VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door rino »

Een geval van 'ja, maar', vorige vrijdag in Opwijk.

Niels en ikzelf vonden het een absolute topquiz, maar ik vrees dat onze andere 2 teamleden die mening niet deelden. Zij moeten het eerder hebben van 'oudere' muziek, en die was toch serieus ondervertegenwoordigd. Als er al eens een ouder fragment passeerde dan was het een absolute weggever.
Daarom lijkt me dit eerder een quiz te zijn voor kleinere teams (max. 3 per ploeg bvb). Ik vrees dat wij bijvoorbeeld moeite zullen hebben om volgend jaar weer een volledig team op poten te krijgen. Ikzelf en (ik denk ook) Niels zullen er echter heel graag opnieuw bij zijn!
Dan misschien ook iets meer gitaren en iets minder beats in de (hele) recente stuff...

Hopelijk krijgen we hier nog de playlist na te lezen...
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5050
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door Keiem »

Ik moet hier toch ook een opmerking bij maken. Het was duidelijk aangekondigd dat er slechts sporadisch iets van 60 en 70 zou passeren. Daarom besloten wij ook om Jan en Greg thuis te laten. Terecht, want ze zouden een rustige avond beleefd hebben. We wisten dus vooraf wel wat er geserveerd zou worden. De samenwerking met Sympathie liep dan ook vlotjes. Iets teveel Shoegaze en electronic body om te kunnen winnen, maar dat zijn blijkbaar genres waar de samenstellers dol op waren. Volgende keer ook wat punk (70) en punkrock (90)?
Ik vond het persoonlijk een erg mooi samengestelde quiz vol coole muziek en originele presentatie op het scherm. Ik ben zeer benieuwd naar de playlist en een eventuele bespreking. Niet teveel veranderen aan het concept want het is zo'n typische quiz met een eigen smoel.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door rino »

Nog eens nagekeken. Er werd aangekondigd dat de klemtoon zou liggen op muziek tussen 1975 en 2015 (met sporadisch iets van ervoor). Daarom lieten wij Dirk Kwistedadde, onze oldieskenner, thuis. Met bvb. een aantal punknummers zouden Dirk Sjampetter en Johan zeker ook hun inbreng gehad hebben.

Voor alle duidelijkheid, ook ik vond het een fantastische quiz met veel steengoede, zelden elders aan bod komende muziek. Dan nog eens doorspekt met tal van visuele tips, tips die niet zelden hielpen om de juiste titel te vinden of toch nog een uitvoerder te kunnen noteren die we anders zeker zouden gerateerd hebben. Een quiz ook waar duidelijk heel wat tijd en werk in gestoken is. Respect!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door kasenco »

Een van de beste en tofste quizzen die ik de afgelopen jaren heb gespeeld! :clap:
Dit mag ook eens gezegd worden ;)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door Tonyvdb »

ook ik vond dit een prima quiz, meer nog : een 'zeer prima' quiz.

Die gasten zijn overduidelijk echte muziekfans, zijn 'into' allerlei alternatieve (niche-)genres en steken dat in hun quiz, en gelijk hebben ze.
Veel elektronica (is niet altijd gelijk aan 'beats', vind ik) inderdaad, maar als dat hun ding is, waarom niet?
Ze hadden een zaal vol met 40 ploegen trouwens, dus blijkbaar wel een publiek hiervoor.
Inderdaad geen quiz voor oldiesliefhebbers en -kenners, misschien voor volgende editie duidelijke(re) communicatie.

Er zaten ook genoeg 'makkies' in de quiz om het verteerbaar te houden, ik had - ondanks dat ik nog nooit een quiz gespeeld waar ik zoveel uitvoerders gewoon zelfs niet ken van naam - een heel goed gevoel bij het verlaten van de zaal : die visuele tips waren soms een hulp, soms bron van hilariteit aan tafel (Unemployed George ipv Actor with no work), maar nooit bron van ergernis.
Duidelijke en goede presentator ook, heel goed geluid, ruime drankkeuze, snelle bediening en prima prijzentafel.
Enkel het nipt missen van de zilveren plak was een (heel) kleine smet op een heel fijne avond, dat moet dan maar volgend jaar hergeprobeerd worden.

Dikke duim :P !

Ondanks 1u15 rijden : volgend jaar graag weer !
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door PEKEBO »

Ook wij vinden deze quiz elk jaar weer een voltreffer. :handgestures-thumbupright: Toffe muziek, al waren de 60s/70s allen weggevers maar wel schitterende songs. De smoel van deze quiz mag/moet uiteraard behouden blijven.
Wegens allerlei omstandigheden, ook afgelopen zaterdag in Roosdaal, noodgedwongen als trio gespeeld. Met respectievelijk een 6de en 4de plaats keerden we tevreden naar huis.

