Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3338
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door SpeedKing »

Allez, hup, niemand durft de debatten te openen, dus doe ik het maar en we openen meteen sterk: de 7e was voor mij niet de meest begeesterende editie van de paardenmannen. En ik zal al maar uit de biecht en pissijnen klappen - ik was niet alleen met die bevinding.

Beetje spijtig voor de weinigquizzers die we in beide opstellingen van Los en Nog Locos mee hadden, want, laat ons wel wezen: het was geen reclame voor het muziekquizzen. Beernem is nooit écht makkelijk geweest, maar altijd wel fun door de vele leuke vondsten en tipbladen etc.... Dit jaar kregen we een stripped down versie er van. Niets mis mee, maar of je dat voor 50 ploegen kan... dunno. De Horsemen zijn echter danig sympathieke peren dat ik denk dat ze volgend nog wel een full house zullen scoren. En volgend jaar zullen ze voor die 50 ploegen de perfecte quiz neerzetten.

Het vlotte niet bij de Los en Nog Locos. Dat kwam enerzijds omdat we onze al gebrekkige kennis vakkundig hadden verspreid over de twee teams - maar er was meer. Er was ook iets aan de hand met de quiz waar ik moeilijk de vinger kan op leggen. Moeilijkheidsgraad zeker, en ook nummerkeuze. Mijn grootste 'verschot' was het vragen van een B-kant van Europa. Ik heb niets liever dat er eens iets anders wordt gevraagd, maar om nu meteen naar een nummer te springen dat niet eens op de plaat heeft gestaan, dat vind ik dan ook weer een serieuze zwiep. Vermoedelijk staat het wel ergens op een verzamelaar, maar ik ben geen verzamelmens, zeker niet van bands waarvan ik de reguliere discografie volledig heb. Ik ben wel een setlistmens, maar helaas, ook daar is het nummer nog nooit gepasseerd. Ook bv de keuze van het nummer van Ghost was aartsmoeilijk - pure albumtrack, en al evenmin een live staple in hun set. Over mijn genre kan ik dat dus wel redelijk goed inschatten, als het in andere sectoren ook zo gekozen was, ligt hier zeker toch wel een deel van de oorzaak.

Ander euvel wordt die vrijdagse file. Je moet er tegenwoordig al van uit gaan dat ze er zal zijn, maar ze verplicht je laat te stoppen - sommige leden lagen na 2 uur in hun kajuit (ik incluis).

Stefaan is niet zo goedgemutst gaan slapen, las ik al op zijn FB. Dus het besef is er al en die zal naar de juiste bezinning leiden. Los én Nog zal mss wat te veel zijn, maar Los Locos geven zeker weer present voor welriekendste editie ooit: de nummer 8! Erwtensoep zou overigens een leuke aanvulling zijn op het al excquise soepenaanbod.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Snerinckx
Popstar
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 18:32

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door Snerinckx »

Voor deze quiz wil ik ook wel nog eens mijn ervaringen neerpennen. Wij als KIPZ speelden gisteren in een andere bezetting dan normaal ( omwille van andere verplichtingen) en daarom speelden gisteren 2 kennissen met ons mee.
Ik schrijf ons telkens voor een bepaalde quiz in op basis van playlisten van de voorgaande jaren. Zo kan ik gedeeltelijk de inschatting maken of wij als "youngsters" op de avond van de quiz ook wel degelijk iets zullen kunnen invullen op het papier dat wij voorgeschoteld krijgen. Bij jullie was dit het geval.

Die voorspelling kwam gisteren dan ook gedeeltelijk uit. Wij weten al langer dan gisteren dat wij met ons ploegje met een gemiddelde leeftijd van " 25jaar" een serieuze historische achtergrond missen. Toch konden we af en toe eens een song uit respectievelijk de jaren 60-70-80 neerpennen. Maar de opvallendste constante gisterenavond was wel dat wij bij heel veel fragmenten +2000 met verstomming werden geslagen, vervolgens naar elkaar keken en afvroegen: " Heb jij dit eerder gehoord?" Telkens was het antwoord dus; "Nee". Dat die constante na de quiz bevestigd werd door Rutger die toch nog meer van het genre houdt, dat we gisteren kregen voorgeschoteld, was voor mij dan eerder een enorme opluchting.

