A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door SpeedKing »

Ging vlotjes, gisteren - generatiegenoten aan de organisatietafel zal daar niet vreemd aan zijn vermoed ik. Voor mij persoonlijk leek hij redelijk dansvrij, maar bv onze Sven zou wel een danspasje meer willen / kunnen zetten. Maar voor iedereen was de overall perceptie behoorlijk positief bij ons.

Met gastspeler Jeroen E. aan onze zij vertrokken met twee Jeroenen, maar namen we niet zo'n goeie start (9e/10), schoven we vervolgens geleidelijk aan richting podium, maar zo super was onze superronde niet waardoor de Bananen en Martha in extremis nog over ons jumpten. Maar 6e blijft een superb resultaat voor ons.

De indeling in de decennia zorgt alleszins voor spreiding in de tijd bij The Quest (vermoedelijk valt te discussiëren over de moeilijkheidsgraad per genre (en ook weer niet, want is niet iedereen een beetje het kind van zijn smaak - moet je je als maker op glad ijs begeven in decennia waar je minder voeling mee hebt?), en dan heb je ook de hele quiz door de hulp van de video's of de GIFjes. Helpt echt. Leuke themaatjes met houvast en een tipblad ook. Ik herinner me hier ook iets te drukke rondes, en daar is nu wel rust in gekomen. Gewoon spelen zonder 36 ogen en oren nodig te hebben, het is wel eens een verademing.

Altijd een serieuze rist foto's, leuk gebracht nu met de puzzel en de Suske & Wiskes, spelen zeker niet in ons nadeel, want onze Jeroen V. vult die bijna op zijn eentje helemaal in. Als iedereen er dan nog een antwoordje bijduwt, blijft er nog weinig open. En als ie dan nog dingen als Tom Lehrer en Condor Gruppo uit de pen laat vloeien... Sven hield ons weer overeind na 2000; Leanne Rimes nog aan toe (het rapport voor mij persoonlijk zou weer 0 over de hele lijn zijn geweest - raar dat bij 'redelijke' smaakgenoten voor 2000 de wegen toch zo sterk scheiden na 2000 (ik blijf me er wekelijks over verbazen)). En Jeroen E. plamuurde geregeld heel gericht een gaatje waar wij anders volledig moesten passen. Kortom, het kwam weer van alle hoeken van de tafel, altijd bevorderlijk voor de sfeer.

Vloekmomenten waren de titel van Primus (een typische generatiegenotenkeuze, een eens iets anders dan die vermaledijde puppies) en de volledige leegte bij The Hghwaymen, maar al bij al viel de averij nog mee. Nog een paar foute keuzes en domme redeneringen (bij de Superronde, bvb - twijfelen tussen Pink Floyd en Syd Barrett (en dan niet durven antwoorden) is niet eens aan de orde, het ging om een 60s fragment).

Het was ook leuk aan de top met een paar wissels en haasjes over, maar het waren de goddelijke lichamen van Paris Hilton die de hoofdvogel afschoten.

Kortom, we appreciëren de invulling echt wel. En de gevarieerde kaart. En de mooie montages. En...
Voor ons part tot volgend jaar. En het jaar daarop. En .... (tot in de eeuwigheid, amen).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door aLEEce in chains »

Hier geen driemaal is scheepsrecht, maar gewoon driemaal naar elkaar blijft deze quiz recht! We hebben ons dit jaar opnieuw zeer goed geamuseerd. Bediening top, invulling quiz top, speelplezier top. Voor speedking was het tempo beter ten opzichte van de vorige edities, ik vond het toch nog altijd vrij strak. Zo een aantal maal antwoorden laten liggen omdat we nog aan het nadenken waren over één van de voorgaande fragmenten. Soit, het is ook de charme van de quiz.

