20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door Jorgen VG »

RONDE 7

http://soundcloud.com/silvie-jorgen/ihq-ronde-7
| +
1 - SKYLINERS / Since I Don't Have You
2 - BOB DYLAN / Subterenean Homesick Blues
3 - CLIFF RICHARD / Don't Talk To Him
4 - FATS DOMINO / There Goes My Heart Again
5 - TONY SHERMAN / As
6 - AL GREEN / Let's Stay Together
7 - CARPENTERS / Close To You
8 - WHITNEY HOUSTON / How Will I Know ?
9 - PISA / De Doodgewone Man
10 - MARSHALL TUCKER BAND / It Takes Time
11 - STEPS / Last Thing On My Mind
12 - MEAT LOAF / I'd Do Anything For Love
13 - OASIS / Don't Look Back In Anger
14 - NENA & KIM WILDE / Anyplace Anytime Anywhere
15 - CHRISTINA AGUILERA / Come On Over
16 - SNOW PATROL / Just Say Yes
17 - NATIONAL / I Need My Girl
18 - CHRIS CAB / Liar Liar

Twee quizmaster solos in deze ronde;
Eén voor Danny: Tony Sherman (bijna iedereen ging voor Stevie Wonder; en dat terwijl de versie van Tony Sherman de hitversie was in de Benelux. De stem van Tony lijkt wel sterk op die van Stevie. Hij mocht dan ook "Stars On Stevie" inzingen voor Stars On 45)
Eén voor Jörgen: Marshall Tucker Band (een Amerikaanse hit die aan de overkant van de oceaan is blijven steken)

Ook de titel van Marshall Tucker Band werd weinig neergeschreven, net als de titel van Pisa en de originele uitvoerder van "Since I Don't Have You".
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op ma 13 feb 2017, 00:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door Jorgen VG »

RONDE 8

http://soundcloud.com/silvie-jorgen/ihq-ronde-8
| +
1 - EDITH PIAFF / Padam Padam
2 - SCOTT WALKER / Jacky
3 - GERRY & THE PACEMAKERS / You'll Never Walk Alone
4 - SKEETER DAVIS / End Of The World
5 - BEE GEES / My World
6 - HEART / Crazy On You
7 - SMOKIE / I'll Meet You At Midnight
8 - WILL TURA / Vergeet Barbara
9 - RYAN PARIS / Dolce Vita
10 - EROS RAMAZZOTTI / Adesso Tu
11 - NEW KIDS ON THE BLOCK / Tonight
12 - SINEAD O'CONNOR / All Apologies
13 - RADIOHEAD / Fake Plastic Trees
14 - FREEMASONS / Uninvited
15 - CRAZY TOWN / Butterfly
16 - BEYONCE / Irreplaceable
17 - BEARS DEN / Dew On The Vine
18 - HEAD & THE HEART / All We Ever Knew

SOLO: "Adesso Tu", titel van Eros Ramazzotti voor Leen Goethals.
3x: The Head & The Heart: Rino De Keyser, Dimitri Pollentier en Ronnie De Beleyr
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op ma 13 feb 2017, 16:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door Jorgen VG »

RONDE 9

http://soundcloud.com/silvie-jorgen/ihq-ronde-9
| +
1 - JULIE LONDON / Cry Me A River
2 - CHARLES AZNAVOUR / La Mama
3 - FLEETWOOD MAC / Man Of The World
4 - JOHNNY BURNETTE / Dreaming
5 - SANTANA / She's Not There
6 - CHIC / I Want Your Love
7 - DANIEL GUICHARD / Mon Vieux
8 - BILLY JOEL / Leningrad
9 - GOLDEN EARRING / Quiet Eyes
10 - BRUCE SPRINGSTEEN / The River
11 - PEARL JAM / Black
12 - COLOR ME BADD / I Wanna Sex You Up
13 - EURYTHMICS / I Saved The World Today
14 - KIM LUCAS / All I Really Want
15 - KILLERS / The World That We Live In
16 - DANIEL BEDDINGFIELD / Gotta Get Thru This
17 - BRUNO MARS / Locked Out Of Heaven
18 - SCHOOL IS COOL / The World Is Gonna End Tonight