Wat ons betreft, tot volgend jaar. :music-listening:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef: Duidelijke en goede presentator ook
Was Dani Heyvaert, oud-presentator van Pilipili (Radio 1)
progres68
Lead Singer
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 15 dec 2014, 18:28

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door progres68 »

Ook voor mij is dit een muzikaal hoogtepunt in het quizseizoen.
Vooral dankzij de visuele tips - hoe komen ze erop - is dit genieten van begin tot einde.

Houden zo dit concept, de nijdropquiz blijft alzo een buitenbeentje in het circuit.

Met dank nog aan Luc V voor het versterken van ons team: tequila overdrive

met de beoogde cd naar huis gereden, het was niet eens verwonderlijk met zo'n fraaie prijzentafel

hier spreekt iemand die volgend jaar tevreden terugkeert
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door aLEEce in chains »

Ook wij vonden dit een topquiz. Mooi uitgewerkte rondes en het visuele aspect was de max!
Onze Espe (zeg maar al meer dan halve Horsemen) kon zich daar muzikaal uitleven en de andere waren ook onder de indruk.
Is ook altijd leuk een aantal nieuwe zaken te ontdekken :handgestures-thumbupright:
De ruiters rijden volgend jaar zeker uit als deze quiz een vervolg kent.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door SepPuKu »

Deze quiz lijkt definitief gelanceerd voor de komende jaren. Leuk om vast te stellen dat er nog een heleboel zijn die daar op hopen :handgestures-thumbupright:

Fred heeft me trouwens laten weten dat de analyse volgt maar zeker niet voor het weekend.
Gebruikersavatar
ivovanlanker
Lead Singer
Berichten: 208
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 21:38
Locatie: Blitzkrieg Bop

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door ivovanlanker »

Voor ons was het ondanks de moeilijkheidsgraad zeker ook een absolute topquiz. Met zoveel liefde (voor het altijd subjectieve gevoel) voor goede muziek zouden ze altijd gemaakt moeten worden.
Daarom halen we liever hier 40% dan dat we op pakweg een mainstream quiz 70% halen.

En ik kan me alleen maar aansluiten bij vele andere vaststellingen:
- héél veel goede muziek, waarbij dikwijls de artiest uiteindelijk niet het minste belletje deed rinkelen. Graag dus de playlist!
- alles voor ’80 was veel gemakkelijker dan alles na ‘80
- het visuele hielp soms wel, en soms geen snars maar was altijd knap
- klaar voor een volgende editie

Bedankt, Nijdrop!
Laatst gewijzigd door ivovanlanker op ma 12 okt 2015, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door Jorgen VG »

ivovanlanker schreef: Daarom halen we liever hier 40% dan dat we op pakweg de XXXX 70% halen.
U haat dus wat u wel kent en houdt van wat u niet kent ? :?

Los daarvan een niet zo fraaie sneer naar een toffe organisatie die ongetwijfeld met even veel liefde voor (andere) muziek jaarlijks hart en ziel in hun quiz steken.

Voor het overige alle respect voor uw muzikale voorkeur. Wat een geluk dat er zo een variatie is.
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op do 15 okt 2015, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door Bosloof »

Met vertraging maar het is ons uiteindelijk gelukt, de analyse. In ieder geval bedankt voor jullie deelname en de positieve commentaren. We zullen in ieder geval rekening houden met de geopperde suggesties.

Kleurlegende analyse

Rood: negatieve quizmastersolo
Blauw: 1-4 ploegen (-10%)
Purper: 5-11 ploegen (11-30%)
Geel: 12-18 ploegen (31-49%)
Oranje 19-33 ploegen (50-89%)
Groen: 34-38 ploegen (90% en +)

Afbeelding

SOLO: 3 Boys & The Man voor Glass :clap: (Spijtig maar Nagasaki en Basklakken hadden Broken Glass)

The Deception: Bruce Horny en Nagasaki

Afbeelding

SOLO: Eve's Plum door Jan Piet Joris en Sam Gooris :clap:
I Want It All: Would-B Monkees en My Dying Pride

Afbeelding

SOLO: The telescopes door Would-B Monkees :clap:
Helaas, tevens een negatieve solo voor ons want niemand had Everso :oops:

Melting Time: Set It Up DJ, #NDRP en Starbuk & Apollo

Veel Calvin Harris gezien maar bijna nooit met Disciples, helaas vroegen we hier 2 uitvoerders

