Wasoeties - Tielt - 12 april

Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Wasoeties - Tielt - 12 april

Bericht door Spider Murphy »

Veel te lange fragmenten en veel te laat gedaan ...

...maar het feit dat er een Duitse ronde inzat (inclusief Spider Murphy Gang), dat Mira erin zat, en dat als we in de auto stapten Mira op Radio 1 begon, liet ondergetekende deze miserie vergeten.

Een quiz die vooral gericht was naar lokale en caféploegen, maar die wel meer dan aangenaam was voor de reguliere ploegen. Sympathie vur den Duvel won, tot ineens Dimitri van de Scary Monsters aan de jurytafel stond. Wat bleek: in de laatste ronde hadden zij 22, maar bij het ingeven van de punten in de excelfile was 1 keer te weinig op de 2 gedrukt. (of zoiets). Gevolg: gelijke stand op de 1ste plaats, en volgens de reglementen had het meeste aantal maximums moeten winnen. Helaas pindakaas: zowel de Monsters als de sympathieke Duvels hadden geen maximum. Dus werden ze beide winnaar en hebben ze de cd-bonnen gedeeld.

Starbuk en Appolo werden opnieuw 2de op 1 schamel puntje. Verder in de Top 10: Jan, Piet, Joris en Sam Gooris, Speed Doherty, nog wat ploegen, en Arthritic Monkees op 9 als "Best of the Rest" (in totaal 52 aanwezige ploegen).

Alé, morgen meer getyp, want het heeft al lang genoeg geduurd!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Leuke, zoals elk jaar, Wasoeties-quiz :thumb1: en spannend !... dit jaar voor de eerste keer in ons bestaan geen top vijf in Tielt, al stonden we na 2/3-quiz plots op twee punten van de eerste plaats en strandden we finaal op een handvol punten ... jammer maar helaas, een keer te veel gemist in 'niet te missen' fragmenten (Paper Lace, Ruby, film Tina Turner, etc...) ... de ene week is de andere niet, de ene quiz is ook de andere niet en de ene Wasoeties Popquiz is ook de andere niet :)
Maar volgende week op Disorder gaan we er weer heeltegans voor !

Proficiat aan de winnaars (Sympathie vd D met drie? (heb ik dat goed gezien?) :shock: / straf amalgaam Dimi-Danny-Vince-Swat : :shock: ) en ook en vooral, wat mij betreft, aan Starbuk & Apollo, die een beetje de Leif Hoste van deze quiz (als hij straks wint, gelieve deze passage te negeren :) ) aan het worden zijn : derde (niet tweede, Spider) op één punt van beide winnaars : sneu, maar ze hebben onze sympathie en respect :thumb1:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Toch wel knap in elkaar gestoken multimedia-muziekquiz voor een Stubru-gericht publiek, waar ook heel wat andere "circuit"-ploegen van zouden genoten (en soms "gezwoten") hebben.

Nochtans met veel zaken waar we principieel niet zot van zijn: door elkaar gemixte fragmenten (maar nu met genoeg tijd, en enkel de uitvoerders moest je opschrijven) en video's (live-optredens, met klank, geen weggevers qua titels en theorie daarbij)... Maar verzorgd en "rustig" gedaan, niet hectisch... Dat mocht ook wel, want we waren inderdaad maar met drie, Tony, dat heb je goed gezien...

Nadeel van die rust (lange fragmenten) was dan wel het uitlopen van de quiz... Laatste fragment tegen 00u45 is drie kwartier later dan verhoopt door organisator én publiek.

Hemeltergend was de ontknoping inderdaad, waar opnieuw werd nagelaten om de punten van de laatste reeksen te laten checken.
Daardoor terecht protest bij Scary Monsters (met Vinceluka), die ook recht hadden op de eerste plaats.