2x juist: Daniel Guichard: Wouter De Smet en Leen Goethals
3x juist: "Quiet Eyes", titel van Golden Earring: Lars Van Moer, Peter Devroe en Dirk Vernaeve
Ook minder dan tien keer op het blad: Johnny Burnette en Kim Lucas
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op ma 13 feb 2017, 17:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door Jorgen VG »

RONDE 10

http://soundcloud.com/silvie-jorgen/ihq-ronde-10
| +
1 - FRANKIE LAINE / Jezebel
2 - JOHN ROWLES / Hush Not A Word To Mary
3 - RAY CHARLES / Georgia On My Mind
4 - PATSY CLINE / Crazy
5 - EARTH & FIRE / Weekend
6 - LED ZEPPELIN / Immigrant Song
7 - HOLLIES / Sandy
8 - CROWDED HOUSE / World Where You Live
9 - PRINCE / I Wish U Heaven
10 - DEPECHE MODE / Personal Jesus
11 - VERVE / Lucky Man
12 - ELTON JOHN / Candle In The Wind
13 - NEK / Laura Non C'e
14 - EVANESCENCE / My Immortal
15 - GWEN STEFANI / Cool
16 - YOHANNA / Is It True ?
17 - HOOVERPHONIC / Anger Never Dies
18 - ARMIN VAN BUUREN / I Need You

SOLO: Armin Van Buuren voor Luk De Ceukelaire
3x juist: Yohanna: Didier Pollet, Yann Van Den Broeck en Sven De Maegt (Luk De Ceukelaire met "Yolanda" en Ronnie De Beleyr met "Yomanda" kwamen wel in de buurt)
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op di 14 feb 2017, 00:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door Lars »

Ik sluit me aan bij de lof van "Methos" Filip.

Naast de organisatorische aspecten die hij al loofde, ook mijn complimenten voor de inhoud van de quiz: ondanks de focus op hits kregen we een heel gevarieerd aanbod aan muziek, met veel melodieën, aanstekelijke ritmes en soms riffs, en weinig echt "platte kost" (zonder daarmee nu een smaak-discussie te willen starten, ik bedoel het volledig positief over deze quiz :handgestures-thumbupright: ) .

Mijn evolutie was wel tegengesteld aan diegene die Filip beschreef (al eindigden we op dezelfde 6de plaats) : ik startte boven verwachting sterk maar zakte nadien een beetje weg, waarbij zelfs het identificeren van "Anger never dies" van Hooverphonic maar in extremis lukte, iets wat ik aan het begin van de quiz allicht met de vingers in de neus had gedaan. Het was tijd dat het gedaan was, niet omdat de quiz niet goed zou zijn maar omdat mijn scherpte na de concentratie op 180 fragmenten blijkbaar serieus afbotte. :(

Gelukkig kon ik het grootste deel van de horde in mijn nek nog net achter mij houden. :)


Proficiat voor de indrukwekkende zege van Marc Buysse :clap: maar zeker ook voor het sterke weerwerk dat Luk De Ceukelaire hem bood. :clap:

Het meest opvallend: de hoogste scores in de jaren 2010 waren blijkbaar voor diezelfde Luk en voor Ronnie De Beleyr, toch niet direct de jongsten van het gezelschap in de zaal. :o :clap:
dannyvb1807
Superstar
Berichten: 863
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:06

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door dannyvb1807 »

