KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desselgem

dali
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 08:08

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desse

Bericht door dali »

De eerste ronde zette meteen de toon: de te beperkte uitleg en (more important) het totaal ontoereikende tijdsbestek zorgden ervoor dat er bij ons ruwweg 30 punten op het kladblad bleven staan. Daarmee win je geen quizzieltjes hoor. Verder had ik bij minimum twee rondes het gevoel dat ik die al eens eerder gespeeld had. Gelukkig was het tafelgezelschap aangenaam. Ik weet dat je beter kan, Lode. Volgend jaar? Willen we dat afspreken?
dali
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 08:08

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desse

Bericht door dali »

dali schreef:De eerste ronde zette meteen de toon: de te beperkte uitleg en (more important) het totaal ontoereikende tijdsbestek zorgden ervoor dat er bij ons ruwweg 30 punten op het kladblad bleven staan. Daarmee win je geen quizzieltjes hoor. Verder had ik bij minimum twee rondes het gevoel dat ik die al eens eerder gespeeld had. Gelukkig was het tafelgezelschap aangenaam. Ik weet dat je beter kan, Lode. Volgend jaar? Willen we dat afspreken?
Toch nog even verduidelijken: de moeilijkheidsgraad en de spreiding vond ik uitstekend. En met Lode heb ik helemaal geen probleem, wel integendeel. Ik kom dan ook zeker terug naar volgende edities van deze quiz. Mijn grieven heb ik iets genuanceerder overgemaakt aan hem in privé-bericht. Mijn excuses als ik hier wat bot overkwam. Dat was geenszins de bedoeling. Leve de quiz! Viva la musica!
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desse

Bericht door Luk »

Binnen Los Locos was ik "lucky" to be "Luk" om in te vallen...

En ik genoot een topquiz van een organisator (Lode) die écht wel van wanten weet.

Maar de opmerkingen over de eerste reeks zijn terecht:

maak hier een demi-tafelreeks van die pas moet afgegeven worden na reeks vier en je hoort al veel minder ploegen klagen...

Dan is het (inderdaad) een schitterende uitdaging, waarover niemand maalt...
Beetje verkeerde inschatting hier nu.
Vergis jullie niet...
Ook bij geroutineerde ploegen was dit écht op het randje van "what the fuck?" en het "Leave me alone" (Michael Jackson-screamingmodus)...

Los van die helaas meer letterlijk adembenemende start vond ik dit écht een super quizsamenstelling.

Organisatorisch blijven er de aandachtspunten van de opvolging van de scores per reeks...

Met deze euvels weggewerkt een quiz die echt niemand uit het circuit wil missen, volgens mij.

Ook ik kijk uit naar de volgende editie!
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desse

Bericht door DVNO »

Het was mijn eerste deelname op deze quiz, maar dat heb ik mij zeker niet beklaagd. Meer nog, ik vind het jammer dat ik er op de eerste editie niet bij was.
Deze quiz is echt een aanwinst voor het 'circuit. Mooie spreiding van jaartallen en genres. Niet super makkelijk maar ook niet ondoenbaar moeilijk, af en toe een kuitenbijtertje.
Aan de persoonlijke favos van de quizmaster te zien, neigt zijn smaak naar het iets alternatieve. Chapeau dat je dan ook voldoende aandacht kan besteden aan de meer commercieel getinte muziek.
Dat is ook nodig als je ziet dat de zaal toch wel half gevuld was met gelegenheidsploegen. Niet dat zij geen alternatieve muziek kunnen kennen maar ik vermoed toch dat de meesten hun kennis van de radio halen en niet zozeer zoals wij, de freaks, alle krochten van het internet uitspitten op zoek naar leuke deuntjes. :oops: 8-)
Aan die eerste ronde zullen de gelegenheidsteams wel een serieuze kluif gehad hebben. Goed dat dit aan het begin van de avond kwam waar iedereen nog redelijk fris was. Ontspannend was het niet echt, ook voor ons niet. Het was een overkill maar dat weet de organisator ook wel.
Verder niets dan mooie woorden voor deze quiz. Goede organisatie, mooie vormgeving van de antwoordenbladen (het zijn details, maar ze geven iets extra). De klassieke thema's passeerden maar ik speel deze veel liever dan een rechtoe-rechtaan quiz zonder ook maar enige link, gewoon omdat het spelplezier direct met 50% verhoogt.
Het is al geschreven maar ik wil het ook nog eens aanhalen: volgende keer iets meer aandacht voor de scoreweergave. Als je een blad geeft om de score bij te houden, dan liefst ook de punten afroepen in de volgorde op het blad en niet in de volgorde van het klassement. Dat noteert makkelijker want dan moet je niet telkens gaan zoeken naar de ploegnaam.
Het kon de pret zeker niet bederven. Integendeel, schrijf mij al maar op voor volgende editie, ik kijk er al naar uit!
busty springfield
Roadie
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 jul 2015, 20:57
Locatie: Dentergem ** Busty Springfield ** Busty Crimson

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desse

Bericht door busty springfield »

Zeer intensieve maar leuke quiz in Desselgem! Meer heb ik daar niet over te zeggen. :-)
Just asking, maar hoe outstanding de WBM ook zijn, 39/30 lijkt me ook voor hen niet haalbaar in ronde 8. :D
Gebruikersavatar
Wuk Est
Lead Singer
Berichten: 241
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:19
Locatie: A Tribe Called: "Wuk Est?"

