za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Phike
Popstar
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 09 nov 2015, 21:11

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door Phike »

Ronde 14: Musicals

Concept: we vroegen de titel van 15 musicals, te herkennen op basis van een liedje uit de musical

14-18 (Als één man)
Grease (Grease)
Lion King (Circle of life)
Piaf (La vie en rose)
Oliver (Pikken wat je pakken kan)
Dans der vampieren (Totale duisternis)
Belle & Het beest (Meisje)
Mamma Mia (Overture)
La La Land (City of Stars)
Cats (Memory)
Phantom of the opera (Phantom of the opera)
Sound of music (Do Re Mi)
Les Misérables (I dreamed a dream)
Mozart opera Rock (Assasymphonie)
Notre dame de Paris (Belle)

Score:
Bruce Horny & the rest - 12
Paris Hilton lookalikes - 11
Zootje Ongeregeld - 11
A tribe called 'Wuk est?' - 11
Garnizoen - 11
Greenergy (*) - 11
Kwistine & The Queens - 11
Abeelken - 10
The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse - 10
Comfortably Dumb - 10
De A-ploeg (*) - 10
Net Niet op het podium (*) - 10
Los Locos - 9
Rock Monsieur - 9
KIPZ - 9
Tony Servi Big Band - 9
Team Stadium (*) - 9
Prisencolinensinaincusol - 9
De Glorie Estervan - 8
Massagesalon chez San José - 8
De Stimpy's - 7
Suzy Q - 7
Pudzjaaina - 7
Hulla Ballou (*) - 7
Mix-tape - 5

Enkel Team Stadium en Paris Hilton Lookalikes herkende de Musical Oliver.
Dans der Vampieren en Mozart opera Rock werd door niemand herkend
Zaterdag 14/01/2023: 7de Matchpoint muziekkwis in Gent (Sint-Denijs-Westrem)
Phike
Popstar
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 09 nov 2015, 21:11

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door Phike »

Ronde 15: Feestje

Concept: Om te eindigen 15 feestelijke nummers.

Alvaro Soler - Sofia
Jibbs - Chain hang low
Pink - Get the party started
Billy Paul - Only the strong survive
Crystals - Da Doo Ron Ron
Gigi D’agostino - L’amour toujours
André Hazes - ‘n beetje verliefd
Kraantje Pappie - Pompen
Franz Ferdinand - Take me out
Will Smith - Miami
Party Harders - Pope of dope
Justin Timberlake - Can’t stop the feeling
Glenn Miller - In the Mood
Push - Universal Nation
Mark Ronson feat Bruno Mars - Uptown Funk

Score:

Bruce Horny & the rest - 28
Paris Hilton lookalikes - 28
A tribe called 'Wuk est?' - 28
The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse - 28
Comfortably Dumb - 28
Zootje Ongeregeld - 27
Abeelken - 27
Los Locos - 27
KIPZ - 27
Greenergy (*) - 26
De Stimpy's - 26
Rock Monsieur - 25
Tony Servi Big Band - 25
De Glorie Estervan - 23
Massagesalon chez San José - 23
Pudzjaaina - 23
Garnizoen - 22
Kwistine & The Queens - 19
Team Stadium (*) - 18
De A-ploeg (*) - 17
Prisencolinensinaincusol - 17
Mix-tape - 16
Net Niet op het podium (*) - 15
Suzy Q - 8
Hulla Ballou (*) -

Enkel KIPZ en Los Locos herkende Jibbs
Zaterdag 14/01/2023: 7de Matchpoint muziekkwis in Gent (Sint-Denijs-Westrem)
Phike
Popstar
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 09 nov 2015, 21:11

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door Phike »

Zo zie je maar... ondanks het dubbel checken toch nog foutjes ingeslopen.
Zal geen grote invloed gehad hebben op rangschikking, want niemand heeft dit tijdens de kwis gemeld.

Ons excuses voor dit foutje en bedankt voor de rechtzetting.
Buddy59 schreef:
Phike schreef:Ronde 5: Cover

Concept: klassieke coverronde: nl we laten een hit horen. We zoeken uitvoerder, titel en originele uitvoerder. Onze bron: The Originals!

