Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door SpeedKing »

Je kan Wasoeties van veel (vaak ranzigheden) verdenken, maar ze zijn wel zo hoffelijk je ervoor te waarschuwen. Hip hop en heavy zouden we krijgen, en zo geschiedde.

Die hip hop vreesden we zelfs niet, met ene Meersie in onze rangen, maar dat was buiten enkele darmbacterien gerekend. Nu is er wel veel plaats in zo'n laaghangende broek van een hiphopper, maar eenmaal het de spuigaten uitloopt is ook voor hen trop teveel.

Na een hectische transferperiode de dag zelf nog kregen we tot onze eigen verbazing onze vriend Maledictus in de rangen, en die zou wel compenseren wat we aan hip hop rateerden op andere vlakken.

De quiz zelf werd aangekondigd als de klassiekste ooit qua aanpak: gewone mixrondes godbetert! Wel, ik denk een gouden zet, want een paar van die rubrieken zouden me mateloos geërgerd, geïrriteerd en verveeld hebben mochten ze en vrac na elkaar in een ronde over me uitgekieperd worden.

Andere thema's zorgden dan weer voor keurig gespreid jolijt de hele avond door: de gitaarintro's en de live albums op kop, en er passerden aardig wat fragmenten die naar haarlak geurden. Kortom: slaan en zalven tegelijk deed Wasoeties. En wat zalf voor mij was ( Thunder, Warrant, Suicidal Tendencies, ...) was allicht een slag voor anderen en omgekeerd.

Dat bleek zelfs aan onze tafel: echt helemaal onderuit gingen we op geen enkele rubriek. Maledictus bleef een mooie fond leggen, Jeroen wist behoorlijk what er going on was, had duidelijk Sonic Highways al gezien, en beperkte zelfs de hip hop schade, terwijl onze Stijn er wel weer een gek bliepje hier en een neuzelaartje daar uithaalde.

En zo was iedereen tevreden bij Los Locos, niet in het minst Stijn, die de consumptie van zijn Poes evenredig zag stijgen met de moeilijkheidsgraad na de pauze: vooral de laatste twee rondes werd het toch weer even old skool Wasoeties moeilijk. De laatste ronde was zeker geen feel good afsluiter bij ons.

Maar, geslagen en/of gezalfd: volgend jaar zakken we zeker weer naar mijn vroegere thuishaven af!
Laatst gewijzigd door SpeedKing op ma 23 mar 2015, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door RutgerG »

De quiz lag mij persoonlijk vrij goed. Heel was fragmenten gehoord die ideaal zijn voor een 21-jarige alternatievere muziekliefhebber als mezelf. Mijn drie teamgenoten hebben zich echter minder geamuseerd. De quiz op zich zat uitstekend in elkaar, duim omhoog voor de overgang tussen de opwarmronde en de rest van de quiz. Wij hadden de quiz liever gespeeld als het iets gemakkelijker, maar vooral ook iets gevariëerder was. Hier en daar een vleugje hip-hop in een muziekquiz kan ik zeker appreciëren, maar als er naast de steeds wederkerende TLP-vragen nog heel wat extra gestrooid wordt met underground hip-hopfragmenten, wordt het toch wel 'too much, too many'... Verder ook een acuut gebrek aan New Wave, Franse, Duitse en Nederlandstalige muziek, disco, elektronische muziek...

Na de pauze was de fun steeds verder te zoeken wegens de moeilijkheidsgraad die zo omhoog ging dat zelfs de Koppenberg jaloerse trekken vertoont. Tegen de laatste rondes zaten wij er maar wat suf bij en de aandacht was zo goed als weg, zo erg zelfs dat ik Death Cab For Cutie miste in de laatste ronde. Ik denk dat wij geen 10 op 25 halen de laatste ronde, maar toch waren we niet gezakt in de stand. Dat geeft toch ook aan dat het voor minstens de helft van de zaal wat te veel van het goede was.

