3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door RutgerG »

De eindstand staat momenteel nog op de laptop van de jury, dus is hier momenteel beperkt tot wat ik me nog uit het hoofd herinner:

1. Sander De Bruyne - Dimitri Pollentier 180 :clap: :clap: :clap:
2. Luk De Ceukelaire - Sven De Maegt 177 :banana-dance: :banana-dance:
3. Corneel De Ridder - Aroen De Ridder 176 :music-rockout:
4. Alexander Van den Eijnden - Stef Claes
5. Karel Decorte - Robbe Schepens

Ik vertrek zometeen naar Berlijn voor een weekje. De volledige eindstand probeer ik hier nog te copy-pasten als ik 'm doorgestuurd krijg. Een volledige analyse komt er ook nog, maar dat zal voor ten vroegste zondag zijn. Jullie beschouwingen na deze toch wel pittige editie mogen hier alvast neergepend worden.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door Keiem »

Last minute ingevallen om Sander bij te staan. Ik vond het een leuke, zeer pittige quiz en we waren verrassend genoeg erg complementair. We haalden dankzij een forse start een comfortabele voorsprong die naar het einde toe toch niet zo comfortabel meer leek. Vooral op de theorieronde legden we de basis van de overwinning.
Als het niet in mijn drukke werkperiode valt (vorige keren) kom ik graag terug want er passeerden toch heel wat persoonlijke favorieten (Songs:Ohia 'Tigress', Interpol 'NYC', Vitalic 'Poney').
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door Sander »

Ik heb me opnieuw geamuseerd op deze toffe quiz. Het mag echter volgende keer wat minder moeilijk wat mij betreft. Want ik vond het er deze keer wel wat over. Eens het bekendere nummer van een artiest kiezen, de titels laten horen en niet per se telkens met 115 nieuwe artiesten willen opdraven zijn 3 zaken die je quiz wat speelbaarder zouden kunnen maken.

Ondanks de moeilijkheidsgraad kom ik graag terug. Een quiz waar ik met de fiets heen kan, eens in de week en die vrij uniek is voorlopig: I like!
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2229
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door Methos »

Ik treed Sander bij in z'n analyse. Superleuke quiz, zoals altijd eigenlijk!, maar deze keer toch wel een tikkeltje erover. Moeilijk kan ook leuk zijn maar toch mag het wel iets toegankelijker zijn want zelfs dan blijft het nog altijd een ferme uitdaging om een degelijk % op deze quiz te scoren.

Ik had de indruk -ik kan mis zijn- dat er wat meer albumtracks in zaten waardoor het overhelde naar de verkeerde kant. Da's zeker niet als kritiek bedoeld want ik kom graag terug, maar wel een bedenking. Er kwamen nl. heel wat artiesten langs die ik wel degelijk kende maar vaak werd dan een eerder onbekend nummer van hen gekozen en dat vond ik deze keer opvallender dan de vorige keren. De theorie vond ik deze keer wel toegankelijker maar nog altijd geen weggevervragen.

Deze quiz blijft z'n eigen smoel hebben en dat vind ik positief, ook al hebben we effectief élk hiphopnummer gemist maar dat ligt aan ons :-) Mijn raad zou gewoon zijn toch wat meer te checken of een nummer wel degelijk een single is geweest en dat alleen al zal het speelbaarder maar nog evenzeer uitdagend maken. Voor mij hoeft het ook absoluut niet dat het telkens allemaal nieuwe artiesten moeten zijn want er wordt nu eenmaal zoveel goede muziek gemaakt. Ook die keuze verengt het muziekpad grotendeels en verhoogt de moeilijkheidsgraad.