Guido Belcanto & An Pierlé Toverdrank - Lee Hazelwood en Nancy


SUMMER WINE
Laatste aanpassing op 17/10/2011

Artiest: Lee Hazlewood & Suzi Jane Hokum
Auteur: Lee Hazlewood
Label: MGM
Jaar: 1966

Covers:
1966:
Nancy Sinatra [met Lee Hazlewood]
2011:
Guido Belcanto & An Pierlé [als Toverdrank]
Zaterdag 14/01/2023: 7de Matchpoint muziekkwis in Gent (Sint-Denijs-Westrem)
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door Buddy59 »

Phike schreef:Zo zie je maar... ondanks het dubbel checken toch nog foutjes ingeslopen.
Zal geen grote invloed gehad hebben op rangschikking, want niemand heeft dit tijdens de kwis gemeld.

Ons excuses voor dit foutje en bedankt voor de rechtzetting.
Buddy59 schreef:
Phike schreef:Ronde 5: Cover

Concept: klassieke coverronde: nl we laten een hit horen. We zoeken uitvoerder, titel en originele uitvoerder. Onze bron: The Originals!

Guido Belcanto & An Pierlé Toverdrank - Lee Hazelwood en Nancy


SUMMER WINE
Laatste aanpassing op 17/10/2011

Artiest: Lee Hazlewood & Suzi Jane Hokum
Auteur: Lee Hazlewood
Label: MGM
Jaar: 1966

Covers:
1966:
Nancy Sinatra [met Lee Hazlewood]
2011:
Guido Belcanto & An Pierlé [als Toverdrank]
No problom, ik wist het omdat ik dit zelf ooit eens gevraagd heb ;)
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door Methos »

Ik was opnieuw graag getuige van een leuke quiz georganiseerd door de mensen van Matchpoint. Het ging deze keer door in een andere zaal en dat vond ik qua locatie alvast een voltreffer. In het begin was het voor ons wel wat 'lastiger' aangezien de voorste rij spots uit moest omdat het scherm anders niet goed zichtbaar was maar toen dat aangepast werd, was het veel aangenamer spelen. Te donker is namelijk echt niet goed. Later bleek er een dimmer op die lampen te zitten en zo was het perfecte evenwicht gevonden (iets om te onthouden dus)!

Inhoudelijk was ik persoonlijk erg tevreden met het aantal fragmenten want ik speel er nu eenmaal heel graag veel (getuige ook mijn eigen quiz). Ik herkende ook een aantal andere zaken die ik toepas, zoals de countdown na elke ronde en daar ben ik ook echt een voorstander van. Ik haat het als de ophalers ons pushen om af te geven en door de countdown in te bouwen heb ik me op geen enkel moment opgejaagd gevoeld (oa ook oiv de erg sympathieke ophalers :clap: ). Naast het aantal fragmenten zat er ook erg veel variatie in de opzet van de rondes en dat juig ik alleen maar toe. Op dat vlak zette de organisatie toch wel een grote stap voorwaarts. Ik vind het ook altijd positief als er effectief geluisterd wordt naar goed bedoelde feedback en da's hier absoluut het geval! De stille rondes waren verdwenen, mooi zo!

Ik speelde liefst de 'zoek het albumronde' (waarbij je een album diende te linken aan een nummer van een compleet andere band bijv. The Automatic met Monster linken aan het album van R.E.M.). Ook een coverronde speel ik altijd heel graag maar het blijft een tricky concept want een fout is erg snel gemaakt natuurlijk. Positief is wel dat de organisatie ook hier niet doof bleek voor de tip om originals.be te gebruiken als bron (ook al is die natuurlijk niet voor alles zaligmakend). Ook de lied/videoronde (je hoort A maar ziet clip B vandezelfde band) speelde ik wel graag, ook al weet ik dat clips zonder geluid controversieel zijn. De 'titel niet in de song'-ronde speelden we vorig jaar ook en die mag gerust blijven van mij zolang het natuurlijk doen speelbaar blijft want hier kan je misschien op termijn iets te ver in gaan. De 'mindere' rondes vond ik de musicalronde maar ook de 'Amerika'-ronde waar we de kaart van Amerika erbij kregen met cijfers verwijzend naar de staten die zouden de revue passeren (bijv. Pussycat met Mississippi). Op zich is er niets mis met dit concept, maar oiv de afkortingen die erbij stonden, konden we alle staten op voorhand al erbij noteren en zo was deze ronde eerder een invuloefening omdat ze ook wel wat voorspelbaar was. Datzelfde geldt ook voor de countdownronde. Er is op zich niets mis met die concepten en het kan natuurlijk ook aan ons liggen aangezien we al vaak dergelijke rondes speelden en als je dan de nummers op voorhand kan voorspellen (Kansas, Lynyrd Skynyrd bijv.) doet dat wat afbreuk aan het idee.

