Wasoeties - Tielt - 12 april

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Spider Murphy schreef:
Tonyvdb schreef:We blijven verder feliciteren :
ook een applaus voor de Rechte Bananen, die uiteindelijk ook heel dicht bij de overwinning eindigden (een punt 2-3?) en dit met een (volgens Straight heel straffe) jonge debutant !
Hooray voor de Bananen ! :thumb1:
Het zou een stagiair geweest zijn vanop het werk van Straight Banana. Leve de jeugd! Leve de toekomst!
hoort 'm : hij mag zelf just met nen brommer rijden :P
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

vinceluka schreef:Den Bras, tegenwoordig the place to be om muziekquiz-overwinningen te vieren.
Maken we al een afspraak om er ook de overwinning van 'People From Ibiza' te vieren na de Rechte Bananen quiz of ben ik dan iets té optimistisch? :)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
vinceluka schreef:Den Bras, tegenwoordig the place to be om muziekquiz-overwinningen te vieren.
Maken we al een afspraak om er ook de overwinning van 'People From Ibiza' te vieren na de Rechte Bananen quiz of ben ik dan iets té optimistisch? :)
Ik denk dat dat iets te voortvarend is, Rino, ik zal al blij zijn als we een top tien plaats zullen mogen komen vieren, ge moet eens kijken naar dat deelnemerveld ... al weet je nooit hé, vier gasten die nog nooit samen speelden : The Beatles en The Stones zijn ook zo begonnen hé :wink:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Devil's answer schreef:
In het derde deel met de your-space ronde sloeg de balans misschien zelfs een beetje teveel door naar de andere kant, 'te moeilijk' (misschien kan Wasoetie de gemiddelde score van die ronde hier eens posten om dat aan te tonen).
Maar dat was te verwachten natuurlijk, praktisch iedereen die instuurt hoopt met zijn fragment 2 punten uit te lopen op de rest..
Een reactie op de kritiek van het pubiek vorig jaar op de blijkbaar erg moeilijke (en het eindklassement sterk bepalende) "Wasoeties eigen keuze"-reeks...
Een fenomeen dat vorig jaar op de quiz van Testedoene ook al bedenkingen uitlokte. Als ik me niet vergis kwam Kasenco er toen zelfs ronduit voor uit een moeilijk fragment gekozen te hebben om de tegenstand twee punten op afstand te rijden...
Ook bij Wasoetie zaten er zeker zo'n strategische voorstellen tussen.
Het werd dan ook met voorsprong de moeilijkste en minst toegankelijke reeks.
Bijkomend was er het probleem dat niet elke ploeg met haar inzending aan bod kwam (22 inzendingen, 15 fragmenten in de reeks), en dat mogelijk heel wat ploegen het verzoek om die bijdrage niet eens hebben opgemerkt in de mail.
Een jaar of 8 geleden bij onze 2e muziekquiz wilden wij de deelnemende ploegen ook een eigen nr. laten kiezen.
Maar om de moeilijkheidsfactor enigszins in te perken en zelf nog een vinger in de pap te hebben, hadden wij vooraf 100 fragmenten klaargezet. Elke deelnemende ploeg kon bij aankomst in de zaal fragmenten kiezen uit die lijst (2e nummer werd gebruikt in 't geval een aantal ploegen hetzelfde nummer kozen).
Wij hebben daar toen in totaal 3 reeksen van gemaakt (tijdens de quiz zelf, wat enige extra druk met zich meebrengt) om alle gekozen fragmenten aan bod te laten komen.
Gebruikersavatar
Guess Who s Ozzy
Popstar
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 13:38
Locatie: Aarsele / Guess Who

Bericht door Guess Who s Ozzy »

Ook wij van Guess Who waren meer dan dik tevreden over onze prestatie, na 1/3 van het parcours zelfs eventjes aan de leiding gestaan.
Uiteindelijk 7de gestrand (dacht ik), waar wij vrede konden mee nemen, zeker gezien wij sinds jaar-en-dag geen vaste ploeg meer hebben. Op deze editie van Wasoetie alweer een onuitgegeven GW bezetting, met naast ikzelf als enig vast GW lid ook Ernie C van Clement & co (en los-vast GW lid) en een duo meisjes dat vooral in het commerciële en kleinkunst genre haar mannetje kon staan.

Kwis zelf dan: akkoord met de meeste positieve reacties (afwisselend, "goede" muziek, vlotte presentatie, visueel aantrekkelijk, prijzentafel en bediening OK). Ik kan mij ook vinden in de meeste van de kritieke punten die reeds zijn aangehaald, zoals verraderlijk gemakkelijke start (althans voor habitués) met veel te lange fragmenten, één pauze volstond, tumultueus einde dat eenvoudig te vermijden was, etc. Enfin, dat drukte de pret zeker niet. Wat mij wel stoorde (en ik zal niet rap klagen, believe me) is dat het voorlezen van de antwoorden altijd één ronde verder gebeurde (antwoorden op de eerste ronde hoorde je pas na de tweede ronde, enz): je blijft zo continu op je honger zitten en moet met dat onvoldaan gevoel terug een volgende ronde starten. Voor mij een experiment dat niet voor herhaling vatbaar is.

