Muziekkwis BBC Aartselaar 3/11/2017

Plaats reactie
Tom Snoeys
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: za 04 nov 2017, 14:46

Muziekkwis BBC Aartselaar 3/11/2017

Bericht door Tom Snoeys »

Hey,

iedereen bedankt voor jullie deelname en bijdrage aan onze muziekkwis. Hopelijk hebben jullie zich wat geamuseerd en genoten van de muziek die de revue passeerde.

Aan de puntentotalen te zien, moet ik concluderen dat ik niet in mijn opzet geslaagd ben om een evenwichtige kwis samen te stellen, waar ik zowel doorwinterde ploegen als gelegenheidsgroepen mee tevreden kon stellen. Waarvoor mijn excuses.

Deze kwis zat vol klassiekers (grijsgedraaide als moderne), hopelijk heeft u enkele van uw favoriete nummers of artiesten te horen gekregen.

Ik zou bij deze nog willen bedanken: Christine Van Put, Staf voor de technische ondersteuning, de mensen uit de jury en de mensen van Sporthal 2 Ringen voor de bediening en de uitrusting.

Proficiat aan de winnende ploeg van dit jaar: Bruce Horny & The Rest

Hier het eindklassement:
1 Bruce Horny & The Rest 353
2 Diamond Dogs 343
3 Apollo vs Dreamers & KLuizenaars. 328
4 Koerier 323
5 Vindikooks 319
6 Silent Dolphins 318
7 No ID 317
8 Eternal Bliss For Those Who Stay Behind. 315
9 Das Plop 313
10 De Men in Black 304
11 Albeelken 273
12 Kwissetiers 259
13 Captain sensible 251
14 Interstellar Overdrive 244
15 Pommes d'Amour 237
16 Corsica 237
17 Mustafa Namoudr 207
18 The Four Reasons 202
19 Ex KVWM jeugd 198
20 Andes Survivor 194
21 Fears for Tears 181
22 ‘KWOUDAKETWIST 174
23 Bringing on the madness 102
24 Circus Bumba 91

De uitslag / puntentelling:
https://1drv.ms/x/s!ArEsfkzAx9r_chddIJLDYmqaOH8

De oplossingen:
https://1drv.ms/x/s!ArEsfkzAx9r_c-PiYkLUiw749g8

Alle fragmenten kan u bekijken / beluisteren op dit Youtube kanaal. Waag u tevens aan een supermoeilijke bonusronde waarin u 20 fragmenten te horen krijgt, in een mix van 4 en een halve minuut. Just 4 fun.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCBRhY5 ... gs4WOnRl9g[/youtube]

Groetjes
Tom
JDG
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 19:10
Locatie: Fears for Tears Morkhoven

Re: Muziekkwis BBC Aartselaar 3/11/2017

Bericht door JDG »

Inderdaad Tom, het was absoluut GEEN kwis voor gelegenheidsploegen, die hebben zich steendood verveeld en geërgerd. Je hebt weliswaar goed afgesloten want als de hele kwis had geweest zoals de laatste twee rondes had iedereen wel met een goed gevoel naar huis gegaan, dat was ook moeilijk maar herkenbaar en aangenaam...
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Muziekkwis BBC Aartselaar 3/11/2017

Bericht door SpeedKing »

Hoe meningen kunnen verschillen. Op basis van vorige playlists nooit naar Aartselaar getrokken en nooit overwogen. Na het lezen van deze playlist instant spijt dat ik de Locos niet in stelling heb gebracht. Niet dat we hoge toppen gingen scoren, maar we gingen ons wel geamuseerd hebben. Het zweefde echt wel ronde onze leefwereld - zouden we generatiegenoten kunnen zijn van Tom?

Maar ik heb begrepen dat het volgend jaar weer iets helemaal anders kan zijn? Dat heb je dan met stilistisch zwiepende quizzen: op den duur vertrouwt niemand het nog. Ik kan het weten want ik organiseer er zelf zo een ;).