Iedereen aan tafel had zijn aandeel. Onze sympathieke gastspeler had het soms wel wat moeite om het tempo te volgen. Ik merkte dat hij in bepaalde decennia echt wel goed thuis was, maar dat hij pas met het antwoord kwam als het al op het blad stond. We hebben dan maar de tafel gedraaid zodat we elkaar beter verstonden en eigenlijk ook dichter bij elkaar zaten. Dat is misschien de enige tip die ik kan geven, draai die tafels anders. Zowel bij Wasoeties als jullie had ik het nadeel om aan de rand te zitten en dan heb je toch minder contact (zeker met de speler aan de andere uiteinde van de tafel). Voor de rest weinig aan te merken, buiten misschien dat die cijfers in jullie fotokruiswoordraadsel wel klein stonden. Er is wel wat gevloekt op die nummers :D

@Speedking: er zat voldoende dance, maar als Sven Tyfoon laat liggen... :mrgreen:

Soit, deze sympathieke heren verdienen eigenlijk een volle zaal (de jury daarentegen :twisted: :twisted: ;) )

Zet ons de komende jaren maar aan tafel 2, naast de eeuwig ingeschreven Los Locos.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door Keiem »

Het blijft één van mijn favorieten van het seizoen: lekker veel en strak, moeilijk genoeg en toch amusant voor de gelegenheidsploegen, niet teveel flauwe deuntjes, en mooie omkadering en presentatie. Top gewoon! De verbetering was strenger dan gemiddeld, maar dat was uiteraard voor iedereen zo... We konden onze overwinning verzilveren in enkele rondes die ons goed lagen (de foto's, de fluitdeuntjes waar we net naast een maximum grepen: ik twijfelde tussen Sissyneck en Jackass en schreef de verkeerde neer). Onze nevenklassementen verloren we nog in de laatste superronde. Die lag ons echt niet, en JPJSG blijkbaar erg goed waardoor we nog even in spanning zaten. Maar toch zeer blij dat we deze mooie overwinning konden halen. We komen uiteraard jaarlijks terug!

:clap:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door SpeedKing »

Verbetering: ik heb streng geturft en de punten sloten daar altijd bij aan. Allicht streng maar correct verbeterd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door Keiem »

SpeedKing schreef:Verbetering: ik heb streng geturft en de punten sloten daar altijd bij aan. Allicht streng maar correct verbeterd.
Uiteraard. Ik ben twee keer uitleg gaan vragen en telkens bleek dat er gewoon strict was verbeterd. Zo was ons antwoord 'Star' fout ondat het 'Star star' was. Streng, maar geen bezwaar gemaakt hiertegen.
Gebruikersavatar
Wuk Est
Lead Singer
Berichten: 241
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:19
Locatie: A Tribe Called: "Wuk Est?"

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door Wuk Est »

Klassement Algemeen

01) The Paris Hilton Lookalikes 374 84% :clap: :clap: :clap:
02) Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 371 84% :clap: :clap:
03) Wag Team 363 82% :clap:
04) Martha Wainwrong Ain't Right / De Rechte Bananen 348 78%
06) Los Locos / Starbuk & Apollo 343 77%
08) Tony Servi Big Band 336 76%
09) Vindikooks 333 75%
10) The 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalypse 324 73%
11) De Stimpy's 321 72%
12) Silly Wommers 293 66%
13) Coutrai Tonight 288 65% :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright:
14) Goedkoop Zat In 't Halve Maantje 279 63%
15) Off The Record 276 62%
16) Borre & Co 258 58% :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright:
17) Vooruitgang Van De Achteruitgang 256 58% :handgestures-thumbupright:
18) VZW Respons 241 54%
19) Green Onions 234 53%
20) Lou Reed In Velo 229 52%
21) Hypnoiz 176 40%
22) Hudba Oskaarke 174 39%
23) Nonkel Safari 171 39%
24) Bukkake Cum Systema 170 38%
25) De Kwistige Kwissers 165 37%
26) Danny & De Saucissen 120 27%
“Who put the ram in the rama lama ding dong?”
Gebruikersavatar
Wuk Est
Lead Singer
Berichten: 241
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:19
Locatie: A Tribe Called: "Wuk Est?"

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door Wuk Est »

60's

1) The Paris Hilton Lookalikes 70 90%
2) Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 69 88%
3) Wag Team 68 87%

1) Borre & Co 68 87%
2) Courtrai Tonight 48 62%
3) Vooruitgang Van De Achteruitgang / VZW Respons 43 55%
“Who put the ram in the rama lama ding dong?”
Gebruikersavatar
Wuk Est
Lead Singer
Berichten: 241
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:19
Locatie: A Tribe Called: "Wuk Est?"

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door Wuk Est »

70's

1) De Rechte Bananen 71 91%
2) Martha Wainwrong Ain't Right / Paris Hilton Lookalikes 68 87%
3) Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 67 86%

1) Borre & Co 66 85%
2) Courtrai Tonight 63 81%
3) Vooruitgang Van De Achteruitgang / VZW Respons 47 60%
“Who put the ram in the rama lama ding dong?”
Gebruikersavatar
Wuk Est
Lead Singer
Berichten: 241
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:19
Locatie: A Tribe Called: "Wuk Est?"

