za 3 september, Bavegem, 8ste Los Locos Muziekquiz

Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2226
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: za 3 september, Bavegem, 8ste Los Locos Muziekquiz

Bericht door Methos »

Ik wil graag de Locos bedanken voor een erg leuke -en ook erg leerrijke- avond. Ik wist op voorhand dat ik weinig muziek uit mijn habitat zou tegenkomen maar dat impliceert geenszins dat ik me niet geamuseerd heb. Chapeau m.a.w. voor de leuk opgestelde quiz, gevuld met leuke vondsten :handgestures-thumbupright: . Zoals altijd was alles tot in de puntjes geregeld en deze keer kregen we zelfs een lichtspektakel erbij! Welke andere quizorganisator kan dat zeggen! :dance:

Wij stonden lang op de zesde plaats maar uiteindelijk werden we 7e en dat vond ik dik ok! Chapeau voor de winnaars maar niet alleen voor hen want eigenlijk waren er geen 'verliezers'!

Ook volgend jaar ben ik van plan erbij te zijn en hopelijk vind ik dan opnieuw bij iemand onderdak.
Greatest Tits
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: R11 DEBUUTALBUMS VAN (EENMALIGE) SAMENWERKINGEN TUSSEN…

Bericht door DVNO »

SpeedKing schreef: * Pure zaalsolo met het herkennen van Conway Twitty voor T4SHOTA
Lol, dan is al dat Family Guy kijken toch niet voor niets geweest :D


Leuke quiz, maar persoonlijk iets te veel contact gehad met Keulen waar het blijkbaar nogal zwaar weer was gisteren.
Al is deze quiz ook altijd een verrijking, meteen het eerste nummer van de avond genoteerd 'om nog eens te checken'.
Helaas de steile cols van in het begin nooit meer verteerd en eigenlijk te veel laten liggen om goed te zijn: Four Tops, Victoria Beckham, Ne-yo ipv Jason Derulo...

Mijn quizcollega's beschikten dan weer over betere benen. Geslaagde avond dus en met een lekkere poes thuisgekomen=> dubbel plezier!!!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: za 3 september, Bavegem, 8ste Los Locos Muziekquiz

Bericht door aLEEce in chains »

Ik vind dit altijd een leuke quiz om spelen. We halen hier nooit een hoge score of plaats, maar toch kan de inhoud me plezieren. Het is zo'n quiz waarvan ik bij het horen van de antwoorden vaak denk van "sh*t, dat had ik moeten weten". Minor threat, Youth of today om er maar twee te noemen. Aan de andere kant, komt dan wel zo'n Kings of Convenience bovendrijven. Nooit gedacht dat ik met een zachter nummer de analyse zou kunnen halen :banana-dance: .
Helaas de quiz begonnen aan het tempo van de Rode Duivels en we hadden het met een belachelijk slechte score al direct vlaggen. Ons nog wel een beetje herpakt, maar de Stimpy's inhalen bleek niet meer haalbaar en dus de quiz afgesloten op de plaats waar we hoorden.

Toch wel knap om zien dat er geen gebuisden zijn, altijd een natte droom van ons geweest om dit ook te halen. Proficiat dus Speedking (of is het Stan van Samong?)

Zoals Jos Ghysen wist te zeggen: bij leven en welzijn, tot volgend jaar!
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: R05 METEEN PRIJS OP DE DEBUUTPLAAT /24

Bericht door rino »

SpeedKing schreef: 8 90s Black Eyed Peas / Joints & Jam
Solo's
* Enig boosdoenertje was fragment 8, daar hoestten alleen Paris Hilton & Jan Piet Joris & Sam Gooris de titel correct op.
Die titel hadden wij ook volledig correct, dacht ik. Ik verslikte me echter wel in de uitvoerder, twijfelde tussen The Peas en Jurassic 5 om uiteindelijk de verkeerde keuze te maken.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: R05 METEEN PRIJS OP DE DEBUUTPLAAT /24

Bericht door SpeedKing »

rino schreef:
SpeedKing schreef: 8 90s Black Eyed Peas / Joints & Jam
Solo's
* Enig boosdoenertje was fragment 8, daar hoestten alleen Paris Hilton & Jan Piet Joris & Sam Gooris de titel correct op.
Die titel hadden wij ook volledig correct, dacht ik. Ik verslikte me echter wel in de uitvoerder, twijfelde tussen The Peas en Jurassic 5 om uiteindelijk de verkeerde keuze te maken.
Klopt Rino, titel juist. Punt had je wel gekregen, ik heb er tijdens het nachtelijk analyseren gewoon overgekeken. Uitvoerder was idd wel fout.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: za 3 september, Bavegem, 8ste Los Locos Muziekquiz