Maar... Guess Who komt terug volgend jaar... in welke bezetting dan ook...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

vinceluka schreef:
rino schreef:Ook wij lieten een groot aantal punten liggen, we moesten gvd gewonnen hebben..
Zo werden bvb. correcte antwoorden als Reinhard Mey, Poison, Dodenrit, 50 Cent overruled, gingen we voor Evil Superstars terwijl ikzelf toch zeker het nummer van Mauro had moeten herkennen. Té veel van die momenten, alhoewel andere teams dit hoogstwaarschijnlijk ook wel voorhadden (maar allicht minder dan wij :wink: ).
Als je net niet wint is het logisch dat je terugdenkt aan de gemiste kansen. Maar troost u Rino, ook wij hebben er aantal laten liggen en dat is ongetwijfeld ook het geval voor Sympathy vur den duvel.
Helaas wel, ja...
Eén voorbeeld ervan was het in extremis door mij laten vervangen van Mira's "In de fleur" door "In de daluren"...

Weg was het punt, maar bovendien ook het anders behaalde maximum in de eerste ronde, een bonus voor een "mogelijke ex-aequo" bovendien... :cry:

Maar ik denk inderdaad dat elke ploeg wel zo'n "spijtige herinneringen" heeft, zeker als je ziet dat de topploegen allemaal op een paar puntjes van elkaar eindigen. Als er een kloof tussen zit, is dat veel vlugger vergeten...
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Spider Murphy schreef:
Tonyvdb schreef:We blijven verder feliciteren :
ook een applaus voor de Rechte Bananen, die uiteindelijk ook heel dicht bij de overwinning eindigden (een punt 2-3?) en dit met een (volgens Straight heel straffe) jonge debutant !
Hooray voor de Bananen ! :thumb1:
Het zou een stagiair geweest zijn vanop het werk van Straight Banana. Leve de jeugd! Leve de toekomst!

(en leve mijn stagiairE :D )
't was op het werk van Big Banana, maar hoedanook, fantastische aanwinst.
:banana:
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

foto's, antwoorden, uitslag

Bericht door wasoetie »

Foto's van zaterdag op http://foto.zita.be/2813134157

Antwoorden en uitslag op eenvoudig verzoek aan wasoetie@skynet.be in je mailbox.

Bedankt voor de vele complimenten.
We onthouden de kritische opmerkingen en vooral de vele tips.

Bedankt aan de medewerkers en alle deelnemende ploegen

Hopelijk to volgend jaar.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

En ook, den uitslag:

1 Scary Monsters 340
2 Sympathie vur den Duvel 340
3 Starbuk & Apollo 339
4 De rechte Bananen 337
5 Blind Willie Johnson's Blues Explosion 336
6 Jan,Piet,Joris & Sam Gooris 331
7 Speed Doherty 329
8 Guess Who 328
9 Arthritic Monkees 309
10 De Billies 303
11 Men in Black 296
12 Oorsmeer 287
13 De Muzioten 283
14 Spek & Bonen 282
15 Carlito 2 276
16 Is Vic There? 274
17 De Paris Hilton Lookalikes 274
18 Talternatief 'Vespismo' 270
19 Heavens Door 269
20 De Jeukdoos 261
21 Kwistedadde 261
22 Raspberry Quartet 260
23 Extra Large Terrestials 254
24 The Black Tulips 252
25 De Keet 252
26 The Dead Kennedas 250
27 All Shook Down 248
28 De Simpele Druiven 245
29 Talternatief 'De Pietzakskes' 239
30 Talternatief 'De MILFhunters' 239
31 Ja, goeienavond 238
32 d'Hespe 234
33 Carlito 3 224
34 Little Britain 223
35 The Magic Four 223
36 Talternatief 'De zwarte Kadde' 206
37 The A-Team 204
38 Stanish 203
39 Talternatief 'Hermelijntjes' 203
40 Talternatief 'De Foefbiters' 195
41 De Keet, Feebie & CO 185
42 Carlito 1 180
43 De Popkabouters 177
44 De Snorkels 165
45 Desperate Housewives 164
46 Talternatief 'jinneviftug' 162
47 La Terraza 154
48 t oud Gemeentehuis 142
49 The JeRKS 138
50 De Latsten 126
51 La Terraza 2 102
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Big Banana schreef:
Spider Murphy schreef:
Tonyvdb schreef:We blijven verder feliciteren :
ook een applaus voor de Rechte Bananen, die uiteindelijk ook heel dicht bij de overwinning eindigden (een punt 2-3?) en dit met een (volgens Straight heel straffe) jonge debutant !
Hooray voor de Bananen ! :thumb1:
Het zou een stagiair geweest zijn vanop het werk van Straight Banana. Leve de jeugd! Leve de toekomst!

