Speed King's Rock Alfabet II, vr 28 augustus, Gent

PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: R08 OP

Bericht door PEKEBO »

SpeedKing schreef: (denk dat mijn Spotify-favorietenlijstje wel eens opstaat in een kapperszaak ergens in Overmere?)

Verdenking van iets? :o :evil: ;) Spotify gebruik ik bijna nooit. Nu ik hier kijk op uw pagina, ik had er beter vooraf naar gekeken, dan zouden veel van onze missers op het antwoordenblad geraakt zijn.

O.a. Machiavel, Stan Bush, Little Angels, Outloud e.a. die de playlist haalden vind ik niet direct terug op de uwe..

Ik hou het liever bij mijn eigen collectie, stukken beter. :D

Anderzijds, geweldige quiz! Heb mij kunnen uitleven. Ik viel zelfs bijna van mijn stoel dat Ludo zelfs o.a. Hazel O'Connor, The Fixx, The Tubes e.a uit de 80s kent, het betere popwerk. Daar zal waarschijnlijk spotify voor iets tussen zitten. 8-)
Meermaals meegebruld, ik kon het niet laten. :P

Hopelijk komt er een vervolg op het alfabet, al ben ik dik tevreden met een nieuwe editie van het volledige Los Locos-team die volgend jaar op de kalender zal staan. :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: R08 OP

Bericht door SpeedKing »

PEKEBO schreef:
SpeedKing schreef:Anderzijds, geweldige quiz! Heb mij kunnen uitleven. Ik viel zelfs bijna van mijn stoel dat Ludo zelfs o.a. Hazel O'Connor, The Fixx, The Tubes e.a uit de 80s kent, het betere popwerk. Daar zal waarschijnlijk spotify voor iets tussen zitten. 8-)
Meermaals meegebruld, ik kon het niet laten. :P
Dat popwerk sluipt ook wel eens in de US Billboard Mainstream Rock Charts. Ik heb overigs een lijst van alle nummer ééns aangelegd hier (de 80s zitten er al in, tot een stuk in de 90s - ik vul nog altijd verder aan). Helaas verandert de interpretatie van die billboard ook na de komst van de grunge (alternative wordt de nieuwe mainstream). En de echt mainstream rock (classic) verdwijnt eigenlijk helemaal (behalve ten huize Verhaege-Majieva), en dan maken we daar eens een quiz van:

US Billboard Mainstream Rock Charts, nummer één hits:
https://open.spotify.com/user/116691439 ... n6AYRTky8w

Wie wat recent classic rock-werk wil volgen, zie hier mijn YouTube playlist (+2000):
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... nFG3CpyQjn_
Laatst gewijzigd door SpeedKing op za 29 aug 2015, 11:53, 3 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Speed King's Rock Alfabet II, vr 28 augustus, Gent

Bericht door SpeedKing »

Er was ook nog bijzondere interesse voor dit nummer, iemand met wie ik niet FB-bevriend ben kwam er wat meer info over vragen. Hier is ie dan, Flying Colours is een 'supergroep' met Steve Morse (Deep Purple), Mike Portnoy (ex-Dream Theater), Neal Morse (Spock's Beard) en de verder onbekende zanger Casey Jones. Mochten wij ten huize Verhaege - Majieva De Afrekening samenstellen, dan zou dit er zeker in gestaan hebben.

De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2220
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Speed King's Rock Alfabet II, vr 28 augustus, Gent

Bericht door Methos »

SpeedKing schreef:Ik heb na al de jaren de exacte spelling van Rotting Toot(h) Fleis(c)h nog niet onder de knie, en nu moet ik alweer beginnen studeren op een nieuwe ploegnaam! Maar soit, nu ik toch uit de ploeg gezet ben zijn dat eigenlijk mijn zorgen niet meer ;).

Overigens: wie nog eens een deuntje wil binnentrekken (pakweg iets van Luther Vandross), of de hele quiz:
http://tinyurl.com/speedking-ra-2
Dag Ludo

Bedankt om de quiz te delen via dropbox. Ik heb zonet alvast alle rondes gedownload in mijn dropbox en zal met veel plezier luisteren naar jouw zorgvuldig samengestelde selectie om zo weer bij te leren. Bedankt!

Filip
Greatest Tits
Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: Speed King's Rock Alfabet II, vr 28 augustus, Gent

Bericht door Sentient 6 »

Jammer dat ik er niet kon bij zijn dit jaar. Het zag er weer een leuke playlist uit. Op het eerste zicht zie ik toch wel een tweetal zaalsolo's dit ik had kunnen pakken. De andere ploegleden konden ook niet dit jaar wegens de verjaardag van de ene en het feit dat de andere zijn broer is en ook op dat feestje verwacht werd.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Speed King's Rock Alfabet II, vr 28 augustus, Gent

Bericht door aLEEce in chains »

Een leuke avond gehad dankzij Speedking en daar draait het uiteindelijk om. We hebben gestreden voor wat we waard waren en zijn zeker tevreden met de top 10 plaats. Een volgende editie van dit rockalfabet zou ik niet ontzien, al is een nieuwe worp van Los Locos ook toe te juichen. Merci ook om de nummers te droppen :handgestures-thumbupright:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Speed King's Rock Alfabet II, vr 28 augustus, Gent

Bericht door SpeedKing »

Iemand vroeg me ook van welk album dit nummer kwam, maar heeft nooit op album gestaan, was b-kantje van een single (ik was even kwijt welke single). Het was van Never Before.

B-side:


A-side:
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Speed King's Rock Alfabet II, vr 28 augustus, Gent

Bericht door rino »

SpeedKing schreef:Iemand vroeg me ook van welk album dit nummer kwam, maar heeft nooit op album gestaan, was b-kantje van een single (ik was even kwijt welke single). Het was van Never Before.
'When A Blind Man Cries' staat ook op de verzamelaar (30: The Very Best Of) die ik van hen heb...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Speed King's Rock Alfabet II, vr 28 augustus, Gent

Bericht door rino »

Heel leuke quiz gespeeld vrijdagavond! De quiz ging gelukkig behoorlijk breed qua rockmuziek, waardoor ik ook mijn inbreng had.
Dirk Kwistedadde en vooral Wesley waren werkelijk outstanding bij de hardere nummers. Larry en ik konden hier en daar aanvullen!
Perfecte samenwerking bij ons aan tafel, quoi!

Hopelijk komt er nog een vervolg op deze toch wel unieke quiz. Dat het alfabetsysteem wat uitgeput raakt na 2 edities, zeker bij de minder courante letters, kan ik begrijpen. Maar een reguliere rockquiz moet toch ook kunnen, ook al wordt het dan moeilijker door het wegvallen van de alfabet-hulplijn.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Speed King's Rock Alfabet II, vr 28 augustus, Gent

Bericht door Rubby »

rino schreef:
SpeedKing schreef:Iemand vroeg me ook van welk album dit nummer kwam, maar heeft nooit op album gestaan, was b-kantje van een single (ik was even kwijt welke single). Het was van Never Before.
'When A Blind Man Cries' staat ook op de verzamelaar (30: The Very Best Of) die ik van hen heb...
op de mijnen ook : the platinum collection ;)
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Speed King's Rock Alfabet II, vr 28 augustus, Gent

Bericht door SpeedKing »

Verzamelaars zijn geen albums ;)
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie