Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gent

RutgerG
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gent

Bericht door RutgerG »

Einduitslag op 270:

1. Sven De Maegt -Luc De Ceukelaire 176 :clap: :clap: :clap:
2. Vincent Matten - Johan Vermeiren 165 :clap: :clap:
3. Lars Dullaert - Peter Janssens 162 :clap:
4. Peter Grootveld - Marc Buysse 154
5. Pieter Martin - Jan Walraven 152
6. Dieter Rommel - Michiel Denys 149
7. Fredrik Den Donder - Filip Eggermont 144
8. Thijs Ameye - Matthias Deconinck 142
9. Sander De Bruyne - Kristof Fonteyn 137
10. Lesley Demuynck - Nele Santens 136
11. Michiel Jaques - Fenna Vervaeke 126
12. Tom Vansteenbrugge - Steven Fauconier 124
13. Arnout Willockx - Stephanie Blancquaert 121
14. Raf Geusens - Frederik Tryssesoone 121
15. Wouter Jaques - Kris Van Heule 112
16. Jens Everaerdt - Dardo Lippens 107
17. Sander Nerinckx - Daphné Van Den Steen 98
18. Bart Standaert - Bjorn Depoortere 84

Eerst en vooral excuses voor het verkeerd afroepen van de einduitslag (in eerste instantie). Het lukte niet om de einduitslag te sorteren van hoog naar laag, waardoor we met pen en papier de einduitslag gefabriceerd hadden. Het duo Dullaert-Janssens werd hierdoor onterecht niet afgeroepen. Hierboven staat de correcte einduitslag.

De quiz was duidelijk te moeilijk, wat een inschattingsfout van mezelf was. Het was de eerste muziekquiz die ik organiseerde en ik heb het niveau niet goed ingeschat. Ik hoop dat ondanks de lage slaagpercentages de meeste ploegen toch een leuke avond hadden. Vanaf morgen komt er een analyse met wellicht heel wat (quizmaster)solo's :D.

De reacties na de quiz gingen van 'de meest gevarieerde muziekquiz die ik ooit gespeeld heb' tot 'veel te veel indie en veel te weinig house en R&B'. De waarheid zal wellicht ergens in het midden liggen, maar ik had in de aankondigingsthread wel duidelijk aangegeven dat de klemtoon zou liggen op indie, pop, rock en hiphop. Of er nog vervolgedities komen van deze quiz valt nog af te wachten, maar alle feedback is zeker welkom. Wat wel vaststaat is dat ik (als er vervolgedities komen) de quiz niet structureel zal veranderen. De klemtoon zal blijven liggen op indie, pop, rock en hiphop, maar ik zou er wel voor zorgen dat genres als house, r&b, metal... nog meer vertegenwoordigd worden en vooral even moeilijk zullen zijn als de andere genres (waarbij de overkoepelende moeilijkheidsgraad iets lager zal liggen). Nu ga ik slapen, morgen zal ik uitgebreider mijn gevolgtrekkingen uit de quiz neerpennen.
Laatst gewijzigd door RutgerG op wo 24 feb 2016, 18:48, 17 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door Methos »

Ik had verwacht dat het moeilijk zou zijn op basis van de aankondiging maar zo moeilijk als dit nu ook weer niet. Wil dat zeggen dat ik me niet geamuseerd heb en niet meer wil terugkeren bij een volgende editie? Neen, hoor :-)

