2de Disorder Pop- en Rockquiz op 19 april 2008

Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

2de Disorder Pop- en Rockquiz op 19 april 2008

Bericht door gekookte espe »

Net terug van Oostende.


Pittige quiz, en nie echt spek (of hesp?) voor onzen bek.

Maar er toch nog in geslaagd van 6 ploegen achter ons te houden :P

Vond het best nog leuke quiz, ook al lag de moeilijkheidsgraad te hoog. Opnieuw paar nieuwe liedjes leren kennen, vooral bij die Quatsch-ronde :lol:

Enige smet op de organisatie: de puntentelling :(


In ieder geval proficiat aan Fab4 (en ook aan Testedoene :thumb1: )
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Uitslag:

1. Fab 4 262
2. Polkaheer en zijn bende 259
3. Testedoene 257
4. Jan, Piet, Joris en SG 256
5. Starbuk en apollo 255
6. Rock Monsieur 251
7. Orde van de Wetterse Strijkstok 239
8. Tequila Overdrive 234
9. Domino 230
10. De muzioten 209
11. The Salman Rushie Allstar band 208
12. Oorsmeer 201
13. De stimpy's 198
14. The hersham boys 195
15. Four non blondes 194
16. De Tube 191
17. Blue army 187
18. Ossebolle o 177
19. De orval (= "ik ben altijd wel te vinden voor een lekker wit velleke") 163
20. De peerdevisscher (= "kheb u wel int snot schellen espe") 161
21. You're the reason our kids are so ugly 135
22. The force 131
23. Een zwak momentje 126
24. Wieder tope me zieder 126
25. 4 schelln espe 122
26. The celts go flemish 111
27. De weetjestrommel 107
28. Kerekewere 105
29. De waco's 103
30. De laatbloeiers 77
31. De Brugsche zot en de charmante 56
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

(Recyclage van zowat gelijktijdig gestarte "thread" - ik stel voor om hier verder te gaan...)


Alwéér een quiz die veel voorbereiding demonstreerde, maar die vakkundig afgemaakt werd door een onbegrijpelijk gebrek aan tussen- en eindstanden.

Meer dan 100 punten en de daarin mogelijke vergissingen werden gewoon opzij geschoven met de melding "we hebben een winnaar!".

En dan spreek ik zéér principieel, want als gastspeler van Testedoene (3°) heb ik als puntenteller geen reden tot klagen (mogelijk zelfs integendeel), maar de ploegen die op een zakdoek achter ons eindigden misschien wél. Hier spreekt dus op de koop toe niet eens geen slechte verliezer! Mogelijk een onterecht podiumbeklimmer? Wie zal het zeggen?

Enfin, mijn voornemen is dat ik elke volgende organisator die het nalaat om alle reeksen op vergissingen laat controleren gewoon maar op één zaak "bespreek", en dat is dat item. En het is géén PR-aanrader voor hun volgende editie. Voor zover ze daar wakker van liggen uiteraard!...

"Disorder" heeft alvast zijn naam eer aan gedaan.

Zonde, zonde, zonde!

Want net als vorige week bij Wasoeties had ik een best wel goede indruk van de samenstelling en uitwerking/logistiek.

Maar als punten niet belangrijk zijn, noem het dat een "luisteravond voor een goed doel", en geen quiz meer, hé!

De positieve aansporingen van Tony over "relatief kleine afstanden tot Oostende" ten spijt: bedenk voor je vertrek dat je in je CD-rek thuis ook vast wel wat moois vindt om een avondje muziek te genieten.

