za 17 maart, Disorder, Oostende

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

za 17 maart, Disorder, Oostende

Bericht door SpeedKing »

Redelijk trouwe klant daar in Oostende, en je weet telkens wel in grote lijnen wat je zult krijgen. Dat was deze editie niet anders: het snelalfabet, en daarna mixrondes volgens een vast stramien, meer dan 60 jaar pop en rock bestrijkend, waarbij film altijd zijn stekje krijgt. Het is er altijd passend pittig, het is er altijd zwoegen en zweten - ook als de quiz op jouw terrein komt. Maar juist daarvoor trek je naar Oostende. Typische quiz die niet vol te houden is voor een lokaal publiek, en ook deze quiz staat ondertussen op 15-20 ploegen die zich nog eens willen laten slachten. Het lot van quizzen op dit niveau, denk dat elke organisator die zich daar aan waagt, zich daar ondertussen moet bij neerleggen.

Dit jaar kregen we als tafelrondes eerst mama appelsapjes in lyricsvorm (wat redelijk goed lukte bij ons), en na de pauze dia-rebussen (waar we iets meer onze kop moesten over breken). Niet zo'n fan van hersenbrekers, want die - ik spreek voor mezelf - al weinige hersencellen heb ik echt wel nodig om die deuntjes uit de juiste krochten op te diepen. Pure weetvragen vragen niet zoveel van je harde schijf, maar nu moet je een deel van je werkgeheugen daar aan opofferen.

Waar ik ook geen voorstander van ben, is een rodedraadronde op - alsjeblieft - 20 punten. Ik dacht dat hier wel ergens een thread te vinden moet zijn waarbij de consensus zo ongeveer was dat een rodedraadronde eventueel nog wel kan, maar dat die maximum 5-4-3-2-1 of 0 punten mag opleveren. Ofwel wil ik dat zo, en verzin ik die thread ;). Maar meen me toch zo'n discussie te herinneren. En dat zeg ik niet omdat we nu laat waren met de rode draad (wat ons punten kostte, maar geen plaats). Ik heb ook al goed gescoord met rode draden, maar ook dan blijf ik geen fan om er zo'n stevig pakket punten tegenaan te gooien. Was er vorige jaren ook altijd een rode draad op zoveel punten?

Met de brede indeling in thema's heb je in Oostende echt wel een breedgeïnteresseerd team nodig. Onze Filip voerde nog een extra gevecht tegen de koorts, maar dat leek alleen maar extra punten op te leveren. Sven had net als ik ook zijn rubriekjes en onze Jeroen pakt door alle thema's heen ook altijd zijn unieke fragmentjes mee, Kermit The Frog nog aan toe!

Voor mijn part is Disorder gewoon een jaarlijkse quiz, maar als het dan toch voor 2020 is: Los Locos, graag. En een zakje M&M's.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

Re: za 17 maart, Disorder, Oostende

Bericht door Killerr »

De eindstand, oplossing en statistiek van de 9de Disorder Pop- en Rockquiz is heden gepost op onze webstek :

http://users.telenet.be/disorderquiz
Plaats reactie