Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Winkel

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3338
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Winkel

Bericht door SpeedKing »

Sowieso een avond in mineur als gastspeler bij PHL, want kapitein Keiem was er om wel zeer onheuglijke redenen niet bij. Dan weet je wel hoe futiel een avondje muziekquizzen is tegenover de écht belangrijke dingen in het leven.

Abstractie daarvan makende wel een dikke pluim voor deze eersteling. De kinderziektes bleven tot een minimum beperkt, if any at all, en dat gebeurt toch niet vaak. Ik denk maar aan mijn eigen eersteling.

Als we dan toch een beetje moeten zagen, want daarvoor dient dit forum toch - ik spreek voor mezelf ;), enkel dit:
* We hoorden het soms echt donderen boven onze hoofden: onder de boxen zitten gaf niet altijd Mega Dolby Surround Sound. Maar blijkbaar was dat in de zaal niet overal veel beter.
* Die 'grappige' introfilmpjes voor élke ronde hoefden voor mij niet. Dat ene van Milow bij de Sleepless bijvoorbeeld, was wel een voltreffer: 1 keer goed lachen en daarna quizzen geblazen.
* Echt vroeg was ik niet thuis, en het was niet omdat ik daarna nog potten gaan pakken ben.

Beetje muggenzifterij, die, mocht de organisatie er toch wat in ziften, tot een nog betere quiz zou leiden want voor de rest was het eigenlijk wel behoorlijk top. Tot indrukwekkend. Mooi gevulde zaal, prijzentafel nog nooit eerder vertoond (toch niet voor mij), een tombola met Rad Van Fortuiniaanse proporties (was er geen auto weggegeven ook?), een leger ophalers en bedieners. Zelfs de Ice Tea die op was kon de pret niet bederven ;).

En dan de quiz zelf: inhoudelijk waaierde het zo breed over alle genres heen dat je bezwaarlijk kan klagen - er moet toch voor elk wat wils in gezeten hebben (schiet me nu juist te binnen geen punk te hebben gehoord). Redelijk wat visuele ondersteuning, en een verrassingsbrood aan thema's die soms echt een aardige duw in de rug waren. Eenmaal je in het thema zat kan je toch soms wat sneller op de titel of uitvoerder afgaan.

In het begin dacht ik even dat het een invulquiz zou worden, maar al snel doken de eerste 'speciallekes' op die het ook voor de die-hards net uitdagend genoeg maakten denk ik. Echt een perfecte dosering. Toen ik bij mijn eerste toiletbezoek hoorde klagen dat het te moeilijk was, wist ik het wel: én gelegenheidsploegen én circuitploegen bedienen - quasi onmogelijk, het zijn verschillende werelden. Die 'speciallekes' er uit halen zou de quiz echt wel tot fletse soep gemaakt hebben.

Genoten van de Marillion en Black Sabbath-passages, en zo veerde iedereen van ons sextet wel eens op. Ook onze 16-jarige sterspeler deed zijn duit in het zakje, en pende in vlekkeloos Engels (en Nederlands en Spaans en Frans en ...) onze pogingen tot antwoord neer.

Denk dat ook de Locos zich hier wel geamuseerd zouden hebben, dus mss volgend jaar terug met de eigen ploeg. De formule met 6 viel best mee, ook al ligt je werkloosheidsgraad dan wat hoger.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door Tonyvdb »

Heel goed georganiseerde quiz, heel veel werk gestoken in lay-out en presentatie.
Ook de quiz zelf vonden wij prima uitgebalanceerd : een stevige portie classic rock en co., zoals te verwachten was met Filip G aan het roer, maar ook vele andere genres kwamen aan bod.
Moeilijkheidsgraad leek mij bijna perfect voor een zaal met grotendeels gelegenheidsquizzers, al zullen pakweg de laatste 10-15 ploegen wel afgezien hebben bij momenten, maar wat is het alternatief dan : een 'invulquiz'? Dan is iedereen ontevreden, dus : prima ingeschat.
Excellente jurering ook : snel en correct : geen punten te veel, geen punten te weinig : we telden op een bepaalde ronde ergens een puntje te weinig, noteerden dat op het blad, dat werd snel nagekeken en direct toegevoegd mét duiding aan de tafel : beter kan niet.
Ruime drankkeuze, snelle bediening, echt top allemaal.
Slechts één groot minpunt : het geluid. Een heel mooie polyvalente zaal, en dan deze geluidskwaliteit : spijtig. Een aantal nummers waaide ons gewoon toe als een 'geluidsbrij' en konden we (de titel) zelfs niets invullen, gelukkig dat veel fragmenten vergezeld waren van een beeldfragment. Ben geen technicus (een lamp indraaien gaat nog net :? ), maar misschien mocht het wat luider staan bij sommige fragmenten?