Ik ben wel blij dat de teneur van de eerste ronde niet doorgetrokken werd want dat was direct een uppercut voor Fred en mij met amper 9/32. Na die ronde stuurde ik al direct een sms naar mijn vrouw dat het er nu al over was maar ik ben wel blij dat het niet zo gebleven is (enkel bij ronde 5 gingen we opnieuw de mist in 11/32 maar op basis van de scores van de andere teams in die ronde lag dat hoofdzakelijk aan onszelf). Al bij al ging ik wel met een positief gevoel naar huis dankzij de 7e plek maar met 52% is dat wel erg raar natuurlijk. Hier en daar hebben we wel wat laten liggen want een correct antwoord ging af en toe over en weer aan tafel terwijl we het niet opschreven (U2, Audioslave, Nick Cave, Isbells). Ik was aan de ene kant verheugd om bijvoorbeeld eens Trentemöller, SBTRKT, Solange, Lifehouse op een quiz te horen :handgestures-thumbupright: Aan de andere kant had ik wel de indruk dat er redelijk wat albumtracks werden gevraagd en dan is het toch wel erg moeilijk om de titel te weten, ook al wordt die gespeeld (da's althans mijn eigen ervaring uit quizzen die ik zelf al maakte).

Ik ben wel benieuwd naar de reacties van de andere spelers en ik hoop dat die hier ook effectief gaan komen om Rutger wat te laten bijsturen en wie weet komt er dan effectief een vervolg. Ik zou het zeker nog een kans geven aangezien je niemand definitief mag afschieten na een eersteling. Iets meer je 'darlings killen', inhoudelijk aanpassen (misschien ook effectief wat postrock zoals aangekondigd terwijl die er amper in zat?) en dan ben ik (en ik hoop Fred!) er graag weer bij.
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door Luk »

Na reeks 1, waar zowat elk duo gebuisd werd :o , was er enige twijfel of de annalen waarin deze quiz zou geschreven worden met één of twee n-en zouden worden gespeld. :roll:
Van een quiz in café ’t Zwarte Gat kon je verwachten dat het gene kak zou worden, maar die intro was niet echt euh… poepsimpel. :oops:

Gelukkig werden de teugels gaandeweg wat meer gevierd, met in een van de laatste opgaven zelfs heel wat scores boven 24/30 als voorbeeld.

Maar met 8 van de 18 deelnemende duo’s gebuisd en een winnaar die net geen 66 % haalde kan je moeilijk van een makkelijke quiz spreken…

De organisatie was echter prima, met regelmatige puntenafroeping (ook van de laatste reeks :twisted: ), maar ik vrees dat heel wat opgedaagde quizzers het té vaak in Keulen hoorden donderen. En Keulen had sinds begin dit jaar al geen goede reputatie...
Rutger gaf het echter meteen zelf aan: het was wat verkeerd ingeschat. Daar hoeven we hem dan ook niet meer van te overtuigen...

Daarom toch even wat positieve kanten belichten voor dit initiatief echt in een zwart gat zou verdwijnen (wat jammer zou zijn)…

Er zaten immers erg leuke vondsten in deze quiz. :handgestures-thumbupright:

Zo was er tot twee keer toe een leuke “globo” (minithemareeks) rond “familie van elkaar?”.
Een eerste keer waren het naamgenoten van bekendere sterren (James Morrisson > Jim, Jesse Mc Cartney > Paul…) en later letterlijk zus Solange (Beyoncé), dochter I blame coco (Sting), zoon Enrique Iglesias (Julio)… Leuk!

Hilarisch was de globo waarin de titel (of een deel ervan) fonetisch een West-Vlaams woord was (wat in het Engels op het titelvakje stond als tip). Zo werd een “sweater” een link naar een song van Jack White waarin “boy” voorkwam, “Thirsty” eentje naar “Metal and dust” (London Grammar) en “Don’t go” naar “Honey” (in Wild Honey van U2). :lol: Grappig dat Vinceluka als West-Vlaming die link eerst niet zag… :P

De theoriereeks was bescheiden, maar best pittig. Bovendien bleek elk goed antwoord hier 2 punten waard, wat het slachtveld nog pijnlijker maakte…
Eenzelfde opmerking voor de Alfabetreeks, waar voor 25 uitvoerders (geen Q-opgave) liefst 50 punten te verdienen waren. Het leverde ons geen windeieren op, maar persoonlijk zou ik dat toch niet zo waarderen als jury of organisator.