Btw misschien de volgende eens wat synthpop? Zou leuk zijn :-)
Greatest Tits
Snerinckx
Popstar
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 18:32

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door Snerinckx »

Ook ik moet bovenstaande reacties bijtreden. Daar waar je in de 2de editie wel af en toe eens een moment van rust in de quiz stak( bv. Tom Waes), ben je dit gisteren opnieuw vergeten net als in de eerste quiz. Ook ik zou aanraden om af en toe eens voor de meer haalbare songs van een bepaalde band te kiezen. Nu niet dat ik een grote fan ben van All Time Low maar als ik mij niet vergis hebben ze toch gekendere songs dan hetgeen wat je gisteren hebt laten horen.

In tegenstelling tot wat hierboven staat, ben ik wel fan van het telkens aanbieden van nieuwe bands. Ik leer enorm bij op deze quizzen en volgens mij zijn er nog heel wat bekende bands die na 2000 het mooie weer gemaakt hebben ( System of A down, Mumford & Sons, Dizzee Rascal, ...) de revue nog niet gepasseerd.

Ik speelde deze keer opnieuw met een andere compagnon en die kwam vaak straf uit de hoek. Toch eindigen we als ik mij niet vergis met enkele punten minder dan bij de vorige editie. Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat de quiz heel wat moeilijker was.
Wij hadden op z'n zachts gezegd wel heel wat moeite met de theorie. Van de 20 vragen hadden wij er maar ongeveer 5 juist denk ik. Uiteraard ligt dit aan een gebrek van kennis, maar ik heb pas na 3 quizzen door dat wij daar telkens dubbel voor afgestraft worden aangezien die vragen op 2 punten staan. Ook jouw alfabetronde die telkens tot een van de moeilijkste behoort staat telkens op 2 punten per juist antwoord. Misschien moet je eens overwegen om die te reduceren naar 1 punt waardoor er volgens mij meer ploegen de helft zouden halen ( louter een suggestie ).

Toch wil ik afsluiten met een lofzang voor deze quiz. We hebben ons gisteren enorm geamuseerd en opnieuw geconstateerd dat er nog heel wat muziek is dat we moeten ontdekken en in sommige gevallen zelfs herontdekken. Volgende keer zijn we sowieso opnieuw present want ook voor ons geldt de op2minutenthuismetdefiets-regel! Amuseleute in Berlijn!
Laatst gewijzigd door Snerinckx op wo 21 sep 2016, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
DenDimi
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 04 aug 2013, 09:13

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door DenDimi »

Mijn eerste kennismaking met deze 2000+ duoquiz. Met de leden van Goedkoop Zat In 't Halve Maantje behaalden we een mooie 3e en 6e plaats.

Wij houden wel van de alternatieve kant van de muziekscene (zie ook onze 1990-2015-quiz, de 2e editie zal echter spek voor de bek van meerdere teams zijn, dus iets minder alternatief gericht) maar ik zelf vond het ook wel op het randje. De organisator kondigde het ook wel aan als zijnde een quiz zonder veel hits of singles, maar er werden wel veel albumtracks op ons los gelaten.

Maar uiteraard ook een pak positieve punten! Leuk café om te quizzen en achteraf te blijven hangen voor een pint, een toffe theorieronde (we misten maar twee vragen dacht ik) en er was uiteraard een pak goede muziek te horen. The Notwist, Band Of Horses, Four Tet, Songs:Ohia en zelfs Explosions In The Sky of Godspeed You! Black Emperor, allemaal bands die tot mijn favorieten behoren. Al is een titel geven van een Explosions-nummer echt wel heel erg moeilijk en Godspeed verwarden wij met Mono :P

Verder moet ik de reactie hierboven bijtreden. De ABC-ronde was soms wel heel ver gezocht: Courteneers, Grouper, And So I Watch You From Afar, dat is wel héél pittig. Het zou inderdaad goed zijn om deze ronde gewoon op 25 punten te zetten en de punten niet dubbel te laten tellen. Maar dat is uiteraard de keuze van de organisator ;) Ook af en toe de montage een beetje aanpassen en andere delen van nummers laten horen kan helpen om de quiz iets speelbaarder te maken. Het viel op dat we net bij de gemakkelijke fragmenten de titel te horen kregen, terwijl dit bij de moeilijkere fragmenten niet het geval was.

