2e Methosquiz - Team - Eeklo 10/02/2018

RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 2e Methosquiz - Team - Eeklo 10/02/2018

Bericht door RutgerG »

Bedankt voor de analyse, Filip :clap: Deze is met evenveel zorg en liefde voor het métier opgesteld dan de quiz zelf. :D
De quiz was pittig, maar met een complementair viertal erg leuk van niveau. Die beeldenondersteuning vind ikzelf fantastisch, dat helpt toch zeer sterk bij mij om groepen/nummer sneller te kunnen plaatsen.
Het niveau van de teams lag alleszins ook enorm hoog. Ik dacht dat wij goed aan het spelen waren, maar als ik dan de scores van andere teams zie :shock: .

Ik vond deze quiz persoonlijk nog leuker dan de duoquiz. :clap: om er dit jaar ook theorievraagjes in te steken.

Busty Crimson dankt Lesley en Bart om Stefan en mij 's avonds te vergezellen en niet in het minst voor hun vele antwoorden :handgestures-thumbupright:
Dronevil
Backing Vocal
Berichten: 61
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 18:01
Locatie: Sint-Niklaas / Goe Vur In Den Otto

Re: 2e Methosquiz - Team - Eeklo 10/02/2018

Bericht door Dronevil »

Ook al werden we voorlaatste ik heb me geamuseerd. Toffe quiz en een leuke locatie.

Prijzentafel was ook wel fantastisch. Voorlaatste eindigen en nog moeilijkheden met welk album ik naar huis ging.

Tevens ben ik je dankbaar om me Minimal Compact te leren kennen. Ik had er voor deze quiz nog nooit van gehoord (waarvoor mijn excuses) maar verdomme is me dat goed.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2226
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: 2e Methosquiz - Team - Eeklo 10/02/2018

Bericht door Methos »

Dronevil schreef:Ook al werden we voorlaatste ik heb me geamuseerd. Toffe quiz en een leuke locatie.

Prijzentafel was ook wel fantastisch. Voorlaatste eindigen en nog moeilijkheden met welk album ik naar huis ging.

Tevens ben ik je dankbaar om me Minimal Compact te leren kennen. Ik had er voor deze quiz nog nooit van gehoord (waarvoor mijn excuses) maar verdomme is me dat goed.
Kijk, dit zijn de reacties waarvoor ik het zo graag doe! Dit maakt oprecht mijn dag! Heb zelfs een printscreen gemaakt en het gefacebookt! Bedankt voor de supersympathieke reactie, that's the spirit!

PS 'Next one is real' van Minimal Compact is ook de max :)
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 2e Methosquiz - Team - Eeklo 10/02/2018

Bericht door Luk »

Bedankt voor de knappe quizzen (waarvan ik de duo in eerste versie mocht voorspelen) en de interessante (soms confronterende) analyse, Methos!

Doe zo voort, zou ik zo zeggen... :-)
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 2e Methosquiz - Team - Eeklo 10/02/2018

Bericht door boo-lee »

Ook wij van VZW Respons vonden dit een van de leukste muziekquizzen die we al gespeeld hebben!

Ook al eindigden we als laatste, toch hebben we de quiz op geen enkel moment als frustrerend moeilijk ervaren. Muzikaal was dit een quiz die heel erg binnen mijn winkel en die van (MusicMania) Karel lag maar ook onze andere twee Responsers genoten van een muziekkeuze die van veel goede smaak getuigde.

Bij deze ook onze excuses om te laat te komen (we dachten oprecht dat de quiz om 20u begon :( ) en bedankt aan Filip om de eerste twee fragmenten nog eens opnieuw te laten horen, dat heeft ons twee extra punten opgebracht (Metric - Help I'm Alive). :)

Ook qua vorm was dit een quiz die grensde aan de perfectie, met als persoonlijke favoriet de zeer originele "Lucifer" reeks. Erg goed gevonden en toch nergens bij het haar getrokken. :handgestures-thumbupright:

Nog meer lof: het gelijkmatige niveau van de verschillende reeksen: onze scores waren steeds erg consistent. Ofwel werden de reeksen in de loop van de quiz iets makkelijker want die consistentie was er ondanks de rijkelijk stromende Orval en La Trappe bij mijn medequizzers. :mrgreen:

Het enige jammere is dat er bijna geen gelegenheidsploegen aanwezig waren, heel vreemd om het gevoel te hebben om heel goed "mee te kunnen" met de quiz en toch met 60% als laatste te eindigen. Ik zal niet beweren dat dit een makkelijke quiz is maar we hebben toch al aan andere quizzen meegedaan die moeilijker waren en waaraan wel meer gelegenheidsploegen meededen. Ik denk dat deze fantastsiche quiz toch zeker > 30 ploegen moet kunnen aantrekken.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2226
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: 2e Methosquiz - Team - Eeklo 10/02/2018

Bericht door Methos »

Ook in deze thread hartelijk dank voor de vele positieve woorden. Perfect was het zeker niet (excuses, Vincent!), maar ik ben wel tevreden met de geserveerde quiz. Nu leg ik mijn focus op de Years& Years en dus kan ik weer nummers beginnen te selecteren, juuuj!

