Za 28/01/017: Schelle Sport muziekquiz - Schelle

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Za 28/01/017: Schelle Sport muziekquiz - Schelle

Bericht door One good reason »

Leuke hitgevoelige muziekquiz met af en toe wel zeer pittig gekruide kuitenbijters.
Zeker bij het recente(re) werk hebben we dikwijls diep moeten graven ... Stacie Orrico met Stuck :shock:
... of ook al niet meer op Meghan Trainor haar naam komen :mrgreen:

Al bij al toch een zeer leuke avond beleefd in Schelle en denk dat de meeste ploegen hier ondertussen de formule wel kennen.
Namelijk pretentieloze en grote hits, meezingers, ambiance en geen slachtpartij met de scores.
Tof !!!! en meer of minder moet dat soms niet zijn.

De rondes waarbij je 2x de uitvoerder moest noteren vond ik persoonlijk zeer leuk :clap:
Wel jammer dat de bassen soms te overheersend waren en de pauzes soms iets te lang.

Rest me nog te zeggen:
* dat het leuk was om sommigen terug te zien na de vrij lange winterstop
* dat de sfeer aan onze tafel weer opperbest was :music-rockout:

Doe zo voort en tot volgend jaar Schelle!
Gebruikersavatar
Pinkdebje
Groupie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:04
Locatie: Blaasveld

Re: Za 28/01/017: Schelle Sport muziekquiz - Schelle

Bericht door Pinkdebje »

Top kwisje wat mij betreft. Zeker als recente kenner (90,00,10) om eindelijk eens wat uitdaging te horen in plaats van de " usual, ik pik wat nummers uit de huidige top tien die iedereen kent, want recent is toch zo moeilijk en mijn ding niet als kwismaster" . #no offence

Bon, ik was heel blij met Stacie Orrico, mijn hart sloeg over bij de Backstreet Boys en dan Wonderwall, ja dat heb ik ooit eens gehoord besefte ik nadien :music-listening:

Ik kom zeker terug voor meer :banana-guitar:
Al blijf ik erbij, Alice Deejay is de correcte uitvoerder voor Back in My Life en niet DJ Jurgen! potverdomme :evil:
Erik Vindikook
Lead Singer
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 15:53

Re: Za 28/01/017: Schelle Sport muziekquiz - Schelle

Bericht door Erik Vindikook »

Pinkdebje schreef:Al blijf ik erbij, Alice Deejay is de correcte uitvoerder voor Back in My Life en niet DJ Jurgen! potverdomme :evil:
Ben het hier volledig mee eens !
Maar we hoorden wel "Better off alone" ;) ;)


Zoals ik het begrijp werd de single (Better off alone) in 2 versies uitgebracht ; 1x op elke naam (2 verschillende hoezen ook).
In hitparades, verzamelcd's, remixen e.d. worden meestal beide namen vernoemd, ook meestal op evenwaardige wijze.
Vermits we slechts één naam dienden in te vullen, lijkt mij meest logische dat ze allebei werden goedgekeurd.

Goede kwis overigens met haalbaar niveau voor alle ploegen.
De speciale rondes vond ik leuk en origineel (misschien bij die fragmenten de titels niet laten horen).

Enkel het geluid kon beter, zeker in een zaal waar het rumoer sterk aanwezig is.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Za 28/01/017: Schelle Sport muziekquiz - Schelle

Bericht door Jorgen VG »

Pinkdebje schreef: Al blijf ik erbij, Alice Deejay is de correcte uitvoerder voor Back in My Life en niet DJ Jurgen! potverdomme :evil:
Ook al was het "Beter Off Alone", je hebt absoluut gelijk ;)
(anders was Dj Jurgen zelfs fout geweest)

http://www.ultratop.be/nl/song/fbc/Alic ... -Off-Alone

Wij hebben nog eens speciaal naar de jury gekeken om te kijken of er één of twee mannen inzaten.
Daarom schreven wij met zekerheid Dj Jurgen; zonder die tip had ook op ons blad net zo goed Alice Deejay kunnen staan.

Alice Deejay is trouwens niet de zangeres die je hoort, maar de band onder welke naam Dj Jurgen dit nummer voor de niet Nederlandstalige markt heeft uitgebracht. Ze hebben het in ondermeer de Engels sprekende landen zeer moeilijk om de naam Jurgen uit te spreken. (neem het van me aan... ik kan het weten :D )

Voor de rest ook van mij niets dan lof voor deze quiz.
Dit is volgens mij een quiz die perfect op maat van het publiek werd gemaakt.
Ik denk dat je op geen enkele positie in de einduitslag hoort klagen:
Voldoende uitdaging in de top 10 en zeer speelbaar aan de andere kant.
Voor deze ondertussen ook al wat oudere muziekliefhebber was er wat veel boenke boenke,
maar ik weet zeker dat minstens 3/4 van de zaal dit net geweldig vond... dus leg ik me daar zeer graag bij neer.

