29-09-2017 Nostaquiz (Opwijk)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

29-09-2017 Nostaquiz (Opwijk)

Bericht door Sander »

Aangezien de organisatie niet met een bespreking komt, ben ik dan maar zo vrij geweest dit topic te starten:

Ik zakte met een bang hartje voor de eerste keer af naar Opwijk aangezien ik had opgevangen dat deze quiz regelmatig uit de "alternatievere" vaatjes tapt. Niet dat ik daar niet in thuis ben, maar quizzen als bvb die van Rutger in het Zwarte Gat tonen aan dat je daar vrij ver en moeilijk in kan gaan.
Ik ga niet zeggen dat het een heel moeilijke quiz was, maar een walk in the park was het geenszins. Desondanks heb ik me echt geweldig geamuseerd. Héél veel toffe plaatjes horen passeren. Zeer veel dingen leren kennen (komt er een playlist? Want ik ben 3/4 al weer vergeten :? ). Een quiz die ook niet vies is van een dancenummertje hier en daar (wat ik alleen maar toejuich uiteraard). Een mooie mix van ouder en recent werk. Bij elk nummer hoorde een visuele tip die toch regelmatig een hulp was of bevestiging bood. Wat mij betreft: een topavond! Hopelijk past deze volgend jaar opnieuw in onze agenda.
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: 29-09-2017 Nostaquiz (Opwijk)

Bericht door Bosloof »

Voor wie alsnog geïnteresseerd is in onze analyse (deelnemende ploegen ontvangen deze week nog een persoonlijke mail):

EINDSTAND
1. WOULD-BE MONKEES 324
2. ONE NIGHT IN PARIS 315
3. TEQUILA OVERDRIVE 294
4. STARBUK & APOLLO 286
5. BUIS VAN EUSTACHIUS 276
6. 4 SLEEPLESS HORSEMEN 262
7. BRUCE HORNY & THE REST 259
8. BEATLE JUICE 234
9. GOE VUR IN DEN OTTO 232
10. DE VERVANGERS 228
11. ZOOTJE ONGEREGELD 224
12. COMFORTABLY DUMB 224
13. KIPZ 222
14. ENOLA 216
15. ETERNAL BLISS 215
16. LOU 210
17. GOEDKOOP ZAT IN’T HALVE MAANTJE 210
18. DARK SIDE OF THE CANAPE 191
19. DE EERSTE KEER 190
20. STEPHEN HAWKING’S KARAOKE MACHINE 184
21. BC KLET 183
22. BLITZKRIEG BOB 182
23. ADIDAS 181
24. DE PLATTE PLOTJES 181
25. AMORCE 179
26. KWISTENBEATLES 179
27. SYSTEM OF A CLOWN 178
28. DARK VAN NOË 177
29. POST BREAKUP SEKS GOEROE 177
30. DOOD GEWICHT 171
31. PLAISANCE 152
32. VOLLEYDOTS 152
33. TSJING BROTHERS 149
34. QUEENS OF LEON 142
35. STO GIRLS 99
36. TALENTVOLLE (OUD)STRIJDERS 80

Tijdens het analyseren bleek dat het jureren beter op elkaar moet afgestemd worden, zo kregen een aantal ploegen onterecht te weinig punten toebedeeld, terwijl anderen er net wat teveel mochten ontvangen. Alles werd netjes aangepast in ons totaaloverzicht.

Er werd wel één grote fout gemaakt: in reeks 8 kreeg de ploeg Beatle Juice 8 punten te weinig omdat de punten van de mix niet samen werden geteld met die van het thema. Hierdoor stijgen ze wel twee plaatsen. Onze oprechte excuses hiervoor!