Verder vonden wij dat de muziek +2000 extreem niet-hedendaags klonk. Maar soit, dat is persoonlijk!
De aanwezigheid van Metal vond ik dan wel weer geslaagd ;). Ook al lieten jullie volgens mij wel een heel onbekend nummer van Korn horen ?

Vanaf hier eindig ik met positieve puntjes:

- Introronde + medewerkersronde ( eindelijk Mura Masa eens gehoord) waren top
- Vriendelijke ophaaldames
- Doenbare Oldies + weer heel wat bijgeleerd ;)
- Toffe zaal
- Degelijk geluid
- Stevig tempo

Al bij al toffe quiz met een voor ons iets te moeilijk +2000 deel ( vooral omdat wij daarin normaal scoren) .
Hopelijk tot volgend jaar voor een 8ste editie als ik mijn kompanen terug meekrijg naar het verre bLEErnem.
Laatst gewijzigd door Snerinckx op zo 27 nov 2016, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
busty springfield
Roadie
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 jul 2015, 20:57
Locatie: Dentergem ** Busty Springfield ** Busty Crimson

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door busty springfield »

Pittige quiz daar in Beernem, en (meer dan) iets te moeilijk voor mij, maar dat ligt dan natuurlijk aan mij. Voor de rest heel veel leuke dingen gehoord, veel bijgeleerd (hopelijk :D ), leuk geluid, vlotte presentatie en bediening... Kortom, for what it's worth, van mij een pluim voor het hele team daar.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door Keiem »

Ik vond het opnieuw erg leuk! Voor de top 3 kwamen we dit jaar helaas een stuk of tien punten tekort. Ik denk dat we die allemaal lieten liggen op de eighties die voor ons van een andere wereld kwamen. Was het te moeilijk voor de gelegenheidsploegen? Misschien, maar die komen zeker terug hoor. Ik heb eigenlijk niet gevolgd of de schade groot was in de onderste regionen. Er zaten toch voldoende haalbare songs in, dacht ik.
Anyway, ooit wilen we deze winnen. Bruce heeft deze scalp nu ook reeds gepakt, in een toch wel erg gelijkopgaande match. :clap: :clap:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door kasenco »

Bush Tetras :music-rockout: :banana-dance: :music-listening: :clap:
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door RutgerG »

Goede quiz van Stefaan & co :clap: :clap:

Voor mij persoonlijk misschien te moeilijk, maar op zich vind ik dat helemaal niet erg. Wat wel opvallend was, is dat ik het, net zoals de jonge ploeg van KIPZ, bij de 2000+ fragmenten meer dan eens hoorde donderen in Keulen. Doorgaans is de aanduiding dat het volgende fragment van pakweg het jaar 2014 is, het teken dat ik mij schrap moet zetten omdat de kans reëel is dat ik het nummer zal herkennen. Vrijdag was dat echter een stuk minder dan anders het geval. De grootste verklaring hiervoor is volgens mij gewoon dat ik qua muzieksmaak niet zo heel dicht aanleun bij de Horsemen. Ook bij het overlopen van de antwoorden waren er een behoorlijk aantal uitvoerders van wiens bestaan ik tot voor vrijdag niet afwist. De fragmenten (niet alleen 2000+) waren echter wel heel gevarieerd: ruime aandacht voor vaak onderbelichte genres zoals hiphop, house, metal..., gecombineerd met toegankelijke fragmenten en in de laatste ronde ook wat moeilijker ultratop-materiaal. Wat ik ook altijd hard toejuich: theorierondes! Vrijdag kregen we er zelfs 3, meer van dat :D

Los van de moeilijkheidsgraad kan er inhoudelijk dus eigenlijk weinig kritiek gegeven worden, want je kan iemand anders niet verwijten dat die er een andere muzieksmaak op nahoudt :D. Ik denk dat we relatief gezien zeker niet zo slecht gescoord hebben op de 2000+ fragmenten, maar globaal gezien waren die wel een stuk moeilijker dan alles voor 2000 was het gevoel althans aan onze tafel. Een eventuele analyse zal dit wellicht wel duidelijker maken.

