20161119 - 2e Art of Musicquiz - Gelrode

Gebruikersavatar
Boerken Kevin
Lead Singer
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 08:40

Re: 20161119 - 2e Art of Musicquiz - Gelrode

Bericht door Boerken Kevin »

paracetamolleke schreef:
Boerken Kevin schreef:Ronde 2 - Introronde
Klein opmerkingske , volgens mijn bescheiden mening is nr 11: A Piece Of My Heart uitgebracht onder Big Brother And The Holding Company (met Janis Joplin As lead vocal.) , wordt nr 7 : Layla dan ook goedgekeurd als je als antwoord Eric Clapton geeft ?
1. MARVIN GAYE - HEARD IT THROUGH THE GRAPEVINE
2. GORKY - MIA
3. WARHAUS - THE GOOD LIE
4. BILLY JOEL - LENINGRAD
5. BRENDA LEE - I'M SORRY
6. U2 - MYSTERIOUS WAYS
7. DEREK AND THE DOMINOS - LAYLA
8. BART PEETERS - HEIST AAN ZEE
9. CHICORY TIP - SON OF MY FATHER
10. WITHIN TEMPTATION - ICE QUEEN
11. JANIS JOPLIN - PIECE OF MY HEART
12. KILLING JOKE - LOVE LIKE BLOOD
13. RAMMSTEIN - ENGEL
14. KRIS DE BRUYNE - AMSTERDAM
15. THE WHO - BABA O'RILEY

In deze ronde geen solo's duo's of trio's
Inderdaad terechte opmerking. Bij mijn weten werd inderdaad zowel "Big Brother And The Holding Company" als "Janis Joplin" goedgekeurd. Wat "Derek & the Domino's" als "Clapton betreft, deze worden allebei verondersteld te worden goedgekeurd.
Daar kan al eens een Clapton door de mazen van het net geglipt zijn, maar zou in deze goedgekeurd moeten worden.
Een probleem dat we een volgende editie van de baan zullen helpen door 1 van de opstellers mee in de jury te plaatsen. ;)
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1645
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 20161119 - 2e Art of Musicquiz - Gelrode

Bericht door tequila »

Ik vond dit qua playlist wel een goede quiz. :clap:
Alleen schortte er wat aan de puntentelling. Tot voor de laatste ronde stonden wij op de tweede plaats met ruime voorsprong op nummers 3 en 4. Groot was onze verbazing dat we, ondanks een aardige laatste ronde, in de einduitslag plots als vijfde gerangschikt stonden. :doh:

Navraag leerde dat nogal wat teams tot zelfs 11 punten hadden bijgekregen. Dit werd nergens tijdens de quiz vermeld en was blijkbaar ook maar op het einde verrekend.
Eigenaardig was ook dat wij voor de laatste ronde een totaal hadden van 264 punten. Aangezien wij in de laatste ronde 43 punten scoorden, hadden wij moeten eindigen op 307 punten en niet op 296 punten zoals berekend door de organisatie.
Na onze klacht beweerde de organisatie dat de puntentelling correct was. Dat is mogelijk maar was onmogelijk nog te controleren aangezien er tijdens de quiz nooit de scores van de rondes waren meegedeeld.
Ik wil hier geen discussie starten of we nu al dan niet de juiste score hebben gekregen maar ik hoop dat men bij de volgende editie toch een transparantere puntentelling zal hanteren.
Gebruikersavatar
Boerken Kevin
Lead Singer
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 08:40

Re: 20161119 - 2e Art of Musicquiz - Gelrode

Bericht door Boerken Kevin »

tequila schreef:Ik vond dit qua playlist wel een goede quiz. :clap:
Alleen schortte er wat aan de puntentelling. Tot voor de laatste ronde stonden wij op de tweede plaats met ruime voorsprong op nummers 3 en 4. Groot was onze verbazing dat we, ondanks een aardige laatste ronde, in de einduitslag plots als vijfde gerangschikt stonden. :doh:

Navraag leerde dat nogal wat teams tot zelfs 11 punten hadden bijgekregen. Dit werd nergens tijdens de quiz vermeld en was blijkbaar ook maar op het einde verrekend.
Eigenaardig was ook dat wij voor de laatste ronde een totaal hadden van 264 punten. Aangezien wij in de laatste ronde 43 punten scoorden, hadden wij moeten eindigen op 307 punten en niet op 296 punten zoals berekend door de organisatie.
Na onze klacht beweerde de organisatie dat de puntentelling correct was. Dat is mogelijk maar was onmogelijk nog te controleren aangezien er tijdens de quiz nooit de scores van de rondes waren meegedeeld.
Ik wil hier geen discussie starten of we nu al dan niet de juiste score hebben gekregen maar ik hoop dat men bij de volgende editie toch een transparantere puntentelling zal hanteren.
We gaan hierbij de nodige maatregelen nemen en de huidige juryleden vierendelen :lol:
Neen, misschien wel een terechte opmerking maar persoonlijk heb ik geen zicht op deze telling.
Maar zoals eerder al gezegd gaat bij een volgende editie 1 van de opstellers mee de jurytafel bemannen zodat op deze manier ook dit euvel uit de wereld geholpen kan worden :D
Plaats reactie