Schrijf ons maar alvast in voor editie 4.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Za 28/01/017: Schelle Sport muziekquiz - Schelle

Bericht door Rock Monsieur »

Silent Dolphin schreef:
Pinkdebje schreef: Al blijf ik erbij, Alice Deejay is de correcte uitvoerder voor Back in My Life en niet DJ Jurgen! potverdomme :evil:
Ook al was het "Beter Off Alone", je hebt absoluut gelijk ;)
(anders was Dj Jurgen zelfs fout geweest)

http://www.ultratop.be/nl/song/fbc/Alic ... -Off-Alone
Op de website van Ultratop staat evengoed DJ Jurgen als enige uitvoerder vermeld:
http://www.ultratop.be/nl/song/34a73/DJ ... -Off-Alone

Wij hadden helaas ook Alice Deejay als uitvoerder genoteerd. Beiden goedkeuren was volgens mij idd. de enige correcte beslissing.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Za 28/01/017: Schelle Sport muziekquiz - Schelle

Bericht door kasenco »

Alice Deejay (wikipedia)

Groepsleden
De groep bestond uit de muziekproducenten Pronti (geboren als Sebastiaan Molijn), Kalmani (geboren als Eelke Kalberg) en DJ Jurgen en zangeres Judith Anna Pronk. Mila Levesque en Angelique Agerkop waren de vaste achtergronddanseressen.

Na de succesvolle jaren van Alice Deejay, verlieten Pronk, Levesque en Agerkop de groep. Pronk werkt sindsdien als een professioneel visagiste en is onder andere te zien geweest in het NET 5-programma Model in 1 dag. Levesque slaagde aan de Dansacademie Lucia Marthas in Amsterdam en danst nog steeds.[bron?] In 2003 bracht ze de single "Lift me Up" uit voor een reclame voor lolly's, waarmee ze in Nederland in de top 20 terechtkwam. Tegenwoordig is ze bekend onder de naam Mila Lazar. Agerkop startte in 2004 haar eigen bedrijf, AV Performing Productions, en geeft daarmee les aan zangers, bands en commerciële optredens.

Beginjaren en succes
Agerkop volgde danslessen aan de High School of Performing Arts in Los Angeles. Na een vierjarige studie aan het Alvin Ailey American Dance Theater in New York, werd ze zangeres van Alice Deejay. Alice Deejay bracht hun eerste single uit in 1999. "Better Off Alone" werd een grote hit in het Verenigd Koninkrijk, waar het nummer hoog in de hitlijsten belandde en platina werd. Het in november uitgebrachte "Back In My Life" werd eveneens een succes. Hoewel in Nederland Back in my Life als eerste single van Alice DeeJay geldt, werd DJ Jurgens Better Off Alone internationaal al als "Alice DeeJay"-single uitgebracht. Het eerste en tevens enige album van de groep, "Who Needs Guitars Anyway?", werd op 11 april 2000 uitgebracht. In het Verenigd Koninkrijk haalde het de album top 10. Ook de daaropvolgende drie singles "Will I Ever", "The Lonely One" en "Celebrate Our Love" haalden in Het Verenigd Konkrijk de top 20, al behaalde iedere single een lagere plaats dan zijn voorganger. Hetzelfde gebeurde in Nederland, waar, op "Celebrate Our Love" na, iedere single in de top 20 terechtkwam.


ik heb voor alle veiligheid DJ Jurgen & Alice Deejay opgeschreven....
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2219
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Za 28/01/017: Schelle Sport muziekquiz - Schelle

Bericht door Methos »

We hebben ons met Abeelken super geamuseerd op deze zeer leuke quiz, net zoals het jaar ervoor. Tom slaagt erin om het ideale niveau te vinden voor zowel amateurs als meer geroutineerde teams en dat op zich vind ik klasse. De quiz begon erg makkelijk maar na de pauze zaten er voldoende kuitenbijters in elke ronde om een verschil te maken zonder de gewone teams te slachtofferen. Chapeau, zeg ik daartegen! Graag tot volgend jaar!
Greatest Tits
Plaats reactie