Kleurenlegende analyse:
Rood Negatieve solo, niemand had het juist
Blauw Minder dan 10% (1 - 4 ploegen) had het juist
Geel Minder dan 50% (5 – 17 ploegen) had het juist
Wit Meer dan 50% (18 – 32 ploegen) had het juist
Groen Meer dan 90% (33 – 36 ploegen) had het juist

Afbeelding
DROP NINETEENS is de eerste moeilijke hindernis, slechts 3 ploegen penden het juiste antwoord neer: 4 Sleepless Horsemen, Dood Gewicht en Would-Be Monkees

Kent weten de meesten blijkbaar goed liggen, de titel HEAVENLY JUNKIES is wel een SOLO voor de 4 Sleepless Horsemen :clap:

CHROME werd herkend door Would-Be Monkees en Eternal Bliss.
De titel NEW AGE is een SOLO voor Would-Be Monkees :clap:

Hoogste score voor Would-Be Monkees 39/40

Afbeelding
De titel I LOVE YOU ONO van Stereo Total werd onverwacht een SOLO voor Would-Be Monkees :clap: .

Voor DRAM vreesden we een negatieve solo, maar System Of A Clown, Starbuk & Apollo en Would-Be Monkees schreven de naam netjes neer.

HE’S MY THING: ADIDAS, Goe Vur In Den Otto, Comfortably Dumb, Would-Be Monkees en Eternal Bliss.

Hoogste score voor Would-Be Monkees 40/40

Afbeelding
Het CABARET VOLTAIRE werd in zijn volle glorie getoond op het scherm, maar slechts One Night In Paris en Would-Be Monkees wisten de juiste groep te noteren.

Met THE ACID hebben we tevens de eerste NEGATIEVE SOLO te pakken :oops: .

TANTO TEMPO bleek voor bijna iedereen een brug te ver, bijna, want Zootje Ongeregeld red ons hier van een tweede quizmastersolo in dezelfde ronde.
BEBEL GILBERTO zelf was ook geen hoogvlieger, hier vermelden we Tequila Overdrive, Goe Vur In Den Otto, Starbuk & Apollo, BC Klet en Enola.

Afbeelding
Het werd tijd dat ARCHERS OF LOAF eens zijn muzikale tonen mocht laten horen op een quiz en daar dachten Dood Gewicht, de Buis van Eustachius, Blitzkriep Bop en Would-Be Monkees net hetzelfde over blijkbaar. Het icoontje van ‘wrong’ werd heel veel verward met het populairdere ‘dislike’ van smoelbook.

De Brusselse indieband WOOLY MAMMOTHS werd een SOLO voor Starbuk & Apollo :clap: .

Helaas ook een tweede NEGATIEVE SOLO :oops: voor STEFAN EICHER, frontman van Grauzone.

Deze reeks bleek de moeilijkste van de avond met 30 punten als topscore voor Starbuk & Apollo, Would be monkees en One night in Paris.

Afbeelding
De Vlaamse sampling en hip hopartiest Frederik Dejongh, bekend als JERBOA, werd herkend door Beatlejuice, One night in Paris, Buis van Eustachius en Would be monkees.

De titel ANDRES van L7 komt op het palmares van One night in Paris en 4 sLEEpless horsemen.

Tijd voor wat beats dachten we en dat leek met BOLZ BOLZ een schot in de roos voor Kwistenbietels, Comfortably dumb, Beatlejuice en Would be monkees. Enkel Beatlejuice vergat van deze ploegen de correcte titel TAKE A WALK erbij neer te pennen.

Hoogste score voor Would-Be Monkees 37/40, Buis van Eustachius behaalde een mooie tweede met 35/40

Afbeelding
De shoegazeformatie LAST LEAF DOWN werd onze derde NEGATIEVE SOLO :oops: . Gelukkig wisten 2 ploegen de juiste titel THE PATH te noteren: A.D.I.D.A.S. en Would-Be monkees.

We denken dat de film Freaks op de achtergrond een goede hint was naar de uitvoerder, maar voor de titel THE CREEPS verdienen enkel KIPZ en de Volleydots applaus.

GRID van Perfume Genius werd correct teruggevonden op de antwoordbladen van de Buis van Eustachius, Zootje Ongeregeld en Goedkoop Zat in’t Halve Maantje.

