Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door peegee »

kasenco schreef:En vooral opletten met jaartallen te vermelden bij de fragmenten.....
Ik was opgelucht dat er toch nog een Belpopfragment uit 1981 zou volgen, maar het nummer van Red Zebra bleek hun come back single uit 2002..... :o
Akkoord. Onze Marc was ook boos op mij, dat ik dat niet door hem had laten checken.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door Methos »

Ik moet zeggen dat ik het een aangename avond vond in Oostakker. Ok, er zaten inderdaad fouten in de quiz en da's niet leuk en soms verwarrend maar ik ga een quiz daarvoor nooit of te nimmer uitsluitend negatief bekijken want het overkomt iedereen wel eens die een quiz samenstelt. Ik denk hier spontaan aan mijn verkeerde vlag bij Ou Est Le Swimming Pool op mijn 1e quiz. Nobody's perfect :-)

Ook ik heb me bovendien op 1 april bezondigd aan iets té veel te willen doen (charts/vlaggen bijv.) en die tendens merkte ik hier zaterdag ook wel wat. Die les heb ik ondertussen ook geleerd maar uiteindelijk komt de overload vaak vanuit een positief bedoeld enthousiasme om te helpen of in dit geval -volgens mij / corrigeer me indien ik mis ben- om de persoonlijke link naar peegee als samensteller te leggen, althans zo interpreteerde ik het. De link was voor ons misschien niet altijd even duidelijk, maar kom :-)

Er zat echter inderdaad wel een bepaalde wanverhouding in de quiz, daar kon je niet om heen als je de jaartallen bekeek, maar voor mij persoonlijk was dat duidelijk vanaf het begin dus ik verwachtte me hieraan. Als 90's liefhebber miste ik dit decennium ook wel wat maar de quiz was dan ook eigenzinnig aangekondigd dus geen probleem hiermee.

Ik had in het begin wel wat last met het tempo want ik vond het soms wel aan de hoge kant bij momenten, maar het beterde na de pauze. Misschien had de side info in deel 1 hier ook wel wat mee te zien want het was erg veel tegelijkertijd.

Puur technisch gezien zou ik als positief bedoeld werkpunt iets meer aandacht voor beeld en geluid willen meegeven. Als je bijvoorbeeld geen goed filmpje vindt, heb je de keuze het fragment niet te gebruiken, vind ik, ofwel neem je een foto en plak je er een goede HQ-audio track onder ipv een low resolution filmpje of live fragment te nemen. Ik neem 480p normaal gezien als standaard (maar occasioneel neem ik ook wel eens 360p, maar nooit 240p). Als je de clips downloadt via youtube tik je er best 'HQ' of 'HD' achter voor de beste kwaliteit. Er zit wel veel volumeverschil op (wat zaterdag ook wel bleek) dus het is best te equalizen zodat alle audio even luid is. Dat bespaart heel wat geregel tijdens de quiz ook. Vrijblijvende tip uiteraard!

Het was voor mij in ieder geval héél duidelijk dat de quiz met heel veel zorg was samengesteld en ook écht bedoeld was als een verzameling van persoonlijke favorieten die met ons gedeeld werden. Ik kan dat alleen maar toejuichen eigenlijk. Ik heb altijd respect voor gelijk welke quizmaster die heel veel tijd en moeite in een quiz steekt (y).

Bedankt voor de leuke avond!
Greatest Tits
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door Jorgen VG »

peegee schreef: Bedankt voor jullie commentaren, zowel de positieve als de negatieve en ik ben het er (wat de negatieve betreft) grotendeels mee eens... De opmerkingen zijn er om het een volgende x beter te doen.
:handgestures-thumbupright: ; terugkomen doen we toch ;)
peegee schreef: Volgend jaar komt er terug een quiz, maar dan zitten er totaal géén fragmenten van nà 1989 in, maar ook géén van voor 1970, dat is de enige tip die ik meegeef; specifieker kan ik niet gaan....
Een compensatie waar deze "oldie" zeer blij mee is :banana-dance:
Phike
Popstar
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 09 nov 2015, 21:11

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door Phike »

Nine Inch Males is waarschijnlijk het buitenbeentje: we kwamen vooral uit sympathie, voor de sfeer en om goede muziek te horen. Op dat gebied werden we op onze wenken bediend!

Ik vind het sowieso lovenswaardig dat er zo veel moeite werd gedaan om de kwis in elkaar te steken met aandacht voor veel aspecten die voor Newbies wel nuttig zijn: jaartallen, videos, fotos, tips enz zijn zeker bruikbaar als je de klok hebt horen luiden maar de klepel nog niet gevonden hebt. Ik begrijp wel dat niet alle ploegen daar nood aan hebben.