De eindstand van dit "muzikale gebeuren" is hier intussen gepubliceerd.
Aan de lezer dus om te geloven wie nu écht hoeveel punten gescoord heeft..
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Devil's Answer heeft natuurlijk gelijk wat de punten betreft, je zou moeten kunnen controleren wat je punten zijn, (al vind ik bovenstaande post nogal zwaar van toon en heb ik de indruk dat alles vrij correct geteld is ...) ...
Wij waren op de duur ook onze draad kwijt wat de punten betreft, jammer genoeg ook wat het quizzen betreft : stonden we nog mooi aan de leiding halverwege; donderden we met een paar welgemikte megablunders nog van het podium na de pauze : de mooiste hiervan wil ik u niet onthouden : ik kan het zelfs nauwelijks een 'blunder' noemen, eerder een domme, nonchalante en arrogante uitschuiver : op het invulblad van de coverronde stond 'Laibach' : nu hebben Baaigones en ik twee jaar geleden eens een vraag gemaakt op de algemene Stardustquiz, waar we 'life is life' van Opus door Laibach vroegen als driepunter in de superronde : wij horen dus dat nummer, vullen Life is life en Opus en grappen zelfs nog iets van : jaja, stop maar met spelen, we weten het al ... de onnozelst weggegeven twee punten van het jaar : hoera :roll: (het was The Final Countdown van Europe, maar daar heeft niemand van ons naar geluisterd)

Bon, we onthouden dat we alweer niet moeten onderdoen voor de groten van het circuit, zelfs in een quiz met een aantal pittige(re) oudere fragmenten : hoera :P

Anders vond ik de quiz wel heel erg OK hoor : vorig jaar vond ik dit ook al een goede quiz, en dit jaar vond ik 'm zeker even goed, al was ie niet meer herkenbaar : de quiz was veel lichter, frivoler als je wil, van toon, een beetje te soms zelfs, maar veel lichter verteerbaar, ontspannender ...
Ook goed was dat we op een mooi uur buiten waren.

Wij komen zeker volgend jaar terug : hopelijk is het in de zelfde (superbereikbare) zaal (een halfuur van Kortrijk) !
En Disorder-meisjes en -jongens : hecht niet te veel belang wat op het forum door wat enkelingen, zoals Devil's A en mezelf, wordt geschreven (een kwalijke tendens als je het mij vraagt, Tony Wasoetie verwerkte de commentaren van vorig jaar zelfs in zijn presentatie vorige week :( )
Van ons krijg je alvast een dikke pluim : gewoon volgend jaar de punten van de laatste ronde(s) nog eens ter controle voorlezen, voor je de uitslag afroept en je quiz wordt TOP !
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op zo 20 apr 2008, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Terug een vrij pittige (en toch wel een speciale )quiz .
Voor lokale ploegen waarschijnlijk een drama (als je aan de pauze nog maar 40 tal punten hebt (op bijna 150) dan denk ik dat de goesting bijna over is.

Vorig jaar werd reeds deze fout gemaakt en nu terug, jammer ...
Af en toe wat meer herkenbare zaken maakt het voor iedereen veel leuker.

Bij ons viel het relatief nog mee vooral de dankzij de inbreng van Luk (we voelden ons meer Testeluk dan Testedoene gisteren, bedankt Luk !!! :wink: ).
Zeer tevreden met onze derde plaats , zeker na de superlastige laatste rondes (maar blijkbaar was dit voor iedereen zo).
We dachten ergens rond de vijfde stek te landen en werden toch nog derde :? .
Bijna de volledige quiz was te volgen op scherm (oplossingen, clips, info ..., knap gedaan trouwens), waarom kon dit ook niet voor de punten ( :evil: ).
Niet echt veel zaken voor mij (en ook ons Sabine) in deze quiz , gezien de smaak van Killer had ik dit toch enigzins anders verwacht. :(

Vooral de tafel ("theorie :x ) rondes waren niet van de poes.
Cryptische omschrijvingen zijn altijd voor veel discussie vatbaar en bieden vaak meerdere oplossingen (frustrerend zoiets).
Ook het herkennen van de "gadgets" van verschillende groepen was niet van de poes.
De audiovisuele ronde was ook een kuitenbijter.
Heel leuk was wel de zelfgemaakte filmpjes :lol

