34/36
2 Verfaillie - De Clerck 32/36
2 De Rick - Maes 32/36
Laagste score: 20/36

Gemiddelde score: 77,41%
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Years & Years - Volume I - Quiz 1: 60s (+50s)

Bericht door Methos »

Playlist van de ene ronde 50's - staat compleet los van de 60's vandaar dat er artiesten terugkeerden. Het is een verzameling van nummers die ik overwoog voor de 60's quiz maar die afvielen oiv het jaartal. Om verschil te kunnen maken heb ik 4x de begeleidingsgroep bijgevraagd (bij nr 1-13-14-17) wat ik normaal gezien nooit zou doen.

12 duo's deden nog mee:

1 CLIFF RICHARD (& THE DRIFTERS) (6) - MOVE IT (10)
2 BOBBY DARIN (11) - MACK THE KNIFE (12)
3 JOHNNY CASH (12) - I WALK THE LINE (12)
4 CHUCK BERRY (6) - TOO MUCH MONKEY BUSINESS (8)
5 KAY STARR (2) - COMES A-LONG-A-LOVE (10)
6 LES CHAKACHAS (11) - ESO ES EL AMOR (10)
7 LLOYD PRICE (3) - LAWDY MISS CLAWDY (8)
8 WILL FERDY (5) - KLEINE HARTENDIEF (12)
9 FRANKIE LAINE (12) - RAWHIDE (11)
10 CONNIE FRANCIS (10) - WHO'S SORRY NOW (12)
11 SHEB WOOLEY (4) - PURPLE PEOPLE EATER (7)
12 KALIN TWINS (11) - WHEN (12)
13 JOHNNY O'KEEFE (& THE DEE-JAYS) (2) -THE WILD ONE / REAL WILD CHILD (12)
14 ROY ORBISON (AND TEEN KINGS) (1) - OOBY DOOBY (12)
15 CLARENCE 'FROGMAN' HENRY (5) - AIN'T GOT NO HOME (11)
16 HOWLIN' WOLF (5) - SMOKESTACK LIGHTNIN' (4)
17 BUDDY HOLLY (AND THE CRICKETTS) (12) - OH BOY (12)
18 ELVIS PRESLEY (9) - HARD HEADED WOMAN (10)
19 BILLIE HOLIDAY (11) - LADY SINGS THE BLUES (9)
20 PERRY COMO (10) - HOT DIGGITY (10)

Moeilijkere Antwoorden:

* Kay Starr: Verfaillie-De Clercq / De Rick-Maes
* Lloyd Price: Janssens-Verhulst / Van Broeck-Boodts / De Rick-Maes
* Sheb Wooley: Verfaillie-De Clercq / De Rick-Maes / Henry-De Clercq / Vernaeve-Clemminck
* Johnny O'Keefe (& The Dee-Jays): Verfaillie-De Clercq / Goedefroy-Devroe wisten dat het om Johnny O'Keefe ging maar wisten de begeleidende groep niet. Normaal gezien zou ik uiteraard die band er niet bij vragen.
* Roy Orbison (and Teen Kings): De Rick-Maes / Jansens-Verhulst/ De Smet-De Coninck/ Van Mele-Van Oproy herkenden Roy Orbison maar enkel Decleir-Dekeyser kenden de begeleidende groep! Een solo dus! Mooi! :clap:
* Smokestack Lightnin': Verfaillie-De Clercq / Janssens-Verhulst / Van Broeck-Boodts / Van Mele-Van Oproy

Winnaars:
Van Broeck - Boodts 35/40 :clap:

Gemiddelde score: 73,13%
Laatst gewijzigd door Methos op ma 16 jul 2018, 06:54, 7 keer totaal gewijzigd.
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Years & Years - Volume I - Quiz 1: 60s (+50s)

Bericht door Methos »