We hebben ons niet gestoord aan de commentaren van Peter. Het verhoogt de amusementswaarde van de avond. Nu weten we tenminste in welke omstandigheden Peter geboren is :-)
Op dat gebied is het goed dat de quizmaster zijn eigenheid behoudt en iets van zichzelf in de kwis steekt. Eenheidsworstenkwisseb zouden op termijn toch maar saai over komen.

Zelf gaan we op onze kwis (28/4) ook 100% van de kwis audiovisueel ondersteunen. Door deelname (en deze feedback) hebben we op dat vlak al veel lessen getrokken. Ik wil er wel eentje aan toevoegen: bij elk fragment ook vraagnummer in beeld zetten. We waren af en toe de tel kwijt... al heeft dat ook te maken met vele blanco’s op ons blad :doh:

Voorts slechts één verzoek voor volgend jaar: rode wijn.

Want komen we terug??? Om te winnen: neen zeker niet... t niveau ligt te hoog voor ons. Voor de sfeer en de muziek: ja natuurlijk.

Bedankt Peegee voor jouw kwis, we hebben een leuke avond gehad!
Zaterdag 14/01/2023: 7de Matchpoint muziekkwis in Gent (Sint-Denijs-Westrem)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door peegee »

Reeks 8 :

1 - WINGS - BAND ON THE RUN
2 - HOPE SANDEVAL (& THE WARM INVENTIONS) - LET ME GET THERE
3 - JOE COCKER - MARJORINE
4 - STEREOPHONICS - DAKOTA
5 - DIVINE COMEDY (of NEIL HANNON) - A LADY OF A CERTAIN AGE
6 - SERJ TANKIAN - EMPTY WALLS
7 - ASGEIR - TORRENT
8 - MOBY - LIFT ME UP
9 - CLIMAX BLUES BAND - I LOVE YOU
10 - HEAVEN 17 - (WE DON’T NEED THAT) FASCIST GROOVE THANG
11 - ALQUIN - WHEELCHAIR GROUPIE
12 - ELO (=electric light orchestra) - THE DIARY OF HORACE WIMP
13 - BADFINGER - COME AND GET IT
14 - BEE GEES - TECHNICOLOR DREAMS
15 - KNICKERBOCKERS - LIES
16 - TAMINO - CIGAR
17 - RED ZEBRA - DON’T PUT YOUR HEAD IN A BUCKET
18 - BAZART - TUNNELS
19 - MACHINES - I SEE THE LIES IN YOUR EYES
20 - ULTRASONIC 7 - LIPS THEY MOVE
Th1 frament 10 - Laatste nr. LP, wat is speciaal? : "Locked groove" / "eindeloze loop"; BLIJFT EEUWIG (“for a very long time”) DOORSPELEN / GROEVE KEERT TELKENS TERUG
Th2 fragment 12 - Woordspeling titel album?: VERY DISCO
Th3 fragment 20 - 2 namen cameo’s : LUC DE VOS EN FLIP KOWLIER

Kuitenbijters:
Titel fragment 2 (let me get there) 2 x : Starbuk & Apollo, Tool and the gang
Artiest fragment 9 (Climax Blues Band) 3 x : No ID, Silent Dolphins, Whores with no name
Titel fragment 9 (I love you) ZAALSOLO : No ID :clap: :clap:
Theorie 2 (very disco) 3 x : Rechte Bananen, Silent Dolphins, Tequila Overdrive

Gemiddelde score per ploeg 27.1 op 43 (komt overeen met 26.5/42)

Beste scores in deze ronde:
1 - Paris Hilton Lookalikes - 37
1 - Silent Dolphins - 37
3 - Bruce Horny & the rest - 35
3 - the Holly's - 35
5 - Whores with no name - 34

Top 5 na 8 rondes:
1 - Paris Hilton Lookalikes - 281
2 - Bruce Horny & the Rest - 280
3 - Greatest Tits - 274
4 - Tequila Overdrive - 267
5 - the Holly's - 266

Weeral haasje over: Paris Hilton één ronde voor het eind één puntje voor op Bruce Horny
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door peegee »