Ik kom volgend jaar zeker terug, want het is de eerste keer dat ik in een muziekquiz zo veel fragmenten tegenkom die 'recht in mijn straatje' waren, zoals dat dan heet. Of het in hetzelfde team (of toch zeker in dezelfde teamsamenstelling is), daar vrees ik dan weer voor.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Afgetekende winnaars: WAG-team met 294/350 (84 % !)
Eerste Tieltse ploeg: De Lourdesvrienden 247/350 (70,5 %)
Wisselbeker Tieltse cafés gaat naar De Nachtwacht, dankzij Team Ritomba met 195/350 (55,7 %)

De volledige uitslag, antwoorden en beschouwingen vanavond hieronder.
Bedankt aan alle deelnemende ploegen, alle medewerkers en sponsors
Wasoeties Popquiz 15: zaterdag 26 maart 2016.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Uitslag: totaalscore /350

Wag Team 294
Sympathie vur DEN DUVEL 283
Starbuk & Apollo 274
Tequila overdrive 274
Paris Hilton Lookalikes 271
Guess Who 271
A Tribe called wuk est? 268
Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 266
De Rechte bananen 263
Flippy Floppy 262
Vlassenbroek 2000 257
Los Locos 255
The 4 SLEEpless horsemen of the apocalypse 255
Garnizoen! 251
De Lourdesvrienden. 247
Bruce Horny & The Rest 246
Silly Wommers 231
Spek & Bonen 226
MIB 224
Saturday Night Zever 223
The Crimson King 218
Walls to the ball 217
Rock Stovrie 213
Stimpys 212
Ronnie James Dio Fanclub. 210
Zootje ongeregeld 208
All Shook Down. 203
Never mind the bollocks 202
The Polyphonic pork livers. 201
Team Ritomba° 195
Have the guts to go to the nuts 185
Was treibt die maus im badehaus, teil 37 185
Lou reed in velo 180
Comfortably Dumb 178
De Simpele druiven 175
QV° 174
De Morale Winnaars° 170
Ter Halle° 167
Studio Deinze 164
Vanish. 164
Nuns N Hoses 163
NV Onkunde. 161
Quizee Rascals. 160
The Afgoan Wigs. 156
Carlito 2° 154
Verkest&Co 143
Biris norté. 125
3 Fabiola 119
Hell's Kitchen. 118
Worst-kaas scenario 97
Fear the flashmob. 92

Excel scoretabel met alle details op aanvraag: wasoetie@telenet.be
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Opwarmingsronde
15 random gekozen albums vormen de rode draad voor de rest van de quiz.
Bij een fragment en de platenhoes zochten we telkens uitvoerder en albumtitel.

1 Steve Earle - Guitartown
2 Jan De Wilde - Hé Hé
3 Raymond van het Groenewoud - Kamiel in België
4 Foo Fighters - Sonic Highways
5 Daft Punk - Homework
6 AC/DC - Rock or Bust
7 Kiss - Alive
8 The Verve - Urban Hymns
9 Marvin Gaye - What’s going on ?
10 Soundgarden - Superunknown
11 Beatles - Abbey Road
12 dEUS - No more Loud Music
13 Dinosaur Jr. - Where you been
14 Black Keys - Brothers
15 Bloodhound Gang - Hooray for boobies

Beste score: 29/30 voor A Tribe Called Wuk Est en Starbuk & Apollo
Minste score: 10/30
Het raden van albumtitels bleek voor veel gelegenheidsploegen te hoog gegrepen.
Het eerste fragment was duidelijk niet het makkelijkste van de quiz, maar liefst 32 ploegen herkenden Steve Earle niet, toch een levende muzieklegende.
Starbuk & Apollo merkten op dat bij 'Theme from turnpike' van dEUS (dat inderdaad op 'In a bar, under the sea' staat) de verkeerde hoes werd getoond, maar de hoes die we toonden (en die ook beter in ons kraam paste) was wel degelijk die van hun best of 'No more loud music'
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Opbouw Mixrondes