De moeilijkheidsgraad vond ik persoonlijk dik ok. Het is zeker geen moeilijke quiz maar er zitten voldoende zaken in om onderscheid te kunnen maken, vind ik, en dat bleek ook wel bij de verschuivingen in de stand doorheen de quiz. Het verschil tussen een circuit- en een gelegenheidsteam is echter wel zeer groot en dat is misschien de grootste balansoefening die de organisatie moet maken bij de volgende editie. Persoonlijk vind ik dat hét moeilijkste wat er is als je een muziekquiz samenstelt (vandaar dat ik circuit en amateurs gewoonweg loskoppel van elkaar en 2 quizzen geef).

Ik heb na de quiz in ieder geval heel wat feedback genoteerd om de volgende editie nog te zien verbeteren. Zo vermeld je op voorhand altijd best of je meer dan 1 uitvoerder wil hebben of niet. Doe dat a.d.h.v. een & of deel op in hokjes. Zo is er geen nodeloze discussie nodig. Indien mogelijk zou ik de quiz ook eens laten voorspelen door een ervaren muziekquizzer om op die manier mogelijke schoonheidsfouten eruit te halen. Perfectie bestaat natuurlijk niet maar een extra kritisch oog ervaar ik zelf altijd als erg interessant. Qua structuur zou ik ook aanraden een keuze te maken tussen ofwel integraal audio per ronde ofwel integraal adhv clips. Nu was het binnen eenzelfde ronde soms mét en dan weer zonder en als speler heb je dan niet de reflex om effectief naar het scherm te kijken als de vorige 3 of 4 fragmenten auditief waren en zo hebben we waarschijnlijk nuttige info gemist. Voor de weergave van de antwoorden zou ik ervoor opteren de weergave te vergroten (werk gewoon met 2 slides, simpel op te lossen) en de tussenstanden zouden toch wel beter weergegeven worden op het grote scherm. De presentator heeft echter alles heel goed en duidelijk voorgelezen dus dit was zeker en vast in orde, het zijn dus maar suggesties om nog te verbeteren! Het grootste pijnpunt -hoewel het voor ons misschien nog best meeviel omdat we vooraan zaten- was echter het geluid. Het klonk -vooral in het begin - erg dof en de bass stond echt veel te hoog. Hier zou ik toch iets kritischer zijn bij de selectie van de nummers want een goede quiz staat of valt in eerste instantie nog altijd met het geluid. Ik werk zelf ook integraal met clips dus ik probeer hier wel extra aandacht aan te spenderen en als ik geen goed clipje vind, dan vervang ik het door een foto waar ik een goede audiotrack onder zet of selecteer ik het nummer gewoonweg niet. Als je zoekt naar clips op youtube, tik je er best HQ (voor audio) of HD (voor beeld) achter zodat je de clips met de beste kwaliteit krijgt.

In ieder geval, we vonden het een heel geslaagde avond en hebben ons bij Abeelken erg goed geamuseerd, laat dat duidelijk zijn. We komen dan ook met plezier terug naar de derde editie want een organisatie die veel tijd en moeite steekt in het maken van een goede quiz mag beloond worden wat mij betreft.
Greatest Tits
Gebruikersavatar
tony servi
Roadie
Berichten: 41
Lid geworden op: do 11 okt 2007, 18:08
Locatie: Gent / Tony Servi Big Band

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door tony servi »

Phike schreef:
Dubbele eervolle vermelding voor Tony Servi Big Band die twee solo slims scoort in deze ronde. ALs enigste herkennen ze Julie Pietri - Eve leve toi en de titel A touch of evil van Judas Priest :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Haha, zo hebben mijn kinderjaren vol vrije radio van vlak over de Franse grens toch nog iets opgebracht: one hit wonder Julie Piétri.

