9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: R06 | TAFELRONDE 1 SPONSORED BY DE POES

Bericht door Keiem »

SpeedKing schreef: * En ook eentje om trots op te zijn voor de Rechte Bananen: zij alleen vinden de titel van Atomic Kitten.
Voorlopig toch wel de meest onverwachte solo van het jaar. Wat hebben die zitten beluisteren in de zomer??
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door Keiem »

Solide quiz trouwens gisteren. Onze mannen blijken de zomer goed verteerd te hebben en we zijn erg content om deze mooie titel te kunnen verlengen. Opmerkelijk zijn de vele solo's van Bruce op LV's soms obscure favo's. Gelijklopende smaak met een zekere -niet nader vernoemde- kapper vermoed ik. :lol:
Ook Who Hacker was verrassend complementair om hoog bovenaan mee te draaien. Het was een spannende strijd die idd beslist werd op de poezenhoezen. Ik pende ze allemaal neer in sneltempo waardoor ik de onvergefelijke blunder Country House ipv Country Life maakte. :doh:

Benieuwd nu naar volgende week.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door Methos »

We hebben ons bij Tequila erg goed geamuseerd op deze 9e quiz van de Locos. De quiz had inhoudelijk een ander gezicht wegens de diversiteit qua smaak van mijn collega's en ik vond dat persoonlijk een verrijking. Aangezien ik volgend jaar mee samenstel, zal het dus voor mij de laatste editie geweest zijn, maar naar mijn mening ook direct de beste.

In het recente werk vond ik het erg leuk om Amongster, De Staat, Black Mountain, Band of Horses, Band of Skulls, Kevin Morby, Santigold en co te horen passeren. Ook The Me in You was een kippenvelmomentje! Ook in de oldies zaten er heel wat mooie songs zoals die van The Youngbloods (wat een nr toch!), John Wooley & Just Born (kwam er uiteindelijk toch uit na heel wat graven), Bolland & Bolland, Ultravox, Shirley Ellis, Carpenters, Pierre Henry, kortom, toch wel extreem gevarieerd! Na de quiz gespeeld te hebbben, vind ik dat de feedback van de voorspelers de essentie mooi samenvatte: dit is écht geen quiz voor amper 10 teams, aan geen kanten! Dit is geen niche zoals men al snel eens verkeerdelijk durft te denken. Dit is een reguliere quiz die perfect op maat van het circuit gemaakt is wat mij betreft.

Alles werd ook weer haarfijn en netjes gepresenteerd, door Ludo als presentator (ook al mag hij voor volgend jaar wat meer oefenen op gangbare acroniemen zoals LMFAO) en via het grote televisiescherm met een erg verzorgde lay-out qua foto's en filmpjes in de 2000+ favo's. Toppie (y)!

Ik hoop dan ook dat de playlist iedereen overtuigt om volgend jaar aanwezig te zijn :D
Greatest Tits
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door SpeedKing »

Keiem schreef:Opmerkelijk zijn de vele solo's van Bruce op LV's soms obscure favo's. Gelijklopende smaak met een zekere -niet nader vernoemde- kapper vermoed ik. :lol:
Af en toe eens meetuffen naar een concertje met Speed King kan helend werken!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
patje wablieft
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:18

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door patje wablieft »

Ik heb me redelijk geamuseerd. Presentatie, geluid ... niks op aan te merken.

In het Kipkap gezelschap kon iedereen wel hier en daar wat aanbrengen maar de quiz lijkt me toch vooral gericht op doorwinterde muziekquizzers.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door peegee »

Ik vond het een zeer aangename quiz. Zoals Keiem al vermeldde, wij waren alle vier zeer complementair, vulden elkaar mooi aan, hadden Marc niet echt nodig (bleek ook achteraf, toen ik hem onze foutjes liet weten) We hebben wel een pakje punten laten liggen, maar zijn zeer tevreden met onze 3e plaats !!!
In de quiz zaten al wat songs in, die ik geprogrameerd had voor mijn quiz in januari. Wat zal ik doen, ze vervangen of laten staan ???? ;-)

Deze lag ons qua muziekkeuze beter dan de vorige edities, mede dankzij het bredere samenstellingsteam 8-)

En een prijzenpot naar mijn hart (gertsennat, gerstennat en nog eens gerstennat), niet van de poes ;)
Laatst gewijzigd door peegee op ma 04 sep 2017, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door Luk »

peegee schreef:Ik vond het een zeer aangename quiz. Zoals Keiem al vermeldde, wij waren alle vier zeer complementair, vulden elkaar mooi aan, hadden Marc niet echt nodig (bleek ook achteraf, toen ik hem onze foutjes liet weten) We hebben wel een pakje punten laten liggen, maar zijn zeer tevreden met onze 2e plaats !!!
In de quiz zaten al wat songs in, die ik geprogrameerd had voor mijn quiz in januari. Wat zal ik doen, ze vervangen of laten staan ???? ;-)
Als iedereen jouw geheugen heeft (cfr. eindstand gisteren), is iedereen die tegen dan al lang vergeten, Peter. Don't worry!..

De einduitslag op 350 punten:

1 Paris Hilton Lookalikes / 285
2 T4SHOTA / 279
3 Who Hacker Who Baiter / 274
...

Los daarvan sluit ik me volmondig aan bij de positieve commentaren...
Fijne en zeer verzorgde quiz, die zeker heel wat meer ploegen verdient.
Géén instapquiz, dat is waar, maar toch een meerwaarde in het circuit voor een breder publiek.