Maar toch chapeau voor dit initiatief! Het duo dat 3e eindigde zal zeker terugkeren. Zelf zal ik mijn compagnon een beetje moeten overtuigen voor een volgende editie :)
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door phon »

Ook ik vond het een heel leuke quiz en hoorde geregeld favorieten passeren (met als hoogtepunt "Consequence" van Notwist).
Dat het moeilijk was was duidelijk.
Misschien, zoals hierboven ook al vermeld, zou hier en daar een rustpuntje inbouwen het quizzen nog wat relaxter maken (en de antwoordbladen gevulder :)).
Ik meende ook weinig titels te horen en nu en dan werd een vreemd stuk uit het nummer gekozen (zo misten we op onbegrijpelijke wijze Alt-J).

Maar dat zijn maar details, het was een topquiz, en zal ik er indien mogelijk de volgende keer zeker opnieuw bij zijn. :banana-dance:
Ook nogmaals bedankt aan Raf die op het laatste moment nog een medequizzer zocht :D
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door RutgerG »

Met enkele dagen vertraging, dé uitslag:

1. Sander De Bruyne- Dimitri Pollentier 180
2. Luk De Ceukelaire- Sven De Maegt 177
3. Corneel De Ridder- Aroen De Ridder 176
4. Alexander Van den Eijnden - Stef Claes 161
5. Karel De Corte- Robbe Schepens 155
6. Dimitri Arbyn- Johan Verhoeven 154
7. Pieter-Jan Malfait- Raf Geusens 153
8. Thijs Ameye-Matthias De Coninck 148
9. Michiel Denys-Dieter Rommel 148
10. Pieter Martin- Jan Walraven 147
11. Filip Eggermont - Frederik Den Donder 135
12. Brecht Vanderstraeten - Maxim Verplanken 133
13. Pauline Libeert- Jonas De Vrieze 132
14. Tom Vansteenbrugge- Steven Fauconier 132
15. Stefaan Van Espen-Sander Vannieuwenhuyse 128
16. Arnout Willockx- Stéphanie Blanquaert 115
17. Sander Nerinckx - Mathias Van Ruyskensvelde 114
18. Janne Degryse- Julie Francq 97
19. Kurt Van Rossem- Matthias Verriest 77
20. Jeroen Verfaillie- Bruno De Roose 77

Dit is de uitslag volgens de Excel-file die ik doorkreeg van het jurylid. De laatste betwistingen (na de alfabetronde) zijn helaas niet opgeslagen. Als er mensen zich herinneren dat ze nog punten bijkregen na een klacht, laat het gerust weten en ik pas het aan.

Bedankt voor de feedback en de commentaren alleszins. Ik ben zelf niet 100% tevreden over deze editie, want ik had ze op voorhand 5 a 10% gemakkelijker ingeschat dan editie 2 (wat ik ook vooraf communiceerde naar een aantal ploegen), maar achteraf bleek dat net het omgekeerde waar is.

Beschouwingen en een analyse volgen nog. Ronde 1 is reeds geanalyseerd op het vliegtuig en post ik morgen zodra ik kan :D.
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door RutgerG »

TAFELRONDE

1. MODERAT (14)
2. BEADY EYE (6)
3. MARK EVERETT (13) of EELS voor 1 punt (2)
4. DEATH FROM ABOVE 1979 (10)
5. INSTANT CRUSH (8)
6. HOZIER (12)
7. MOGWAI (2)
DUO Filip Eggermont - Fredrik Den Donder en Michiel Denys - Dieter Rommel
8. SEASICK STEVE (20)
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door RutgerG »