Echt jammer van de puntentelling, heel moeilijk bij te houden, chaotisch om te volgen en op het einde zelfs geen scores meer :x

Er was duidelijk veel werk gemaakt van deze quiz, maar de éénmalige deelnemers zullen het hierbij wel laten denk ik :roll:
Volgend jaar proberen te herbronnen jongens, wij komen zeker terug !!! :wink:


Aan de 4 schelln hespe, toch proficiat met de prestatie en het volhouden ! :thumb2:
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Bericht door erik »

Onze eerste deelname aan deze quiz is mede ingegeven door de quizuitslagen van vorige editie. Dat viel dit jaar dus enigzins anders uit.
Héél wat bekendere artiesten maar dat stond nog niet metteen model voor een makkelijke quiz, zo bleek al snel. Ook muzikaal zou die 1ste editie ons beter gelegen hebben. Maar met een 7de plaats zijn we al dik tevreden.

Enkele randbemerkingen :
- achteraan zal de zichtbaarheid van het kleine scherm zeker moeilijk geweest zijn ;
- het achterwege laten van hoezen/foto's..... werd héél erg origineel opgevangen met gadgets/cryptische omschrijvingen ...... altijd leuk om nieuwe invalshoeken tegen te komen ;
- de inzage van de puntenscores lieten te wensen over ;
- bij discussies over punten tekort kwam een jurylid dat steeds snel oplossen ;
- de geluidskwaliteit bij de geïnterviewde artiesten was hier en daar abominabel ;
- en jawel : de nagespeelde video's waren erg leuk !

Tot volgend jaar !
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Een aangename quiz, omdat hij

(1) niet te lang geduurd heeft (vorig jaar rond 1u30, nu al rond middernacht)

(2) originele nagespeelde videoclips (heb horen zeggen door Tony, dat dat al eens eerder gebeurd is in Oudenaarde), alhoewel wij op zulk soort zaken altijd slecht scoren, en dat is ook nu weer gebleken

(3) de moeilijkheidsgraad in vergelijking met vorig jaar iets naar beneden getrokken is en wij echt alle 4 aan bod gekomen zijn met het invullen van de antwoorden (wat op andere kwissen soms solo-Marc B, onze Polkaheer, is...)

Een dikke proficiat voor de FAB 4 (aangesterkt door Danny van Jartazi en Filip van Rattingen van Kas & Co), zij hebben verdiend gewonnen!!! Wij claimen onze eeuwige 2e plaats terug op !! (Marc B wil nog altijd niet dat ik onze naam verander in "De Poulidors", wat wel gemakkelijker zou zijn voor de quizmasters.... :)
Waar ik het meest gefrustreerd van was (MAAR DAT HEBBEN WE HELEMAAL AAN ONSZELF TE DANKEN) is dat we 2e geworden zijn op slechts 3 punten van the Fab 4 (DAN NOG VEEL LIEVER OP 10 PUNTEN OF MEER....), zeker gezien de vele STOMME fouten die we gemaakt hebben, vaak onze eerste gedachten laten staan zou ons aan de overwinning geholpen hebben; om enkele voorbeelden te geven:
-stem van BOB DYLAN, eerst opgeschreven, vervangen door Neil Young
- gadget van the BEATLES vervangen door Red Hot Chili Peppers
-1e fragment laatste ronde THE SCABS herkend, Marc B wilde het niet geloven en heeft het dus ook niet willen opschrijven
- bij de nagespeelde videoclips, in de clip van Depeche Mode zitten twijfelen tussen ENJOY THE SILENCE en Personal Jesus, de laatste opgeschreven (de verkeerde dus)
- gadget: omgekeerde N: eerst had ik het juiste antwoord (NINE INCH NAILS) voorgesteld, doch overruled wegens "dat kan niet, die hebben een NIN als logo....")
- Onze schollmeester vroeg zich af bij het fragment van "Memphis Tenessee" of het the FACES waren ipv Rod solo, maar we hebben ons laten (mis)leiden door het jaartal 1971, waar Rod al "Maggie May" had uitgebracht...