De einduitslag zal hier nog wel eens gepubliceerd worden, denk ik.
Het was zeer spannend inderdaad. Elk gemaakt of geschrapt punt telde ...
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1078
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Wasoeties - Tielt - 12 april

Bericht door Big Banana »

Spider Murphy schreef:Sympathie vur den Duvel won, tot ineens Dimitri van de Scary Monsters aan de jurytafel stond. Wat bleek: in de laatste ronde hadden zij 22, maar bij het ingeven van de punten in de excelfile was 1 keer te weinig op de 2 gedrukt. (of zoiets). Gevolg: gelijke stand op de 1ste plaats, en volgens de reglementen had het meeste aantal maximums moeten winnen. Helaas pindakaas: zowel de Monsters als de sympathieke Duvels hadden geen maximum. Dus werden ze beide winnaar en hebben ze de cd-bonnen gedeeld. Starbuk en Appolo werden opnieuw 2de op 1 schamel puntje. Verder in de Top 10: Jan, Piet, Joris en Sam Gooris, Speed Doherty, nog wat ploegen, en Arthritic Monkees op 9 als "Best of the Rest" (in totaal 52 aanwezige ploegen).
"De Rechte Bananen" waren er ook en stranden op 3 puntjes... (3de of 4de ???) :banana:

Wij vonden het een leuke quiz die volledig beantwoorde aan onze verwachtingen :
- Veel stubru :thumb1:
- Veel theorie :dance:
- Veel audio-visueel spektakel :app:

en jammer genoeg ook :
- Veel geklungel met de antwoorden en de punten. :nono: :protest: :violent:

Op een vraag uit het publiek om de antwoorden na de ronde te geven kwam het antwoord van de olijke presentator dat de antwoorden van ronde 1 na ronde 2 zouden volgen... and so on... Want "wij" doen alles anders ! De laatste 3 of 4 rondes was het blijkbaar niet meer nodig om de uitslagen ter controle voor te leggen, "voor de spanning".
Zoals blijkt uit bovenstaande is het inderdaad "spannend" en "anders" afgelopen. Jammer toch, dat een goed samengestelde quiz op die manier afgaat.
Ondanks het chaotische einde, ... 't was toch leuk en wij komen zeker terug ! :makeup:
Blind willie McTell
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 13 apr 2008, 19:43

Bericht door Blind willie McTell »

Welke snoodaard beweerde dat ik niet besta ?
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

zeer aangename quiz waarbij we met onze gelegenheidsploeg( blind willie) nog net binnen de top vijf vielen.
aangezien we dachten de titel van het nummer te moeten opschrijven in de verbasteringstheoriereeks in plaats van de tekst aan te passen (excuse me while I'll kiss this guy...) verloren we nog drie punten maar daardoor hadden we hooguit tweedes kunnen eindigen.

niettemin proficiat aan de winnaars en hopelijk eindigt de quiz volgende keer wat vroeger en minder chaotisch. de ploegen werden aan de lopende band aan de prijzentafel geroepen.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Wasoeties - Tielt - 12 april

Bericht door SepPuKu »

.. Scary Monsters ... sympathieke Duvels ... beide winnaar :app:

Starbuk en Appolo werden opnieuw 2de (m.a.w. 3de?) op 1 schamel puntje :makeup:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Het eerste deel van de quiz was iets te gemakkelijk waardoor de circuitploegen nauwelijks afstand konden nemen van elkaar.
Er zaten natuurlijk veel café- en gelegenheidsploegen in de zaal.
Dus is die strategie begrijpelijk, al vraag ik me af wie zit te wachten op 99 luftballons, Beat it, Nobody's wife e.a.

De Avro's Toppop ronde was erg leuk om naar te kijken, maar grote hits met daar nog eens het beeld erbij zijn niet zo uitdagend.
Ook de Mash-up ronde was niet erg moeilijk, al zaten er hier en daar enkele knappe mix-kes tussen.
De Namedropping ronde was dan weer een herhalingsoefening voor zij die vorige maand de Verval quiz in Zottegem gespeeld hebben.
Minstens de helft van de fragmenten hadden we daar al eerder gehoord.

Gelukkig waren er in het 2de deel al heel wat meer kuitenbijters.
O.a Stuutje Brussel, ronde met live-sessies uit de StuBru studio van Belgische artiesten die versies spelen van internationale hits, waar het op aankwam om de stemmen te herkennen.

In het derde deel met de your-space ronde sloeg de balans misschien zelfs een beetje teveel door naar de andere kant, 'te moeilijk' (misschien kan Wasoetie de gemiddelde score van die ronde hier eens posten om dat aan te tonen).
Maar dat was te verwachten natuurlijk, praktisch iedereen die instuurt hoopt met zijn fragment 2 punten uit te lopen op de rest.
De laatste ronde 'you tube' was origineel en erg geestig om naar te kijken en op te lossen een mooie afsluiter in ieder geval van een geslaagde quiz.