Persoonlijk ben ik fan, zeker omdat de samenwerking met Sven perfect gesmeerd liep (elkaars voorzetten binnenkoppen en elk onze tafelsolo’s scoren (iets makkelijker in een duoquiz dan met vier aan tafel ;) , maar soit)). Organisator Rutger blijkt heel veel muzieksmaken te delen met ons (in soms heel uiteenlopende genres), en onder andere mijn persoonlijk favorietje Delta Spirit met California had ik nooit op een quiz verwacht…
Jaja, het recept “Schelle Espe met Duvel” smaakte naar meer! :twisted:

Bedankt voor het goed uitgewerkte initiatief, Rutger en juryteam! :handgestures-thumbupright: :clap: :clap: :clap:
RutgerG
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door RutgerG »

DE ANALYSE

TAFELRONDE

1. THE LAZY SONG 10
2. JAKE BUGG 4
3. FUGAZI 1
SOLO: Tom Vansteenbrugge - Steven Fauconier :music-rockout: :dance:
4. THE VACCINES 13
5. BLOOD RED SHOES 11
6. HARDWELL 11
7. PRIMAVERA (sound) 6
8. SOCIETY 2
DUO: Lars Dullaert - Peter Janssens en Thijs Ameye - Matthias Deconinck

TOPSCORE DEZE RONDE:
Lars Dullaert - Peter Janssens: 12/16

De helft door meer dan 10 duo’s beantwoord, dus deze ronde viel wel mee denk ik. Vooral op Society had ik hogere scores verwacht, misschien had ik er beter bij vermeld dat het gezochte woord ook de titel van het nummer is.
Laatst gewijzigd door RutgerG op wo 24 feb 2016, 14:46, 4 keer totaal gewijzigd.
RutgerG
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door RutgerG »

RONDE 1

1.HURTS (17) - WONDERFUL LIFE (13)
2.ABN (10) - EX-LIEFDADIGHEID (5)
3.CHRIS CORNELL (6)- SCAR ON THE SKY (0)
4.EMA (2)- ANTEROOM (1)
Uitvoerder: Dieter Rommel - Michiel Denys en Lesley Demuynck- Nele Santens
Titel: SOLO Lesley Demuynck- Nele Santens :handgestures-thumbupright:

5.DJ TIËSTO (17)- TRAFFIC (11)
6.DANKO JONES (4)- FIRST DATE (12)
7.MR. PROBZ (14)- WAVES (14)
8.ST. VINCENT (5)- CHEERLEADER (7)
9.ARCTIC MONKEYS (18)- THE VIEW FROM THE AFTERNOON (5)
10.MATISYAHU (3)- KING WITHOUT A CROWN (0)
Uitvoerder: Dieter Rommel - Michiel Denys, Sven De Maegt -Luc De Ceukelaire en Vincent Matten - Johan Vermeiren

GLOBO: Weg met die eindejaarskilo’s

11.VAMPIRE WEEKEND (15)- RUN (10)
12.JACK JOHNSON (12)- BANANA PANCAKES (4)
13.VITAMIN C (1)- GRADUATION (FRIENDS FOREVER) (1)
SOLO: Zowel titel als uitvoerder werden correct neergepend door het duo Lars Dullaert - Peter Janssens :handgestures-thumbupright: :clap:

14.MAC DEMARCO (6)- SALAD DAYS (4)
15.FKA TWIGS (5)- WATER ME (2)
Titel: Fredrik Den Donder - Filip Eggermont en Lesley Demuynck- Nele Santens
De laatste 5 nummers bevatten gezonde zaken die nodig zijn om van de eindejaarskilo’s af te raken, zijne ‘lopen,’ ‘bananen’, ‘vitamine c’, ‘salade’ en ‘water.

