1ste Muziekquiz A.V. Molenland, Tielt, 26/05/2017

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1ste Muziekquiz A.V. Molenland, Tielt, 26/05/2017

Bericht door SpeedKing »

... een playlist die je overigens hier (nog even) kan binnentrekken.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1ste Muziekquiz A.V. Molenland, Tielt, 26/05/2017

Bericht door aLEEce in chains »

Net als Busty Crimson hadden wij een ontspannen avond. Het grootste euvel is hier al aangehaald: het geluid. Miljaarde, wat was dat allemaal. Een geluidsbegrenzer zoals afgelopen zaterdag kan zomaar het einde betekenen van onze hobby. Als het dat was wat Joke voor ogen had, dan hadden de Leidse Sleutelgaten de titel van hun hit beter aangepast naar 'Joke, stop toch met stoken'.

Inhoudelijk kon ieder van ons wel iets aanbrengen en dat zorgde ervoor dat we goed uit de startblokken waren gevlogen. Enkel bij ronde 3 wat "gesukkel" (vergeten theorie in te vullen ook al wisten we het, vergeten te lezen dat er antwoorden weggeven werden) en dat zorgt ervoor dat je plots een kloofje moet proberen te dichten. Het tweede deel van de quiz was meer mijn ding en ik was dan ook zeer content dat mijn aandeel in de ABC een verschil zal uitgemaakt hebben. De zwaardere nummers zullen mogelijk Abeelken en de Stimpy's (in mindere mate) genekt hebben, but hey, we zijn uiteraard tevreden dat we de winst binnengehaald hebben. Bij de laatste ronde zodanig in vakantiemodus dat we daar nog een kemel van jewelste geslagen hebben (een beetje in de categorie Roy Orbison :twisted: ), maar gelukkig maakte het geen verschil meer uit.

Voor editie 2 tekenen we uiteraard present, maar hopelijk vinden de atleten een betaalbare zaal zonder geluidsbegrenzer.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1ste Muziekquiz A.V. Molenland, Tielt, 26/05/2017

Bericht door SpeedKing »

Komt er na de quiz iemand naar mij: "Waarom heb je de geluidsinstallatie van Stad Tielt niet gehuurd? Dat is een audiorack met 4 boxen."
Ik zeg: "Dat is allicht beter, maar dat mogen we hier toch niet gebruiken."
Hij: "Hoezo, waarom niet? Ik heb dat hier zelf ook al gebruikt? Je kan ermee knallen zoveel je wil....".

Dat is nu idd wel even het huiswerk: is dat zo, dat je daar met een andere installatie de pannen van het dak mag blazen?

Indien ja, dan roep ik Schuiferskapelle wel uit tot de hoofdstad van Absurdistan...:roll:
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 1ste Muziekquiz A.V. Molenland, Tielt, 26/05/2017

Bericht door DVNO »

Het geluid was inderdaad het enige heikel punt van de avond. (En misschien wel ook de hitte in combinatie met versgebakken taart :D)
Toch een raar systeem met die begrenzer daar, maar niets aan te doen. We lieten er misschien wel eens een titel door liggen maar ik vond het langs de andere kant wel eens leuk om te zien dat mensen nog effectief eens stil kunnen zijn (om de presentator te horen) als daar om gevraagd wordt. De wereld zal zo vlug nog niet naar de kloten zijn :)

Voor de rest was de invulling en de organisatie top, de atletiekclub kon natuurlijk terugvallen op een 'habitué' uit het milieu en dat was er aan te merken. Dat hij daarenboven nog eens ver buiten zijn 'comfort zone' vol blonde nekmat-mannen ging, maakt het des te straffer. Om eerlijk te zijn, ik dacht eerst dat je hulp gekregen had van gekookt espe, aangezien hij niet aanschoof aan de tafel van Los Locos :) .
Leuke quiz dus, al is de perceptie natuurlijk altijd anders als je wint. :) De hoofdprijs moest niet zo duur zijn van mij (aangezien ik denk dat deze avond ten voordele van de clubkas was), maar ik aanvaard dit gekregen paard zeer graag zonder ook maar één blik in die bek te werpen.

Op naar de volgende!!!
Plaats reactie