Tja en dan
't was inderdaad enorm spannend in Tielt.
Alleen jammer dat nog teveel organisatoren nalaten om de punten van de laatste ronde(n) te laten checken alvorens de prijzen uit te delen.
Voor de afroeping hadden wij mede door onze sterke eindspurt (your space - you tube) al een vermoeden dat wij heel dicht gingen eindigen. En ik wist ook al van Devil's answer van Sympathy vur den Duvel die een tafel achter ons zaten dat we evenveel punten hadden als zij.
Toen ze hen als winnaars uitriepen dachten we ons 1 puntje misteld te heben tot we de stand onder ogen kregen. We stonden namelijk niet bij de eerste 8 omdat ze ons 20 punten te weinig hadden toegekend.
Eind goed al goed en gelukkig vonden ze niets om ons te scheiden en riepen ze ons beiden uit tot winnaars.
Proficiat trouwens aan de 3! Duvels.

Dimi en Danny zijn veelwinnaars in het algemene quiz milieu maar waren zo blij als een kind met deze muziekquiz-zege.
Same for me en Swat, eerste winst in een Semi-klassieker (de rest van de toppers waren actief op de Greighties en in Deinze) en stif content.

Volgende afspraak van de Scary Monsters is de Stardust quiz in Bissegem en dat is een heuse klassieker aka grand-slam.
Hopelijk bevestigen we daar tussen het grote geweld.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Ook wij van Starbuk & Apollo vonden het opnieuw een heel aangename quiz, ondanks het feit dat we voor de 5de (!!) keer op rij met de tweede prijs naar huis moesten gaan. :cry:
Proficiat trouwens aan de beide winnaars Sympathie vur den Duvel en Scary Monsters (die de hoofdprijs uiteindelijk moesten delen). :app: :app:
Zoals al eerder gemeld was de quiz aanvankelijk wat té makkelijk, maar naarmate de quiz vorderde steeg ook de moeilijkheidsgraad.
De ronde met youtube filmpjes was een originele en zeer geslaagde ronde. Ook het spreiden van de theorievragen over de verschillende rondes vind ik een prima initiatief. Per ronde van 10 of 15 muziekfragmenten krijgen we immers ook 3 à 4 theorievragen (hoezen, foto's of andere theorievraagjes) die ook op het groot scherm verschijnen en die je tijdens die ene ronde moet oplossen.
Zo heb je nooit de indruk dat er te veel theorie gevraagd wordt, alhoewel het alles samengeteld toch een belangrijk onderdeel v/d quiz is.
Kortom, ook dit jaar weer een heel mooie en geslaagde quiz waar we elk jaar weer heel graag naar terugkomen.
Alleen niet vergeten om volgend jaar de punten v/d laatste rondes mee te delen vooraleer de eindstand bekend te maken, mannen. :wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

vinceluka schreef:De Namedropping ronde was dan weer een herhalingsoefening voor zij die vorige maand de Verval quiz in Zottegem gespeeld hebben.
Minstens de helft van de fragmenten hadden we daar al eerder gehoord.]
Dat kan je organisatoren niet kwalijk nemen, vind ik. En het doet niet af aan de moeilijkheidsgraad van de quiz. Wie veel quizzen opzoekt, doet hij zijn voordeel wellicht, maar ja...

Die live-sessies uit de StuBru studio van Belgische artiesten (die versies spelen van internationale hits) waren volgens mij bijvoorbeeld een primeur, maar wil dat zeggen dat die fragmenten (al dan niet in een reeks verzameld) nergens anders mogen hernomen worden?

In het derde deel met de your-space ronde sloeg de balans misschien zelfs een beetje teveel door naar de andere kant, 'te moeilijk' (misschien kan Wasoetie de gemiddelde score van die ronde hier eens posten om dat aan te tonen).
Maar dat was te verwachten natuurlijk, praktisch iedereen die instuurt hoopt met zijn fragment 2 punten uit te lopen op de rest..
Een reactie op de kritiek van het pubiek vorig jaar op de blijkbaar erg moeilijke (en het eindklassement sterk bepalende) "Wasoeties eigen keuze"-reeks...
Een fenomeen dat vorig jaar op de quiz van Testedoene ook al bedenkingen uitlokte. Als ik me niet vergis kwam Kasenco er toen zelfs ronduit voor uit een moeilijk fragment gekozen te hebben om de tegenstand twee punten op afstand te rijden...
Ook bij Wasoetie zaten er zeker zo'n strategische voorstellen tussen.
Het werd dan ook met voorsprong de moeilijkste en minst toegankelijke reeks.
Bijkomend was er het probleem dat niet elke ploeg met haar inzending aan bod kwam (22 inzendingen, 15 fragmenten in de reeks), en dat mogelijk heel wat ploegen het verzoek om die bijdrage niet eens hebben opgemerkt in de mail.
Wij waren blij met onze eervolle vermelding van de "mooiste motivatie" rond "The day brings" van Brad: ideaal om een verlies in een quiz de volgende ochtend te relativeren. We hadden het bijna zelf nodig! :wink:
De laatste ronde 'you tube' was origineel en erg geestig om naar te kijken en op te lossen een mooie afsluiter in ieder geval van een geslaagde quiz..
Persoonlijk vond ik dit weliswaar leuk om naar te kijken maar niet om naar te zoeken, want het ging me teveel om het herkennen van vlekkerige beelden, met archislecht geluid erbij en soms ook nogal triviale theorievragen als extra opgave. Gelukkig konden Carl en Lieve onze ploeg hier recht houden (bij laatste tussenstand 2 of 3 punten voorsprong), want ik bracht hier bijna niets van terecht...
Origineel, dat wel, maar als dit een vast onderdeel wordt op muziekquizzen... :roll:

Dat veranderde mijn globaal idee over deze quiz echter niet.

De knappe reeks over de biopics (films over muzieksterren) verdient ook nog een extra vermelding trouwens! Hier kon wat filmkennerstheorie ook geen kwaad om te scoren... Beslist moeilijker dan de Avro's toppop-reeks maar ook met heerlijk beeldmateriaal! Technisch was de Wasoetiequiz (in de grote Europhal) een pareltje!

Dat er twee pauzes nodig waren in een zaal die niet rookvrij was, snap ik niet goed. Tenzij om de (overigens zeer vriendelijke en persoonlijk feedback gevende) jury wat te laten bijbenen om 51 ploegen aan hun juiste punten te zorgen? Geen idee of er sprake kon zijn van onderbemanning hier, dat laat ik aan de interne evaluatie over.

Wel is het quasi zeker dat elke ploeg wellicht liever een kwartiertje langer nablijft om reden van een pauze achteraf om de punten nog eens te laten controleren, dan om reden van de algemene verwarring die er nu heerste.

Ik vond het zonde voor de verder toch wel voorbeeldige organisatie (op het late einduur na) dat deze avond zo'n sisser kende...

Tenslotte nog een persoonlijke bedenking bij de trend om de hoofdprijzen tegenwoordig hoger en hoger te quoteren (zaterdag CD-bons ter waarde van € 200 voor de winnaar, door omstandigheden dus nu gedeeld - goede beslissing trouwens :thumb1:): ik vind dat géén goede evolutie, ook al genoot mijn ploeg er reeds meermaals van.

Als er dan toch sponsors bereid zijn om iets van waardebons of zelfs geld op tafel te leggen, waarom niet spreiden over de eerste drie of vijf? Ik kan me voorstellen dat de kater bij pakweg Starbuk en Apollo op deze manier extra nazindert (één puntje tekort)... Hopelijk vonden ze troost in het voordeel om als eersten iets van de prijzentafel te mogen kiezen (die toch ook nog wat interessants bood, dacht ik).

En binnenkort € 250 te winnen bij Testedoene, voor de winnaar.
Waar gaan we naartoe??? :roll:

(naar Bellem, ah ja) :wink:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Ook wij lieten een groot aantal punten liggen, we moesten gvd gewonnen hebben. :) . Het was toch mooi geweest als één week na de prachtoverwinning van gouwgenoten JPJ&SG bij Kas & Co, ook wij eens hadden kunnen winnen in Tielt. Maar helaas, één puntje (zucht)... :cry:
Zo werden bvb. correcte antwoorden als Reinhard Mey, Poison, Dodenrit, 50 Cent overruled, gingen we voor Evil Superstars terwijl ikzelf toch zeker het nummer van Mauro had moeten herkennen. Té veel van die momenten, alhoewel andere teams dit hoogstwaarschijnlijk ook wel voorhadden (maar allicht minder dan wij :wink: ).
Het is wel dood- en doodjammer dat we niet telkens in deze opstelling kunnen spelen. Met én Dirk én Steven erbij spelen we elke quiz mee voor de eerste plaats(en), dat is zaterdag nog maar eens gebleken.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef: Het is wel dood- en doodjammer dat we niet telkens in deze opstelling kunnen spelen. Met én Dirk én Steven erbij spelen we elke quiz mee voor de eerste plaats(en), dat is zaterdag nog maar eens gebleken.
Dat is een feit, in deze opstelling zijn jullie bij de allerbesten, die - oa dankzij dit forum - breder en breder aan het worden is :
je hebt met Sympathie vd Duvel en Kas & co. - volgens mij - de ab-so-lu-te top, maar (kort) daarachter heb je wel een ploeg of tien die, oa afhankelijk van de eigen ploegsamenstelling of fragmentkeuze van de opstellers, ook in aanmerking komen voor een overwinning of minstens het spreekwoordelijke podium.
Je ziet het oa aan het feit dat zaterdag in Tielt maar liefst zeven ploegen op een zakdoek eindigen...
En gasten met muziekquiztalent, maar zonder vaste ploeg als daar zijn Vinceluka of Chris M, rollen zo dit wereldje binnen en verhogen mede het niveau : :thumb2:
Ook nog een extra pluim aan Danny en Dimi van Café Den Hemel/Scary Monsters voor hun eerste (maar volgens mij niet hun laatste) oppergaai : bij de allerbesten in het - van een nog bredere top - voorziene algemene quiz-gebeuren, maar ook bij de allerbesten op vlak van muziekquizzen : proficiat vanwege JPJ&SG : ik nomineer hen trouwens tot in het oog te houden outsider (want aldaar nog eens versterkt met SepPuKu :shock: ) voor de Stardust Popquiz (ook een even groot applaus voor Vince en Swat natuurlijk)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

rino schreef:Ook wij lieten een groot aantal punten liggen, we moesten gvd gewonnen hebben..
Zo werden bvb. correcte antwoorden als Reinhard Mey, Poison, Dodenrit, 50 Cent overruled, gingen we voor Evil Superstars terwijl ikzelf toch zeker het nummer van Mauro had moeten herkennen. Té veel van die momenten, alhoewel andere teams dit hoogstwaarschijnlijk ook wel voorhadden (maar allicht minder dan wij :wink: ).
Als je net niet wint is het logisch dat je terugdenkt aan de gemiste kansen. Maar troost u Rino, ook wij hebben er aantal laten liggen en dat is ongetwijfeld ook het geval voor Sympathy vur den duvel.
Diegene die ik nog herinner
Poison veranderd in Cinderella, Grant Hart van de Posies niet doorgedrukt. Twijfel tussen Windowlicker en Come to Daddy.
Dimitri die voor ons de antwoorden neerpende voelt zich achteraf een klein beetje schuldig dat hij The Pogues opgeschreven had ipv Shane McGowan (dacht dat de groep gevraagd werd ipv zanger).
Wij hebben hem dat allerminst kwalijk genomen want Dirty Harry made our day zaterdag in Tielt.
rino schreef: Het was toch mooi geweest als één week na de prachtoverwinning van gouwgenoten JPJ&SG bij Kas & Co, ook wij eens hadden kunnen winnen in Tielt. Maar helaas, één puntje (zucht)... :cry:
Het was nu ook mooi, 1 week nadat ik de JPJ & SG overwinning in de Kas & Co quiz meegevierd heb in Den Bras in Kortrijk, konden Baaigones en Blind Willie McTell :lol: van JPJ & SG nu meevieren met Swat, die trouwens tot de Stardust-familie behoort (organisator algemene Stardust-quiz) en mezelf.
Den Bras, tegenwoordig the place to be om muziekquiz-overwinningen te vieren.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

We blijven verder feliciteren :
ook een applaus voor de Rechte Bananen, die uiteindelijk ook heel dicht bij de overwinning eindigden (een punt 2-3?) en dit met een (volgens Straight heel straffe) jonge debutant !
Hooray voor de Bananen ! :thumb1:
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Tonyvdb schreef:We blijven verder feliciteren :
ook een applaus voor de Rechte Bananen, die uiteindelijk ook heel dicht bij de overwinning eindigden (een punt 2-3?) en dit met een (volgens Straight heel straffe) jonge debutant !
Hooray voor de Bananen ! :thumb1:
Het zou een stagiair geweest zijn vanop het werk van Straight Banana. Leve de jeugd! Leve de toekomst!

(en leve mijn stagiairE :D )
Plaats reactie