Onze vierde man, de verloren zoon die geen plaats had bij de Locos, wist de titel van Judas Priest. :clap:
Gebruikersavatar
tony servi
Roadie
Berichten: 41
Lid geworden op: do 11 okt 2007, 18:08
Locatie: Gent / Tony Servi Big Band

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door tony servi »

Phike schreef:Ronde 11: Lied/video

Concept: We lieten van een bepaalde uitvoerder een liedje horen en een videoclip zien. We zochten uitvoerder en twee titels

Mo-Do - Supergut - Ein, zwei Polizei
Gotye - Eyes wide open - Somebody I used to know
Bran Van 3000 - Astounded - Drinking in L.A.
Noisettes - Don’t upset the rhythm - Never forget you
Sin with Sebastian - Golden boy - Shut up (and sleep with me)
Ugly Kid Joe - Cat's in the Cradle - Everything About You
Tamperer - If you buy this record your life will be better - Feel it
Berlin - Like Flames - Take my breath away
Alice Deejay - Will I ever - Back in my life
Vanilla Ice - Ice ice baby - Play that funky music
Gnarls Barkley - Smiley Faces - Crazy
Soulful Dynamics - Annabella - Mademoiselle Ninette
Empires of the sun - Walking on a dream - We are the people
Début de Soirée - La vie, la nuit - Nuit de folie
Soft Cell - Torch - Tainted Love

Score:

Bruce Horny & the rest - 41
The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse - 39
Paris Hilton lookalikes - 39
Abeelken - 38
Los Locos - 38
Comfortably Dumb - 35
Garnizoen - 34
Zootje Ongeregeld - 33
Rock Monsieur - 33
A tribe called 'Wuk est?' - 32
De Stimpy's - 30
Tony Servi Big Band - 23
Voor deze ronde hadden wij met Tony Servi Big Band 37 i.p.v. 23. Dat verklaart meteen onze spectaculaire duik op het einde.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door SpeedKing »

Ik was er niet bij - slechte kapitein - maar mijn Locos dachten dat de titel van Chris Rea er bij hen wel op stond? Zoniet moeten we de schrijver van dienst over de knie leggen...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door Sander »

Aangename quiz met een voor ons ideaal niveau. De nadruk lag naar mijn gevoel meer op de recente jaren en er waren redelijk wat danceschijven; deze zaken verklaren allicht waarom wij plots in de top 10 staan :music-rockout:
Ik heb me echt geamuseerd en probeer volgend jaar terug te komen!
guylan
Popstar
Berichten: 477
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 19:22
Locatie: Overmere / Los Locos

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door guylan »

Heb zekers de titel JULIA tegen onze schrijver gezegd, maar weet niet of hij het op geschreven heeft?

Ghislain ( Los Locos)
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door Garnizoen! »

Phike schreef:Ronde 10: Intro's
Chris Rea - Julia

Bizar genoeg vond niemand de titel Julia bij Chris Rea.
Dit werd bij ons ingevuld, hoor. Zou mij verbazen mocht dit een solo zijn, maar het is al zeker geen QMS voor jullie.

Jullie hebben goed naar je publiek geluisterd na de eerste editie, en dat is een mooie ingesteldheid (het kan ook anders, vernemen we vandaag via het forum). Locatie was top, véél muziekfragmenten (daarmee straf je niemand) en best wel een plezante boel :handgestures-thumbupright:

Voor een eventuele derde editie kunnen jullie alvast aan de slag met de geluidskwaliteit en de functionaliteit van het tweede scherm, maar het lijdt geen twijfel dat je volledig terecht een vaste schare ploegen zou blijven aantrekken.

Wij zullen er dan waarschijnlijk niet meer bij zijn, maar dat heeft enkel met muzikale voorkeuren te maken: jullie neigen naar het meer dansbare recentere werk, met een opvallende liefde voor 90s dance classics. Best nostalgisch, maar wij hoorden overal Da Boy Tommy.

Nu nog steeds, overigens!
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door gekookte espe »

Eerste deelname van mij met Los Locos aan deze quiz, en heb me kostelijk geamuseerd. Heel wat "plattere" (bij deze eerder te gebruiken als kwaliteitslabel dan als denigrerend bedoeld) hits, maar zo heb en hoor ik ze graag. Ook paar heel erg leuke rondes gespeeld die ik ergens anders nog niet tegengekomen ben (de ronde waarbij titel vh liedje tegelijkertijd ook album van een band was vond ik bvb prachtig, zo combineer je spelenderwijs toch nog een beetje theorie met muziek; ronde met clips waarbij je moest noteren welke je zag en welk liedje je hoorde van deze uitvoerder :handgestures-thumbupright: )
Waar wij zaten (centraal) hadden we geen last vh geluid, al kan ik wel begrijpen dat voor ploegen die tegen een muur zaten het in het begin wat doffer klonk.
Wat ik ook een positieve evolutie vind is het gebruik van een timer op het einde vd ronde, zodat ploegen weten hoeveel bedenktijd ze nog hebben. Dat jullie bij iedere timer dan nog eens een leuk afzonderlijk liedje lieten horen was een leuke extra bijkomstigheid.