THEORIE:
1. MYLES KENNEDY (2)
DUO: Sven De Maegt -Luc De Ceukelaire en Peter Grootveld - Marc Buysse
2. ED BANGER RECORDS (4)

TOPSCORE OP DEZE RONDE:
Vincent Matten - Johan Vermeiren: 20/34

Ondanks het slagveld in de stand na de 1e ronde blijkt de analyse nog mee te vallen. Amper 2 quizmastersolo’s, 2x een titel van een nummer. Scar On The Sky is geen bekend nummer van Chris Cornell, maar ik vind het wel een goed nummer. Ondanks dat 3 duo’s Matisyahu herkenden, heeft niemand te titel correct. King Without A Crown is volgens mij wel het bekendste nummer van de Joodse rapper (of zeker een van de bekendste) met meer dan 20 miljoen views op youtube, dus dit was in principe wel nog doenbaar.
Laatst gewijzigd door RutgerG op wo 24 feb 2016, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
RutgerG
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door RutgerG »

RONDE 2

1.AT THE DRIVE IN (10)- PATTERN AGAINST USER (1)
Titel: SOLO Jens Everaerdt - Dardo Lippens :music-rockout: :clap:
2.THE LUMINEERS (17)- HEY HO (17)
3.SBTRKT (3)- WILDFIRE (3)
Uitvoerder en titel: Dieter Rommel - Michiel Denys, Sander De Bruyne - Kristof Fonteyn, Fredrik Den Donder - Filip Eggermont
4.STASH (14)- I NEED A WOMAN (18)
5.KWABS (6)- WRONG OR RIGHT (0)
6.TRUST (5)- ANDERS (2)
Titel: Sander Nerinckx - Daphné Van Den Steen en Fredrik Den Donder - Filip Eggermont
Noot: Het was duidelijk dat dit een fragment uit het Junior Eurovisiesongfestival was, bij de uitvoerder passeerden onder andere Laura Omloop, Max Colombie en Babs. :D
7.SHARON VAN ETTEN (2)- EVERY TIME THE SUN COMES UP (5)
Uitvoerder: Lesley Demuynck- Nele Santens en Vincent Matten - Johan Vermeiren
8.AFROMAN (16)- BECAUSE I GOT HIGH (18)
9.JODY BERNAL (18)- QUE SI QUE NO (18)
10.SUM 41 (2)- WITH ME (0)
Uitvoerder: Bart Standaert - Bjorn Depoortere en Thijs Ameye - Matthias Deconinck

GLOBO: Familie van?
11.JAMES MORRISON (8)- BROKEN STRINGS (2)
Titel: Fredrik Den Donder - Filip Eggermont en Sven De Maegt -Luc De Ceukelaire
12.JESSE MCCARTNEY (4)- BEAUTIFUL SOUL (9)
13.DAVID ZOWIE (8)- HOUSE EVERY WEEKEND (11)
14.RICK ROSS (1) HUSTLIN’ (18)
Uitvoerder: SOLO Vincent Matten - Johan Vermeiren :handgestures-thumbupright: :banana-dance:
15.FRANK TURNER (0)- WESSEX BOY (2)
Titel: Pieter Martin - Jan Walraven en Lars Dullaert - Peter Janssens

De uitvoeders van de laatste 5 nummers hadden een naam die dezelfde was (of leek op) een grootheid in de muziekwereld. Zo passeerden de wellicht niet-familieleden van Jim Morrrison, Paul McCartney, David Bowie, Diana Ross en Tina Turner.

THEORIE:
1. FLEET FOXES (18)
2. TAYLOR SWIFT (15)

TOPSCORE OP DEZE RONDE:
Fredrik Den Donder - Filip Eggermont: 23/34

Ook hier werden 2 titels niet geraden, niet onlogisch aangezien deze niet gezongen werden. Enkele duo’s herkenden wel de uitvoerders Kwabs en Sum 41. Helemaal op het einde van de 2e ronde vinden we met Frank Turner de eerste niet-geraden uitvoerder terug. Het is leuk dat ook ploegen uit de onderste helft vermeldingen hebben in de analyse.