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door Wuk Est »

80's

1) Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 71 91%
2) Wag Team / Martha Wainwrong Ain't Right 68 87%
3) Los Locos 66 85%

1) Courtrai Tonight 64 82%
2) Borre & Co 59 76%
3) VZW Respons 50 64%
“Who put the ram in the rama lama ding dong?”
Gebruikersavatar
Wuk Est
Lead Singer
Berichten: 241
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:19
Locatie: A Tribe Called: "Wuk Est?"

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door Wuk Est »

90's

1) The Paris Hilton Lookalikes 64 82%
2) Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 62 79%
3) Vindikooks 59 76%

1) Coutrai Tonight 54 69%
2) Nonkel Safari 48 62%
3) Vooruitgang Van De Achteruitgang 42 54%
“Who put the ram in the rama lama ding dong?”
Gebruikersavatar
Wuk Est
Lead Singer
Berichten: 241
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:19
Locatie: A Tribe Called: "Wuk Est?"

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door Wuk Est »

00's

1) The Paris Hilton Lookalikes 109 83%
2) Wag Team 108 82%
3) Goedkoop Zat In 't Halve Maantje 106 80%

1) Hudba Oskaarke 84 64%
2) Vooruitgang Van De Achteruitgang 80 61%
3) Hypnoiz 71 54%
“Who put the ram in the rama lama ding dong?”
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door Richard zonder Linda »

Wuk Est schreef:60's

1) The Paris Hilton Lookalikes 70 90%
2) Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 69 88%
3) Wag Team 68 87%

1) Borre & Co 68 87%
2) Courtrai Tonight 48 62%
3) Vooruitgang Van De Achteruitgang / VZW Respons 43 55%
En bij deze zijn we klaar voor Bellems oldiesquiz :music-rockout:
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door Richard zonder Linda »

Topquiz trouwens in Moorsele, net als vorig jaar. :clap:
DenDimi
Popstar
Berichten: 389
Lid geworden op: zo 04 aug 2013, 09:13

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door DenDimi »

Onze eerste keer met Goedkoop Zat in Moorsele begon een beetje in mineur doordat onze tafel (incluis mezelf) werd gedoopt in Omer, maar dit werd met klasse opgelost door de organisatie, top :clap:

Verder een quiz waar veel leuke dingen in zaten, heel veel goeie muziek gehoord uit de nineties en nillies, de andere decennia blijven een achilleshiel voor ons, al vielen de sixties nogal mee. Helaas in het laatste deel nog van plekje 12 naar 14 gezakt. De moeilijkste nummers in de superronde waren voor ons een brug te ver ;)

Leuke vondsten: de gepersonaliseerde foto per team op de tussenstand en ook het klassement per decennia kunnen volgen tijdens de quiz is tof. Zo konden we de prijs meekapen voor de nillies ;)

Enkele puntjes ter verbetering: de tafels anders schikken zodat je er met 4 rond kan, jullie spitsvondige vondsten wat beter in de verf zetten (het overlopen van de excel was nogal gehaast en chaotisch, terwijl het knap in elkaar zat), de foto's wat groter afdrukken of desnoods projecteren (zo hadden we Calexico niet eens herkend).

Volgend jaar komen wij normaal gezien terug!
Gebruikersavatar
Wuk Est
Lead Singer
Berichten: 241
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:19
Locatie: A Tribe Called: "Wuk Est?"

Re: A Quiz Called The Quest III - Zaterdag 29 april 2017

Bericht door Wuk Est »

DenDimi schreef:Onze eerste keer met Goedkoop Zat in Moorsele begon een beetje in mineur doordat onze tafel (incluis mezelf) werd gedoopt in Omer, maar dit werd met klasse opgelost door de organisatie, top :clap:
Nogmaals onze excuses aan Goedkoop Zat (of moet ik zeggen Goedkoop Nat :oops: ) voor het ongelukje. We hebben het zelf ook al eens voor gehad en er zijn inderdaad leukere manieren om aan een quiz te beginnen...

Bedankt alvast aan iedereen voor de feedback en de tips.

Naar goede gewoonte volgt nog een uitgebreide analyse.
“Who put the ram in the rama lama ding dong?”
Plaats reactie