Gelukkig waren er zeker ook fragmenten die wél recht in mijn winkel waren. Zo was er één ronde met zowel Angus & Julia Stone, Kendrick en Phosphorescent. Dat ik letterlijk 15 nummers lang moest denken vooraleer ik op Angus & Julia Stone kwam (chanceke dat dat nummer het 1e van de ronde was :D) en daardoor vergeet na te denken over de titel van het Kendrick-nummer is dan uiteraard volledig mijn eigen fout :lol: Anderzijds waren er soms ook rondes met 10 fragmenten op rij waar ik zelfs geen gokje zou kunnen produceren (gelukkig was het dan ook geen individuele quiz).

Wij hadden met Geert (The Guess Who) een enorm sterke speler aan tafel zitten, waardoor we een voor ons ongebruikelijk top-10 resultaat neerzetten. Als Stefan en ik deze quiz echter in duo hadden gespeeld, zoals de Buitenlandquiz onlangs, dan stevenden we sowieso recht op een buis af. Ik kan me dus wel voorstellen dat het voor de (toch een behoorlijk aantal) gelegenheidsploegen serieus zweten was.

Die introronde zou ik de volgende keer wel weer 2x laten spelen. Nu waren er soms 3 nummers na elkaar die gemiddeld 7 seconden duurden. Het nummer horen, herkennen en dan nog eens volledig opschrijven binnen die tijd is haast onmogelijk. Zelfs bij de nummers die we meteen herkenden, duurde het soms zo'n 10 seconden om zowel uitvoerder als titel neer te pennen, waardoor het bij ons de hele ronde lang wat chaotisch er aan toe ging.

Om de gelegenheidsploegjes en de minder muziekquizgoden te plezier wordt het niveau volgend jaar (hopelijk komt er nog een volgende editie) best wel wat teruggeschroefd, want met onze normale ploeg zouden wij hier ook ferm sterretjes gezien hebben.

Qua organisatie was deze quiz op alle vlakken top:
Schitterende prijzentafel, heel lekkere soep (beide soorten gedronken en goedgekeurd), vlotte bediening, strak tempo, veel fragmenten, goed geluid, duidelijke invulbladeren...
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:Allez, hup, niemand durft de debatten te openen, dus doe ik het maar en we openen meteen sterk: de 7e was voor mij niet de meest begeesterende editie van de paardenmannen. En ik zal al maar uit de biecht en pissijnen klappen - ik was niet alleen met die bevinding.

Beetje spijtig voor de weinigquizzers die we in beide opstellingen van Los en Nog Locos mee hadden, want, laat ons wel wezen: het was geen reclame voor het muziekquizzen. Beernem is nooit écht makkelijk geweest, maar altijd wel fun door de vele leuke vondsten en tipbladen etc.... Dit jaar kregen we een stripped down versie er van. Niets mis mee, maar of je dat voor 50 ploegen kan... dunno. De Horsemen zijn echter danig sympathieke peren dat ik denk dat ze volgend nog wel een full house zullen scoren. En volgend jaar zullen ze voor die 50 ploegen de perfecte quiz neerzetten.