Ik kan alle leuke opmerkingen op dit forum en FB ook alleen maar bevestigen, beamen en confirmeren. Het was een zeer fijne quiz, maar hadden van Buddy en Jorgen ook niets anders verwacht. Ook een dikke proficiat aan de rest van jurytafel voor het snelle verbeterwerk en de leuke uitsplitsing per decennium.
Had mezelf een vijftal plaatsen hoger ingeschat, maar kan leven met de score en de plaats in de uitslag. Heb - net als iedereen wellicht - een aantal dingen onterecht laten liggen.
Mij zien ze ook terug op de 2'de editie.
Nog één persoonlijk vraagje: ik meen dat ik in de fifties-fragmenten enkel Al Martino (T+U) had gemist en dus ook 18/20 had. 't Is gewoon om achteraf aan mijn kleinkinderen te kunnen zeggen dat ik bij de fragmenten van de '50 in de 1'ste IHQ evenveel wist als de latere winnaar van die kwis :clap:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door Jorgen VG »

dannyvb1807 schreef: Nog één persoonlijk vraagje: ik meen dat ik in de fifties-fragmenten enkel Al Martino (T+U) had gemist en dus ook 18/20 had. 't Is gewoon om achteraf aan mijn kleinkinderen te kunnen zeggen dat ik bij de fragmenten van de '50 in de 1'ste IHQ evenveel wist als de latere winnaar van die kwis :clap:
Klopt Danny; ik pas de scores aan.

(helemaal mijn fout; ik moet bij het manipuleren van de excelfile foutief in het vakje van het eerste fragment naast jouw naam geklikt hebben, waardoor jouw 2 punten voor het fragment van Buddy Holly verloren gegaan zijn... mea culpa :oops: )

Op de avond zelf was dit nog wel ok... net even gecontroleerd in de originele file; het is dus vandaag pas fout gegaan.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door rino »

Ook van mij niets dan lof voor de 1ste IHQ. Perfecte moeilijkheidsgraad en heel veel steengoede muziek zorgden er voor dat mijn voorafgaande twijfel, over het feit of ik wel op mijn plaats zou zijn op een hitquiz, al heel snel verdwijnen.
Jammer dat ik die top 10 plaats niet kon vasthouden. Eén mindere ronde (de allerlaatste) kostte me nog 5 à 6 plaatsen, ook winst in de 80's lukte me net niet, ik strandde op één punt van de winnaar.
En toch met een positief gevoel naar huis gereden. Merci Danny en Jörgen voor deze superleuke en ontspannende muziekquiz!

En proficiat aan Marc, Luk en Wouter die het verbluffend sterke podium bevolkten (en bij uitbreiding aan iedere aanwezige)!
stimpy
Lead Singer
Berichten: 185
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 18:38

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door stimpy »

Zaterdag afgezakt naar Sint-Niklaas voor deze eersteling en heb er geen spijt van!

Zoals aangekondigd: veel hits en iedereen met een goed gevoel naar huis! Dat was bij mij toch zeker het geval! Ik ben grote fan van muziekquizzen van dergelijk niveau (zowel inhoudelijk als organisatorisch). Voldoende weggevers, doenbare en moeilijkere fragmenten per decennium! Jullie kunnen dit duidelijk goed inschatten. :clap:

De klank was ook dik in orde :handgestures-thumbupright:

Het werd al vermeld maar wens het toch nog even te benadrukken: het snelle verbeterwerk en werkelijk na elke ronde de onmiddellijke mededeling van de punten, chapeau aan het verbeterteam en Jorgen aan zijn computer!

Hopelijk kan ik bij een volgende editie opnieuw aanwezig zijn! Ik kijk er al naar uit! :music-listening:
Bucquoy
One Hit Wonder
Berichten: 76
Lid geworden op: do 10 apr 2008, 22:37

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door Bucquoy »

Perfecte individuele quiz. Met een bang hartje naar Sint Niklaas afgezakt, bang om veel te weinig fragmenten te (her)kennen en af te gaan, maar 'k heb me mijn deelname geen seconde beklaagd. Perfect niveau opdat iedereen met een positief gevoel de zaal zou verlaten. Ik reserveer alvast een stoeltje voor volgend jaar !
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door Luk »

Respect voor Danny en Jörgen om dit toch wel gewaagde project uit de grond te stampen: een solo-hitquiz !

