M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: M.O.D.-Competitie - Quiz 1: Lucky Locos - 12 Okt - Oosta

Bericht door Sander »

Bedankt voor de Spotifylijst! Als afwezige vind ik dit ook handig en leuk om even te checken.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: M.O.D.-Competitie - Quiz 1: Lucky Locos - 12 Okt - Oosta

Bericht door peegee »

Keiem schreef:ik vermoed dat we 10 behoorlijk verschillende quizzen zullen krijgen en ben zo ook benieuwd van we van KIPZ en de rest zullen geserveerd krijgen. Jammer dat ik de editie van Wag Team moet missen (werkdrukte).
Gij vermoed, en ik hoop ;-)

Btw, Filip, wij hebben ook ALLE FARBEN op ons antwoordenblad geschreven, konden echter niet meer op de titel komen....
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2226
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: M.O.D.-Competitie - Quiz 1: Lucky Locos - 12 Okt - Oosta

Bericht door Methos »

peegee schreef: Btw, Filip, wij hebben ook ALLE FARBEN op ons antwoordenblad geschreven, konden echter niet meer op de titel komen....
Alle Farben aangepast! Juist is juist :-)
Greatest Tits
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1433
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: M.O.D.-Competitie - Quiz 1: Lucky Locos - 12 Okt - Oosta

Bericht door beautiful freak »

Wat mij betreft de perfecte M.O.D.-quiz. En dat zeg ik niet omdat we toevallig co-winnaars zijn. Wel baseer ik me hiervoor op objectieve criteria. Een winnaar rond de 90%, maar een quiz die toch voldoende uitdaging bevatte. Iedereen over de helft – ook al is het dan nipt. Het komt ook niet op een puntje aan, het is gewoon het algemeen beeld. En dat zat goed.

Los daarvan was het natuurlijk ook een heel leuke quiz. Er werd uit een ruime variatie aan genrevaatjes getapt en de systeempjes deden wat ze moeten doen: helpen waar nodig en indruk maken door geniale eenvoud (ik denk bvb. aan de To Be Or Not To Be-ronde).

Dat elke quiz een ietwat ander gezicht zal hebben, is logisch. Maar moeilijker dan dit mag het volgens mij ook niet worden om het voor iedereen plezant te houden. Lucky Locos hebben dat uitstekend gedaan. :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: M.O.D.-Competitie - Quiz 1: Lucky Locos - 12 Okt - Oosta

Bericht door vinceluka »

beautiful freak schreef:Wat mij betreft de perfecte M.O.D.-quiz. En dat zeg ik niet omdat we toevallig co-winnaars zijn. Wel baseer ik me hiervoor op objectieve criteria. Een winnaar rond de 90%, maar een quiz die toch voldoende uitdaging bevatte. Iedereen over de helft – ook al is het dan nipt. Het komt ook niet op een puntje aan, het is gewoon het algemeen beeld. En dat zat goed.

Los daarvan was het natuurlijk ook een heel leuke quiz. Er werd uit een ruime variatie aan genrevaatjes getapt en de systeempjes deden wat ze moeten doen: helpen waar nodig en indruk maken door geniale eenvoud (ik denk bvb. aan de To Be Or Not To Be-ronde).
Kan ik enkel maar bevestigen, de 2 MOD quizzen, deze en de beta versie, behoren tot de leukste quizzen van het jaar.
Nadeel is dat we toch enige druk voelen om ook aan deze standaard te voldoen met de volgende worp.
Deze is trouwens zo goed als ingeblikt en wordt morgenavond live voorgespeeld door Rino, Phon en Johan Facteur.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: M.O.D.-Competitie - Quiz 1: Lucky Locos - 12 Okt - Oosta

Bericht door vinceluka »

Keiem schreef:Jammer dat ik de editie van Wag Team moet missen (werkdrukte).
Enkel jij Dimitri of gans de ploeg?
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: M.O.D.-Competitie - Quiz 1: Lucky Locos - 12 Okt - Oosta

Bericht door Keiem »

vinceluka schreef:
Keiem schreef:Jammer dat ik de editie van Wag Team moet missen (werkdrukte).
Enkel jij Dimitri of gans de ploeg?
Team komt af (Jan, Greg, Marc)
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: M.O.D.-Competitie - Quiz 1: Lucky Locos - 12 Okt - Oosta

Bericht door DVNO »

vinceluka schreef:
Keiem schreef:Jammer dat ik de editie van Wag Team moet missen (werkdrukte).
Enkel jij Dimitri of gans de ploeg?
Why the hurry? ;) (tot op de mod-quiz van Wag Team)
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171024_03149835
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: M.O.D.-Competitie - Quiz 1: Lucky Locos - 12 Okt - Oosta

