2de "Music was my first love" Zedelgem

Plaats reactie
recycleer
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 06:43

2de "Music was my first love" Zedelgem

Bericht door recycleer »

33 ploegen - 551 punten te verdienen

1 Paris Hilton Lookalikes 520
2 De Stimpy's 505
3 The 4 sLEEpless horseman of the apocalypse 499
4 Rock Monsieur 495
5 Dran Dran 493
6 Testedoene 480
7 Rock Stovrie 457
8 Dosko 453
9 Klein gevaarlijk afval 444
10 Jimmy Boyzzz 426
11 Excelsis Dubio 422
12 Was het nu 80-90 of 2000 / 418
13 Royal Flush 414
14 Verstand op 0 / 392
15 Oezbeekse teenharpspelers / 392
16 De quizpaters 374
17 Blackout 369
18 Club Havana 347
19 De bende van Rik 317
20 A-Ha 315
21 De Pinocchio's 306
22 De lustige fluiters 291
23 The Young ones 288
24 Wormvoer 283
25 Masterbeat 279
26 The X-factors 227
27 Los conquiztadores 203
28 Boy's & their toys 183
29 Mvz Zedelgem 181
30 De alles weters 177
31 The Bmwtjes 173
32 De Staffy's 157
33 De Mia's 148
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: 2de "Music was my first love" Zedelgem

Bericht door Richard zonder Linda »

Een aangename quiz, met enkele leuke vondsten. Druk en uitdagend voor de eerste pauze, rustiger erna.
We komen met plezier terug.
Wat mijn inziens voor verbetering vatbaar was:
- weinig tussenstanden
- de laatste ronde (Wesvloamse ronde, woarin we tekstn moestn aanvuln) vonden we minder geslaagd (dit is uiteraard persoonlijk)
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 2de "Music was my first love" Zedelgem

Bericht door Rock Monsieur »

Vorig jaar konden we deze quiz winnen. Deze keer wisten we dat het moeilijk zou worden: Paris Hilton Look-a-likes waren de torenhoge favoriet. Toch waren we heel erg blij dat de organisator ons in extremis nog kon laten deelnemen (aanvankelijk was de quiz volzet) en ik kom hier volgend jaar met veel plezier terug.

Dat we slechts met 4 personen waren daar waar er max. 6 personen per ploeg mochten zijn, speelde achteraf gezien heel sterk in ons nadeel. Als het puur op de muziek aankomt dan zouden die 1 of 2 extra personen op een hitquiz als deze wellicht weinig verschil maken. Maar de grote adder zat hem in de vele taken die moesten gecombineerd worden.
Enkele leuke invalshoeken wat thema's betreft (vragenblad waarop de titel van het nr. telkens het antwoord was) maar misschien een beetje overdaad in combinatie met de heel erg leuke, maar niet zo makkelijke en tijdrovende tafelrondes.
Ik moet zeggen dat ik me op een bepaald moment enkel en alleen op de tafelrondes heb geconcentreerd, waardoor ik de muziek van bijna een volledige ronde aan mij heb laten voorbijgaan. Jammer, want op die manier ging een deel van de essentie (zoeken naar muziekfragmenten) voor mij verloren.
Dus om eerlijk te zijn ... ik vond het een beetje te druk, vooral toen wij nog bezig waren met de tafelronde en terzelfdertijd in 1 ronde ook nog eens een geluidsfragment voorgeschoteld kregen waarvan we niet de titel moesten opschrijven maar wel de film waaruit het kwam én we tegelijkertijd op het scherm een clip (zonder geluid) zagen en we moesten weten uit welke musical deze kwam. We waren op dat moment dus met 4 zoektochten tegelijk bezig.
Nogmaals ... leuke ronde ... maar met slechts 4 konden we het niet allemaal tegelijk bolwerken.

Pluspunten:
- op tijd begonnen
- ruime zaal
- geluid en beeld zat deze keer zeker ok » veel werk gestoken in de montages

Voor verbetering vatbaar:
- te weinig tussenstanden (slechts 2 op heel de avond) ==> scores controleren was bijna onmogelijk, alhoewel die volgens ons wel correct waren
- te druk (hierboven al vermeld) => met 6 personen is dus zeker noodzakelijk
- veel uitleg vd presentatrice, maar soms te lang waardoor een deel dan weer verloren ging
- fragmenten waren soms iets te kort, zeker (en ik val in herhaling) doordat we ondertussen ook nog andere opdrachten hadden (daardoor ging een groot deel van de videomontage dan ook weer aan mij voorbij)

Conclusie: in dit geval lijkt 'less is more' mij ideaal om van deze quiz verder een succesformule te maken.
Plaats reactie