Het vlotte niet bij de Los en Nog Locos. Dat kwam enerzijds omdat we onze al gebrekkige kennis vakkundig hadden verspreid over de twee teams - maar er was meer. Er was ook iets aan de hand met de quiz waar ik moeilijk de vinger kan op leggen. Moeilijkheidsgraad zeker, en ook nummerkeuze. Mijn grootste 'verschot' was het vragen van een B-kant van Europa. Ik heb niets liever dat er eens iets anders wordt gevraagd, maar om nu meteen naar een nummer te springen dat niet eens op de plaat heeft gestaan, dat vind ik dan ook weer een serieuze zwiep. Vermoedelijk staat het wel ergens op een verzamelaar, maar ik ben geen verzamelmens, zeker niet van bands waarvan ik de reguliere discografie volledig heb. Ik ben wel een setlistmens, maar helaas, ook daar is het nummer nog nooit gepasseerd. Ook bv de keuze van het nummer van Ghost was aartsmoeilijk - pure albumtrack, en al evenmin een live staple in hun set. Over mijn genre kan ik dat dus wel redelijk goed inschatten, als het in andere sectoren ook zo gekozen was, ligt hier zeker toch wel een deel van de oorzaak.

Ander euvel wordt die vrijdagse file. Je moet er tegenwoordig al van uit gaan dat ze er zal zijn, maar ze verplicht je laat te stoppen - sommige leden lagen na 2 uur in hun kajuit (ik incluis).

Stefaan is niet zo goedgemutst gaan slapen, las ik al op zijn FB. Dus het besef is er al en die zal naar de juiste bezinning leiden. Los én Nog zal mss wat te veel zijn, maar Los Locos geven zeker weer present voor welriekendste editie ooit: de nummer 8! Erwtensoep zou overigens een leuke aanvulling zijn op het al excquise soepenaanbod.
Ik zal deze post gebruiken om een aantal zaken te beantwoorden.

Ik wil vooreerst iedereen al danken die hier een post plaats en/of op andere manier een opbouwende reactie heeft gestuurd :clap: .

Ik wil ook het inhoudelijk deel van Speedking bespreken. Ik ben niet akkoord met die stripped down versie. Ik vergelijk nu gewoon met onze quiz van vorig jaar. We vroegen toen enkel titel en uitvoerder, hadden geen hoezen, foto's of videogedeelte. Ook op het introblad stond de indeling van de mixrondes zodat de personen die tegenover de invuller van dienst zaten ook het schema konden volgen en op basis van de vaste delen (god, duivel, dag, nacht, ...) mee konden raden.

Over de moeilijkheid van de quiz, dat blijft deels ook iets gevoelsmatig. Ik wil me daar zeker niet in gaan verdedigen, want als de perceptie is dat de quiz moeilijker is, dan is dat iedereens goed recht. Zonder al veel tipjes van de sluier te gaan oplichten, fLEEtfox zal mogelijk nog wat statistieken posten die de perceptie toch meer in zijn context kan plaatsen. Wij hebben bij bepaalde quizzen trouwens ook het gevoel dat ie moeilijker was dan de voorgaande edities, om dan 's anderendaags te zien dat we procentueel vooruitgegaan zijn tov de voorgaande editie. Ik moet toegeven dat we bepaalde zaken ook hier en daar anders ingeschat hebben, maar dat gaan we nog allemaal zelf doodanalyseren en bespreken :mrgreen: Of onze editie nietveelquizzers afgeschrokken heeft? Misschien, maar we pretenderen ook nergens om een instapquiz te zijn, in het genre van de feestententenquiz van Bellem. We denken, zoals Keiem ook aanhaalt, dat we voldoende rustpunten inbouwen per ronde (de anaLEEse zal dit later deels moeten "bewijzen"). Anyway, we zullen (als er een 8ste editie komt) wel terug proberen zo goed mogelijk voor de dag te komen. Neem van mij aan dat we deze quiz niet in 1-2-3 in elkaar flansen, maar dat er de nodige voorbereiding, geanalyseer enz aan vooraf gaat. Dit zal de volgende editie niet anders zijn.

Jullie kunnen er op rekenen dat er terug een uitgebreide anaLEEse aankomt, maar dat zal mogelijk wel wat tijd vragen, temeer we alle drie in een drukke periode op ons werk zitten.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:Stefaan is niet zo goedgemutst gaan slapen, las ik al op zijn FB. Dus het besef is er al en die zal naar de juiste bezinning leiden. Los én Nog zal mss wat te veel zijn, maar Los Locos geven zeker weer present voor welriekendste editie ooit: de nummer 8! Erwtensoep zou overigens een leuke aanvulling zijn op het al excquise soepenaanbod.
Dit laatste puntje wil ik toch even apart "behandelen".