(en leve mijn stagiairE :D )
't was op het werk van Big Banana, maar hoedanook, fantastische aanwinst.
:banana:
Inderdaad! Posten vanop het werk kan voor intrapersoonlijke misverstanden zorgen (of zoiets) :D
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:
Spider Murphy schreef:
Tonyvdb schreef:We blijven verder feliciteren :
ook een applaus voor de Rechte Bananen, die uiteindelijk ook heel dicht bij de overwinning eindigden (een punt 2-3?) en dit met een (volgens Straight heel straffe) jonge debutant !
Hooray voor de Bananen ! :thumb1:
Het zou een stagiair geweest zijn vanop het werk van Straight Banana. Leve de jeugd! Leve de toekomst!

(en leve mijn stagiairE :D )
't was op het werk van Big Banana, maar hoedanook, fantastische aanwinst.
:banana:
Tanx Tony.

Op een eighties- quiz kan een twintiger natuurlijk weinig komen doen, maar hier voelde die jongen zich behoorlijk in z'n element. :thumb1:
(Ik overigens ook: Stiff Little Fingers! Einstürzende Neubauten! Hüsker Dü! Nina Hagen! Nine Inch Nails! Digitalism! Fischer Spooner!... )
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

Tja, we hebben onder de noemer Paris Hilton Lookalikes onze zevende plaats van vorig jaar niet kunnen verdedigen (a head of rush...)

Er wacht mij dit jaar heel wat blokwerk om weer aansluiting te vinden met de top 10. Oor's popencyclopedie ligt al op mijn nachtkastje en de radio gaat af en toe op Q-music...

(dat laatste was uiteraard een grapje)

Dimitri from da hood of Keiem.

Ps: voor ondermeer J,P,J en SG die blijkbaar onze inzending van Aphex Twin misgokten, kijk zeker eens naar die clip, mocht die ooit ergens gevraagd worden. Die is echt SUPER.
http://www.youtube.com/watch?v=D5aF0xuQ5JA
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:
Ps: voor ondermeer J,P,J en SG die blijkbaar onze inzending van Aphex Twin misgokten, kijk zeker eens naar die clip, mocht die ooit ergens gevraagd worden. Die is echt SUPER.
http://www.youtube.com/watch?v=D5aF0xuQ5JA
wij hadden die juist hoor, met titel en al
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
Keiem schreef:
Ps: voor ondermeer J,P,J en SG die blijkbaar onze inzending van Aphex Twin misgokten, kijk zeker eens naar die clip, mocht die ooit ergens gevraagd worden. Die is echt SUPER.
http://www.youtube.com/watch?v=D5aF0xuQ5JA
wij hadden die juist hoor, met titel en al


Wij ook. Ook Björn Berge en the Mahavishnu Orchestra was voor ons geen probleem in die favorietenronde.

Voor de quiz van Guy, die ook de favorieten van de deelnemers vroeg, stuurde m'n ploegmaatje één of andere popklassieker in, die door zowat iedereen herkend werd.
Deze keer speelden we, net zoals de meeste ploegen, wat strategischer en kozen we voor een moeilijk fragment: "170" van Kaisers Orchestra.
Maar: het is wel echt één van m'n favoriete nummers en met wat uitleg er bij (Noorse groep, speelde in 2006 op Werchter) was de groepsnaam niet onmogelijk.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:
Keiem schreef:
Ps: voor ondermeer J,P,J en SG die blijkbaar onze inzending van Aphex Twin misgokten, kijk zeker eens naar die clip, mocht die ooit ergens gevraagd worden. Die is echt SUPER.
http://www.youtube.com/watch?v=D5aF0xuQ5JA
wij hadden die juist hoor, met titel en al


Wij ook. Ook Björn Berge en the Mahavishnu Orchestra was voor ons geen probleem in die favorietenronde.

Voor de quiz van Guy, die ook de favorieten van de deelnemers vroeg, stuurde m'n ploegmaatje één of andere popklassieker in, die door zowat iedereen herkend werd.
Deze keer speelden we, net zoals de meeste ploegen, wat strategischer en kozen we voor een moeilijk fragment: "170" van Kaisers Orchestra.
Maar: het is wel echt één van m'n favoriete nummers en met wat uitleg er bij (Noorse groep, speelde in 2006 op Werchter) was de groepsnaam niet onmogelijk.
Door die ronde (en ook de filmronde : waar wij bvb. 'Killer' (als bijnaam Jerry Lee Lewis :oops: ) misten) verloren wij de sprint om de zege en podium : wij misten nl. zowel Kaisers O., Mahavishnu O. en Björn Berge (who de f??k?) : met titels erbij zijn dat zes punten.
Plaats reactie