En, Speedking, deze quiz was zeker geen 'eersteling' voor deze organisatie : ze organiseren elk jaar een algemene quiz en dit is hun tweede muziekquiz (de vorige, 'Brasiliana' genoemd, was een paar jaar geleden). Ze kennen dus het klappen van de zweep.

Heel fijne avond gehad : spijtig dat het geen jaarlijks (muziekquiz-)gebeuren is.
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door fLEEtfox »

Ook bij de horsemen werd met een tevreden gevoel (al dan niet met de fiets :lol: ) naar huis getrokken. Alles is zowat al gezegd geweest : bediening, jurering, infrastructuur, catering, ... alles was top behalve inderdaad het geluid. Tijdens de pauze ben ik het ook informatief nog eens gaan melden aan Filip met hetzelfde woord toen als Tony hierboven : een geluidsbrij was het. Telkens twee of meer instrumenten begonnen te spelen was het van dat : bij de laatste ronde zagen we Type-O-Negative en spanden we ons met zes in om de cover te herkennen maar tevergeefs. Zelfs bij nummers waar we (gelukkig) direct de intro van herkenden herkenden we het nummer niet meer eens het goed en wel gestart was. Het enige voordeel dat ik hieruit kan bedenken : in tegenstelling tot andere quizzen waar het geluid meestal lokaal slecht is, was het hier blijkbaar voor gans de zaal, gezien de Hiltons (hoek vooraan) en JPJ&SG (midden) en wij (hoek achteraan) er last van hadden.
Ik was al direct onder de indruk van die eerste Fibonacci-ronde. Hoe kom je daar in godsnaam op dat Daft Punk 140 x Around The World zingt :confusion-questionmarks: :scared-shocked: ?????
Laat die volgende reis -voor mijn part naar Timboektoe- maar vlug komen dat we opnieuw kunnen quizzen in S-E-W!
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door fLEEtfox »

nog een klein addendum :

bizar dat toen één van de hoofdprijzen (moutainbike) afgeroepen werd en wij niet direct opveerden omdat de houder van het winnend biljet net de drank aan het afrekenen was, er een fluitconcert en boegeroep losbarstte omdat hij alsnog zijn biljet wilde valideren :roll: ?

En al even bizar : een quiz met een schitterende fibonacci-ronde (cijferfetisjisten denk ik dan spontaan :handgestures-thumbupright: ) staat op een totaalscore van ..... 349 ptn. Of zit dit getal misschien ook in één of andere obscure cijferreeks :D
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door aLEEce in chains »

Ik kan mijn drie voorgangers alleen maar bijtreden. Leuke quiz waaraan duidelijk gewerkt is. De samenstellers gaan zeker hun werk gehad hebben. Die eerste ronde is, zoals mijn mederuiter aangaf, een leuke insteek. We waren onze hersenen wel al aan het pijnigen om een nummer te bedenken waarin het nummer 144 in voorkwam. Helaas ga ik nooit meer naar het nummer van Daft Punk kunnen luisteren, zonder aan die 144 te denken :mrgreen: . Ik vond de hoezenronde ook ideaal voor alle ploegen. Door enkel naar de uitvoerder te vragen, werd zo'n hoezenronde meer haalbaar voor de vele gelegenheidsploegen. Na gisterenavond werd me nogmaals duidelijk dat de lokroep van minister Bourgeois en consoorten om meer Nederlandstalige muziek op de radio te draaien niet aan mij besteed is, but hey, iedere organisator doet zijn ding EN de zaal vond het hoorbaar goed (want bij deze ronde en de foute muziekronde werd er massaal recht geveerd en hier en daar zelfs meegezongen). We waanden ons efkens bij de feesttentenquiz van Bellem. Het geluid was inderdaad niet goed, maar dat wisten jullie onderhand wel ;)
Wel een vreemde ervaring toen één van onze ploeggenoten de afrekening van de drank aan het doen was en bijgevolg niet hoorde dat zijn nummer gewonnen had. Toen het nummer een tweede maal afgeroepen werd, vroeg ik hem of hij het toevallig niet had. Toen hij het opmerkte en alsnog rechtveerde, werd hij daar op boe-geroep en gefluit getrakteerd. Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de winnaars van de twee bureau's en het 2-persoonsbed hun gerief thuis gaan gekregen hebben :mrgreen: .