Afbeelding

Actor Out Of Work: Tequila Overdrive, Eergisteren Geflitst, Monster Ronnie (volledig correct) en Would-B Monkees (volledig correct)

Afbeelding

Panzer Flower: Would-B Monkees, Den Dreiletter, Sympathie Voor Paris Hilton, Zootje Ongeregeld

Soon: Tequila Overdrive, Would-B Monkees, Yankee Hotel Foxtrot, Wetenwenogniet

Teenage Angst: Would-B Monkees, Sympathie Voor Paris Hilton

Lion Babe: Would-B Monkees, Bruce Horny & The Rest, Sympathie Voor Paris Hilton

Afbeelding

SOLO: Envelopes door Jan Piet Joris & Sam Gooris :clap:

Constant Surprises : Vrienden Van Wobbie Rilliams, Team 112, The 4 SLEEpless Horsemen Of The Apocalypse, Zootje Ongeregeld, Jett Soundsystem : alle 5 mild verbetert maar eigenlijk had niemand het volledig correct.

SOLO: Morris Brown door Jan Piet Joris & Sam Gooris :clap:

Purity Ring: Starbuk & Apollo en Would-B Monkees

Afbeelding

Rüfüs: 4 Sleepless Horsemen, Sympathy For Paris Hilton, Bruce Horny en Would-B Monkees
Desert Night: Lou, Sympathy For Paris Hilton en Would-B Monkees

Diatribe: negatieve quizmastersolo :oops:

Sylvan esso: negatieve quizmastersolo :oops:
HSKT: Den Dreiletter en Vlassenbroek 2000

Birds of Passage: negatieve quizmastersolo :oops:

Make The Girl Dance: 4 Sleepless Horsemen, Sympathy For Paris Hilton, Amorce en Would-B Monkees

Judith: Yankee Hotel Foxtrot, Vriendenvanjezus, Wetenwenogniet en Lou

Met 3 negatieve quizmastersolo's was reeks 7 duidelijk niet makkelijk :?

Afbeelding

They: Sympathy For Paris Hilton en Jan Piet Joris en Sam Gooris
Peaking Lights met Dream Beat: een volledige quizmastersolo (nochtans te ontdekken deze groep) :oops:

Dominatrix: Tequila Overdrive, Starbuk & Apollo en Vrienden van Wobbie Rilliams
The Dominatrix Sleeps Tonight: Tequila Overdrive en Starbuk & Apollo

SOLO: Machineries of Joy door Would-B Monkees :clap:

Afbeelding

Did Ye Get Healed: 4 Sleepless Horsemen, Vlassenbroek 2000, Starbuk & Apollo en Rechte Bananen

Gesaffelstein: Set It Up DJ, #NDRP, Monster Ronnie en Eergisteren Geflitst
SOLO: Pursuit door Set It Up DJ (volledig juist) :clap:
Laatst gewijzigd door Bosloof op di 13 okt 2015, 08:01, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door Bosloof »

EINDSTAND
1. Would-B Monkees 318
2. Sympathy For Paris Hilton 311
3. Jan Piet Joris & Sam Gooris 306
4. Tequila Overdrive 288
5. Starbuk & Apollo 284
6. Bruce Horny & The rest 275
7. Vlassenbroek 2000 274
8. The 4 Sleepless Horsemen 254
9. Rechte Bananen 251
10. Monster Ronny 235
11. Do The Wave 229
12. Zootje Ongeregeld 221
13. Wetenwenogniet 221
14. Pretty Paracetamol 218
15. Men In Black 218
16. Wobbie Rilliams 217
17. Eergisteren Geflitst 217
18. Yankee Hotel Foxtrot 212
19. Vriendenvanjezus 205
20. #NDRP 205
21. My Dying Pride 197
22. Billy Vinylli 195
23. Set It Up DJ 194
24. LOU 193
25. Blitzkrieg Bob 189
26. Amorce 185
27. Platte Plotje 177
28. Basklakken 177
29. Hipalifi 176
30. Nagasaki 156
31. 3 Boys & The Man 153
32. Will & The Ladies 138
33. De Dreiletter 135
34. De Doos van Roos 126
35. Team 112 106
36. Einstein and 89
37. JETT Soundsystem 85
38. Inspiration ter Plation 71
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: VR 2/10 - Nijdrop Opwijk

Bericht door rino »

Bosloof schreef:Met vertraging maar het is ons uiteindelijk gelukt, de analyse.
:clap: :handgestures-thumbupright: :clap:
Plaats reactie