Vr 06/11/2015 BBC Muziekquiz - Aartselaar

Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2207
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Vr 06/11/2015 BBC Muziekquiz - Aartselaar

Bericht door One good reason »

Altijd leuk als een quiz in 't Antwerpse plaatsvindt.
Je kan dan rustig gaan eten in je favoriete brasserie met een toffe quizcollega en daarna naar de quizlocatie afzakken. :violin:

Eenmaal in de zaal is het dan weer genieten van bekende, minder bekende en nieuwe "ontdekkingen", op muzikaal gebied hé.
Vorig jaar vond ik deze hitgerichte quiz iets te gekruid.
De gelegenheidsquizzers van toen, kon ik dit jaar niet meer overtuigen opnieuw deel te nemen.

Vanavond was er dus een samensmelting van "Interstellar Overdrive" en "The Four Reasons", vandaar "Interstellar Reasons" als logisch gevolg :lol:
Bedankt trouwens aan de twee Danny's en Luc voor de mooie coöperatie.

De rondes waren hier thema-gerelateerd. :clap:
Leuk, maar soms iets te beperkt in de antwoordmogelijkheden.
De moeilijkheidsgraad van ronde 2 is me hier vooral bijgebleven.
Na die ronde zag ik het even zwart voor mijn ogen.

Maar gelukkig werd het vanaf ronde 3 terug wat acceptabeler en kon er zelfs aan tafel af en toe flink gelachen worden.
Ook altijd leuk dat hier een grote diversiteit aan genres en talen voorkomen.
En er zaten wat echte persoonlijke topfavorieten van mezelf in de rondes ... waaaauwww !!!
De meerwaarde van de Elvis ronde op het eind van de quiz is me echter wat ontgaan.

Toch merk ik ook hier hoe moeilijk het weer is om "hitgericht" te beschrijven en te interpreteren.
En je quiz toegankelijk en genietbaar te maken voor "gelegenheidsploegen".

Ik kon mijn gelegenheidsploeg van vorig jaar niet overtuigen terug te komen, maar denk "Interstellar Reasons" wel weer te kunnen overtuigen ;), zeker na de toch wel mooie 5de plaats.

Proficiat aan "The Holly's" voor de knappe overwinning :clap:

En een dikke merci aan Christine en haar team voor deze alweer uitdagende muziekquiz.
Plaats reactie