Nog meer respect voor het resultaat, want de reacties op dit forum en op de facebookpagina zijn volgens mij zeer terecht onverdeeld positief.
Ik denk dat er wel wat quizzers achteraf spijt hebben gehad niet ingeschreven te hebben, als ze de playlist zagen/beluisterden...

Quizzen is en blijft een team"sport", maar ach ja, wie wil er zich al eens niet meten op persoonlijk vlak?

Toch wel aangenaam verrast van heel wat deelnemers die de uitdaging aanvaardden.
Twee van hen scoorden inmiddels een zaalsolo... Knap!
Anderen uit de eerste én tweede helft van de scoretabel hoorde en las ik ook enthousiast, dus, jaaa, missie geslaagd, denk ik!

Zelf was ik zeer tevreden dat ik die avond mijn geheugen een hand kon geven (die dan meestal het antwoord opschreef), maar Marc Buysse vind ik een zeer terechte winnaar :clap: :clap: :clap: .

De organisatie vraagt om constructieve verbeterpunten, en ik heb er wel eentje: de antwoordbladen heb ik zelf van de indeling 50 - 60 - 70 - 80 - 90 - 00 - 10 voorzien voor de invulindeling. Subtiel misschien, en ach ja, ik ben ook niet de jongste meer, maar het kan helpen als je zo soms twijfelgevallen kan uitsluiten en je bent de tel wat kwijt, opa... LOL... Enfin, niets onoverbrugbaar dus, ik heb het zelf opgelost (de jury zal dat wel gezien hebben: dienen ouwen is daar weer met zijn decenniumnota's...).

Voor de rest: zeer enthousiast over de invulling van de opgave voor de samenstellers.
Niet steeds mijn favoriete muziek, OK, maar dat mag ik nooit van een muziekquizorganisator verwachten, of die mist zijn doel (zeker in dit geval)...

Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik het echt niet beter zou kunnen... Dus ook een beetje jaloers. Op twee mannen... Komt dat tegen! ;-)

Onverwacht ook positief: de klank in deze zaal (ooit héél anders meegemaakt), en ook de ruimte op zich... Ik dacht dat we opeengepakt gingen zitten, maar dat viel goed mee...
Met het nu te verwachten succes voor een tweede editie: toch niet uitkijken voor een grotere zaal? Niet makkelijk, ik weet het...

Bedankt, Jörgen, Danny en het hele team (snelle verbetering was inderdaad indrukwekkend)! :handgestures-thumbupright:

Het was wat het beloofde te zijn, en dat was een topquiz!
:clap: :clap: :clap:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door Jorgen VG »

Bij deze staat de volledige analyse van de 1ste IHQ online.

Hartelijk dank voor de vele positieve commentaren via dit forum, via mail, Facebook, Messenger en op de avond zelf.
Het is voor Danny en mezelf en sterke boost om te proberen dit opnieuw waar te kunnen maken op de 2e IHQ.
Deze staat ondertussen aangekondigd op dit forum (17/02/2018).

Ik wil graag nog twee leuke momenten aanhalen (zicht vanaf de jurytafel)

1 - "Crazy On You" van Heart => geweldig om een groot deel van de kopjes plots knikbewegingen te zien maken op maat van de gitaarriff.
2 - "Tonight" van New Kids On The Block => ik vermoed hier een collectieve "guilty pleasure"; het was opvallend hoeveel quizzers van divers pluimage dit nummer vrolijk mee zongen.
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op di 14 feb 2017, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door Jorgen VG »

Luk schreef:
De organisatie vraagt om constructieve verbeterpunten, en ik heb er wel eentje: de antwoordbladen heb ik zelf van de indeling 50 - 60 - 70 - 80 - 90 - 00 - 10 voorzien voor de invulindeling. Subtiel misschien, en ach ja, ik ben ook niet de jongste meer, maar het kan helpen als je zo soms twijfelgevallen kan uitsluiten en je bent de tel wat kwijt, opa... LOL... Enfin, niets onoverbrugbaar dus, ik heb het zelf opgelost (de jury zal dat wel gezien hebben: dienen ouwen is daar weer met zijn decenniumnota's...).
Volledig met je eens Luk; ook een nummering van de fragmenten hadden we moeten voorzien.
Helaas merkte ik het pas toen ik de bladen reeds had uitgeprint. Dit komt zeker in orde volgend jaar.
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door Luk »

Silent Dolphin schreef:Bij deze staat de volledige analyse van de 1ste IHQ online.