Dank aan 3 Horsemen om mij van een apocalyps te redden: "het missen van deze quiz"...
;-)
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door Jorgen VG »

Ook ik sluit me aan bij het besluit dat het onterecht is dat maar tien ploegen het feest in Bavegem aandurfden.
Zeer mooie, leuke en niet "van de pot gerukte" quiz. Ook zeer gevarieerd, waarschijnlijk deels te danken aan de extra samenstellers.

Hoe geweldig ik de Ludo-fragmenten ook vind (en dat meen ik), het lukt me nooit om de juiste bands op het blad te krijgen.
Het is nochtans het "soort" muziek dat ik volledig vrijwillig zelf beluister. Na het lezen van de analyse ga ik deze nummers met een nieuwe term benoemen: "kappermuziek".

We waren bij de dolfijnen zeer blij met de aanwezigheid van Pieter Jan (ondertussen ook een regelmatige medespeler).
Zonder hem hadden we nooit onze vierde plek kunnen behalen. Daarvoor zijn Peter, Wim en ikzelf te weinig thuis in alles wat er zich na 2000 afspeelde.
En laat nu net dat het belangrijkste aandeel geweest zijn Zaterdag (7/15 fragmenten). Gelukkig waren er nog de Arianas en Sunstroke Projects, zodat ik ook nog een zweem van herkenning had :D (dankjewel Sven).

Ik vermoed dat het geen probleem mag geven om de Silent Dolphins ook volgend jaar richting Bavegem te sturen. Zelfs nu we weten dat Filip ook mee gaat samenstellen :mrgreen: .
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door PEKEBO »

Ik ben blijkbaar dus een uitzondering die nog moeite doet om 2000+ Rock te volgen. Een spijtige vaststelling. Heerlijke muziek, zolang het niet lawaaierig word.
Het is zowat het enige wat ik nog redelijk volg na de eeuwwisseling. Ultratop laat ik volledig links liggen en afrekening en aanverwanten volg ik nog met flarden.
Nu, titels van John Mayell ( openingsnummer van het album, zei ik aan tafel, dus A Hard Road) en Jilted John's titel stonden ook snel op het blad. Ik herken dus ook nog af en toe iets van voor 2000. :)

Ieder van ons had hier en daar zijn aandeel, maar het gemis was deze keer toch wel Beautiful Freak aan onze tafel, zeker met het nieuwe gezicht van de quiz. Peter bleef eerder in Bavegem meestal op zijn honger zitten, nu heb ik zijn naam veel vernoemd bij zaken die wij niet volgen maar recht uit freak zijn winkel kwamen. Met hem erbij deden we zeker mee voor de oppergaai. We proberen het volgend jaar op de jubileumeditie nog eens.



Nu dus niks dan lof voor de organisatie, de winnaars, en de Bananen met hun schitterende solo. De Bananen feat. Atomic Kitten, komt het ooit nog goed met die fijne kerels of is de wereld echt naar de kloten?
Laatst gewijzigd door PEKEBO op ma 04 sep 2017, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door SpeedKing »

Overigens, heeft iemand de gimmick van Ghislain opgemerkt bij de +2000 favo clips (fragment 12)? Anyone?

En ook nog overigens - wie zich ook wat in kappersrock wil verdiepen, kan mijn +2000 lijst hier volgen:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... nFG3CpyQjn_
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door Jorgen VG »

SpeedKing schreef:Overigens, heeft iemand de gimmick van Ghislain opgemerkt bij de +2000 favo clips (fragment 12)? Anyone?
Afbeelding ?
guylan
Popstar
Berichten: 477
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 19:22
Locatie: Overmere / Los Locos

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door guylan »

Proficiat Jorgen!

Eigen Kweek eerst!
Vive La belgique!

Groetjes Ghislain
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door SpeedKing »

Jorgen wint een extra fles De Poes!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door aLEEce in chains »

Leuke avond gehad in de "zweethut" van Speedking en kornuiten, al viel het dit jaar goed mee qua warmte. Mijn voorkeur gaat uit naar de vorige formule, waarbij meer de kaart van Speedking wordt getrokken, maar kan leven met de aanpassing (zeker omdat er blijkbaar nog een specialleke in de pijplijn zit). We scoorden beter dan de voorgaande edities en daar zal de bijdrage van Luk niet vreemd aan zijn. Tot onze eigen verbazing stonden we na twee rondes aan de leiding en bleven we bovenaan meedraaien. Achteraf bekeken heeft het theoriegedeelte ons genekt, but hey proficiat aan de Lookalikes. Het werd dus een leuke avond, waarbij het geluid goed zat en de foto's een goeie ondersteuning waren. Tot volgend jaar voor meer plezier, maar toch niet teveel inbinden Speedking ;-) (zeker als je er Methos ook nog bijhaalt).
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: 9e Muziekquiz Los Locos, za 2 september, Bavegem

Bericht door Methos »

aLEEce in chains schreef:Tot volgend jaar voor meer plezier, maar toch niet teveel inbinden Speedking ;-) (zeker als je er Methos ook nog bijhaalt).
Geen zorgen, Stefaan, iedereen krijgt hetzelfde aantal fragmenten en kan z'n zin doen! Ludo stippelt de hoofdlijnen uit en wij vullen in en zo hoort het als kapitein! Voordeel dat ik erbij komt, is dat de quiz nu uit meer fragmenten zal bestaan dus dat vind ik sowieso al een plus. Ik heb me sowieso al voorgenomen om mijn inbreng aan deze quiz qua niveau héél mild te houden omdat ik hem perfect vind van niveau zoals ik omschreef in mijn feedback. Het is dan ook niet aan mij om er nog een lap bij te geven dus dat ben ik niet van plan. Wie weet verras ik je wel eens met een nr uit jouw winkel ;)
Greatest Tits
Plaats reactie