Tot de volgende!
Greatest Tits
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1433
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 2e Methosquiz - Team - Eeklo 10/02/2018

Bericht door beautiful freak »

Als je een paar dagen wacht om iets te schrijven, is eigenlijk alles al gezegd en is het zo goed als onmogelijk om niet in herhaling te vallen. Dat is nu eenmaal het gevolg van een uitstekend samengestelde, meticuleus voorbereide, strak vormgegeven en vlot gepresenteerde quiz: je kan er geen valse noten in bespeuren. :clap:

Dus blaas ik een week na dato ook nog graag even de loftrompet. Redenen genoeg: fraai uitgewerkte themarondes (het paspoort zet de quiz in met een persoonlijke noot, de tributeronde is geweldig in zijn eenvoud en het verhaaltje in de Satan-ronde las als een echte bijbelkroniek), leuke globo's (die wel degelijk af en toe de noodzakelijke voorzet tot een juist antwoord gaven), uitnodigende antwoordbladen, propere Powerpoints, een vlot opererende jury (regelmatige tussenstanden, al mochten deze misschien iets langer in beeld) en bovenal een gevarieerde muziekmix. Van deze homogene selectie, breed in jaartallen én genres, van hoofdzakelijk fijne liedekijns gaat enkel een onmiskenbare liefde voor muziek uit. :music-listening:

Meer van dat graag volgend jaar. Het niveau zat volgens mij ook uitstekend: bij momenten pittig, maar altijd heel goed speelbaar. Dat het laatste fragment om tien voor twaalf uit de boxen schalde, bewijst bovendien dat deze quiz niets te lang is. Ik start alvast graag een petitie op tegen het schrappen van rondes. Al blijven we hoe dan ook met plezier terugkeren. :music-rockout:

Een jaarlijkse topafspraak in Eeklo, waar we dit jaar enkel de artisanale pasteibakkerskwaliteiten van Filip en familie moesten missen. Al mocht de nieuwe locatie (en zijn snack- en drankenkaart) er uiteraard ook wel zijn. :drool:
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2226
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: 2e Methosquiz - Team - Eeklo 10/02/2018

Bericht door Methos »

De cakes en taarten werden erg gemist dit jaar want ik denk dat het één van meest terugkerende vragen is geweest voor, tijdens en ook na de quiz. Eén van de deelnemers heeft op voorhand zelfs een cake besteld bij mijn moeder, omdat hij er zoveel zin in had :D Ik kan het echter heel goed begrijpen dat het Sparrenhof liever niet heeft dat wij cake en zo aanbieden als er van hun zijde moeite wordt gedaan om bordjes kaas/salami en gefrituurde hapjes aan te bieden. Het is een beetje geven en nemen, he :-)

Nog even terugkeren ook (na het herlezen van de reviews) op de vraag i.v.m. de lengte van de fragmenten. Elk fragment zat tussen de 45-55 seconden, hoor. In sommige gevallen (VNV Nation - Chvrches bijv.) durf ik ook meer dan een minuut te geven omdat ik dat topnr's vind :music-listening: (of in het geval van VNV Nation om 'Illusion' als titel mee te geven zodat je dat kon linken aan 'Perfect Illusion' van Lady Gaga). In andere gevallen durf ik het fragment opschuiven om zeker en vast de titel te kunnen meegeven (bijv in de Tributeronde vond ik dat belangrijk oiv de bouwstenen) want ik krijg ook heel graag titels als ik zelf speel. Ik durf wel fragmenten misschien wat 'ambetanter' te knippen zodat het de indruk geeft dat ze aan de korte kant te zijn (dat deed ik bijv specifiek op de duo bij Wolfmother en Alice Cooper), maar in totale duur waren ze wel 45-50 seconden. Da's een beetje plagen als quizmaster, vind ik :D

De oorzaak van het aanvoelen kan natuurlijk ook aan de moeilijkheidsgraad liggen want een nummer dat je kent, gaat vaak instant op het blad terwijl je als quizzer bij een nummer dat je wel herkent maar niet kan plaatsen meer tijd nodig hebt en dan is 45-55 seconden soms net dat tikkeltje te kort of is het stuk net ambetant geknipt. Heb ik ook al vaak voorgehad :D En dan is het win some/lose some en vooral vloeken bij die lose some :D
Greatest Tits
Wilcoow
Lead Singer
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 20:00
Locatie: Moregem / Green Onions

Re: 2e Methosquiz - Team - Eeklo 10/02/2018

Bericht door Wilcoow »

Toch blij dat we ons laten overhalen hebben door Filip om opnieuw af te zakken naar Eeklo. Geen moment spijt van gehad. Om de 1 of andere reden leunen wij qua muzieksmaak op bepaalde vlakken tegen elkaar aan. Dat stel ik vast aan een aantal vermeldingen bij de moeilijkere fragmenten.
Die 68% is dan weer een overschatting van ons team want daar komt een deel van gastspeler Jeroen. Waarvoor dank!

Ik zou hier ook mijn respect aan de mensen willen betuigen die zowel de namiddag als avondquiz speelden. Dat lijkt me ongelofelijk zwaar.

Op naar volgend jaar Filip voor opnieuw een perfecte, foutloze en leuke quiz!
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: 2e Methosquiz - Team - Eeklo 10/02/2018

Bericht door Sander »

Wolfmother was inderdaad "ambetant" geknipt, you rascal! Daardoor had ik die niet. Langs de andere kant: topintro! Dus ik vergeef het je :D
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: 2e Methosquiz - Team - Eeklo 10/02/2018

Bericht door Richard zonder Linda »

Wilcoow schreef:
Ik zou hier ook mijn respect aan de mensen willen betuigen die zowel de namiddag als avondquiz speelden. Dat lijkt me ongelofelijk zwaar.
Je zou beter medelijden hebben met diegene die beide quizzen wouden meespelen, maar niet mochten.
Ik denk hier spontaan aan mijn Wolfmother.
Plaats reactie