Proficiat aan de winnaars Jan Piet Joris & Sam Gooris. In het begin dachten we dat het een walk in the park ging worden voor hen, maar uiteindelijk hebben ze nog lang weerstand gehad van A Tribe Called Wuk Est?, die lange tijd op kop stonden. :clap:

Hopelijk is er volgend jaar opnieuw een editie, al dan niet om een student te ondersteunen.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
lou reed in velo
Lead Singer
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 11:14
Locatie: Lendelede/Sint-Eloois-Winkel/Gullegem

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door lou reed in velo »

Aperitief: Fibonacci reeks

In deze ronde zit in ieder fragment een link naar de getallenreeks van Fibonacci.

Uitvoerder-titel

1 Channel zero (39) - Help (32)
2 Absynthe Minded (32) - My Heroïcs, Part One(29)
3 Swedish House Maffia(34) - One (32)
4 Joe Jackson(24) - Be My Number Two(34)
5 The Three Degrees(23) - Dirty Old Man(36)
6 Dave Brubeck (Quartet) (19) - Take Five(28)
7 Yevgueni(38) - Als ze Lacht(40)
8 13th Floor Elevators(9) - You’re Gonna Miss Me(6)
9 The Eagles(1)- Twenty-One(18)
10 Feist(9)-1234(23)
11 Tom Waits(23)-Ol'55(16)
12 REM (23)-Pop Song 89(8)
13 Daft Punk(40)-Around the world(41)

Opmerkingen:
Nr 9: De eerste zaalsolo is een feit: De speelvogels herkennen als enigen The Eagles.
Vaak The Hollies, The Monkees, The Kinks gelezen. JPJSG was er dichtbij met The Byrds. ;)
Nr 10: Vooral Kate Perry & Lily Allen werden hier genoteerd maar helaas...
Nr:13 Iedereen kent Around the world! Wie zich afvraagt hoe we aan 144 komen. De zin "Around the world" wordt 144 keer herhaald in de albumversie.

Drie ploegen nemen de leiding na de aperitiefronde:
Scoren 25 op 26: A tribe Called wuk est, Starbuk & Apollo, JPJSG
Scoren 24 op 26: Off the Record, No iD
Scoren 23 op 26: Paris HLAL, B.O.M., The 4 Sleepless Horseman of the apocalypse
Laatst gewijzigd door lou reed in velo op za 25 jan 2014, 17:32, 2 keer totaal gewijzigd.
lou reed in velo
Lead Singer
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 11:14
Locatie: Lendelede/Sint-Eloois-Winkel/Gullegem

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door lou reed in velo »

aLEEce in chains schreef:Wel een vreemde ervaring toen één van onze ploeggenoten de afrekening van de drank aan het doen was en bijgevolg niet hoorde dat zijn nummer gewonnen had. Toen het nummer een tweede maal afgeroepen werd, vroeg ik hem of hij het toevallig niet had. Toen hij het opmerkte en alsnog rechtveerde, werd hij daar op boe-geroep en gefluit getrakteerd.
Luttele seconden voor de gelukkige besefte dat hij gewonnen had, werd meegedeeld dat er een nieuw nr zou worden getrokken .
Vermoedelijk hadden een aantal mensen opnieuw hun kans geroken. Vandaar vermoed ik de onsportieve reactie van een deel van het publiek.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door aLEEce in chains »

Kunnen jullie niet aan doen hoor ;) Had dit gewoon nog nooit meegemaakt. Misschien dat de drank er ook wat mee te maken had :D
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
lou reed in velo
Lead Singer
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 11:14
Locatie: Lendelede/Sint-Eloois-Winkel/Gullegem

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door lou reed in velo »

Verrassingsbrood Ronde 1: Ken je klassiekers

In deze ronde werd ook een overzichtsblad (A3) uitgedeeld van R1 tot R8.
Als je titels en uitvoerders noteert op dit blad kon je over de ronden heen op de horizontale lijn een link ontdekken.