Frank Turner - Wessex Boy
RutgerG
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door RutgerG »

RONDE 3

1.BIFFY CLYRO (7)- MOUNTAINS (3)
Titel: Sander De Bruyne - Kristof Fonteyn, Fredrik Den Donder - Filip Eggermont en Lesley Demuynck- Nele Santens
2.MUSE (3)- CITIZEN ERASED (0)
Uitvoerder: Sander De Bruyne - Kristof Fonteyn, Thijs Ameye - Matthias Deconinck en Wouter Jaques - Kris Van Heule
3.JOHANNES GENARD (16)- HONEYBEE (18)
4.DYNAMITE (10)- DE PIZZA DANS (16)
5.KOVACS (6)- MY LOVE (13)
6.ROBYN (18)- INDESTRUCTIBLE (17)
7.WE WERE PROMISED JETPACKS (0)- QUIET LITTLE VOICES (1)
Titel: SOLO Lars Dullaert - Peter Janssens :handgestures-thumbupright:
Noot: Veel teams dachten ‘Wild Horses’ te horen, het duo Ameye-Deconinck kwam er fonetisch nog het dichtst bij met ‘White Wild Horses’. :D
8.NINE INCH NAILS (7)- MR. SELF DESTRUCT (2)
Titel: Vincent Matten - Johan Vermeiren en Dieter Rommel - Michiel Denys
9.THE VERONICAS (6)- WHEN IT ALL FALLS APART (14)
10.PHOSPHORESCENT (9)- SONG FOR ZULA (6)

GLOBO: Familie van!
11.SOLANGE (9)- LOSING YOU (10)
12.METRO STATION (11)- SHAKE IT (18)
13.ENRIQUE IGLESIAS (18)- HERO (18)
14.I BLAME COCO (11)- QUICKER (14)
15.MARTHA WAINWRIGHT (3) YOU CHEATED ME (5)
Uitvoerder: Tom Vansteenbrugge - Steven Fauconier, Vincent Matten - Johan Vermeiren en Jens Everaerdt - Dardo Lippens

In de laatse vijf fragmenten waren vijf familieleden van grootheden in de muziekwereld te horen. Zo hoorden de deelnemers respectievelijk de zus van Beyoncé, de broer van Miley Cyrus, de zoon van Julio Iglesias, de dochter van Gordon Sumner (Sting) en de zus van Rufus Wainwright.

THEORIE:
1. BAZART (6)
2. BELLE PEREZ (17)

TOPSCORE OP DEZE RONDE:
Lars Dullaert - Peter Janssens, Vincent Matten - Johan Vermeiren, Fredrik Den Donder - Filip Eggermont en Sven De Maegt -Luc De Ceukelaire met allen 23/34

Aangenaam verrast met de hoge scores voor Phosphorescent en I Blame Coco :shock:. Langs de andere kant dan weer (zeer) onverwachte lage scores op Biffy Clyro en Muse, twee nummers die toch bedoeld waren als 'opwarmertjes' :D. Citizen Erased is dan wel niet het bekendste nummer van Muse, het is vooral live telkens wel een hoogtepunt. In 2015 speelde Muse het nog 22 keer op liveoptredens, meer dan nummers als Bliss en New Born. We Were Promised Jetpacks zijn helaas niet gekend.