Bij dezen betuig ik vanuit mijn luie zetel even mijn steun aan deze playlist.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Muziekkwis BBC Aartselaar 3/11/2017

Bericht door One good reason »

Het was van een paar jaar geleden, ergens in het Westvlaamse denk ik, dat ik nog 'ns een echte SM quiz had meegemaakt. ;)
De quiz van gisteravond was voor ons ploegske dus van het "goede" een beetje (veel) te veel.
Hier waren wij het althans unaniem over eens.

Het storende vond ik dat er in elke ronde 20 fragmenten zaten uit één en hetzelfde muziekgenre.
Vooral het elektronische gedeelte leek hierdoor een uur te duren :o
Een spreiding van al die genres (en ook moeilijkheidsgraad) was misschien beter geweest?

Godzijdank, maar tegelijk ook jammer, kwam die laatste ronde er nog aan.
Hierdoor was er een opflakkering aan onze tafel en zetten we onze 4 hoofden weer dichter bij elkaar.
We hadden toen weer een echt plezant en dus aangenamer "muziekquiz"-gevoel.
Van al de rondes gisteravond, zat die uitgebreide(re) ronde er wel degelijk BOENK! op.

Misschien is het te gevaarlijk om een quiz samen te stellen, op basis van een boek dat de beste albums of songs bevat?
Zeker als je gelegenheidsploegen wil betrekken bij dit soort evenementen.
Al zullen de echte muziekfreaks gekickt hebben op de playlist van gisteravond.
En die mogen ook 'ns genieten hé ;)

Tom heeft al in zijn beginpost excuses aangeboden.
Das tof en sportief :handgestures-thumbupright: en excuses bij deze ook aanvaard.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Muziekkwis BBC Aartselaar 3/11/2017

Bericht door Jorgen VG »

Ik ben eerlijk gezegd toch ook meer een liefhebber van de "oude smoel" van deze quiz.
"1001 albums you must have heard"... daar ben ik het zeker niet mee oneens, maar misschien niet allemaal op één avond.
Wanneer je de bucket list van een journalist of muziek recensent afwerkt loop je altijd het risico dat er een overload van "het betere werk" op je afkomt.

Zonder twijfel veel goeie muziek gehoord, maar ik hou wel van af en toe een streepje kitch.
Zeker wanneer je op een quiz ook de "gewone man" wil plezieren kan dit af en toe geen kwaad.

Daarnaast denk ik dat de quiz ook (onbewust ?) moeilijker gemaakt is door:
a) van deze (zonder discussie) classical albums meestal een minder classic track te nemen.
b) van deze non classic tracks bijna nooit de titel te laten horen

Dit maakt dat de quiz vaak bestond uit stemmen herkennen en gokken op een kleine hit.
Ik vermoed dat minstens 25% van de antwoorden op ons blad goed uitgevallen gokken op stem waren.

Maar we hebben allemaal ooit onze eerste quiz gemaakt en de meesten onder ons kijken naar onze eerste quiz ook niet terug als onze beste.
Dus "don't put your head down Tom (Dooley)" (om een klassieker die niet in de quiz zat te citeren)

En wie weet gaat hij volgend jaar wel de foute 128 af ;)
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Muziekkwis BBC Aartselaar 3/11/2017

Bericht door Luk »

Tom Snoeys schreef: Alle fragmenten kan u bekijken / beluisteren op dit Youtube kanaal. Waag u tevens aan een supermoeilijke bonusronde waarin u 20 fragmenten te horen krijgt, in een mix van 4 en een halve minuut. Just 4 fun.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCBRhY5 ... gs4WOnRl9g[/youtube]

Groetjes
Tom
Waarvoor oprechte dank van een niet-deelnemer die van de - voor de doelgroep - mogelijk té pittige maar toch wel zeer waardevolle selectie nu thuis kan genieten. :handgestures-thumbupright:
Plaats reactie