Duoquiz: kroniek van een jeugd - zat 21 april 2018 - Zwalm

International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Duoquiz: kroniek van een jeugd - zat 21 april 2018 - Zwa

Bericht door International »

Tot besluit wil ik iedereen danken, die meegewerkt heeft of deelgenomen heeft aan de quiz.
Hopelijk heb ik jullie een aangename avond bezorgd.
Of dit voor herhaling vatbaar is hangt af van de windrichting en de reacties.
Proficiat aan de winnaars, Eddy en Paul, die hun meesterschap etaleerden.
Bijna alle ploegen (afgezien van een drietal gelegenheidsploegen, die meededen uit sympathie) haalden meer dan 50%, en daar ben ik tevreden mee.
Ik denk dat ik gebracht heb wat ik beloofd had.

Voor wie de quiz nog eens wil beluisteren: binnenkort maak ik de quiz tijdelijk beschikbaar via Wetransfer. Stuur een e-mail naar mij en dan zend ik de link door. Mijn adres is hderycke1 at gmail dot com.

Bedankt voor jullie aanwezigheid!

Hendrik
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Duoquiz: kroniek van een jeugd - zat 21 april 2018 - Zwa

Bericht door Maledictus I »

Qua muziekkeuze was dit een van de leukste quizzen die ik de laatste jaren heb gespeeld. Qua moeilijkheidsgraad vond ik hem geschikter als ploegquiz dan als duoquiz. Wat het voor ons alleszins een stuk moeilijker maakte was dat in veel fragmenten de zang maar heel kort te horen was. Met de prog- en hardere rock hadden we weinig problemen maar in ruil misten we veel van de grootste namen compleet: Lou Reed (negatieve solo), Bowie, Doors, Steely Dan, Jackson Browne, REM, QotSA, Arctic Monkeys.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Duoquiz: kroniek van een jeugd - zat 21 april 2018 - Zwa

Bericht door International »

Maledictus I schreef:Qua muziekkeuze was dit een van de leukste quizzen die ik de laatste jaren heb gespeeld. Qua moeilijkheidsgraad vond ik hem geschikter als ploegquiz dan als duoquiz. Wat het voor ons alleszins een stuk moeilijker maakte was dat in veel fragmenten de zang maar heel kort te horen was. Met de prog- en hardere rock hadden we weinig problemen maar in ruil misten we veel van de grootste namen compleet: Lou Reed (negatieve solo), Bowie, Doors, Steely Dan, Jackson Browne, REM, QotSA, Arctic Monkeys.
Die opmerking heb ik nog gehoord, Kriz: te weinig zang. Bij een eventuele volgende keer zal ik de intro's moeten inkorten.
Ik heb gekozen voor een duoquiz omdat op die manier meer ploegen kunnen deelnemen.
Het komt erop aan iemand te vinden die je volledig aanvult en dat is niet altijd gemakkelijk.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Duoquiz: kroniek van een jeugd - zat 21 april 2018 - Zwa

Bericht door rino »

Alhoewel progrock niet echt ons ding is, hebben Johan en ik enorm genoten van de quiz. Het enthousiasme waarmee Hendrik de quiz presenteerde maakte duidelijk dat de fragmenten stuk voor stuk met heel veel liefde voor muziek werden geselecteerd.
Wij zullen er een volgende keer dus met veel plezier opnieuw bij zijn.

En zijn ook blij dat 'Starbuk & Apollo' dankzij Dirk Kwistedadde toch ook deels op het podium stond. Heel sterke prestatie van Dirk en Johan, en wat dan gezegd van de winnaars Eddy en Paul!
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Duoquiz: kroniek van een jeugd - zat 21 april 2018 - Zwa

Bericht door International »

Het doet me veel plezier dat de quiz over het algemeen positief beoordeeld wordt.
Misschien moet ik er dus een vervolg aan breien volgend jaar.
We zien wel.
Maar ik heb al eens nagedacht over de dingen die ik zou veranderen.
Ik zou een volgende editie willen maken met wat minder progrock en classic rock, maar met meer hits. Je kan niet blijven uit hetzelfde vaatje tappen.
Meer singles dus.
Maar met hetzelfde uitgangspunt: alleen muziek die ik echt graag hoor!
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Duoquiz: kroniek van een jeugd - zat 21 april 2018 - Zwa

Bericht door International »

De quiz is tot 23 mei te downloaden via volgende link: https://we.tl/E5EQnAeWzZ
Plaats reactie