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desse

Bericht door Wuk Est »

Fijne aanwinst voor ons quizseizoen deze Kohoutek (wat betekent dit eigenlijk?). Aan de hand van de muziek vóór de quiz had ik het idee dat dit wel spek voor onze bek ging zijn, maar de quiz was veel diverser dan dat. :handgestures-thumbupright:
De eerste ronde was inderdaad hectisch maar snelheid mag van mij gerust ook wel eens een factor van betekenis zijn. Zo worden wij op de schippersquiz in Lauwe elk jaar op snelheid gepakt door die verrekte Stimpy's :D, geen probleem mee.

Volgend jaar terug, als we tenminste niet te traag zijn met onze inschrijving.
“Who put the ram in the rama lama ding dong?”
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desse

Bericht door Keiem »

Wuk Est schreef:deze Kohoutek (wat betekent dit eigenlijk?)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Komeet_Kohoutek
Kohoutek
Popstar
Berichten: 316
Lid geworden op: za 07 mei 2016, 15:52
Locatie: Desselgem - KOHOUTEK

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desse

Bericht door Kohoutek »

Na een paar dagen alles een beetje te laten bezinken, nu even de tijd genomen om op het een en ander te reageren. Eerst even toelichten dat Kohoutek inderdaad een komeet is, alsook een Tsjechisch componist, maar het is vooral ook (volgens mij) het beste nummer op (volgens mij) het beste album – Fables of the Reconstruction/Reconstruction of the Fables – van mijn favoriete band aller tijden, i.e. R.E.M.. Maar dit is uiteraard volledig persoonlijk. De keuze van quiznaam is in ieder geval op de song gebaseerd.

Om maar met de deur in huis te vallen : Ronde 1. Hoeveel keer kan iemand zich verontschuldigen voor een foute inschatting? Blijkbaar nooit genoeg. Vandaar nogmaals een zeer grote mea culpa. Ik had dit volledig fout ingeschat. Ik dacht op het moment zelf nog even om tijd te laten tot na ronde 4 en het aldus een beetje te beschouwen als puzzelronde. De juryleden waren echter al begonnen met ophalen in de hoeken van de zaal en ik heb dan beslist om het niet te doen. Ik heb daar achteraf spijt van. De ronde kon ook wel wat minder gevuld zijn, dat is ook waar. Bij het maken van dergelijke rondes komt men soms in een kinderlijk enthousiasme waarbij voeling met de realiteit een beetje verloren gaat. Maar gedane zaken nemen geen keer en wat voorbij is, is gedaan. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Dat de Rock Rally-Ronde gevuld was met “overroepen Vlaamse k*tbands” is een persoonlijke mening en voor mij dus irrelevant. On ne discute pas des goûts et des couleurs. En dat er voor sommigen enige herkenbaarheid aanwezig was naar bepaalde rondes kan best zijn. Het is niet mijn ambitie het warm water opnieuw uit te vinden, noch zozeer om quizzieltjes te winnen. Raar maar waar dat de meest enthousiaste reacties ook komen van ploegen die de helft niet halen. Blij nieuwe dingen te leren kennen en vol bewondering kijken naar ploegen die bijna het maximum scoren. Dat blijkt dus ook quizplezier en motivatie om beter te doen met zich mee te brengen.

Nog zo een heikel punt was inderdaad de puntentelling. Ik heb vorig jaar van een paar ploegen de opmerking gekregen dat er teveel tussenstanden meegedeeld werden. Dit jaar waren er dus te weinig tussenstanden. Zo blijven we bezig en ik probeer volgend jaar de stok in twee te doen. Terechte opmerking is als je dan toch een scoreblad geeft, het dan beter is om in volgorde van ploegen de ronde-totalen af te roepen. Dan kun je als ploeg zelf beslissen welke tegenstanders je speciaal in het oog houdt. Doen we volgend jaar!

De Would Be Monkees waren zeer zeker outstanding, maar 39 op 30 halen in ronde 8 is zelfs voor hen onhaalbaar. Dit moet uiteraard 29 op 30 zijn. Alsook moet de (mix)ronde ‘Dansen’ het volgnummer 9 krijgen, en niet 10. Excuses andermaal.