Het niet goedgemutst gaan slapen, had helaas weinig te maken met de moeilijkheidsgraad en het bezinnen over een volgende editie. Het had helaas te maken met de grenzen van fatsoen die overschreden werden. Ik dien vast te stellen dat bepaalde mensen menen te moeten denken dat alles toegelaten is op een muziekquiz, gewoonweg omdat ze 16 euro inkom hebben betaald. Ik waande me op bepaalde momenten op het berichtenbord van het laatste nieuws. Zonder mensen hier openlijk aan de schandpaal te gaan nagelen, wil ik jullie toch een aantal zaken voorleggen.

Wij werken met veel vrijwilligers waarvan een aantal van zeer jeugdige leeftijd. Deze jonge dames hebben veelal geen ervaring in de horeca en komen ons met veel plezier helpen op vrijwillige basis. Ik vind het dus totaal ongepast als een aantal mensen menen dat het nodig is om deze jongedames te beschimpen, het nodig vinden om te onderhandelen over de drankprijs (en niet lolgewijs) of hen moeten vragen of er drugs te koop is. Dergelijke opmerkingen maken dat wij onze vrijwilligers kwijt raken (om nog maar te zwijgen over de bedenkingen die de ouders hierbij kunnen hebben). Voor de goede verstaander, ik wil er geen tante nonnekes van maken maar een basisrespect is mijn inziens wel op zijn plaats. Ook het nodig vinden om hen te moeten overhalen om voor 80 cent toch een cola te krijgen, vind ik op zijn zachts gezegd vreemd.

Ook het inhoudelijke deel van de quiz moest door bepaalde figuren openlijk door de mangel gehaald worden. Ik kan aannemen dat bepaalde nummers niet iedereens smaak is, maar als juryleden over hun eigen nummer dienen te lezen: "KAKNUMMER BARBARA", dan vraag ik mij toch af wat de meerwaarde daarvan is. Ook het openlijk in vraag stellen van onze keuzes vind ik een brug te ver. Ik meen dat ik mij/ons niet dien te verantwoorden voor keuzes die op voorhand gemaakt zijn en die ook op het introductieblad staan opgenomen. Als mensen denken dat zij alleen kunnen bepalen welke de regels in een quiz zijn, dan stopt het voor mij. Ik heb begrip voor ontgoocheling en dergelijke, maar er zijn grenzen.

Er werd de dag na de quiz met een aantal medequizzers (van andere ploegen) al over gemaild, maar ik heb me bewust ingehouden om het niet direct op het forum te smijten. Mensen die al met ons gequizd hebben, weten dat wij zeker in zijn voor een lolletje en dat wij de bedieners (soms met een flauwe grap, mea culpa) vaak ook aanspreken, maar dat gebeurt altijd met respect. Want we kunnen niet genoeg benadrukken hoe ons quizbestaan draait op vrijwilligers (zowel samenstellers, als iedereen die daar rond hangt). Dit is dus een warme oproep naar wat meer respect. Ik weet dat het merendeel dit toont, maar die enkelingen die menen het te verbrodden voor de rest, kunnen misschien beter eens gaan nadenken of ze nog wel thuishoren op een muziekquiz.

Als ik dan tot slot nog moet lezen dat Rutger buiten de zaal ook nog moet aangepakt worden, dan vind ik dat triest. Ik wou dit gewoon meegeven en ga er voor de rest over zwijgen, ziet dat men mij de Pater Damiaan van het quizforum begint te noemen :D
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door Keiem »

Dit is een quiz die niet moeilijk is, maar verre van een 'walk in the park'...