We Were Promised Jetpacks - Quiet Little Voices
Laatst gewijzigd door RutgerG op wo 24 feb 2016, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
RutgerG
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door RutgerG »

RONDE 4

1.JAMIE WOON (16)- NIGHT AIR (18)
2.YAEL NAIM (10)- NEW SOUL (10)
3.LIFEHOUSE (3)- YOU AND ME (4)
Uitvoerder: Sander De Bruyne - Kristof Fonteyn, Sven De Maegt -Luc De Ceukelaire en Fredrik Den Donder - Filip Eggermont
4.HIATUS (0)- SAVE YOURSELF (0)
5.TWARRES (5)- CHILDREN (OF THE SUN) (2)
Titel: Sven De Maegt -Luc De Ceukelaire en Thijs Ameye - Matthias Deconinck
6.WILCO (8)- YOU AND I (16)
7.LADY GAGA (5)- HAIR (3)
Titel: Raf Geusens - Frederik Tryssesoone, Dieter Rommel - Michiel Denys, Lesley Demuynck- Nele Santens
8.DISCOBITCH (13)- C’EST BEAU LA BOURGEOISIE (12)
9.JUNIOR JACK (10)- STUPIDISCO (10)
10.MGMT (0)- INDIE ROKKERS (0)

GLOBO: Metamorfoses
11.AUDIOSLAVE (7)- I AM THE HIGHWAY (12)
12.PETER DOHERTY (8)- I AM THE RAIN (7)
13.MARCO Z (18)- I’M A BIRD (18)
14.KANYE WEST (16) I AM A GOD (17)
15.METRONOMY (4)- I’M AQUARIUS (9)

De titels van de laatste vijf nummers begonnen allen met ‘I am’, de uitvoerders veranderden zo respectievelijk in een autosnelweg, in de regen, in een vogel, in God en in een Waterman.

THEORIE:
1. NO DISTANCE LEFT TO RUN (6)
2. STUFF. (8)

TOPSCORE DEZE RONDE:
Lesley Demuynck – Nele Santens: 22/34

Twee volledige quizmastersolo’s deze ronde. Hiatus met Save Yourself is door niemand gekend, wat wel te verwachten was. Niettemin, een schitterend nummer met een even schitterende videoclip (zie hieronder). Ook MGMT met Indie Rokkers werd door niemand herkend. Ik had gehoopt dat er duo’s zouden zijn die de groep zouden herkennen aan de sound. Het nummer zelf is helemaal niet bekend, het stond enkel op de eerste EP ‘Time To Pretend’ uit 2005 waar ook oa. Kids en Time To Pretend op stonden. Ik vind het wel een heel goed nummer, één van hun betere.

Hiatus - Save Yourself
MGMT - Indie Rokkers
RutgerG
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door RutgerG »

RONDE 5

1.BART PEETERS (18)- HEIST AAN ZEE (9)
2.TYLER, THE CREATOR (6)- YONKERS (3)
Titel: Dieter Rommel - Michiel Denys, Michiel Jaques – Fenna Vervaeke, Thijs Ameye - Matthias Deconinck
3.THE XX (17)- VCR (13)
4.NADIYA (16)- ET C’EST PARTI (18)
5.GIRLS IN HAWAII (6)- FLAVOR (1)
Titel: SOLO Lars Dullaert - Peter Janssens
6.DELTA SPIRIT (1) CALIFORNIA (18)
Uitvoerder: SOLO Sven De Maegt -Luc De Ceukelaire
7.BULLET FOR MY VALENTINE (0)- TEARS DON’T FALL (0)
8.MARJOLEIN (2)- LUISTER NAAR M’N HART (16)
Uitvoerder: Sven De Maegt - Luc De Ceukelaire en Bart Standaert - Bjorn Depoortere
9.RACAL FLATTS (0)- WHY (0)
10.MODESTEP (1)- SUNLIGHT (17)
Uitvoerder: SOLO Sven De Maegt -Luc De Ceukelaire