Globaal gezien zijn de reacties wel positief en daar ben ik heel blij om. Want we kennen allemaal de voorbeelden in de muziekgeschiedenis van bands die na een geslaagd debuut struikelen over “de-altijd-moeilijke-tweede”. Ik had er eerlijk gezegd ook een beetje schrik voor. Maar aangezien de meesten een volgende deelname zien zitten, sterkt dit de drive om een volgende editie in mekaar te steken.

In ieder geval allemaal ongelooflijk bedankt voor jullie deelname, terechte kritiek en positieve feedback. Ik neem daar zoveel mogelijk akte van. En noteer alvast maar : vrijdag 05 oktober 2018 – Kohoutek III.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desse

Bericht door SpeedKing »

1. Los Locos
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desse

Bericht door Keiem »

2. Paris Hilton Lookalikes :lol:
Du tacKi
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 11 okt 2017, 11:59

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desse

Bericht door Du tacKi »

Als deel van één van de gelegenheidsploegen kan ik alleen maar beamen wat hierboven geschreven wordt door de organisator van Kohoutek. Hoewel er heel wat circuitploegen deelnemen aan deze mooie muziekquiz, maakt het ons als muziekliefhebbers blij om nieuwe dingen te leren kennen. Om te graven in ons geheugen naar een nummer, een groep, een zanger, een stem die we herkennen. Niet door te grasduinen in de krochten van het internet, maar door onze hersenen en ons geheugen te prikkelen en collectief tot een voor ons - als ploeg vol leken - plausibel antwoord te komen. Het inspelen op elkaars - soms belachelijke - antwoorden zorgde ervoor dat wij als gelegenheidsploegje toch een 19de plaats scoorden. Zijn wij daar blij mee? Absoluut, want wij hebben onze muzikale kennis kunnen bijschaven, een pintje kunnen drinken en bovenal kunnen genieten van de genialiteit waarin ronde 1 in elkaar gestoken was alsook de diversiteit en de 'aha dat weten we'-momenten tijdens de andere rondes. Eindeloos respect voor de circuitploegen die op dergelijke quiz fenomenale scores halen, maar nog meer respect voor de organisatie die er toch in slaagt het niveau op een punt te krijgen dat beide werelden kunnen deelnemen aan deze formidabele muziekquiz. Top!
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: KOHOUTEK MUZIEKQUIZ II - vrijdag 06 oktober 2017 - Desse

Bericht door DVNO »

Du tacKi schreef:Als deel van één van de gelegenheidsploegen kan ik alleen maar beamen wat hierboven geschreven wordt door de organisator van Kohoutek. Hoewel er heel wat circuitploegen deelnemen aan deze mooie muziekquiz, maakt het ons als muziekliefhebbers blij om nieuwe dingen te leren kennen. Om te graven in ons geheugen naar een nummer, een groep, een zanger, een stem die we herkennen. Niet door te grasduinen in de krochten van het internet, maar door onze hersenen en ons geheugen te prikkelen en collectief tot een voor ons - als ploeg vol leken - plausibel antwoord te komen. Het inspelen op elkaars - soms belachelijke - antwoorden zorgde ervoor dat wij als gelegenheidsploegje toch een 19de plaats scoorden. Zijn wij daar blij mee? Absoluut, want wij hebben onze muzikale kennis kunnen bijschaven, een pintje kunnen drinken en bovenal kunnen genieten van de genialiteit waarin ronde 1 in elkaar gestoken was alsook de diversiteit en de 'aha dat weten we'-momenten tijdens de andere rondes. Eindeloos respect voor de circuitploegen die op dergelijke quiz fenomenale scores halen, maar nog meer respect voor de organisatie die er toch in slaagt het niveau op een punt te krijgen dat beide werelden kunnen deelnemen aan deze formidabele muziekquiz. Top!
Blij om eens deze stem van het deelnemersveld te horen, die bereikt zelden dit forum. Ik denk dat dit wel de beste reclame is voor deze quiz.
Du tacKi schreef: .....want wij hebben onze muzikale kennis kunnen bijschaven, een pintje kunnen drinken en bovenal kunnen genieten van de genialiteit waarin ronde 1 in elkaar gestoken was alsook de diversiteit en de 'aha dat weten we'-momenten tijdens de andere rondes.
Niet dat ik mij bij de 'topploegen' beschouw, maar als regelmatige muziekquizzers spelen wij uiteraard ook voor de punten in de bovenste regionen.
Maar bovenal: de opsomming die jij hierboven doet, blijft ook de basis van onze ploeg: gezamenlijke passie voor muziek delen, pintje drinken, leute maken... en uiteraard ook nog bijleren: zalig om af en toe nieuwe muziek te leren kennen. Muziekquizzen, komt dat zien, komt dat doen!!!! ;)
Plaats reactie