Maar omdat er toch een aantal moeilijker kwissen doorheen het jaar zijn, steken we deze vaak in het vakje 'makkelijk'. Maar dat is deze quiz enkel als je hem naast die andere legt. En dan nog...
Een jaar is lang, en na een jaar lijkt de vorige editie telkens makkelijker in ons geheugen. Vorig jaar en het jaar ervoor waren er ongetwijfeld gelijkaardige comments.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3338
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door SpeedKing »

* 'niet goed slapen' wegens onbeschoftheid: nog erger dan niet goed slapen omdat je met de moeilijkheidsgraad van je quiz in zit. Hoeft zelfs niet op gereageerd te worden - leve de vrijwilligers en alle respect ervoor. Over organisatie en vlotheid en bediening valt al jaren niks op deze quiz aan te merken.
* stripped down-versie: mss niet tegenover verleden jaar, maar ik associeer jullie nog altijd met die eerste totaal over-the-top editie vol inkleding, drankbordjes, spinnenwebben, tipbladen, papierbergen ;). En de daaropvolgende jaren was dat toch ook meer? Mijn review staat ook enkel in het teken van wat ik vind voor een quiz voor 50 ploegen. Denk toch dat zij die linkjes en tips leuk vinden om de spelvreugde hoog te houden ook als het moeilijker wordt. Als ik naar een quiz van 15 ploegen ga zou ik het daar niet eens over hebben.
* moeilijker: de cijfers zullen straks uitwijzen dat het niet moeilijker was, maar in mijn rayon heb ik toch meer gezweet dan anders. Verder denk ik dat je zo'n gemiddelde ook hoog kan houden door meer weggevers, maar als daarnaast dan toch moeilijke fragmenten staan, weet ik niet of het gemiddelde-argument geldig is.
* de kwestie Rutger: de generatiekloof splijt zich hier zwamgewijs maximaal open, denk ik. Ik kan Rutgers betoog heel ver volgen en deel zijn pleidooi voor live/stream en andere dan radiorelevantie in grote mate (spande ik ook al een paar serieuze zagen over). Alleen, mocht ik Rutger zijn, zou ik niet naar 'read-only' modus overschakelen. Daarmee straft Rutger zichzelf, en beloont hij zijn 'belager'. Laat ze maar komen, zowel de radiogevoelige hitquizzen als de quizzen die daar zover mogelijk van weg blijven. Maar vermeld je bronnen, keuzes, genres, in je aankondiging, zodat iedereen naar hartenlust zijn quizzen kan kiezen.

Is ie trouwens al klaar de 8.0, en staan Los Locos er al op? Want, laat daar geen twijfel over bestaan, ik zie het al gigantisch zitten om ook in 2017 weer in de file aan te schuiven richting Beernem!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
stimpy
Lead Singer
Berichten: 185
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 18:38

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door stimpy »

De 7de editie van de Horsemen quiz was (de avond zelf) naar mijn aanvoelen waarschijnlijk niet de makkelijkste. Wanneer ik de dag nadien de antwoordblaadjes nog eens vluchtig bekijk, zie ik per ronde toch voldoende gekende en doenbare fragmenten staan. Zoals aLEEce zegt strookt de eigen perceptie niet altijd met het resultaat. De avond zelf dacht ik dat we procentueel minder hadden dan het jaar voordien, na opzoekwerk op het forum blijkt dat we zelfs exact hetzelfde percentage hebben als vorig jaar. :think:

Nu, ik vind bijna elke muziekquiz te moeilijk en ik heb ook altijd de indruk dat muziekquizzen in het algemeen moeilijker geworden zijn doorheen de jaren ('t is al de schuld van 't internet! :D) Maar misschien is dit ook gewoon perceptie. Het is in een andere quiz ook reeds naar voor gekomen, de moeilijkheid van de 2000+ fragmenten. Op veel quizzen denk ik ook vaak ‘Daar heb ik nog nooit van gehoord?’ Maar zoals ook reeds gezegd bestaan er tegenwoordig veel meer kanalen (naast de radio) om muziek te beluisteren. Helaas maak ik daar weinig tot geen gebruik van. Mag dit dan niet gevraagd worden op een quiz? Tuurlijk wel! Ik zal gewoon blijven roepen ‘Nog nooit van gehoord!’ ;-)