RONDE 1

1. DAMON ALBARN (17) - EVERYDAY ROBOTS (16)
2. KEANE (20) - BEND AND BREAK (11)
3. CRYSTAL CASTLES (4) - VANISHED (1)
Titel: SOLO Corneel De Ridder - Aroen De Ridder :music-rockout:
4. BRIHANG (7) - BALANCEREN (0)
5. ALEX HEPBURN (2) - UNDER (5)
Uitvoerder: DUO Filip Eggermont - Fredrik Den Donder en Sander De Bruyne - Dimitri Pollentier
6. SOCIAL DISTORTION (0) - DON’T TAKE ME FOR GRANTED (0)
7. CROOKERS (13) - KNOBBERS (8)
8. JAMES BLAKE (19) - RETROGRADE (9)
9. AKON (12) - LOVE RIGHT NOW (Na Na Na) (8)
10. ALT-J (14) - TARO (8)

GLOBO: Tijd voor mosselen!
In de volgende vijf uitvoerders of titels zat een ‘maand met een r’.

11. AVRIL LAVIGNE (16) - WHEN YOU’RE GONE (20)
12. BLUE OCTOBER (3) - HATE ME (13)
Uitvoerder: TRIO Luk De Ceukelaire - Sven De Maegt, Corneel De Ridder - Aroen De Ridder en Pieter-Jan Malfait - Raf Geusens
13. DEATH CAB FOR CUTIE (12) - MARCHING BANDS OF MANHATTAN (3)
Titel: TRIO Dimitri Arbyn - Johan Verhoeven, Corneel De Ridder - Aroen De Ridder en Janne Degryse - Julie Francq
14. SEPTEMBER (4) - CRY FOR YOU (4)
15. THE DECEMBERISTS (11) - DOWN BY THE WATER (16)

THEORIE
1. SOLDIER’S HEART (18)
2. FATBOY SLIM (13) – WEAPON OF CHOICE (11)
Laatst gewijzigd door RutgerG op zo 25 sep 2016, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door RutgerG »

RONDE 2

1. MOBY (20) - LIFT ME UP (20)
2. ANDERSON .PAAK (6) - THE BIRD (6)
3. BILLY TALENT (17) - FALLEN LEAVES (18)
4. FOUR TET (6) - ANGEL ECHOES (1)
Titel: SOLO Alexander Van den Eijnden - Stef Claes :banana-dance:
5. PASSENGER (10) - THE WRONG DIRECTION (8)
6. STEREOPHONICS (12) - MR. WRITER (8)
7. SAFI & SPREEJ (13) - VOOR U (13)
8. OTTO KNOWS (12) - MILLION VOICES (13)
9. OUGHT (1) HABIT (1)
Uitvoerder en titel: SOLO Corneel De Ridder - Aroen De Ridder :banana-guitar:
10. KAISER CHIEFS (19) - I PREDICT A RIOT (20)

GLOBO: Slecht weer vandaag
In de uitvoerder of titel zat telkens een verwijzing naar slecht weer.

11. THE COMMON LINNETS (12) - CALM AFTER THE STORM (12)
12. EXPLOSIONS IN THE SKY (14) - FIRST BREATH AFTER COMA (1)
Titel: SOLO Alexander Van den Eijnden - Stef Claes :clap:
13. MASTODON (7) - BLOOD AND THUNDER (2)
Titel: DUO Pieter-Jan Malfait - Raf Geusens en Thijs Ameye - Matthias Deconinck
14. TYPHOON (7) - HEMEL VALT (17)
15. PETER LUTS (4) - THE RAIN (3)
Titel: TRIO Sander Nerinckx - Mathias Van Ruyskensvelde, Luk De Ceukelaire - Sven De Maegt
en Sander De Bruyne - Dimitri Pollentier

THEORIE
1. ZEF (5)
2. RICKY WILSON (14)
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door RutgerG »