Na de opwarmingsronde volgende 11 mixrondes, allemaal op dezelfde manier opgebouwd.
1 Guitar Town: een gitaarintro
2 Hé Hé: een uitvoerder met een dubbelnaam
3 Kamiel in België: een tekstflard van een Belpopklassieker
4 Sonic Highways: muziek uit de gelijknamige docu van Dave Grohl
5 Homework: muziek van thuisknutselaars
6 Rock or Bust: spielerei met 'rock' of 'bust' in uitvoerder of titel
7 Alive: legendarische live-albums
8 Urban Hyms: Urban prof TLP geeft examen
9 What's going On: nieuwe muziek van de laatste dagen, weken,maanden
10 Superunkown: coverronde gevuld met het obscuurste van het internet
11 Abbey Road: muziek uit de gelijkname sessies
12 No More Loud Music: stille muziekjes
13 Where You Been: comebacks
14 Brothers: muziek van bands met broers erin, behalve uitvoerder ook familienaam broers
15 Hooray For Boobies: rondborstige videoclips

In elke mixronde staken ook nog 2 pop-up/theorie/weetjesvragen.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Mixronde 1

1 Guns ’n roses - Sweet child o’ mine
2 Allez Allez - Allez Allez
3 TC Matic - Putain Putain
4 Cheap Trick - Surrender
5 Martin Garrix - Animals
6 Kid Rock - All summer long
7 Ramones - It’s Alive
8 Walk This Way - Jam Master Jay
9 Douglas Firs - Caroline
10 Iron Maiden - Run to the hills
11Elbow - Starlings
12 Nirvana - Something in the way
13 Jesus & Mary Chain - Just like honey (Pop-up - festival: Lokerse Feesten)
14 Oasis - Gallagher
15 Robin Thicke - Blurred Lines (Pop-up - plagiaat: Marvin Gaye)

Beste score: Starbuk & Apollo 32/32; ook een aantal ploegen 31/32
Minste score: 14/30 (in deze ronde slechts 1 ploeg gebuisd !)
De titel van het Elbow nummer 'Starlings' bleek lastig; is dan ook een (weliswaar heel herkenbare) albumtrack en nooit een single/radiohit geweest.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Mixronde 2

1 Peter Frampton - Show me the way
2 Gus Gus - Ladyshave (Pop-up: band komt uit Ijsland)
3 Front 242 - Headhunter
4 Fugazi - Suggestion
5 Babybird - You’re gourgeous
6 Busted - Year 3000
7 James Brown - Live at the Apollo 1962
8 The Fugees - The Miseducation of Lauryn Hill
9 Years & Years - King (Pop-up: stonden bovenaan BBC lijstje 'The Sound of 2015')
10 Nena - 99 Luftballons
11 Stereophonics - Dakota
12 Ben Howard - Conrad
13 Belle & Sebastian - Funny little frog in my pocket
14 Kings of Leon - Followill
15 Sabrina - Boys boys boys

Beste score: 30/32 voor 5 ploegen: A Tribe Called Wuk Est, Tequila Overdrive, WAG Team, Paris Hilton Lookalikes, Flippy Floppy
Minste score: 8/32 (ook in de laagste regionen was er concurrentie)
'Boys' van Sabrina bleek - bijna vanzelfsprekend - een publieksfavoriet
Titels 'Ladyshave' (zat niet in het fragment) en 'Suggestion' (wel in het fragment) bleken lastig. Mag het bij deze ook duidelijk worden dat Fugazi nog andere goede songs heeft naast 'Waiting room' ?
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door Sander »

Ik kan vrij kort zijn in m'n feedback:

We gingen met een goed gevoel de pauze in. We gingen met een slecht gevoel naar huis. We waren slechts 2 plaatsen gezakt, dus dat was het probleem niet. In percentage zijn we echter volgens mij een 20-tal gezakt (wat dus wil zeggen dat we na de pauze 40 % slechter scoorden...).

Het concept vonden we echter leuk en de quiz zat goed ineen en er was een sterke organisatie. En niet te vergeten: De Poes = topbier! (toevallig de week ervoor nog ontdekt :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door Garnizoen! »

Wij kunnen alleen maar positief zijn over deze quiz: geweldige zaal, goeie klank, coole (doch ferm oneffen) muziekkeuze, etc.

Elk van ons hoorde regelmatig een (verdrongen) favoriet (uit seksueel onzekere tijden) passeren. TLP werd met iedere vraag lachwekkender; zijn melige blik in de camera terwijl een zoveelste classic van een niet eens zó geweldige hiphopper op de achtergrond draaide was verdomd hilarisch.