Het toch wel moeilijke Tekton Motor Corporation wisten heel wat ploegen te kennen, maar helaas werd de titel HUMAN RACE IGNITION onze vierde NEGATIEVE SOLO.
AANPASSING: de opmerking die Tequila aanhaalt is terecht. Een foutje van ons. Het nummer van 14.53min wordt vaak onder de albumtitel gespeeld maar is eigenlijk opgedeeld in stukken. Het fragment op onze quiz kwam, als ik me niet vergis, uit het deel IGNITION en als we de lijn verder doortrekken verdient One Night In Paris hiervoor in feite een SOLO (en een puntje meer). Dus :clap:

Hoogste score alweer voor Would-Be Monkees 35/40

Afbeelding
Heel wat pogingen zien doen om aan de hand van de tips de groep en titel te kunnen filteren. Voor de groepsnaam Sparta is dat aardig gelukt maar enkel BC Klet en Goedkoop Zat in’t Halve Maantje schreven de juiste titel BREAKING THE BROKEN neer.

Die titel deed One Night In Paris de das om om een perfecte score neer te pennen, want ze behaalden hier 39/40.

Afbeelding
We hadden het op voorhand aangekondigd om wat meer aandacht te schenken aan Belgische groepen en daar mochten jullie met FUTURE OLD PEOPLE ARE WIZARDS getuige van zijn. 2 ploegen kenden deze Gente formatie, dus proficiat BC Klet en Goe Vur In Den Otto.
De titel MAN WITH BRICKS kleurt rood en betekent onze vijfde NEGATIEVE SOLO :oops: .

Maar wie goed kijkt ziet ook nog een tweede rood vakje, ook THAT DOG werd een NEGATIEVE SOLO, onze zesde :oops: .

Hoogste score dtmaal voor Would-Be Monkees en Starbuk & Apollo 35/40

Afbeelding
Het geweldige PETER KERNEL werd een SOLO voor Dood Gewicht :clap: . De titel PANICO! THIS IS LOVE werd een SOLO voor de Volleydots :clap: , want enkel zij noteerden de volledige correcte titel. Wel een aantal keer This Is Love gelezen.

De Belgische EBM/Industrialgroep à;GRUMH is geen onbekende voor Tequila Overdrive, 4 Sleepless Horsemen, One Night In Paris en Would-Be Monkees. De titel HA PEOPLE was goed voor een SOLO voor de Would-Be Monkees :clap:

Afsluiten met een NEGATIEVE SOLO is nooit leuk, toch was dit het geval voor EMERENTIA :oops: .

Hoogste score voor Would-Be Monkees en One Night In Paris 36/40
Laatst gewijzigd door Bosloof op di 24 okt 2017, 14:49, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1643
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 29-09-2017 Nostaquiz (Opwijk)

Bericht door tequila »

Niet dat het veel uitmaakt maar 'Human Race Ignition' is de albumtitel van Tekton Motor Corporation. Op het album zelf staat geen enkel nummer met die titel:
https://www.discogs.com/Tekton-Motor-Co ... ster/44587

Voor Stefan Eicher werd door Patrick aan tafel nog Grauzone geopperd wat niet zover van de waarheid zat want Stephan Eicher was de zanger van Grauzone.

Verder goed geamuseerd met deze quiz. Altijd leuk om fragmenten tegen te komen die je op geen enkele andere quiz hoort.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 29-09-2017 Nostaquiz (Opwijk)

Bericht door vinceluka »

Hier zat ik al een tijdje op te wachten
Sterke editie opnieuw met het gekende multimediaal puzzelwerk en zeer leuke globo's op de flauwe booking.com na.
Nijdrop / Nosta different name, same good shit :handgestures-thumbupright:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 29-09-2017 Nostaquiz (Opwijk)

Bericht door aLEEce in chains »

Blij van toch nog een analyse te kunnen lezen. Zaten leuke onbekende dingen in voor mij, dus deze ga ik zeker eens opsnorren. Avond zelf was ook fijn. Met ons onuitgegeven team mooi 6 geworden. Wat mij betreft is dit een vaste afspraak op de agenda.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Plaats reactie