5e Guess Who? Pubquiz Zwalm 17 December 2016

Gebruikersavatar
Guess Who s Ozzy
Popstar
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 13:38
Locatie: Aarsele / Guess Who

Re: 5e Guess Who? Pubquiz Zwalm 17 December 2016

Bericht door Guess Who s Ozzy »

RONDE 12

GUN - WORD UP
YELLOW MAGIC ORCHESTRA - BEHIND THE MASK
POLYPHONIC SIZE - WINSTON AND JULIA
ELLIOTT SMITH - A FOND FAREWELL
THE HOLLIES - STOP STOP STOP
GREEN - BITTERSWEET
DAVID BOWIE - LAZARUS
KRAFTWERK - THE MAN MACHINE
THE BLACK CROWES - HOTEL ILLNESS
DEFTONES - MINERVA
DIMITRI VAN TOREN - HE KOM AAN
ORAN ‘JUICE’ JONES - THE RAIN
DONALD BYRD - CRISTO REDENTOR
WILCO - YANKEE HOTEL FOXTROT (Kamera)
THE POSIES - DEFINITE DOOR (favoriet Geert)

Theorie 1: THE WILD, THE INNOCENT AND THE E-STREET SHUFFLE (album v B Springsteen & E Street Band)
Theorie 2: CHINO MORENO (strot van Deftones)

- Tequila plaatst een ultieme eindjump en strandt uiteindelijk op één schamel puntje van de Monsters: 29/32! :clap: :clap: :clap:
- Dertien teams deelden onze sympathie voor DEFTONES :music-rockout: , maar de titel van hun ‘98 single ‘MINERVA’ was wel goed voor de zesde en laatste QMS van de avond :(
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 5e Guess Who? Pubquiz Zwalm 17 December 2016

Bericht door aLEEce in chains »

Guess Who s Ozzy schreef:Dertien teams deelden onze sympathie voor DEFTONES :music-rockout: , maar de titel van hun ‘98 single ‘MINERVA’ was wel goed voor de zesde en laatste QMS van de avond :(
Die laatste had ik jullie moeten besparen, maar het wilde in de verste verte niet komen. En te weten dat er iemand aan onze tafel zat die dit nog in zijn shortlist zitten had voor zijn eigen quiz :mrgreen: :mrgreen: Anyway, thanks voor de analyse. Ik zal hier en daar wel iets opzoeken, altijd leuk aan het ontdekken van nieuwe zaken :handgestures-thumbupright: .
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 5e Guess Who? Pubquiz Zwalm 17 December 2016

Bericht door SepPuKu »

Guess Who s Ozzy schreef:
PINK FLOYD - SUMMER 68 (favoriet Johan)
Om het kort en krachtig te houden: voor mij was dit de quiz van het jaar :!:

Niet in het minst omdat er zo genereus uit mijn favorieten werd geput (waaronder bovenstaand nummer) :music-listening:
busty springfield
Roadie
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 jul 2015, 20:57
Locatie: Dentergem ** Busty Springfield ** Busty Crimson

Re: 5e Guess Who? Pubquiz Zwalm 17 December 2016

Bericht door busty springfield »

Bloed, zweet maar gelukkig geen tranen bij Busty bij het graven naar de juiste antwoorden... Lag het aan die wall of sound? :D Of het tafelpromille? :?
In elk geval, een 9 voor sfeer en gezelligheid en een welverdiende 10 voor de (voor ons dan toch) soms zware kost! We komen zeer graag terug.
progres68
Lead Singer
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 15 dec 2014, 18:28

Re: 5e Guess Who? Pubquiz Zwalm 17 December 2016

Bericht door progres68 »

Ook vanwege tequila een welverdiende pluim voor deze quiz

we hebben soms wat gemorst met de punten maar hoorden zoals altijd prima muziek en dat is toch waar het om draait.

volgend jaar pakken we gewoon weer die eerste plaats.

nog een tip voor de uitbaters van de zaal: een paar extra lampen zou handig zijn, zeker om de bijvraagjes goed te kunnen lezen
Popinger Bart
Lead Singer
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 21:28
Locatie: Kortrijk || Popingers - Courtrai Tonight

Re: 5e Guess Who? Pubquiz Zwalm 17 December 2016

Bericht door Popinger Bart »

Was terug een mooie afsluiter voor ons mq-jaar :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright:
Altijd een apart sfeertje daar in de Giraf al moest ik even bekomen na de eerste rondes, ik zat bijna met mijn oor in de box, misschien de 2 hoektafels bij de boxen vrij houden volgend jaar. Al speelde ook een ganse dag tafelen met de nodige spijs en drank mij nogal wat parten : volgende bloopers spreken boekdelen :
Bad times ipv Bad blood, de Primitivos ipv Definitivos, Georg Tanz ipv Georg Kranz, Elephant walk / Ten Men ipv Walking with elephants / Ten Walls, ... ze zullen gelachen hebben daar achter het gordijn :oops: :oops:
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 5e Guess Who? Pubquiz Zwalm 17 December 2016

Bericht door fLEEtfox »

Ook wat mij betreft een classic om telkens op terug te keren : niet altijd ons ding maar op één of ander manier toch weer wel. 3.25% slechter gescoord dan vorig jaar maar ook de winnaars haalden 4% minder (ie was dus effectief wel moeilijker). Wat mij opviel tov vorig keer was de barslechte akoestiek : wij ervaarden elk woord rondom ons bijna even sterk als de muziek zelf en vorige keren hadden we dit niet/veel minder. Maar ook altijd blij als The Triffids nog eens de revue passeren, was ook alweer een eindje geleden :music-rockout: :music-rockout:
Ook de perceptie van de lengte van de fragmenten was - wat ons betreft - wat aan de korte kant. Een saai "fragment x" er tussen plaatsen geeft wat extra nadenkruimte. Maar voor de rest weinig op te merken; Chapeau voor de organisatie en tot volgend jaar!
Plaats reactie