Al begrijpen we de circuitploegen wel die het gebrek aan transparantie qua punten en de te grote tegenstelling tussen simpele en over the top moeilijke dingen minder geslaagd zullen vinden. Maar in die laatste categorie haalde de organisatie er wel schitterende dingen uit, die wij meestal vonden: Xiu Xiu, Roky Erickson, Lexicon Devil van The Germs, Au Hasard van Dans Dans, From The Morning van Nick Drake)..
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5050
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door Keiem »

Garnizoen! schreef:Maar in die laatste categorie haalde de organisatie er wel schitterende dingen uit, die wij meestal vonden: Xiu Xiu, Roky Erickson, Lexicon Devil van The Germs, Au Hasard van Dans Dans, From The Morning van Nick Drake)..
Een samenwerking met Paris Hilton Lookalikes lijkt me aangewezen voor een volgende editie. :lol:
Wij haalden het merendeel van deze songs er niet uit.

Wij sluiten ons aan bij de reeds geleverde comments: voor de pauze zeer leuk, nadien toch wat minder. De hiphop stak mij niet tegen, het lag mij redelijk. Ik moet wel zeggen: TLP zijn turbotaaltje was zowaar nog erger dan Adil El Arbi en dat blijf ik toch zo kinderachtig vinden. Of moet ik zeggen 'die shit is fake' ?
Veel gelegenheidsploegen zullen weer afgezien hebben vrees ik. Maar Wasoetie profileert zichzelf graag als een eigenzinnige kwis dus laat ze gerust maar doen. Ze krijgen de zaal gevuld dus ze hebben gelijk hé.
Wij hopen deze ooit te kunnen winnen zodat we niet telkens foutief als ex-winnaars vermeld worden. Ten vroegste in 2016 krijgen we opnieuw een mogelijkheid hiertoe.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door kasenco »

Als TLP op StuBru begint dan zet ik de autoradio op een andere zender of zet ik hem in cd-modus ;-)
Ik kan hem ni horen!

Welk lid van Run DMC overleed onlangs? WTF 2002 is al 13 jaar geleden....
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Mixronde 3

1 Neil Young - Cortez the killer
2 Talk Talk - Life’s what you make it
3 Red Zebra - Can’t live in a living room
4 Neville Brothers - Yellow Moon
5 Spinvis - dagen van gras & stro
6 B-52’s - Rock Lobster
7 U2 - Under a blood red sky (Pop-up - ritmesectie: Clayton & Mullen Jr.)
8 (The Chronic) 2001 - NWA
9 Billie - Give me the knife (Pop-up - livezangeres bij Netsky)
10 The Prodigy - Firestarter
11 Foster the people - Pumped Up Kids
12 Pinback - Loro
13 Einsturzende Neubauten - Silence is sexy
14 Radiohead - Greenwood
15 Alanis Morissette - Thank you

Beste score: WAG team 31/32, ook heel wat ploegen met 30/32
Minste score: 9/32
Titel 'Dagen van gras en stro' van Spinvis bleek te hoog gegrepen en enkel juist bij Team Ritomba (proficiat met jullie eerste zaalsolo op een muziekquiz ever ?)
Radiohead werd door een enkele ploeg verward met Deftones, slechts de kenners wisten dat in Radiohead het broederpaar Greenwood zit.
Neil Young werd door bijna alle ploegen herkend (oef !) maar velen konden op de klassieker 'Cortez The Killer' geen juiste titel plakken.
Kunt u geloven dat er ploegen (van4!) zijn die op de classic 'Rock Lobster' van B-52's noch titel, noch uitvoerder konden plakken ?
Meersie
Fan
Berichten: 9
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 14:03

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door Meersie »

8 (The Chronic) 2001 - NWA
Deze is van Dr Dre ?
Ooit lid van NWA, maar die waren in 2001 toch al gestopt.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5050
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door Keiem »

Meersie schreef:
8 (The Chronic) 2001 - NWA
Deze is van Dr Dre ?
Ooit lid van NWA, maar die waren in 2001 toch al gestopt.
NWA was het antwoord op een bijvraag. De TLP ronde waren telkens twee theorievragen.
Plaats reactie