Dat is frustrerend, maar we overleven het wel; hebben ons voro de rest goed geamuseerd...

Peter


P.S. Ik denk dat onze Kiekenfretter, Marc S, die gister bij ROCK MONSIEUR speelde, zich ook heeft vermaakt, en tevens een aangename bijdrage voor hen heeft kunnen leveren, alhoewel ik vernam, dat hij bij de filmpjes één van zijn favorieten (GARY NUMAN) er ook niet uitgehaald heeft, maar goed....
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

2de Disorder Pop- en Rockquiz

Bericht door Killerr »

Beste quizzers,

De inhoud van de 2de Disorder Pop- en Rockquiz is heden gepubliceerd op onze webstek http://users.telenet.be/disorderquiz/

Stefan
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Rock Monsieur ging op het einde van de avond met een 6e plaats tevreden naar huis.

We hadden voor de gelegenheid wel een hele sterke opstelling. Naast de vaste kern van Michel (1/2 Canvascrack) en mezelf, maakte Plazzie na een afwezigheid van bijna 2 jaar weer zijn opwachting bij Rock Monsieur. Met Plazzie in de ploeg doen we altijd mee voor een top 10 plaats.

Het was eventjes zoeken om een 4e man te vinden (mijn oproepen hier op het forum kennen meestal niet veel bijval :yell: ) maar uiteindelijk kwamen we tot een overeenkomst met Peegee. Marc S (kiekenfretter) werd aan ons uitgeleend en dat scheelde ons waarschijnlijk weer een plaats of 2 in de einduitslag.

Positieve punten:
- De samenstellers hebben zeker en vast rekening gehouden met de opmerkingen op het (toen nog Los Flippos-) forum van vorig jaar. Zo was de quiz op een behoorlijk uur gedaan en werd de moeilijkheidsgraad zeker en vast naar beneden toe aangepast. Al blijft het een heel pittige quiz.
- Veel variatie bij de keuze van de fragmenten zodat iedereen bij ons in de ploeg wel aan bod kwam. Misschien iets meer oldies om de balans helemaal in evenwicht te brengen.
- Goede geluidskwaliteit (zowel de bron als de installatie) bij de meeste fragmenten.
- De merchandising-ronde was origineel gevonden. Het hoeven niet altijd foto's van artiesten of CD-hoezen te zijn.
- De videoclips waren leuk nagespeeld, maar zijn idd al eerder vertoond op de muziekquiz in Oudenaarde. (Who cares?)


Mindere positief:
- Onzorgvuldig ophalen van de antwoordbladen. Wij moesten maar liefst 4 keer iemand roepen om ons antwoordblad op te halen omdat de ophaler(s) van dienst ons had vergeten. De laatste keer was men al halfweg bij het overlopen van de oplossingen vooraleer wij door hadden dat ons antwoordblad nog bij ons op tafel lag. (Wij waren ondertussen bezig met theorie en turven van de punten).
In de toekomst best afspreken dat 1 persoon een aantal vaste rijen onder zijn hoede neemt om de bladen op te halen.

- Het puntenoverzicht. Ik weet dat Devils Answer daar bij iedere quiz ondertussen een 'punt' :lol: van maakt en ik kan hem geen ongelijk geven. In een aantal ronden kregen wij ook punten te kort. Dat kan bij de laatste ronde evengoed gebeuren en dus moet iedere ploeg de kans krijgen om zijn punten na te kijken.
Maar hier in Oostende ging het puntenoverzicht helemaal de mist in. Als ik het goed heb kregen wij geen puntenoverzicht meer vanaf ronde 8. Er waren dus maar liefst 5 + 1 (theorie) rondes waarbij mogelijks fouten in de puntentelling konden sluipen.