RONDE 3

1. THE AVALANCHES (11) - FRONTIER PSYCHATRIST (9)
2. TRIXIE WHITLEY (20) – PIECES (5)
3. SOPHIA (8) - I LEFT YOU (9)
4. FETTY WAP (3) - TRAP QUEEN (4)
Uitvoerder: TRIO Brecht Vanderstraeten - Maxim Verplanken, Sander De Bruyne - Dimitri Pollentier, en Alexander Van den Eijnden - Stef Claes
5. INTERPOL (12) - NYC (9)
6. JAMES BAY (11) - LET IT GO (16)
7. ELSIE MORAÏS (8) - AMORE LOCO (9)
8. CAR SEAT HEADREST (5) - SOMETHING SOON (1)
Titel: SOLO Corneel De Ridder - Aroen De Ridder :banana-blonde:
9. RUN THE JEWELS (8) - OH MY DARLING DON’T CRY (2)
Titel: DUO Dimitri Arbyn - Johan Verhoeven en Alexander Van den Eijnden - Stef Claes
10. FEIST (18) - 1234 (17)

GLOBO: Op het festivalterrein
In de vijf artiesten of titels zaten zaken die je al wel eens tegenkomt op een festivalterrein, namelijk dixies, de lost & found-stand, muziek, merchandise en EHBO-stand.

11. DIXIE CHICKS (3) - NOT READY TO MAKE NICE
Uitvoerder: TRIO Luk De Ceukelaire - Sven De Maegt, Corneel De Ridder - Aroen De Ridder en Filip Eggermont - Fredrik Den Donder
12. LIANNE LA HAVAS (4) - LOST & FOUND (0)
13. THE LIBERTINES (13) - MUSIC WHEN THE LIGHTS GO OUT (8)
14. MERCHANDISE (6) - LITTLE KILLER (6)
15. FIRST AID KIT (17) - EMMYLOU (16)

THEORIE
1. BELLE PEREZ (15)
2. RAKETKANON (16)
Laatst gewijzigd door RutgerG op zo 25 sep 2016, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door RutgerG »

RONDE 4

1. CRAIG DAVID (6) - INSOMNIA (18)
2. GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR (4) - MLADIC (2)
Titel: DUO Alexander Van den Eijnden - Stef Claes en Michiel Denys - Dieter Rommel
3. FRANK OCEAN (9) - SWIM GOOD (2)
Titel: DUO Corneel De Ridder - Aroen De Ridder en Janne Degryse - Julie Francq
4. THE FRAY (19) - HOW TO SAVE A LIFE (20)
5. DEERHUNTER (2) - HELICOPTER (1)
Uitvoerder: DUO Pieter Martin - Jan Walraven en Sander De Bruyne - Dimitri Pollentier
Titel: SOLO Sander De Bruyne - Dimitri Pollentier
6. ALL TIME LOW (2) WEIGHTLESS (0)
Uitvoerder: DUO Corneel De Ridder - Aroen De Ridder en Sander Nerinckx - Mathias Van Ruyskensvelde
7. THE WAR ON DRUGS (16) - SUFFERING (12)
8. VINCE STAPLES (4) NORF NORF (0)
9. MATT CORBY (1) - RESOLUTION (10)
Uitvoerder: SOLO Janne Degryse - Julie Francq :banana-linedance:
10. GIGI D’AGOSTINO (17) - L’AMOURS TOUJOURS (11)

GLOBO: Protestsongs uit de 21e eeuw

11. P!NK (20) - DEAR MR. PRESIDENT (20)
12. JOHN FOGERTY (1) DEJA VU (All Over Again) (5)
Uitvoerder: SOLO Tom Vansteenbrugge - Steven Fauconier :music-listening:
13. BRUCE SPRINGSTEEN (18) - AMERICAN SKIN (41 SHOTS) (6)
14. JOHN MAYER (7) - WAITING ON THE WORLD TO CHANGE (17)
15. IAN THOMAS (5) - HATERS (6)

THEORIE

1. GORILLAZ (13) – PLASTIC BEACH (10)
2. EVA DE ROOVERE (9)
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door RutgerG »