Enige puntjes van kritiek voor mij over deze quiz:
- geen feedback op klachten :s Zo was de clip van het fragment van Lukas Graham niet die van hem maar de cover-versie van Connor Maynard. Omdat ik zeker was dat het Lukas Graham niet was hebben we die met Los Locos dan ook niet opgeschreven. Op onze opmerking dat de versie die we zagen niet die van Lukas Graham was kwam er echter geen respons en heeft iedere ploeg die hem wel opgeschreven had het punt gekregen... Voor de duidelijkheid: wij schreven Troye Sivan op als uitvoerder daarbij.
- Niet altijd duidelijk hoeveel namen er bij de uitvoerders gegeven moest worden. Met op voorhand een klein "&" op het blad te noteren kan dit euvel verholpen worden. Bij fragmenten waarbij er bvb meerdere uitvoerders zijn was het zo niet altijd duidelijk welke precies gezocht werd.
- Projectie vd stand kon beter. Er was nochtans een prachtig scherm voorhanden, echter werd de stand in het klein op een zijscherm geprojecteerd. Deze werd wel altijd goed door de quizmaster overlopen, dat wel.


In ieder geval zie je me hier volgend jaar erg graag terug. Quizzen waarbij de betere dance-hits niet geschuwd worden staan bij mij altijd hoog aangeschreven :clap:
Snerinckx
Popstar
Berichten: 429
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 18:32

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door Snerinckx »

Ook ik sluit mij graag aan bij de positieve commentaren die hierboven reeds gesteld werden. Eindelijk nog eens wat echte beats in een muziekquiz ( zat ik toch alweer even op te wachten). Onder andere de aftel, album, titelloze en feestronde!!! werden door ons enorm gesmaakt.

Een "& of feat" kon inderdaad soms verrijkend zijn aangezien wij bijvoorbeeld bij het laatste fragment met al het enthousiasme dat de feestronde met zich meebracht " Bruno Mars " noteerden en uiteraard ook weten dat het een samenwerking is met Mark Ronson, maar hem dus niet meteen opschreven.

Naar muziekgenres kregen we eerder dingen die in mijn winkel zouden verkocht worden en wat minder in die van mijn teamleden wat ik dan soms spijtig van naar complementariteit. Zo mocht er wat ons betreft gerust wat meer Hip Hop/ R&B / Hard Rock ( maar dat geldt voor wel wat meer quizzen) in gezeten hebben en wat minder Frans ( maar dat is persoonlijk :p !).

Voor de rest niets dan lof voor deze tweede editie en hopelijk krijgen we volgend weer een plaatsje in de loges ( tafel 2 ) !!

Tot volgend jaar !
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: za 15 april 2017, 2de Matchpoint Muziekkwis

Bericht door Sander »

Buddy59 schreef:
Phike schreef:Zo zie je maar... ondanks het dubbel checken toch nog foutjes ingeslopen.
Zal geen grote invloed gehad hebben op rangschikking, want niemand heeft dit tijdens de kwis gemeld.

Ons excuses voor dit foutje en bedankt voor de rechtzetting.
Buddy59 schreef:
Phike schreef:Ronde 5: Cover

Concept: klassieke coverronde: nl we laten een hit horen. We zoeken uitvoerder, titel en originele uitvoerder. Onze bron: The Originals!

Guido Belcanto & An Pierlé Toverdrank - Lee Hazelwood en Nancy


SUMMER WINE
Laatste aanpassing op 17/10/2011

Artiest: Lee Hazlewood & Suzi Jane Hokum
Auteur: Lee Hazlewood
Label: MGM
Jaar: 1966

Covers:
1966:
Nancy Sinatra [met Lee Hazlewood]
2011:
Guido Belcanto & An Pierlé [als Toverdrank]
No problom, ik wist het omdat ik dit zelf ooit eens gevraagd heb ;)
Misschien een beetje laat om hier nu nog op terug te komen (maar kwam dit topic toevallig tegen): volgens onderstaande bron is de versie met Suzi wel de eerste opname, maar is die met Nancy de eerste release... Dus ja, wat pak je dan?

https://secondhandsongs.com/work/5983
Plaats reactie