Bericht door SpeedKing »

aLEEce in chains schreef:Nooit gedacht dat ik met een zachter nummer de analyse zou kunnen halen :banana-dance: .
Dat heet ouder worden.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: za 3 september, Bavegem, 8ste Los Locos Muziekquiz

Bericht door peegee »

Ik ben de quiz aan het voorleggen aan onze Marc, die er helaas niet kon bij zijn; met hem waren een paar QMS's géén QMS meer, en hij laat weten, dat "Let your love flow" niet origineel van the Bellamy Brothers is maar wel van een zekere Gene Cotton ; ik heb het efkes gecheckt en inderdaad, hij heeft gelijk...
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: za 3 september, Bavegem, 8ste Los Locos Muziekquiz

Bericht door SpeedKing »

peegee schreef:... dat "Let your love flow" niet origineel van the Bellamy Brothers is maar wel van een zekere Gene Cotton...
Die Robby Longo is er me ook eentje! Ons van alles wijsmaken! Maar die Bellamy Brothers zijn toch veel fotogenieker. Zie ze eens stralen op de foto!

Afbeelding
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: za 3 september, Bavegem, 8ste Los Locos Muziekquiz

Bericht door PEKEBO »

De kampioen van de zaalsolo's, halve solo's enzzzz, en nog te weinig om te winnen. Knap dus van PHL. :handgestures-thumbupright:
Het mag voorlopig niet zijn voor ons, dit seizoen, ook in Bellem lieten we vele kansen liggen. Goede antwoorden schrappen, juiste antwoorden vernoemen maar toch verkeerde keuzes maken.., altijd iets.

Los daarvan, chapeau voor de winnaars. Zelf een versnelling hoger plaatsen was niet voldoende voor ons.
Op 4 rondes van het einde zaten we met 5 teams nog op een zakdoek, als ik de kloof op de 3de zie bij de eindstand, en onze analyse met tal van vermeldingen, dan kan ik alleen maar vaststellen dat de Hilton's het niet gestolen hebben.

De quiz zelf; uitstekend! We komen graag volgend jaar, en met veel plezier, terug naar het tuinhuis in Bavegem.

Bedankt voor de fijne avond, Ludo/Jorg/Jeroen!
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: R06 TAFELRONDE: HOEZEN VAN S/T DEBUUTALBUMS / 26

Bericht door Richard zonder Linda »

[quote="SpeedKing"]* Pure zaalsolo voor Paris Hilton met Fairport Convention. Ik kan al raden van wie ;)

Als Richard zijnde mocht ik deze uiteraard niet laten liggen.
Een plaat zonder Sandy Denny, maar zeker de moeite waard

Leuke quiz trouwens :clap:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: za 3 september, Bavegem, 8ste Los Locos Muziekquiz

Bericht door Tonyvdb »

prima quiz, we hebben ons geamuseerd, geluid was goed - blijkbaar een euvel in vorige editie - maar mocht wat luider voor de ploegen achteraan.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: za 3 september, Bavegem, 8ste Los Locos Muziekquiz

Bericht door SpeedKing »

Tonyvdb schreef:prima quiz, we hebben ons geamuseerd, geluid was goed - blijkbaar een euvel in vorige editie - maar mocht wat luider voor de ploegen achteraan.
Terecht, ook The Stimpy's achteraan hadden last en vroegen geregeld een tandje luider. Maar ik zat tussen twee vuren: de mensen van het muziekcentrum vroegen een beetje stiller (geluidsoverlast buren). Aangezien ik de locatie zou willen blijven houden, ben ik dan maar voor hun vraag geplooid.

De nieuwe geluidsinstallatie vond ik ook prima klinken en was draadloos digitaal aanstuurbaar. Dat was top. Onnozel: na de quiz doken nog 2 wireless monitorboxen op - ik wist niet dat die er waren. Hadden we die in de twee andere uithoeken gezet, was het probleem opgelost. En dan kunnen we alles ook gewoon wat stiller afspelen maar zal het voor iedereen beter hoorbaar zijn.

Volgend jaar gaan we voor Pink Floydiaanse perfectie qua sound!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: za 3 september, Bavegem, 8ste Los Locos Muziekquiz

Bericht door rino »

Ook wij vonden het een prima quiz! En keren bijgevolg graag terug volgend jaar!
Met dank ook aan onze gastspeler Jeroen, die ons voortreffelijk bijstond in o.a. de hardere fragmenten (Civ, Minor Threat, Fugazi e.d.)
Plaats reactie