- De reeks 2008 was voor ons een dieptepunt. We hebben daar ettelijke punten en mogelijks een podiumplaats verloren. Maar goed we weten dat dit ons zwaktepunt is.
Niet dat het iets aan de punten zou veranderen maar toch vraag ik me af waarom de nummers van 2008 in 1 reeks moesten gebundeld zijn terwijl dat in de andere reeksen nergens het geval was.
Dergelijke reeksen zorgen dat een aantal mensen van de ploeg er steevast voor Piet Snot bij zitten en een ganse reeks (bijna) geen inbreng hebben.

Als de samenstellers ook voor de volgende editie rekening houden met de eerder opgesomde minpunten, dan denk ik dat zij volgend jaar een absolute topquiz kunnen organiseren. Wij komen graag terug.
disorder
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 apr 2008, 13:23
Locatie: Oostende

Bericht door disorder »

De 2de editie zit erop en alvast bedankt voor alle commentaren (zowel de positieve als negatieve).

We beginnen maar met het negatieve :

er was in de 2de helft van de kwis inderdaad een probleem met het opvolgen van de puntentelling (vanaf ronde 7 hebben jullie niets meer ontvangen), waarvoor onze excuses. Dit zal de volgende editie zeker en vast verbeteren !

We hebben op het einde van de kwis nog aan iedereen een eindstand uitgeprint meegegeven maar dat was natuurlijk niet het ideale ...

Nu, alle resultaten zijn 2x gecontroleerd en de uitslag is bij mijn weten correct.

We hebben er proberen op toe te zien om de fouten uit onze eerste editie weg te werken maar kom : nobody's perfect ! ':wink:'


Gezien de vele gelegenheidsploegen in de eerste editie was het de bedoeling de moeilijkheidsgraad iets naar beneden te trekken maar dat het toch een uitdaging bleef voor de geoefende ploegen.

Vandaar ook de iets ludiekere rondes zoals de "nagespeelde videoclips" etc ... (en wees gerust : dit was de eerste én laatste maal dat ze mij in vrouwenkleren gestopt hebben ! '8)'
Cool

Verschillende "gelegenheidsploegen" hebben zich behoorlijk uit de slag weten te trekken en zich goed vermaakt.

We zien het al volledig zitten voor een derde editie dus hopelijk tot volgend jaar !

Cheerio !

Marco
disorder
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 apr 2008, 13:23
Locatie: Oostende

Bericht door disorder »

Enne ... nog bijna vergeten : een dikke proficiat aan de FAB4 met hun overwinning !



Marco
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Rubby schreef:Aan de 4 schelln hespe, toch proficiat met de prestatie en het volhouden ! :thumb2:
Bedankt Rudy :) Elke quiz leren we nieuwe liedjes kennen dus tkomt uiteindelijk wel goed (binnen een jaar of 40 toch)...
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Bericht door erik »

Een fout in deze quiz was wel dat "Belgium" (1978) werd toegeschreven aan Revenge 88 terwijl die pas debuteerden in 1981.
Stagebeast is naar mijn mening het enige juiste antwoord. Naast Frank Dubbe zat ook Willy Willy toen nog in die band.
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

disorder schreef:er was in de 2de helft van de kwis inderdaad een probleem met het opvolgen van de puntentelling (vanaf ronde 7 hebben jullie niets meer ontvangen), waarvoor onze excuses. Dit zal de volgende editie zeker en vast verbeteren !
Allez dan...

Excuses aanvaard!
:wink:

Ik kan me verder vinden in alle reeds vermelde positieve aspecten bij deze quiz.

Met dank voor de "Me so horny"-ronde trouwens (12 fragmenten verwijzend naar de duivel :twisted: ), een topreeks voor ons (23/24).
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

ik kan me vinden in wat er gezegd is in voorgaande reacties
vooral de originele theoriereeksen vond ik een prachtig initiatief.
enkel wat minder hoempapamuziek (k3, schlagertoestanden...) in de volgende editie graag.

tot de volgende
Plaats reactie