Bedankt ook aan iedereen voor de positieve reacties. Ik heb geprobeerd een staalkaart van de 60s te geven door de ogen van een 'jongeling' die het decennium niet in levende lijve meemaakte maar wel dankzij de vele fragmenten die mijn schoonvader voor mij opzocht. Het was uiteraard geen invulquizje maar de percentages liggen wel perfect zoals ik op voorhand had gehoopt dus ik ben erg tevreden met het resultaat. Op een decenniumquiz mag je nu eenmaal wat mij betreft al eens wat dieper graven (zonder te overdrijven natuurlijk) en ik ben heel tevreden met de balans. Hopelijk slaag ik hier ook in op de komende duo's. Tot dan!
Greatest Tits
TinneC
Backing Vocal
Berichten: 52
Lid geworden op: di 16 mei 2017, 07:52
Locatie: Kempen

Re: Years & Years - Volume I - Quiz 1: 60s (+50s)

Bericht door TinneC »

Filip heeft dat keigoed gedaan,
ik viel alleen, dus heb meegedaan voor de sport en buiten klassement, maar ik heb een hele boel leuke muziek gehoord.
Ik kijk al uit naar de 70's en 80's.
Kwaliteit van organisatie en geluid was top, maar je verwacht van Filip ook niet minder natuurlijk :).
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Years & Years - Volume I - Quiz 1: 60s (+50s)

Bericht door SpeedKing »

Gezien mijn gelegenheidscompaan Steven en ik weinig of niets met de 60s hebben - zelf niet meegemaakt en ook weinig of niet naar teruggegrepen in ons luistergedrag - kwamen we gewoon uit sympathie voor Filip een tafeltje innemen met de onwrikbare ambitie om die avond de hekkens te sluiten. Tot onze ontzetting leken we daar niet in te gaan slagen na de eerste helft, dus lieten we het wat hangen in deel twee waardoor we alsnog glorieus onze snode plannen waar maakten en de rode lantaarm mee naar huis konden grissen.

Alle gekheid op een stokje: zelfs als 60s mindergoden raakten we al bij al vrij comfortabel met de hakken over de sloot zonder modder aan onze schoenzolen, terwijl het aan de top toch uitdagend en pittig bleek. Dan heb je goed samengesteld als organisator, denk ik dan. De kudde toch mooi samengehouden tot aan het einde van de rit. Variatie troef: toch een paar talen horen passeren, sounds, genres, ... en afsluiten telkens met een kort globootje dat dan ook nooit tot vergezochtheid leidde. Nononsequiz met een klein spielereitje in om even de rechttoe rechtaan invulroutine per ronde te doorbreken - net gepast.

Geluid zat goed, mijn gelegenheidscompaan spartelde net als ik zo hard mogelijk mee en hield er de juiste spirit in, de ophaalsters waren vriendelijk en übercharmant, en het erewoordje aan zijn schoonpa was het mooiste moment van de avond (al de mooie muziekjes ten spijt).

Nu een drieluikje 70/80/90s met medeloco Ghislain, en dan op de allround nog eens met Steven proberen wél weg te blijven van die laatste stek. Summer looks good. And sounds even better!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Years & Years - Volume I - Quiz 1: 60s (+50s)

Bericht door International »

Proficiat Filip met deze eerste quiz in de Ring van de Muziekquizzen (om maar even Wagner te parafraseren). Bij het voorspelen had ik al gezien dat het snor zat, zowel met de moeilijkheidsgraad als met de variatie. Je hebt er heel wat intense uurtjes ingestoken. Zelfs met een volledig afgewerkte quiz was je nog niet tevreden en dan creëerde je nog die thematische stukjes.
De volgende rondes (de Seventies en Eighties) zijn, zo mogelijk, nog beter. Dat kan ik garanderen. Bij de nineties en later heb ik afgehaakt: te pijnlijk om geconfronteerd te worden met mijn beperkte muziekkennis van bepaalde decennia. Maar waarom zouden die rondes ook niet dik OK zijn?
Ik hoop er volgende keer écht bij te zijn!
Plaats reactie