Als quizzers zijn wij eigenlijk doorheen de jaren enorm verwend geraakt. Heel wat organisaties leveren elk jaar zeer goed georganiseerde quizzen af. En bij de Horsemen was dat vrijdag niet anders!
+ openingsfilmpje mét humoristische toets!
+ vlot tempo.
+ leuke thema’s, links & de altijdvernieuwende ABC-ronde! ;-)
+ mooie verdeling van jaren & genre’s.
+ correcte verbetering.
+ ruime kaart, lekkere soep en bovenal vriendelijke en vlotte bediening!
+ de klank was ook in orde (toch altijd één van de belangrijkste zaken voor mij).
+ zeer mooie prijzentafel! We vergeten vaak welke luxe dit eigenlijk wel is. Een mens moet ocharme €4 per persoon betalen. Hiervoor krijg je 4 uur lang quizplezier. Op het einde van de avond ga je dan nog eens meestal naar huis met een cd! Quizzen is hierdoor, op de drank na :D (kan iemand dat nog eens oplossen), bijna gratis!

Respect voor Vincent, Stefaan, Christof & hun sympathiek leger aan medewerkers om ons al 7 jaar lang een mooie quizavond te bezorgen! Awoert aan alle mensen zonder manieren en op naar editie 8.0! :music-rockout:
Gebruikersavatar
Wuk Est
Lead Singer
Berichten: 241
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:19
Locatie: A Tribe Called: "Wuk Est?"

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door Wuk Est »

Ook wij hadden de indruk dat het wat moeilijker was, maar eindigden toch hoger dan gewoonlijk... :think:

Verder niets mis met deze editie.

Fijn dat er terug theorie op de tafels belandde & de antwoordblaadjes meteen na de rondes werden ook terug gesmaakt.

Ooit willen we hier eens top 10 halen tussen al die kleppers, al blijft het daarvoor wachten op die 80’s-vrije editie vrees ik.

Bedankt aan het voltallige team voor een geslaagde avond! :clap:
“Who put the ram in the rama lama ding dong?”
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door Tonyvdb »

prima quiz, inderdaad ook bij ons wat als 'moeilijker' of iets minder toegankelijk ervaren.

soit, volgend zijn we er sowieso weer!
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door boo-lee »

VZW Respons (eigenlijk niet meer dan een gelegenheidsploeg, een quiz in elkaar steken ligt ons blijkbaar beter dan er aan meedoen :) ) werd deze keer versterkt door Filip van Rock Monsieur waardoor we een heel stuk beter scoorden dan anders.

We hebben de voorbije twee jaar niet meegespeeld, maar naar mijn aanvoelen was de quiz iets "ernstiger" en moeilijker dan vroeger. Het lijkt me dat de quiz minder gericht was op gelegenheidsploegen dan vorige edities. Los daarvan vond ik het niveau nu ook niet frustrerend hoog. Ik was blij om geregeld het verschil te kunnen maken door nogal wat muziekjes "in mijn straat" (new wave/'80s).

Nog een paar kleine puntjes van kritiek:
- de introronde moest van mij geen twee keer gespeeld worden, maar een vijftal seconden extra pauze tussen elk fragment ware welkom geweest om je meer tijd te geven om het antwoord neer te pennen.
- de quiz was voor mij één ronde te lang, al kan dat ook komen door de noodgedwongen iets latere start.
- ik had liever wat minder "persoonlijke" rondes (de keuze van elke samensteller) en wat meer van de thematische reeksen. Ook op de "gewone" reeksen kan je volgens mij als samensteller voldoende je eigen stempel drukken. Nu goed, bij Respons hebben we ook een paar keer één reeks met persoonlijke favorieten in de quiz gestopt omdat we dat zelf ook wel leuk vonden om te doen. Maar we zijn er vanaf gestapt omdat het niet zo goed onthaald werd wegens te moeilijk/vergezocht (terwijl men doorgaans onze quiz te gemakkelijk vindt, het is ook nooit goed ;) ).