1 David Bowie (34)- Space Oddity (27)
2 Manu Negra(17) - Out of Time Man(14)
3 The Dubliners(25) -Whiskey in the Jar(31)
4 Michael Jackson(39) - Dirty Diana (39)
5 Redbone(18) -We Were All Wounded at Wounded Knee(30)
6 Sam Cooke(28) - Wonderful world (37)
7 Sly & the Family Stone(12) -Family affair(30)
8 Mory Kanté(22) - Yé Ké Yé Ké(37)
9 Mungo Jerry (22)-In the Summertime(37)
10 Snowy White(20) - Bird of paradise(26)
11 The Buoys(11) - Give Up Your Guns(14)
12 Albert Hammond(13)- I'm a train(37)
13 Lynn Anderson(13)- (I Never Promised You a) Rose Garden(36)

Opmerkingen:
Nr1 : Major Tom en ground control als meest voorkomende missers.
Nr2: The Dubliners worden vaak verward met The Pogues.
Nr8: Veel Yousson N'Dour gelezen en zelfs Nelson Mandela!
Nr11: Moeilijkste Uitvoerder van deze ronde.
Nr13: Heel wat vrouwen op leeftijd werden verward met Lynn Anderson vbn: Dolly Parton (10) Petula Clark, Dusty Springfield,...

De quizploegen kennen duidelijk hun klassiekers:
Scoorden 26/26: Paris HLAL, B.O.M, A Tribe Called wuk est, Starbuk & Apollo, Off the record, Slepende Disorders, JPJSG, NO ID & The 4 Sleepless Horseman of the apocalyps.
Laatst gewijzigd door lou reed in velo op za 25 jan 2014, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
lou reed in velo
Lead Singer
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 11:14
Locatie: Lendelede/Sint-Eloois-Winkel/Gullegem

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door lou reed in velo »

aLEEce in chains schreef:Kunnen jullie niet aan doen hoor ;) Had dit gewoon nog nooit meegemaakt. Misschien dat de drank er ook wat mee te maken had :D
Dachten wij ook :D Het kwam door het Ice-T tekort.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door aLEEce in chains »

Kan me vergissen, maar dacht dat ook wij ronde 2 volledig juist hadden.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
lou reed in velo
Lead Singer
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 11:14
Locatie: Lendelede/Sint-Eloois-Winkel/Gullegem

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door lou reed in velo »

aLEEce in chains schreef:Kan me vergissen, maar dacht dat ook wij ronde 2 volledig juist hadden.
Idd, aangepast
lou reed in velo
Lead Singer
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 11:14
Locatie: Lendelede/Sint-Eloois-Winkel/Gullegem

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door lou reed in velo »

Verrassingsbrood Ronde 2: Made in Belgium

1 The Subs (32) -Face of the planet(41)
2 Black Box Revelation(32) - My Perception(31)
3 The Scabs(34) -Robbin' The Liquor Store(21)
4 Adamo(36) - Inch Allah(37)
5 Van Jets(24) - Electric Soldiers (28)
6 School is Cool(34) -In want of Something(19)
7 Daan(37) - Housewife(36)
8 Technotronic(35) -Pump up the Jam(41)
9 Girls in Hawaii(2) - Time To Forgive the Winter (1)
10 Wizards of Ooze(18) -Trippin'(14)
11 .Calibre(12) - Calibre (11)
12 Elisa Waut(8) - We Sail Home Together(6)
13 Mumbai Science(2) -Lotus (6)

Opmerkingen:
Nr1: Iedereen kent de titel van The Subs
Nr8: Iedereen kent pump up the jam
Nr9: Uitvoerder: A tribe called wuk est & JPJSG Titel: Zaalsolo voor de Mojo Radio gang :handgestures-thumbupright:
Nr13: Uitvoerder: The Docs & JPJSG
Ipv Mumbai Science passeert bijna de volgende Belgische electroscene: Goose, Soulwax, Compact Disk Dummies & Sound of Stereo