GLOBO: West-Flemish For Beginners
11.JACK WHITE (7)- HIP (EPONYMOUS) POOR BOY (17) (means sweater)
12.PORTISHEAD (8)- HUNTER (3) (means there)
Titel: Jens Everaerdt - Dardo Lippens, Bart Standaert - Bjorn Depoortere en Lesley Demuynck- Nele Santens
13.LONDON GRAMMAR (11)- METAL & DUST (2) (means thirsty)
Titel: Pieter Martin - Jan Walraven en Bart Standaert - Bjorn Depoortere
14.U2 (14)- WILD HONEY (7) (means don’t go)
15.DISCLOSURE (16)- WHITE NOISE (18) (means never)

THEORIE:
1. BOKSEN (13)
2. KONING FILIP WAS AANWEZIG (1)
SOLO: Raf Geusens - Frederik Tryssesoone :banana-guitar: :clap:

TOPSCORE OP DEZE RONDE: Sven De Maegt -Luc De Ceukelaire met 23/34

Deze ronde had ik zelf ingeschat als de moeilijkste ronde, al blijken de scores wat in de trant van de andere rondes te liggen. Er vielen enkele solo's te noteren zoals Delta Spirit en Modestep, maar ook het feit dat Koning Filip op 15 mei vorig jaar zijn eerste rockconcert ooit (nl. Girls In Hawaii) bijwoonde was maar door 1 duo gekend. Het geniale nummer Flavor, dat ze ook voor de koning etaleerden, werd eveneens door 1 duo geraden.
Twee volledige quizmastersolo's deze ronde. Niemand herkende de (melige) folkgroep Rascal Flatts, maar verrassend genoeg herkende ook niemand Bullet For My Valentine met hun bekendste nummer dat meer dan 77 miljoen miljoen views heeft op youtube :?: :?: :?: Ook de titel die nochtans gespeeld werd, werd niet gevonden.

Bullet For My Valentine - Tears Don't Fall
Rascal Flatts - Why
Laatst gewijzigd door RutgerG op do 25 feb 2016, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
RutgerG
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door RutgerG »

RONDE 6

1.KIRA (5)- I’LL BE YOUR ANGEL (10)
2.LADY ANTEBELLUM (8)- NEED YOU KNOW (16)
3.POLICA (14)- DARK STAR (14)
4.TRENTEMOLLER (15)- MOAN (13)
5.THE SCRIPT (9)- THE MAN WHO CAN’T BE MOVED (8)
6.B.O.B. (11)- AIRPLANES (12)
7.WIR SIND HELDEN (3)- NUR EIND WORT (2)
Uitvoerder: Vincent Matten - Johan Vermeiren, Lars Dullaert - Peter Janssens en Tom Vansteenbrugge - Steven Fauconier
Titel: Lars Dullaert - Peter Janssens en Sander Nerinckx - Daphné Van Den Steen
8.PAULIEN MATHUES (13)- THERE’S SOME PLACE I’VE GOT TO BE (12)
9.RYAN ADAMS (12)- COME PICK ME UP (11)
10.ANGEL HAZE (en SIA) (0)- BATTLE CRY (0)

GLOBO: De keuze van de jury
11.TAME IMPALA (18)- THE LESS I KNOW THE BETTER (18)
12.KINGS OF CONVENIENCE (11)- I’D RATHER DANCE WITH YOU (11)
13.GLEN HANSARD (3) LOWLY DESERTER (2)
Uitvoerder: Jens Everaerdt - Dardo Lippens, Lars Dullaert - Peter Janssens en Arnout Willockx - Stephanie Blancquaert
Titel: Lars Dullaert - Peter Janssens en Pieter Martin - Jan Walraven
14.AIR (17)- CHERRY BLOSSOM GIRL (17)
15.NICK CAVE & THE BAD SEEDS (15)- O ‘CHILDREN (11)

THEORIE:
1. PARAMORE (10)
2. DE DUUR VAN ALLE NUMMERS OPGETELD IS 48 MINUTEN EN 13 SECONDEN (14)

TOPSCORE OP DEZE RONDE: Lars Dullaert - Peter Janssens met 28/34

Op deze ronde is globaal gezien het best gescoord, maar liefst 5 duo's halen meer dan 25. Enkel de rapster Angel Haze is niet gekend, het nummer dat gespeeld werd was haar samenwerking met Sia getiteld 'Battle Cry'.