RONDE 5

1. BON IVER (18) - CALGARY (4)
2. SLIPKNOT (9) - PSYCHOSOCIAL (6)
3. BLOC PARTY (19) - HUNTING FOR WITCHES (20)
4. AALIYAH (17) - TRY AGAIN (16)
5. THE NOTWIST (10) - CONSEQUENCE (5)
6. SAM HUNT (2) - TAKE YOUR TIME (15)
Uitvoerder: DUO Luk De Ceukelaire - Sven De Maegt en Sander De Bruyne - Dimitri Pollentier
7. DE STAAT (9) - WITCH DOCTOR (20)
8. DE NIEUWE SNAAR (18) - IN DE HEMEL IS GEEN DYLAN (13)
9. DOCTOR P (6) - SWEET SHOP (5)
10. PANIC AT THE DISCO (15) - I WRITE SINS NOT TRAGEDIES (12)

GLOBO: Bechamelsaus maken like a pro
In de volgende vijf uitvoerders of titels komt een ingredïent voor uit een bechamelsaus, namelijk roux, melk, kaas, nootmuskaat en ei. Bij nader inzicht blijkt er echter geen kaas in een bechamelsaus te zitten, excuses voor de hiermee veroorzaakte verwarring.

11. LA ROUX (18) - I’M NOT YOUR TOY (15)
12. MILKY CHANCE (19) - STOLEN DANCE (13)
13. STROMAE (18) - CHEESE (12)
14. GHOSTFACE KILLAH (0) - NUTMEG (1)
Titel: SOLO Corneel De Ridder - Aroen De Ridder :banana-dreads:
15. WOLFMOTHER (17) - COSMIC EGG (2)
Titel: DUO Sander Nerinckx - Mathias Van Ruyskensvelde en Pieter Martin - Jan Walraven

THEORIE
1. PUSHA T (5)
2. DE ZANGER KOMT IN HET PUBLIEK, HET PUBLIEK MAAKT EEN CIRKEL ROND DE ZANGER EN LOOPT ROND DE ZANGER. (7)
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 3e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Maandag 19 september

Bericht door RutgerG »

RONDE 6

1. WIZ KHALIFA (18) - BLACK AND YELLOW (20)
2. THE BOXER REBELLION (5) - DIAMONDS (7)
3. SONGS: OHIA (8) - TIGRESS (7)
4. BAB (8) - LAAT MIJ GERUST (17)

TUSSENWERPSEL:
SAMSON EN GERT-CATCHPHRASE
De titels van fragment 5 & 6 en de uitvoerder van fragment 7 vormen mits enige fantasie de zin ‘Ik moest kloppen want de bel deed het niet’
5. BAND OF HORSES (2) - KNOCK KNOCK (7)
Uitvoerder: DUO Tom Vansteenbrugge - Steven Fauconier en Dimitri Arbyn - Johan Verhoeven
6. NOVASTAR (19) - BECAUSE (14)
7. BROKEN BELLS (12) - THE HIGH ROAD (6)

8. THE FLAMING LIPS (16) - DO YOU REALIZE? (18)
9. THE BAND PERRY (1) - IF I DIE YOUNG (5)
Uitvoerder: SOLO Pieter Martin - Jan Walraven :greetings-clappingyellow:
10. THE KILLERS (13) – EXITLUDE (3)
Titel: TRIO Janne Degryse - Julie Francq, Pauline Libeert - Jonas De Vrieze en Karel Decorte - Robbe Schepens

GLOBO: De keuze van de jury
11. CHRISTINE AND THE QUEENS (20) - CHRISTINE (18)
12. JONY MITCHELL (7) - BOTH SIDES NOW (7)
13. BLACK EYED PEAS (17) - #WHEREISTHELOVE (18)
14. ABSYNTH MINDED (20) - ENVOI (18)
15. JAMIE XX (20) - I KNOW THERE’S GONNA BE (GOOD TIMES) (18)

THEORIE
1. FILIP D’HAEZE (4)
2. HVELREKI (9)
Plaats reactie