Thanks Phike voor de toffe reactie.
Mij is opgevallen dat de "nieuwe" ploegen (die enkele teams die zich gewaagd hebben aan een op voorhand aangekondigd als moeilijke quiz en voor het eerst of niet vaak meedoen) heel erg genoten hebben van de quiz. Achteraf kwamen die teams vragen waar er nog toffe quizzen waren. Zij hadden blijkbaar "zin in meer". Dat is leuk, dat er nieuwe teams in het circuit "gaan blijven plakken". :music-rockout:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door peegee »

Reeks 9:

1 - PENDULUM - PROPANE NIGHTMARES
2 - PRODIGY - VOODOO PEOPLE (pendulum remix)
3 - WIM ZONNEVELD - TEAROOM TANGO
4 - ELVIN BISHOP - FOOLED AROUND AND FELL IN LOVE
5 - BLACK KEYS - TIGHTEN UP
6 - PROCOL HARUM - PANDORA’S BOX
7 - ZIANE GRIFF - FAHRENHEIT 451
8 - KLAUS NOMI - THE COLD SONG
9 - LENNY KRAVITZ - THE CHAMBER
10 - DEAN FRIEDMAN - LYDIA
11 - TUBES - WHITE PUNKS ON DOPE
12 - SLY & ROBBIE - BOOPS (here to go)
13 - BIG STAR - THIRTEEN
14 - The GODZ - UNDER THE TABLE
15 - VELVET UNDERGROUND - AFTER HOURS
16 - GIRLS IN HAWAII - VOOR IK VERGEET
17 - SHERMAN - ON YOUR SIDE
18 - I WILL I SWEAR - LONG DAYS
19 - VAN JETS - TEEVEE
20 - NETSKY - PUPPY
Th1 tussen 7 & 8 Welke artiest herkent ge? : DAVID BOWIE
Th2 fragment 20 Titel gezongen versie : WE CAN ONLY LIVE TODAY

Niet een supermakkelijke ronde om mee af te sluiten, maar zeker ook niet bij de 3 moeilijkste ;-)

Kuitenbijters:
Titel fragment 1 (Propane Nightmares) 10e QMS :? :oops:
Artiest fragment 7 (Zaine Griff) 11e (en laatste) QMS :oops:
Artiest fragment 14 (the Godz) 3x : Blue Moon, Silent Dolphins, Rechte Bananen (Whores wnn hadden Godfathers)
Titel fragment 14 (Under the table) 4x : Blue Moon, Silent Dolphins, Rechte Bananen, Whores with no name
Titel fragment 15 (After hours) 2x : Disorder, Spek en Bonen

De indruk van sommigen, dat het na de pauze moeilijker was, klopt, maar het was toch maar een miniem verschil (0,9 punt per ronde)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door peegee »

Nog wat statistiekskes?:

9 Zaalsolo's:
2 x voor RECHTE BANANEN,
1x voor Blue Moon, Garnizoen, Greatest Tits, No ID, Paris Hilton Lookalikes, Starbuk & Apollo, A Tribe Called Quest

25 teams staan vermeld in de antwoorden, die 5 x of minder werden beantwoord

Meest vermeld in de antwoorden, die 5 x of minder werden beantwoord: 11 x Silent Dolphins, 10 x Blue Moon

Als we een zaalsolo 5 punten geven, twee teams hadden t juist 4 punten, etc, dan is dit een alternatieve stand:

1 - BLUE MOON - 27 punten :clap: :clap: :clap:
2 - de Rechte Bananen - 24 ptt :clap: :clap:
2 - Silent Dolphins - 24 ptt :clap: :clap:
4 - Bruce Horny and the rest - 18 ptt
4 - Whores with no name - 18 ptt
6 - Silly Wommers - 17 ptt
6 - Tequila Overdrive - 17 ptt
8 - the Holly's - 15 ptt
8 - Starbuk & Apollo - 15 ptt
10 - Paris Hilton Lookalikes - 15 ptt

Zo, dit was het voor mij; het was zwaar maar gaf veel voldoening; ik ga mijn btw-boekhouding afwerken ;-)
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door Luk »

Fijne quizavond!
Felicitaties ook van mij, Peege!

De "technische" minpuntjes zijn al aangehaald (klank, videokwaliteit, praten overheen de fragmenten...).

Ikzelf vond het gewoonweg een knappe quiz.

Onze oldieskenner (Johan) zat er echter wat verweesd bij, en mocht ik dit op voorhand geweten hebben, dan had ik hem deze avond wel bespaard.
Ook hij had de opmerking dat er blijkbaar voor 2000 geen Belgische platen aan bod kwamen in de laatste vijf nummers van elke reeks.