Score's Ronde 2:
JPJSG wint deze ronde met 23/26
A tribe called wuk est haalt 21/26
Starbuk & Apollo, Off the record, SV-u9, The 4 Sleepless Horseman of the apocalyps & De Speelvogels halen 20/26
Laatst gewijzigd door lou reed in velo op zo 26 jan 2014, 15:56, 2 keer totaal gewijzigd.
lou reed in velo
Lead Singer
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 11:14
Locatie: Lendelede/Sint-Eloois-Winkel/Gullegem

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door lou reed in velo »

Verrassingsbrood Ronde 3: Girl Power

1 Mecano (20)- Hijo de la luna (35)
2 Black Box(13)- Ride on time (13)
3 Nancy Sinatra & Lee Hazelwood (8)-Summer Wine (16)
4 Candi Staton(11)- Hallelujah Anyway (19)
5 PJ Harvey(20)-Glorious Land (1)
6 Belle & Sebastian(3)-Expectations(0)
7 TLC(24)- No Scrubs(28)
8 Zap Mama(24)- Brrlak (7)
9 Susan Boyle(40)- Autumn Leaves(2)
10 Sinead O' connor(26) -The Emperor’s New Clothes (20)
11 Lotte Lenya(3) - Mackie Messer (15)
12 Jefferson Airplane(6) - Wooden Ships (4)
13 Lilly Allen(38)- Not Fair(28)

Opmerkingen:
Nr5: Glorius land Zaalsolo voor Starbuk & Apollo :clap:
Nr6: Belle & Sebastian werden herkend door A tribe called wuk est, JPJSG & The Simpsonband - Expectations QuizMasterSolo :o
Nr9: Op één ploeg na kent iedereen Susan Boyle. De titel werd enkel geraden door Snikkers1 & The 4 Sleepless Horseman of the apocalyps
Nr 11: Lotte Lenya werd geraden door B.O.M, off the record & de slepende disorders
Nr 12: De titel Wooden Ships werd geraden door Paris HLAL,de slepende disorders,JPJSG & The Mojo Radio Gang


Score's Ronde 3:
Starbuk & Apollo pakt de rondewinst met 21/26
Paris HLAL, A tribe called wuk est & JPJSG houden gelijke tred 20/26
Drie teams op derde stek de slepende disorders, The 4 Sleepless Horseman of the apocalyps & No ID

Duidelijk de pittigste ronde tot nu toe!
lou reed in velo
Lead Singer
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 11 nov 2012, 11:14
Locatie: Lendelede/Sint-Eloois-Winkel/Gullegem

Re: Muziekquiz Africana - vrijdag 24/01/14 - Sint-Eloois Win

Bericht door lou reed in velo »

Fotoronde 1

1 (Ronnie James) Dio (20)
2 Beth Ditto (30)
3 Engelbert Humperdinck (18)
4 Nas (8)
5 Aqua (19)
6 (Georg Friedrich) Händel (0)
7 Lou Reed (36)
8 Adele (39)
9 Pink Floyd (16)
10 Them Crooked Vultures (21)
11 Muddy Waters (McKinley Morganfield) (11)
12 3T (14)
13 The Opposites (19)
14 Billie Holiday (13)
15 Village People (37)
16 Kapitein Winokio (32)
17 Felix da Housecat (4)
18 Mastodon (14)
19 Roland (Van Campenhout) (32)
20 Vampire Weekend (7)
21 Trixie Whitley (22)
22 Kate Perry (36)
23 (DJ) Tiësto (36)
24 Laïs (26)
25 (Sixto) Rodriguez (8)
26 Prince (Rogers Nelson) (40)
27 The Offspring (30)
28 Luc Van Acker (7)
29 Françoise Hardy (9)
30 The National (24)

Opmerkingen
Foto 6:QMS: Händel
Foto 11: nogal wat ploegen (+10) meenden BB King te herkennen
Foto 17: Felix da housecat werd geraden door Off the Record, Frituur Obama, SV-u9 & The 4 sleepless horseman of the apocalyps
Foto 25: Vaak Freddy Aquilar gelezen
Foto 26: Prince werd door 1 ploeg niet herkend.

Scores Fotoronde:
A Tribe called "Wuk est" & & The 4 sleepless horseman of the apocalyps scoren beiden 27/30
Paris HLAL & Off The Record scoren 26/30
JPJSG behalen 24/30
Plaats reactie