Angel Haze - Battle Cry
RutgerG
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door RutgerG »

Ziezo, dat was het voor vandaag. Morgen volgt de analyse van de alfbetronde en mijn beschouwingen na de quiz en de analyse. Ondertussen heb ik van heel wat duo's feedback gekregen, zowel mondeling na de quiz gisteren als in persoonlijke berichten. De algemene teneur is dat het te moeilijk was, maar ik meen te begrijpen dat de meeste duo's zich wel goed geamuseerd hebben en dat is uiteindelijk toch het belangrijkste. Een meer uitgebreide beschouwing pen ik morgen wel eens neer, ondertussen blijven alle reacties (zowel positief als negatief) welkom hier op het forum.

Ik wil ook via deze weg nog eens mijn jury bedanken die heel goed werk leverde. De bladeren werden vlot verbeterd en ingegeven en er werden nauwelijks fouten gemaakt. Wat wel gebeurd is, zijn inconsistenties m.b.t. titels die bij sommige ploegen goedgekeurd werden en bij anderen niet. Zo werd 'Dust' (waar Metal & Dust hoorde te staan) bijvoorbeeld door het ene jurylid goedgekeurd en door het andere niet. Dergelijke inconsistenties heb ik er uitgehaald, dus de stand die nu in de 1e post staat is de volledig correcte stand na de naverbetering. Grote verschuivingen in het klassement brengt dit echter (gelukkig) niet teweeg.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door aLEEce in chains »

RutgerG schreef:RONDE 57.BULLET FOR MY VALENTINE (0)- TEARS DON’T FALL (0)
Tju, die ging ik er van de eerste noot al uithalen, maar als ik naar de rest van de playlist kijk, vrees ik voor de rest :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
dali
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 08:08

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door dali »

1. Ik had een avondje 'training' voor ogen, maar het was behoorlijk zwaar op de hand voor een training... :mrgreen:
2. Het Nine Inch Nails-fragment was toch niet van na 2000, of vergis ik mij nu zo erg?
3. Dust is toch gewoon thirst ipv thirsty. Nu gingen mijn gedachten natuurlijk onwillekeurig uit naar Dusty Springfield. :D
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door aLEEce in chains »

dali schreef:2. Het Nine Inch Nails-fragment was toch niet van na 2000, of vergis ik mij nu zo erg?
Dit klopt inderdaad. The Downward Spiral is van 1994.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: Di 23 februari - 1e Zwarte Gat 2000+ Duomuziekquiz - Gen

Bericht door gekookte espe »

Uitdagende maar heel aangename eersteling van deze eerste 2000+ soloworp van RutgerG. Vond deze persoonlijk bvb veel aangenamer dan die van Goedkoop Zat (zonder afbreuk te willen doen aan hen quiz. De muziek van deze avond lag me gewoon veel meer).
De persoonlijke smaak van de opsteller was idd duidelijk te herkennen, maar heel erg vaak was het beleg die deze ook al eens graag tussen zijn boterham legt: Twarres - Children, Polica, Jakwob, Kira, Marjolein :P , ...
Bovendien verliep de samenwerking met sympathieke duivel Luk erg vlot, wat resulteerde in een onverwachte eerste plaats.
De quiz was moeilijk, maar ik vond hem niet té moeilijk. De buis van eerste ronde en mindere theorie halen ons totaal echter wel naar beneden, temeer omdat je niet veel rondes meer had om die nog recht te trekken nadien. Stel dat eerste ronde ook in lijn van de andere lag zouden de algemene percentages mss iets hoger liggen dan nu het geval was.
Respect ende hulde voor de samensteller in ieder geval. Ik ben voorstander van nog een editie. :handgestures-thumbupright:
Plaats reactie