Hartelijk dank voor de vele positieve commentaren via dit forum, via mail, Facebook, Messenger en op de avond zelf.
Het is voor Danny en mezelf en sterke boost om te proberen dit opnieuw waar te kunnen maken op de 2e IHQ.
Deze staat ondertussen aangekondigd op dit forum (16/02/2018).

Ik wil graag nog twee leuke momenten aanhalen (zicht vanaf de jurytafel)

1 - "Crazy On You" van Heart => geweldig om een groot deel van de kopjes plots knikbewegingen te zien maken op maat van de gitaarriff.
2 - "Tonight" van New Kids On The Block => ik vermoed hier een collectieve "guilty pleasure"; het was opvallend hoeveel quizzers van divers pluimage dit nummer vrolijk mee zongen.
Om van de reacties op Jantje Smits "Ik zing dit lied alleen voor jou" nog te zwijgen?

En de verwarring bij "is het Lindsay of Laura Dinges?"...

Dringend zelf eens achter een jurytafel zitten, denk ik dan...
:lol:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 20170211 Sint Niklaas - 1ste Individuele Hitquiz

Bericht door gekookte espe »

Ook niks van lof voor deze eersteling van tagteam Jörgen en Danny. Dat ze weten hoe een quiz samen te stellen wisten we al langer dan vandaag, maar een individuele samenstellen is toch nog andere koek. Deze was er mij betreft qua moeilijkheid en amusementswaarde boenk op. Paar persoonlijke favorieten horen langskomen (NKOTB, Backstreet Boys, Yohanna, Kim Lucas, Crowded House) dus deze jongen meer dan content. Had geen doelstelling opgelegd voor deze quiz, met top-5 in jaren '00 was ik al lang meer dan tevreden maar de hoofdvogel daarin afknallen deed wel deugd eerlijk gezegd :) De brownies hebben gesmaakt! (Moet ik mijn avatar nu veranderen naar "I love 00's :think: )


Gefeliciteerd aan winnaar Marc Buysse en mijn duopartner voor de Zwarte Gat Duoquizzen Luk De Ceukelaire ofte de Messi en Cristiano Ronaldo uit het muziekquizmilieu maar toch ook speciale vermelding voor Wouter Gebird en Filip Abeelken imo. Enorm sterk gespeeld van die mannen :clap:

Enig puntjes van kritiek: eventueel iets meer bedenktijd na het laatste fragment had wat mij betreft misschien wel gemogen + idd zoals Luk al aangaf kleine aanduiding van de jaartallen want heb deze er ook telkens bijgeschreven voor het gemak. Voor de rest niks dan lof. Afwachten wat de Beats & Basses quiz geeft volgende week maar de trofee voor beste quiz vh jaar voor mij is bij deze momenteel toch al ingenomen door jullie :handgestures-thumbupright:


PS grappig ook als je de resultaten per decennium bekijkt bij de winnaars:

50's 1. HUGO DE CLERCQ / LARS VAN MOER (19/20)
60's 1. LUK DE CEUKELAIRE / RUDY BOODTS (56/60)
70's 1. LARS VAN MOER (56/60)
80's 1. RONNIE DE BELEYR (56/60)
90's 1. MARC BUYSSE (56/60)
00's 1. SVEN DE MAEGT (56/60)
10's 1. RONNIE DE BELEYR (36/40)

Starting to see a pattern over there :mrgreen:
Plaats reactie