Let op: dit was zéker een aangename verrassing voor de jongere ploegen, al die recentere nummers, mét hoe dan ook knappe video-ondersteuning en dus zeker aan te moedigen.

Alleen had het, zonder de "Belpop-aard" te verklappen mogen aangekondigd worden in de presentatie van deze quiz.
Zoals anderen het doen: zoveel fragmenten uit decennia x en y en z...

Johan was overigens wél zeer blij met de cd-box die hij beoogde en die er nog lag (Nino Ferrer).
Dus ja, zo erg was het ook weer niet, qua avondbeleving dus... LOL

Maar nogmaals, ikzelf vond het een fijne ervaring, met verbeterpunten die iedereen kunnen overkomen...

Bedankt, Peegee!
:clap: :handgestures-thumbupright: :music-rockout:
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door Richard zonder Linda »

Ook hier heerst de BTW-drukte, dus vlug vlug een commentaar:
Naar mijn smaak te veel 2010+ nummers (ik ben pas dit jaar begonnen met het actief beluisteren van 'recente' muziek)
Toch een zeer aangename avond beleefd, en dit door
- enkele persoonlijke favorieten (Pandora's box, Lydia)
- ik kon het commentaar van Peegee wel smaken (waarschijnlijk omdat ik traditioneel tijdens de recentere nummers verveeld zit rond te loeren)
- aangename locatie
Chris Vinck
Fan
Berichten: 8
Lid geworden op: za 03 jan 2015, 15:18

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door Chris Vinck »

PeeGee, met alle respect, maar er is toch een fout in je quiz geslopen mbt Vitalic :naughty: :evil: . Het klonk ook al vreemd dat Poney Part 1 (2005) pas na Poney Part 2 (2002) zou zijn uitgekomen. Ik weet niet welke bron je hebt geraadpleegd, want beide jaartallen zijn fout. Poney part 1 en part 2 stonden samen op de Poney EP (waar ook "La Rock 01" op staat) en die stamt uit 2001! De verwarring komt waarschijnlijk doordat hun beste nummers van de eerste maxi's pas voor het eerst werden gebundeld op het album "OK Cowboy" in 2005.
Bron: https://www.discogs.com/Vitalic-Poney-EP/master/35399
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door peegee »

Chris Vinck schreef:PeeGee, met alle respect, maar er is toch een fout in je quiz geslopen mbt Vitalic :naughty: :evil: . Het klonk ook al vreemd dat Poney Part 1 (2005) pas na Poney Part 2 (2002) zou zijn uitgekomen. Ik weet niet welke bron je hebt geraadpleegd, want beide jaartallen zijn fout. Poney part 1 en part 2 stonden samen op de Poney EP (waar ook "La Rock 01" op staat) en die stamt uit 2001! De verwarring komt waarschijnlijk doordat hun beste nummers van de eerste maxi's pas voor het eerst werden gebundeld op het album "OK Cowboy" in 2005.
Bron: https://www.discogs.com/Vitalic-Poney-EP/master/35399
Hallo Chris,

Hier een copy-paste van mijn bron, de website van Ultratop:

Vitalic Poney Part 1 2005
Vitalic Poney Part 2 2002


Gr, Peter
Chris Vinck
Fan
Berichten: 8
Lid geworden op: za 03 jan 2015, 15:18

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door Chris Vinck »

PeeGee, ik denk dat Ultratop enkel goed is om hitnoteringen te checken, bij releases durven ze de bal nogal eens misslaan.
in bijlage nog een bron die 2001 bevestigd: iTunes.
By the way, ik heb die originele maxi zelf en 2001 staat bovenaan het label.
Bijlagen
2018-01-18_190554.jpg
2018-01-18_190554.jpg (136.84 KiB) 5942 keer bekeken
2018-01-18_190954.jpg
2018-01-18_190954.jpg (166.06 KiB) 5942 keer bekeken
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door Sander »

Op de site van Ultratop kunnen de jaartallen inderdaad fout zijn. Zolang de release in kwestie niet is toegevoegd op de website, nemen ze automatisch het jaartal van de oudste release die in hun database zit. De Poney EP zit echter wel in hun database (omdat hij in Frankrijk in de dance chart heeft gestaan), maar nog zonder gegevens (tracklist, jaartal, ...)
Ik heb het jaartal van de 4 tracks van de Poney EP bij deze aangepast.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Kakkerlakken popquiz 13-01-2018

Bericht door peegee »

Oké; missen is menselijk;
maar 2,99€, dat is een koopje ;)
Plaats reactie