Maar verder vond ik dit opnieuw een zeer geslaagde quiz! Een hartelijke ontvangst, mooie zaal, zeer goed geluid, gevarieerde muziekkeuze (in genres en periodes), vlekkeloos verloop, vlotte bediening, mooi cateringaanbod ... Echt terug dik in orde! :handgestures-thumbupright:
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2227
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Muziekquiz Beernem, vr 25 november 2016

Bericht door Methos »

Ik was ook blij er voor de derde keer terug bij te zijn: de eerste keer met Abeelken, vorig jaar met Silly Wommers en dit jaar met Tequila Overdrive. Wij waren uitermate tevreden met onze 5e plek, ook al stonden we zowaar eens 1e tijdens de loop van de quiz en de geluiden aan onze tafel waren erg positief. Zelfs de 'beste editie' tot nu toe kwam ter sprake dus dan kan wel tellen :handgestures-thumbupright:

De vraag is echter op welke manier je als individu de quiz aanvoelt en in eerste instantie link je dat volgens mij aan je persoonlijke inbreng. Om die reden vond ik de 6.0 beter dan de 7.0 terwijl mijn collega's duidelijk de 7.0 prefereerden. Aan wat/wie ligt dat nu? Na de quiz hebben we daar wel kort even over van gedacht gewisseld aangezien ik zei dat ik mijn bijdrage in vergelijking met andere quizzen minder vond maar mijn collega's counterden dat. Toen ik nu de playlist nog eens bekeek (ik noteer alles mee) dan bleek mijn indruk niet 100% te stroken met de realiteit want ik had wel degelijk een mooie inbreng gehad maar net die nummers die ik aanvulde, waren naar mijn aanvoelen erg makkelijk dus het voelde niet hetzelfde aan aangezien ik ervan uitging dat iedereen ze wel kende, terwijl dat voor mijn collega's dus niet altijd zo was. Vaak ligt het ervaren van een quiz maw puur bij de perceptie die afhankelijk is van details. Als ik het als team bekijk, beleefden wij echter een héle leuke avond want ieder had zijn inbreng en uiteindelijk is het daar waar quizzen toch om draait, denk ik.

Ik volg wel het aanvoelen dat er soms in extremen gekozen werd qua songs en dat sommige nr's echt weggevers waren die in fel contrast stonden met anderen. Maar toch blijf ik daar voorzichtig mee (zie bedenking in vorige alinea) want als je het weet, is het altijd makkelijk, toch? Ik worstel daar nu zelf ook wel mee bij het maken van de Abeelkenquiz die ik in vergelijking met deze quiz makkelijker vind maar voor hetzelfde geld wordt dat niet zo ervaren en krijg ik volgend jaar gelijkaardige feedback, da's perfect mogelijk. Het blijft echt geen evidente balansoefening om een goede quiz samen te stellen, zeker niet voor circuitteams. Dat lijkt misschien op een contradictie omdat je 'praktisch alles' mag vragen aan 'profs' maar toch vind ik ook dat een gevaarlijke uitspraak want in de praktijk is dat echt niet zo, vind ik.

Ik vind het wel fantastisch dat de horsemen er blijven in slagen een quiz van dit niveau te maken voor 50 ploegen, dat vind ik echt wel ongezien aangezien het echt niet evident moet geweest zijn voor gelegenheidsteams. Na editie 6.0 overwoog ik 7.0 toch terug als Abeelken te spelen maar ik moet toegeven dat ik blij was dat niet gedaan te hebben want voor ons als team was dit te moeilijk, maar, begrijp me niet verkeerd, dat zegt dan uiteraard meest over ons dan over de quiz.

De vele positieve kenmerken van deze quiz die hier al opgesomd werden, kan ik alleen maar beamen. Fair is fair, organisatie is gewoon subliem (y). Alle respect voor de samenstellers, helpers én de lekkere soep! :music-rockout: Volgend jaar ben ik graag weer present, dat is een feit :-)
Greatest Tits
Plaats reactie