zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door SpeedKing »

Ramones noem je nooit ongestraft The Ramones! Je onreinste blasfemie! En onze Sven stelt een strafrechterlijke vervolging in voor het door elkaar haspelen van alles wat met Silvie De Bie / Sylver en Liquid te maken heeft! Dat zijn staatszaken! Daar kom je niet aan!

Veel verder geraak ik niet qua gemor, want deze editie bleek ons op onze uit hoogwaardig graniet gebeeldhouwde lichamen geschreven! Ghislain wekte de discododen tot leven, Sven rakelde weer de meest gedegenereerde muziekvormen uit de 21ste eeuw op - incest en minderjarigen, helemaal zijn ding - en Jeroen toverde mij totaal onbekende zangkoren als The Choir Of Young Believers uit zijn ergens in een reclamestoet gevangen stylo. En ooit had ik nog een veiligheidsspeld dwars door mijn pennenzak steken in mijn collegetijd (ja, ja, we rebelleerden wat af in onze tienerjaren daar in het katholieke Tielt), dus met die punk wou het ook wel vlotten.

Toen we na de eerste pauze 3de stonden, was het wachten op de gebruikelijke klop van de hamer. Maar, wonderbaarlijkerwijs - en zonder ervoor naar de grot van Maria Lourdes in Oostakker te zijn getrokken (nu ik weet dat het niet hoeft, doe ik dat dus echt niet meer) - bleef die uit. Ik in de gekste rondes bleven we stand houden, Melkrock nog aan toe.

Bij die paar gekke rondes (punk, Melkrock) zal wel een heikel punt liggen bij veel quizploegen. Ik heb hier ooit eens fel van leer getrokken tegen eenzijdige rondes als wereldmuziek en iets à la Duyster of zo. Waarna, uiteraard enkel en alleen louter op mijn aangeven ;), met mixrondes is begonnen. Omdat ik altijd gelijk heb behalve thuis, vrees ik dat er hier nog wel gefulmineer zal volgen, tenminste als de echo's van in de pissijnen tot op dit forum reiken.

Eigenlijk waren de meeste rondes op zich wel mixrondes qua genres en in de tijd (was het nu 60-70-80 vragen ze zich bij Wasoetie zelden af, dat weet je al na 15 edities). Die 2-3 eenzijdige rondes zullen de perceptie van de quiz echter wel wat schaden vrees ik. Maar wij kwamen er deze editie eens ongeschonden uit (wat het, toegegeven, draaglijker maakt). Toch vind ik dat Wasoeties inhoudelijk vrij spel moet blijven krijgen. Vormelijk kan er wel over nagedacht worden om eenheidsworst (die wij nu wel lekker vonden) in losse gehaktballetjes te serveren verspreid in de saus de iedereen wel lust.

Verder hoorde ik nog wat gegrom over livefragmenten, geluidskwaliteit, beeldkwaliteit, niet synchrone montage, nietstoedoende fragmenten op de achtergrond. Daar kan ik zelf alleen de verwarrende in elkaar overlopende fragmentovergangen bij aanstippen - bij een Megadeth bijvoorbeeld was ik in de war (maar was ook al de 17e track op setlist.fm (ik pleit hier voor top 5 of 10 om het haalbaar te maken bij hitloze bands), maar eerlijk is eerlijk: ook in een correcte montage had ik deze niet gehad. Over livefragmenten zal ik nooit klachten hebben (tenzij ze abominabel slecht zijn of midden in een jam binnenvallen), want live is where it happens, zeg ik altijd, en wij zaten strategisch vlak naar een box gericht, dus geluid was dik ok voor ons. Op een paar mindere beelden (ouder, live) na eigenlijk nooit iets gemerkt van beeldkwaliteit. De nietstoedoende fragmenten heb ik niet eens naar gekeken, ik quizde dan gewoon alsof het een audioronde was.

Wie zich als eigenzinnige quiz profileert, weet dat hij lovers & haters zal aantrekken. Denk dat Wasoeties daar weer redelijk in geslaagd is dit jaar ;). En dit jaar zit ik in het kamp van de lovers. Volgend jaar verhuizen we mss weer naar de haters, maar dat we er bij zullen zijn, staat buiten kijf. Maar van dat (maar mss hier en daar anders verpakt!).

Nu alleen nog wegblijven van de quiz in Pittem, kwalificatiewedstrijden van de Rode Duivels, de Hypnoiz Quiz in Ieper en de bingo-avond van Woonzorgcentrum Deken Darras, en volgend jaar een nieuwe worp voor een volle keet!
Laatst gewijzigd door SpeedKing op zo 26 mar 2017, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: zaterdag 17 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door Methos »

Ik had extreem veel zin in deze quiz en had er vorig jaar oprecht spijt van dat ie samenviel met Pittem waar we al ingeschreven waren. Ik speel beide quizzen nl. echt wel graag.

Met goede moed en hoop op heel wat leuke alternatievere zaken zoals The Civil Wars twee jaren geleden vertrok ik richting Tielt maar ik ben eerder ontgoocheld terug huiswaarts gekeerd en da's toch jammer. De quiz startte nochtans erg goed qua balans en speelbaarheid. Zeker niet té moeilijk en ook niet makkelijk, eigenlijk zoals ik het graag heb. Qua geluid zaten we echter blijkbaar niet ideaal in het midden want het klonk eerder aan de doffe kant maar de vele livefragmenten konden hier ook wel de oorzaak van geweest zijn. Normaal stoor ik me helemaal niet aan een livefragment als de geluidskwaliteit in orde is, bijvoorbeeld zoals onlangs in Zandvliet, maar -sorry- dat kon gisteren echt niet altijd gezegd worden. Het bleek al snel dat er specifiek voor die livefragmenten gekozen werd en op zich kan ik me daar best wel in vinden (elk z'n smaak dus dat moet kunnen) maar ik zou dan toch wel kritischer geweest zijn bij mijn audioselectie. Bovendien waren beeld en geluid ook niet altijd synchroon en dat vind ik echt wel best storend. De oorzaak hiervan is echter soms moeilijk te achterhalen (soms kan het liggen aan een pc die niet krachtig genoeg is, heb ik zelf eens meegemaakt op een thuisquiz en da's irritant maar sta je onmachtig tegen).

Inhoudelijk was de quiz zoals we eigenlijk wel verwachtten. Ik weet dat er altijd een 'specialleke' in zit zoals de TLP-fragmenten twee jaren geleden en dat vind ik ok, ieder z'n smoel! Toen stoorde me dat ook niet omdat die fragmenten verdeeld waren over mixrondes terwijl ze deze keer gebundeld werden in 1 ronde van 10 fragmenten. Sorry, geen voorstander van. Verspreiden die handel en dan kraait er geen kat over.

De grootste afknapper vond ik echter de superlinkronde. Ik ben sowieso al geen fan van rode draadrondes, maar -opnieuw- dat moet perfect kunnen. Maar doe het aub dan een stuk georganiseerder zoals in Bellem waarbij iedereen tenminste de kans krijgt af te geven i.p.v. naar vooraan te moeten rushen. Zo zorg je er echt voor dat mensen stress krijgen bij het spelen. Completely not done voor mij.

Ik klink deze keer misschien wat negatiever dan normaal maar uiteindelijk is het bedoeld als opbouwende feedback. Rondes zoals de familieronde, mijn kind - schoon kind, stamboom, sons&dottirs, godfathers, wonderyears, kindsterretjes, slechtst denkbare openingsdansen, doodsprentjes, band of brothers en familiezaak vond ik echt wel geslaagd.

Benieuwd naar wat Wasoetie voor ons in petto heeft in editie 17!
Laatst gewijzigd door Methos op zo 26 mar 2017, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Greatest Tits
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door SpeedKing »

In mijn enthousiasme van de behaalde plaats: superrodedraadrondes op 10 punten zijn inderdaad niet meer done. Dat wordt tegenwoordig afgezwakt naar max 5 of 3 punten per 2 fragmenten af te geven. Of helemaal niet gedaan.

Sowieso waren ook wij helemaal het bos in bij deze ronde, maar dat ligt vermoedelijk aan ons. Toch vond ik het achteraf wat raar dat de superlink eigenlijk ongeveer idem was aan de laatste link?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door aLEEce in chains »

Net als Methos met een vreemd gevoel naar huis gegaan. Persoonlijk vond ik de voorgaande edities veel "leuker" om spelen. Kan natuurlijk ook dat een mens na een jaar veel positiever terug denkt aan vorige editie. In ieder geval, ik voelde het dit jaar niet. Gaat me dat beletten om volgend jaar terug te komen, mobehneen!

Ik vrees dat ze zichzelf wat vastgereden hadden met hun themaquiz (zo kreeg je bij bepaalde rondes wel heel vaak de te verwachten nummers). Het niet synchroon lopen van beeld en geluid viel me ook vaak op en dat is wel jammer als je over zulke mediamogelijkheden beschikt.

Voor mij persoonlijk was de Melkrockronde de leukste. Je hoort niet vaak zaken zoals Vandal X en Peter Pan Speedrock op een quiz. Ik kan aan de andere kant wel aannemen dat dit voor veel ploegen net iets te ver ging. En laat ons wel wezen, als ze ver gingen, durfden ze wel eens zot doen. The Conjuring van Megadeth begot. Heb Mustaine en co nu toch wel een aantal keer live gezien en hen nog nooit dit nummer horen spelen. Het zou me verwonderen mocht er dat een ploeg juist gehad hebben. Je had hier gemakkelijker een gekender nummer kunnen vragen, waar er op zijn minst bewegende beelden van bestaan. Aan de andere kant sloeg de slinger ook wel eens door naar een portie bagger (Hanson, Lighthouse family, Will Smith zijn dochter,...)

Over de rodedraadronde kan je blijven discussiëren. Ik vond het gewoon vreemd dat je naar voor moest lopen. Als je achteraan zit, heb je het sowieso vlaggen.

Om met een positieve noot te eindigen: de presentatie was als vanoudst weer gezellig om te aanhoren. Heel die Liquid-discussie, het luchtige gehalte, de aangename stem om naar te luisteren, Wasoeties zoals we het kennen. Hopelijk volgend jaar de rest weer ook :D
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Dumbo
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 16:54
Locatie: Boortmeerbeek

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door Dumbo »

aLEEce in chains schreef: Aan de andere kant sloeg de slinger ook wel eens door naar een portie bagger (Hanson, Lighthouse family, Will Smith zijn dochter,...)
En jawel hoor: terug van weggeweest: de smaakpolitie.
Alleen stel ik me de vraag of iemand die er openlijk voor uitkomt van het geschreeuw van Megadeth te houden wel geschikt is om een oordeel te vellen over andere muziek.

De genoemde artiesten zijn ook niet wat je in mijn Ipod zal terugvinden, maar ik zou dan eerder zeggen dat aan de andere kant ook dingen gevraagd warden die ik minder graag hoor. Nu zie ik zou een groepje pubers met het vuistje voor de mond: hehehe die onnozelaar vindt dat goed.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door SpeedKing »

Dumbo schreef:
aLEEce in chains schreef:
En jawel hoor: terug van weggeweest: de smaakpolitie.
Alleen stel ik me de vraag of iemand die er openlijk voor uitkomt van het geschreeuw van Megadeth te houden wel geschikt is om een oordeel te vellen over andere muziek.
En jawel hoor: terug van weggeweest: de aanvallen op de man.

Net hetgeen dit forum kapot maakt en ervoor zorgt dat hier niks nog besproken wordt. Mochten de reviews over de inhoud en aanpak gaan, zouden we er allemaal wat wijzer kunnen van worden, en al zeker de organisatoren. Als Megadeth gevraagd wordt, mag Lighthouse Family ook. En iedereen mag het ene geschreeuw vinden en het andere bagger. Maar we moeten daarom geen etiketten op elkaar als forumgebruiker beginnen te plakken (smaakpolitie, pubers).

Maar hoera! Leven in de brouwerij op het forum! Het moet aan De Poes liggen!

Komaan Tony, posten die analyse! Boompje opzetten over een quiz die nog eens iets losweekt! Gotta love it!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door aLEEce in chains »

Dumbo schreef:
aLEEce in chains schreef: Aan de andere kant sloeg de slinger ook wel eens door naar een portie bagger (Hanson, Lighthouse family, Will Smith zijn dochter,...)
En jawel hoor: terug van weggeweest: de smaakpolitie.
Alleen stel ik me de vraag of iemand die er openlijk voor uitkomt van het geschreeuw van Megadeth te houden wel geschikt is om een oordeel te vellen over andere muziek.

De genoemde artiesten zijn ook niet wat je in mijn Ipod zal terugvinden, maar ik zou dan eerder zeggen dat aan de andere kant ook dingen gevraagd warden die ik minder graag hoor. Nu zie ik zou een groepje pubers met het vuistje voor de mond: hehehe die onnozelaar vindt dat goed.
En ook terug van weggeweest: Dumbo! Fijn dat je er terug bent. Ik zou zeggen welkom op 25/11 in het verre Beernem. Kunnen we een potje praten over smaken en goesting. Is wel een eindje rijden van Boortmeerbeek, maar je bent van harte welkom.

Ik kan dan als puber mijn persoonlijke mening, want dat staat er per slot van rekening, tegen jou in real life zeggen.

Vreemd genoeg weet ik niet wie achter Dumbo zit, terwijl ik weet dat het merendeel van de quizzers die op dit forum nog durven posten en uit Oost- of West-Vlaanderen komt, wel weet wie ik ben. Je hebt me wel direct volledig doorzien, want ik haalde de zogenaamde puberpunk uit de quiz van gisterenavond.

Jammer dat je Megadeth geschreeuw vindt (is natuurlijk je goed recht), je moet het misschien eens een kans geven. Wie weet ben je nog verrast door het gitaarspel of het drumwerk, wie weet. Anyway, misschien tot ergens te velde, want ik blijf komen (ondanks de Hansons van de wereld :D ) Jij ook? Je kan me ook aantreffen op Cactus Festival, optreden van Roisin Murphy, The Cure, Depeche Mode (verdikke dat rijmt nu niet meer met dat geschreeuw van Megadeth) en niet verschieten, ik heb een baard.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
DenDimi
Popstar
Berichten: 389
Lid geworden op: zo 04 aug 2013, 09:13

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door DenDimi »

Met Goedkoop Zat In 't Halve Maantje vonden we voor het eerst de weg naar Tielt en dat hebben we ons niet beklaagd! Persoonlijk zijn wij geen fan van mixrondes, dus het opzet in thema's vonden wij geslaagd, ook omdat het korte rondes waren. Het vloog als het ware voorbij.

Het derde deel lag ons het minst, onder andere de punkronde met kruiswoordpuzzel en de dode prentjesronde was niet echt ons ding. Alle andere rondes gingen behoorlijk tot goed. Wij hadden de link (Soulwax) al na 1 fragment, Cavalera drumt immers bij Soulwax dezer dagen dus was het hollen naar de jurytafel met ons papier ;) De tussenlinken tijdens die ronde, dat werd niet echt duidelijk uitgelegd (op het antwoordenblad stond ook gewoon genoteerd dat het op 20 punten was in plaats van op 25) en daar vulden wij dus helaas niets in. Dat kostte ons allicht een plekje in de eindrangschikking.

De Melkrockronde was inderdaad gewaagd maar ook daar scoorden we mooi boven de helft. Voor de rest een goede mix van stijlen en goede afwisseling tussen makkelijkere en moeilijkere fragmenten. Het merendeel van de fragmenten kwam ook uit de recentste decennia, dat speelde ook in ons voordeel. Wij misten enkel wat alternatieve elektronische muziek, maar daar wagen weinig organisaties zich aan.

Ons zien ze dus zeker terug volgend jaar :handgestures-thumbupright: Hopelijk komt er een uitgebreide analyse en eindstand.
Mrs. Bollock
Backing Vocal
Berichten: 60
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 19:46
Locatie: Lokeren

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door Mrs. Bollock »

Altijd fijn daar in Tielt.
Je weet nooit wat je mag verwachten en dat vind ik eigenlijk een tof uitgangspunt!
Het ene jaar hou je er dan een aangenamer gevoel aan over, dan het andere, maar my dying pride probeert sowieso om elk jaar af te zakken!

Na het 1ste gedeelte een kleine vreugdedansje, want stel je voor, 6de plaats!
Ok, grotendeels dankzij Peter, maar voor ons was dat zeer aangenaam :D
Later wel teruggezakt naar plaats 14, maar met een tevreden gevoel huiswaarts.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door beautiful freak »

Wij waren ook niet bepaald enthousiast over deze editie van Wasoeties. Een indigestie live-fragmenten met een geluidskwaliteit alsof ze ingezongen waren door zatte nonkels op een trouwfeest, concepten die eerder belegen of saai aandeden en broodjes die het qua droogte moesten afleggen tegen de (iets te prominente) humor van de presentator. Want laat ons wel wezen, het kan daar wel iets strakker. Er wordt zoveel gezegd dat de essentie geregeld verloren dreigt te gaan.

Zoals in de niet erg geslaagde superlinkenronde, waar vakjes dienden te worden ingevuld die niet met punten gehonoreerd leken te worden en waar de jaartallen vaak ver van de realiteit af zaten. Dat hielp niet meteen in een ronde die sowieso al chaos uitlokte. Ik ben sowieso geen voorstander van rode draad-concepten, maar als je dat dan toch doet, moet je de mensen wel de tijd geven om per fragment af te geven. Iemand die van de laatste rij moet komen en vaststelt dat een volgend fragment gestart is en hij daardoor een punt misloopt? Euhm, nee. Het is een muziekquiz, geen loopwedstrijd, toch?

Ook tussen beeld en geluid leek trouwens een wedstrijd aan de gang - steevast gewonnen door de laatste. Je kan zeggen dat die synchroniciteit geen rol speelt en dat je maar gewoon moet luisteren en niet kijken, maar als je beide tegelijk aanbiedt, zou het toch beter op elkaar afgestemd moeten worden. En misschien de fragmenten ook niet in elkaar laten overvloeien?

En hou het dan ineens ook waterdicht. Ik ben blij dat wij niet wisten dat er in The Magic Numbers geen echt broederpaar zat, want anders hadden we Blues zeker als broers ingevuld. Het zijn twee acteurs, ja, maar het is een enigszins fictieve band met binnen die verhaallijn het feit dat ze broers zijn. (Niet hetzelfde als bij pakweg Traveling Wilburys, mocht iemand willen counteren.) Waarom je op zo'n glad ijs bewegen terwijl je zoveel bands kan kiezen? Of moest het zogenaamd een logische weggever zijn zodat iedereen toch de extra punten scoorde? Wat is dan het nut?

Ja, ik weet het, het is een post, doordrenkt van negativiteit. En dan heb ik het nog niet eens gehad over eentonige rondes als de Punkronde of de Melkrockronde (waar we - voor iemand dat zou aanhalen als reden van het geweeklaag - niet eens zo slecht op scoorden). Wasoeties heeft zijn voor- en tegenstanders, en soms staan die niet eens elk jaar in hetzelfde kamp. Daar wil ik mee akkoord gaan. Het mag duidelijk zijn in welk kamp ik dit jaar sta.
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door arx7100 »

Dit is waar het mij om draait:

een leuke avond beleven, wat poesjes drinken, wat fouten maken, wat discussiëren, wat in het haar krabben (ook al heb ik er weinig)... en een cd van Gogol Bordello meegrabbelen.

de beste stuurlui staan aan wal :teasing-blah:
en de would be monkees waren de beste dansers van het bal :banana-dance:
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door Chris M »

En zij die er niet bij waren door omstandigheden, blijven ook dit jaar op hun honger zitten.
Geen oplossingen, zelfs de einduitslag nog nergens gezien.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door SpeedKing »

Chris M schreef:En zij die er niet bij waren door omstandigheden, blijven ook dit jaar op hun honger zitten.
Geen oplossingen, zelfs de einduitslag nog nergens gezien.
Mede een reden van de tanende deelnemerscijfers. Een minimum aan nazorg wordt echt wel gewaardeerd in het circuit.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door Chris M »

SpeedKing schreef:
Chris M schreef:En zij die er niet bij waren door omstandigheden, blijven ook dit jaar op hun honger zitten.
Geen oplossingen, zelfs de einduitslag nog nergens gezien.
Mede een reden van de tanende deelnemerscijfers. Een minimum aan nazorg wordt echt wel gewaardeerd in het circuit.
en maar wachten en wachten en wachten en wachten :mrgreen:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: zaterdag 25 maart, Wasoeties, Tielt

Bericht door SpeedKing »

Godot is nog bezig met de analyse.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie