2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Methos »

Zaterdag was ik met veel plezier aanwezig op de derde Beats & Bassesquiz in Evergem. Wat mij betreft is en blijft dit een quiz die absoluut zijn plaats in het circuit verdient, ook al kan je van een nichequiz spreken. Puur niche vond ik het echter niet want ik vond het niveau perfect op maat en dat heb ik ook aan de sympathieke organisatie gezegd. Deze quiz verdient het echt wel om heel wat meer teams te hebben dan een 10-tal.

Qua inhoud kregen we afwisselend een mixrondes en themarondes en daar ben ik grote voorstander van omdat je op die manier verschillende type quizzers aanspreekt (op de Abeelkenquiz doe ik het om diezelfde reden ook zo). Na een mixronde kregen we een leuke alfabetronde waarbij we telkens zochten naar een artiest met een losse letter in (bijv Format B, Alex C enz). Erna volgden o.a. nog een sampleronde, een remixronde en ronde waarbij er in de uitvoerder of titel telkens een verwijzing zat naar een bepaald genre (bijv. House -> Bauhaus, Disco -> Disco Lies van Moby enz). Leuk!

Qua muziekgenres gingen we opnieuw erg breed gaande van disco over techno tot dubstep. Ik vond deze editie qua moeilijkheidsgraad en muzikale keuze wat tussen editie 1 & 2 zitten maar de moeilijkheid lag wel meer op de recentere fragmenten want de disco- en new wavenummers vielen meestal heel goed mee. Als enige positief bedoeld puntje van 'kritiek' zou ik aanraden om in deze genres iets pittigere fragmenten te steken zodat hier ook meer verschil kan in gemaakt worden. Het is uiteraard maar een vrijblijvende suggestie :-). Een beetje dreampop mag ook altijd van mij :-)

Qua organisatie en geluid was alles piekfijn in orde (en superlekkere bitterballen!) dus daar kan ik ook alleen maar positief over zijn.

Graag meer van dit en een dikke merci voor de topavond!

PS Ook dankbaar om bij te leren dat Everlasting Love niet origineel van The Love Affair is maar wel van Robert Knight. Ooit passeert dit nog wel eens en dan maak ik niet 2x dezelfde fout! Mijn vraag werd btw op een heel correcte manier behandeld en dat heb ik op andere quizzen al anders geweten dus :clap:
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Sander »

Bedankt voor de mooie commentaren Filip.

Wij hebben opnieuw een dubbel gevoel overgehouden aan onze quiz. Enerzijds hebben we wel het gevoel dat de aanwezigen tevreden waren. Heel wat positieve commentaren gekregen voor, tijdens en na de quiz. We hebben ons opnieuw enorm geamuseerd met de voorbereiding van de quiz en ook tijdens de quiz (met dank aan Zeemken tripel en excuses als ik iets te uitbundig was :silent: )
Anderzijds: in 2015 hadden we 18 ploegen, in 2016 14 en nu 9 en 2 halve. Dan begin ik me toch de vraag te stellen of er nog wel plaats is voor onze quiz in dit circuit. Bovendien wordt het met zo weinig ploegen ook een opgave om uit de kosten te komen.
Soit we gaan ons eens goed moeten bezinnen of we nog wel doorgaan. Alleszins een dikke merci aan de aanwezige, enthousiaste ploegen.

Eerst de uitslag en nadien de bespreking: Zeer spannend aan de top en zowaar een andere winnaar! Proficiat!

1 Martha Wainwrong Ain't Right 380/440; 86,36 % :clap:
2 125 BPM 379; 86,14 %
3 Bruce Horny & The Rest 358; 81,36 %
4 Tequila Overdrive 349; 79,32%
5 Loco Stardust & The Dolphins 328; 74,55 %
6 Detox Danny (2 pers) 257; 58,41 %
7 Pol Van Mietses Giete 257; 58,41 %
8 Tampax Christie (2 pers) 246; 55,91 %
9 De Piazadora's 224; 50,91 %
10 Ferris Bueller's Horse-Faced Wife 217; 49,32 %
11 De Bicky Boys 213; 48,41%
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Jorgen VG »

Wat ons (Loco Stardust & The Dolphins) betreft is er zeker plaats op de kalender voor deze quiz.

Al snap ik ook wel de bezorgdheid: het is zelfs voor een quiz met meer teams niet altijd evident om uit de kosten te raken (stel je dan nog eens voor dat je al de vrijwilligers zou moeten vergoeden :o ). En het zal altijd een "niche"-quiz blijven waar je het grote publiek niet voor warm kan krijgen. Jullie moeten zelf uitmaken waar voor jullie de grens van goesting en mogelijkheden ligt. Wanneer de datum geen roet in het eten gooit omwille van andere verplichtingen komen wij alvast zeker terug af.

De quiz ging breed in het genre en bevatte toch vooral doenbare fragmenten (veel hits). Zo één keer per jaar kan ik zo'n "boenke boenke" quiz wel smaken. Je hoort er nu eenmaal dingen die elders nooit/zelden gevraagd worden.

P.S. Mogelijk is ook de locatie een struikelblok ? Pracht van een zaal, maar ik had toch de indruk dat het zeer ver van de grote invalswegen gelegen was... al kan ik natuurlijk ook altijd behoorlijk verkeerd gereden zijn. (daar ben ik goed in)
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Sander »

Silent Dolphin schreef: P.S. Mogelijk is ook de locatie een struikelblok ? Pracht van een zaal, maar ik had toch de indruk dat het zeer ver van de grote invalswegen gelegen was... al kan ik natuurlijk ook altijd behoorlijk verkeerd gereden zijn. (daar ben ik goed in)
Ja ik was van plan dat hier ook te opperen. De zaal ligt wel dicht bij de R4 (ring rond Gent), maar voor mensen die uit andere provincies komen, is dat natuurlijk al een eindje. Vraag is of we effectief meer ploegen gaan hebben wanneer we een zaal dichter bij Gent of Antwerpen nemen (zijnde de woonplaatsen van de andere organisatoren, ikzelf ben van Evergem).
Mochten er mensen zijn die dit lezen en kunnen bevestigen dat dat de reden is dat ze er niet bij waren: let me know!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door aLEEce in chains »

Sander schreef:Bedankt voor de mooie commentaren Filip.

Wij hebben opnieuw een dubbel gevoel overgehouden aan onze quiz. Enerzijds hebben we wel het gevoel dat de aanwezigen tevreden waren. Heel wat positieve commentaren gekregen voor, tijdens en na de quiz. We hebben ons opnieuw enorm geamuseerd met de voorbereiding van de quiz en ook tijdens de quiz (met dank aan Zeemken tripel en excuses als ik iets te uitbundig was :silent: )
Anderzijds: in 2015 hadden we 18 ploegen, in 2016 14 en nu 9 en 2 halve. Dan begin ik me toch de vraag te stellen of er nog wel plaats is voor onze quiz in dit circuit. Bovendien wordt het met zo weinig ploegen ook een opgave om uit de kosten te komen.
Soit we gaan ons eens goed moeten bezinnen of we nog wel doorgaan. Alleszins een dikke merci aan de aanwezige, enthousiaste ploegen.
Als organisator van de quiz van de andere uithoek van het spectrum kan ik je bedenking heel goed begrijpen. Ook voor mijn rock/metalworp zit ik momenteel maar aan 10 ploegen. Ik zie dat er bij jou nog een aantal "gevestigde" waarden zitten, dus die zekerheid heb je nog een beetje. Het blijft harken om uit de kosten te raken, maar gelukkig neemt het plezier om iets in elkaar te flansen nog altijd de bovenhand. Soit, liever 10 enthousiaste ploegen dan een overvolle zaal waar je misschien dan meer commentaar van krijgt. Anyway, er is nog plaats vrij op 17/03 :music-rockout:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Larsken
Roadie
Berichten: 25
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 15:38

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Larsken »

Methos schreef: Qua muziekgenres gingen we opnieuw erg breed gaande van disco over techno tot dubstep.
Héérlijke quiz! :clap: :violin:

Er kwamen inderdaad veel verschillende genres aan bod. Het is in mijn ogen geen echte nichequiz, maar eerder een quiz waar binnen de normale verdeling enkel de uptempo nummers aan bod komen. Een quiz met ein-de-lijk ook eens een technofragmentje, een moeilijkere eurodance, ... waar dat bij anderen vaak taboe is. Ook de verdeling over de jaartallen heen was zeker dik in orde en niet enkel 90+.

Maar, los van de genrevoorkeuren: deze quiz zat technisch gewoon ook mooi ineen. Als organisator kan je je er relatief gemakkelijk vanaf maken en 10 ronden van 15 fragmenten maken (ok, dan is er nog verschil - dat weet ik). Zonder link, zonder thema, pure willekeur. Maar deze organisatie zorgt voor een mooie spreiding tussen gewone mixronden en speciallekes zoals coverronde, speciale alfabetronde, ... Daarbovenop een zeer afgewerkt en uitnodigend invulblad. Kortom ...

Héérlijke quiz! :clap: :violin:
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Sander »

Amai merci voor zo'n lovende post. Straks kweken we hier nog een dikke nek :mrgreen:

Onze mixrondes waren opgedeeld volgens decennia, track 15 was van 2016:

1 2000
2 70
3 80
4 90
5 2000
6 2010
7 80
8 90
9 2000
10 2010
11 70
12 80
13 90
14 2000
15 2016

Ronde 1 = Mix 1
1 Wu-Tang Clan (11) - Gravel Pit (11)
2 Van McCoy [& The Soul City Symphony] (7) - The Hustle (11)
3 The S.O.S. Band (6) - Just Be Good To Me (11)
4 B.B.E. (3) - Desire (3)
5 Goose (8) - Black Gloves (3)
6 Otto Knows (10) - Million Voices (10)
7 Jah Wobble (8) - How much are they (9)
8 Magic Affair (5) - Omen III (7)
9 Jeckyll & Hyde (8) - Frozen Flame (3)
10 Laserkraft 3D (9) - Nein, Mann! (10)
11 Sylvester (8) - You Make Me Feel (Mighty Real) (11)
12 Fad Gadget (7) - Life On The Line (5)
13 Smoke City (9) - Underwater Love (11)
14 Peran (0) - We want to be free (1)
15 Alice on the Roof (6) - Lucky you (3)

Track 14, titel: solo voor Martha Wainwrong Ain't Right (zij waren de enigen die tijdig opletten, want de titel zat heel duidelijk in het begin van het fragment)
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Luk »

Ik was er nog nooit bij...
Maar ik wil deze bedenking meegeven.

Persoonlijk vrees ik dat het een van de weinige quizzen is die wellicht wel juist aangekondigd wordt qua inhoud, maar waarvan de nogal "dreigende"(?) naam "'Beats and basses'' heel wat quizzers (onterecht) afschrikt.

Ik pleit schuldig: toen ik de playlists van vorige jaren achteraf zag, leek me dat allemaal wel mee te vallen.
Methos' bespreking laat opnieuw hetzelfde vermoeden.

Een voorzichtige, misschien naïeve, suggestie om meer ploegen te trekken volgend jaar: naam veranderen in "'4e dance(floor)"-muziekquiz (in combinatie met de -huidige- aankondiging waarbij duidelijk weinig rock mag worden verwacht misschien)?

Als toch alle genres uit zoveel decennia aan bod komen... waarvan sommige nooit met de vlot klinkende maar vooral met boenke boenke geassocieerde term "'beats and basses" in verband gebracht worden...
Het is maar een idee.

Benieuwd naar de verdere playlist dit jaar!

BTW...Mijn favoriet is '"Play that funky music"' (Wild Cherry). :music-listening:
Ook met een beat en een bass (wat een intro ook! :banana-guitar: )...
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Sander »

Ronde 2: ABC-ronde
Hier stond de gezochte letter achteraan los. R en Y werden overgeslagen, we begonnen met een cijfer.

1 1 Heaven 17 (8) - Temptation (11)
2 A Isabelle A (11) - Wie ben jij (8)
3 B Format:B (7) - Chunky (8)
4 C Alex C. [feat. Y-Ass] (3) - Du Hast Den Schönsten Arsch Der Welt (9)
5 D Heavy D & The Boyz (9) - Now that we found love (9)
6 E Sheila E (11) - The glamorous life (6)
7 F System F (3) - Out of the blue (3)
8 G Gina G (9) - Ooh aah (Just a little bit) (11)
9 H Steven H (3) - 't Zit tegen (2)
10 I The All Seeing I (5) - Beat goes on (11)
11 J Sonny J (5) - Can't Stop Moving (9)
12 K Leila K. (11) - Open Sesame (11)
13 L Ricky L (3) - Born Again [Pastaboys Main] (2)
14 M M (3) - Razzia (8)
15 N Marie N (3) - I Wanna (6)
16 O Bobby O. (6) - She has a way (7)
17 P Doctor P (5) - Sweet shop (3)
18 Q Suzy Q (5) - Get on up and do it again (6)
19 S Robin S (11) - Show me love (11)
20 T Mousse T (11) - Horny (11)
21 U Jack U [Skrillex, Diplo & Justin Bieber] (7) - Where are u now (8)
22 V Marco V (6) - Simulated (4)
23 W Kristine W (11) - Feel what you want (10)
24 X Cygnus X (7) - Superstring (6)
25 Z Jay Z & Kanye West (10) - Niggas in Paris (10)

Track 9, titel: MWAR en 125 BPM
Track 13, titel: Tampax Christie en 125 BPM
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Garnizoen! »

Sander schreef:9 H Steven H (3) - 't Zit tegen (2)
Kortom, een topquiz waar we volgend jaar graag bij willen zijn!

Martha WAR kunnen we een bevriend team noemen, maar benieuwd wie in het team 125 BPM zat..
guylan
Popstar
Berichten: 477
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 19:22
Locatie: Overmere / Los Locos

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door guylan »

Zekers een quiz die moet blijven.
We hebben er zo maar 1 per jaar.

Blijven doorgaan. Super! :clap:

Groeten Guylan (Los Locos)
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Jorgen VG »

Garnizoen! schreef:maar benieuwd wie in het team 125 BPM zat..
Een collectie van zeer ongure figuren uit andere "bevriende ?" teams :D :

Luc V van The Holly's
Wim W van Knelpuntklup
Sven DM van Los Locos (ooit ook een stuk hesp, nu nog ?)

En bij afwezigheid van Dimitri VO werden ze versterkt door een algemene quizzer uit Herentals (hartje Kempen, waar ik ook woon... dus dubbel onguur)

Alleen maar om te zeggen dat het niet om een nieuwe ontdekking gaat, maar om een groep ervaren rotten, die het klappen van de zweep (of het beaten van de bass) kennen. :music-listening:
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Garnizoen! »

Silent Dolphin schreef:
Garnizoen! schreef:maar benieuwd wie in het team 125 BPM zat..
Een collectie van zeer ongure figuren uit andere "bevriende ?" teams :D :
Steven H zit bij ons in de ploeg, dus iedereen die z'n beats & basses (her)kent is per definitie een vriend van Garnizoen (én onguur)!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Jorgen VG »

Garnizoen! schreef: Steven H zit bij ons in de ploeg
In dat geval eis ik diskwalificatie omwille van favoritisme :evil:
Langs de andere kant... vrij dom om een team te diskwalificeren dat er niet bij was :think:
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: 2017-02-18: 3e Beats & Basses - Evergem/Doornzele

Bericht door Sander »

Garnizoen! schreef: Steven H zit bij ons in de ploeg
Haha grappig, dat wist ik niet. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Het was de enige die ik kon vinden die paste bij de H in ons ABC-concept (voor R en Y kon ik niks vinden).
Allez wie weet tot volgend jaar dan :mrgreen:
Plaats reactie