Bericht door Keiem »

DVNO schreef:Why the hurry? ;) (tot op de mod-quiz van Wag Team)
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171024_03149835
Zever, gezever! :lol:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

do 9 november, MOD Oostakker

Bericht door SpeedKing »

Gezien Sven zijn medicatie tegen procrastinatie niet had genomen, werd ik onopgewarmd van de reservenbank geplukt en op het wedstrijdveld gekatapulteerd voor deze MOD-editie. Een concept dat ik genegen ben maar door werk- en gezinsdruk me niet had voor geëngageerd. De zoveelste dure muziekquizeed gebroken, alweer. Een kwartiertje te laat stapte ik binnen en werd ik voor ik goed en wel op mijn stoel zat meteen verwelkomd door Journey's Who's Crying Now. Een exquise keuze: niet dé tophit, maar een mooi onderlaaghitje van hen dat tegelijk nu ook weer geen albumtrack is. Avond geslaagd, en ik keerde meteen tevreden weer huiswaarts.

Nee, alle gekheid op een stokje: ik had ergens gehoopt een puntje te kunnen bijduwen op de hele avond bij kleppers als Luk en Filip, maar dat waren er al meteen twee en kon meteen ook twee theoriegaten vullen. En voor de pauze kon ik ook enigszins meedraaien. Het tij keerde bij mij (maar ook ploeggewijs) na de pauze: in de eerste 3 rondes was ik volledig de trappers kwijt - maar schoten The Cryptkickers plots als een komeet naar boven, terwijl ik nog een tweede adem vond in de twee afsluitende rondes.

Toch paar heel mooie vondsten in de quiz, van eenvoudig ondersteunend (vb. songs) tot de iets krinkeldewinkelender hersenkronkel. Het omgekeerde alfabet op begin- en eindletter, of de ingrediënten - product - merkronde: daarin geven de makers blijk van een onstuitbare wil om all the way te gaan in het zoekwerk. Alleen de natuurlijke doodronde bleek voor mij een doodsteek en de duotipronde ging ook aan mij voorbij. Door de invulling of het concept - wie zal het zeggen?

Denk dat de cijfers ook aantonen dat deze quiz iets moeilijker uitviel dan de eerste. Aan de hekkensluiters om te bepalen of dit nog MODfähig was. De fond die Luk en Filip leggen vertekent zeker mijn ervaring. Als invaller / aanvuller kan ik alleen besluiten dat ik niet het gevoel heb mijn tijd verkeerd te hebben besteed, en meer nog: ik heb me zelfs kandidaat gesteld voor de volgende editie van Green Onions.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door RutgerG »

Erg verzorgde quiz, met elke ronde wel een leuke vondst. Voor een staartploegje als wij had het wel handig geweest dat de link soms op voorhand uitgelegd werd, want soms duurde het 5 nummers of meer vooraleer we die doorhadden (of soms zelfs helemaal niet), waardoor we veel kostbare punten lieten liggen. Bv. bij alpha tot omega zat ik een halve ronde lang op artiesten/titels met daarin letters van het Griekse alfabet te zoeken, ook de link met uitroeptekens viel pas in de tweede helft van de ronde.

Ik vond 'm persoonlijk een heel stuk moeilijker dan de kick-off quiz van Peter. Op een paar favorieten na (met het schitterende You & Whose Army op kop) weinig 'spek voor mijn bek' gehoord. Wij hadden toch het gevoel dat we daar niet echt op ons plaats zaten tussen alle kleppers. Mij maakt dat nu niet zoveel uit, en ik kan niet spreken voor de andere teams die samen met ons aan de staart bengelden, maar uit ervaring met andere competities is toch al gebleken dat een te hoge moeilijkheidsgraad steevast zorgt voor het failliet van dergelijke mooie initiatieven.

Nu, voor de top-7 was dit wellicht een absolute topquiz, ik houd het voorlopig weer even bij algemene quizzen :D

(Btw: wij gingen iets vroeger door omdat ik nog iets moest afwerken en doorsturen naar een collega en het ondertussen al 23u30 was, niet omdat we misnoegd waren door de quiz hoor :D )
Laatst gewijzigd door RutgerG op vr 10 nov 2017, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Matt Rustle
Backing Vocal
Berichten: 55
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 10:49
Locatie: Zottegem <KIPZ>

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door Matt Rustle »

Zoals SpeedKing reeds aangaf, werd het na de pauze inderdaad heel wat moeilijker. Terwijl we tijdens het eerste gedeelte rond de 50%-grens schommelden, tuimelden we de tweede helft de dieperik in. Naar het einde toe ging het opnieuw de goede richting uit, maar die schade konden we niet meer rechttrekken, waardoor we onze persoonlijke doelstelling (50%) niet haalden.

Ik hou van muziekquizzen omdat je op die manier heel snel heel goede muziek leert kennen, maar als er te veel nieuwe muziek op je afkomt, is het onmogelijk om alles degelijk te verwerken. Als ploeg waar de gemiddelde leeftijd 26 jaar is, zijn we hier zeker op voorbereid, maar als zelfs de muziek van de laatste 2 decennia ons onbekend in de oren klinkt, stellen we onszelf in vraag.

Ik wil me absoluut niet te negatief uitlaten, want het is overduidelijk dat er veel tijd in de quiz is gestoken. De meer geoefende ploegen hadden ongetwijfeld een topavond. De ABC-ronde vond ik persoonlijk geweldig en door zowel de eerste als laatste letter te kennen, konden we vaak een weloverwogen antwoord geven. Alhoewel dit heeft geleid tot het schrijven van Primus in plaats van Pixies. Shame on us!

Samenvattend: goede quiz die inhoudelijk te moeilijk was voor ons. Ergens hoop ik dat er rekening wordt gehouden met ons, maar dat is misschien een egoïstische gedachte. Velen zien hier hun kans schoon om alles uit de kast te halen en dat plezier wil ik hen ook niet afnemen.
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door Garnizoen! »

Je weet natuurlijk vooraf al dat dezelfde vijf ploegen tien keer vooraan zullen eindigen, en daar is ook niks mis mee. Een quiz moeilijker of makkelijker maken zal daar weinig aan veranderen. Als ploeg uit de tweede kolom haal je dan je beleving uit het gevecht met zij die rangschikkingsgewijs in je buurt hangen. Wat mij betreft kan een quiz niet moeilijk genoeg zijn, omdat hij net dan minstens een aantal keer heel dicht bij je persoonlijke favorieten kan komen.

Dit gezegd zijnde vind ik het geweldig dapper dat ploegen als KIPZ zich hiervoor engageren. Jullie hebben een team dat misschien iéts uitgebalanceerder zou kunnen zijn (ik mag dat zeggen, want wij zijn dat ook niet), maar dat jullie op een dergelijke moeilijke (want dat was 'm echt wel) quiz met drie twintigers toch rond de 50% eindigen vind ik behoorlijk straf. Wij hadden het tien jaar geleden niet gedaan.

Wij zien uit naar de KIPZ-quiz. Ga er maar 's over! :P

-- Oh, wij vonden het top gisteren (mocht dat nog niet duidelijk zijn). De openingsronde was best spectaculair: zo vonden we nog The Exploited, na omzwervingen langs godbetert Entombed. En ook de cryptische tipbladronde was verduiveld vernuftig.

Euhm, feliciaties aan allen, kortom!
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door Richard zonder Linda »

Ik heb genoten van deze quiz. Ik vond ze ook iets pittiger dan de vorige MOD quiz, vooral wat de titels betreft, maar als de muziek goed is heb ik daar geen probleem mee, dus ook nu niet.
Een dikke proficiat :clap:

De thema's waren net als in de eerste quiz leuk en originieel. MOD I & II waren duidelijk samengesteld door doorwinterde quizmasters, dus dat was ook enigszins te verwachten.

Jammer dat ik Nainggolan-gewijs gepasseerd wordt voor de volgende MOD quiz, want ik vermoed dat deze heel anders zal zijn.

En wat mij betreft, is er niets mis met een gewone ronde (zonder thema), want de muziek vind ik nog altijd de ster van gelijk welke muziekquiz. En ik vermoed dat niet alle samenstellers dezelfde ervaring, tijd of bagage hebben om alle rondes opnieuw origineel te maken.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: M.O.D.-Competitie - Seizoen 2017-2018 - BESPREKINGEN

Bericht door SepPuKu »

M.O.D.-muziekquiz Wag Team (9/11/2017): de eindstand
(scores op 284)

Martha Wainwrong Ain't Right - 236
Paris Hilton Lookalikes - 234
Lucky Locos - 233
The Cryptkickers - 230
Garnizoen! - 212
The 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalypse - 193
Arthritic Monkees - 164
Green Onions - 146
KIPZ - 127

De scores varieerden van 84% tot 45%, gemiddelde score: 70%.

Royal Flush hadden zich op voorhand verontschuldigd.
Laatst gewijzigd door SepPuKu op za 11 nov 2017, 01:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie