5e Cultuurschok Muziekkwis - Deinze - 12/04/2008

Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

5e Cultuurschok Muziekkwis - Deinze - 12/04/2008

Bericht door parma espe »

Net terug van de Deinzese slachtvelden...

Toffe gemakkelijke quiz met mooie variatie in rondethema's. Brug stukskes, a cappella versies, jazz covers en nog meer van die dingen. Sterk gericht op commerciële muziek en het bekendere oude werk. Studio Brussel liefhebbers kunnen misschien beter wegblijven :p

In elk geval hadden de 4 schelln espe geen klagen, eindelijk eens een quiz waar we meer dan de helft halen ! Tgaat in stijgende lijn...

Tenslotte toch een proficiat aan de organisatoren om een gewaagde keuze als Burzum erin te proppen :headbang: Als iemand kan laten weten hoeveel ploegen dat juist hadden, please do so ! :wink:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Een heel voorlopige uitslag:

1. Vlassenbroek 2000 :thumb1:
2. Country Trash
3. Rock Monsieur
4. B4's

Oververdiende overwinning voor Vlassenbroek (2e jaar op rij) die elke ronde een paar puntjes uitliep op de achtervolgers.
Voor de plaatsen 2 t/m 4 was het wel heel spannend waarbij B4's regelmatig haasje over speelde met Rock Monsieur en Country Trash.

Bespreking en rest van de uitslag volgt wellicht morgen, want moet me nu klaarmaken voor een communiefeest.

Wie organiseert er nu in godsnaam een communiefeest op Parijs-Roubaix gggrrrrmmmbbbbllllll :banghead:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

Leuke, vrij gevarieerde quiz. Eindelijk konden we toch nog eens goed presteren in Deinze, want dat was alweer een tijd geleden.

Zoals altijd hebben de CDhoezen ons de das omgedaan. Telkens haalden we maar 50% daarop, waardoor Rock Monsieur toch nog voor ons kwam. Maar ja, theorie en CDhoezen is ook muziek zeker?

We gaan er wel prat op dat we op zeker 3 ronden het maximum van de punten haalden, waardoor we telkens onze achterstand konden inhalen.

De live ronde..... is wel leuk gevonden hoor, de nummers waren ook vrij herkenbaar en sjapoo voor die gast met zijn wollen hamertjes, maar voor ons hoeft dat allemaal niet.

Onze 60s en 70s mensen bleven echter wel serieus op hun honger zitten. Maar dat heb je wel eens als de samenstellers wat jonger zijn.

Vlassenbroek was inderdaad een maat te sterk voor ons en was dus de verdiende winnaar. Ze moesten dan ook van zeer ver komen. Gisteren was er ook de Wasoeties quiz. Daar zouden ze waarschijnlijk nog meer tot hun recht komen. Dat (en de greighties quiz) was waarschijnlijk de reden waarom er niet zo gek veel circuit ploegen op het appèl waren.

In ieder geval... wij komen volgend jaar terug (bij leven en welzijn natuurlijk).

Patrick.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ondanks het 'commerciëlere' karakter van deze quiz, toch eens op het hoogste schavotje geraakt. Deze quiz lag ons, net als vorig jaar, vrij goed en vanaf de eerste reeks ging we aan de leiding om deze niet meer af te geven.

In de "Harde" ronde dachten wij van Vlassenbroek bij het nummer van Sepultura dat Refuse/Resist zou geweest zijn (verkeerdelijk Chaos A.D. genoemd door de organisatoren) eigenlijk direct aan Roots Bloody Roots. Maar we kregen geen gelijk van de jury. Terecht of onterecht, wij zijn er nog niet uit eigenlijk.

Een kleine smet op de voor de eerst vlekkeloze organisatie.
Proficiat aan de organisatoren en wat ons bertreft to volgend jaar.

:app: :app: :app:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Rushian schreef:
Vlassenbroek was inderdaad een maat te sterk voor ons en was dus de verdiende winnaar. Ze moesten dan ook van zeer ver komen. Gisteren was er ook de Wasoeties quiz. Daar zouden ze waarschijnlijk nog meer tot hun recht komen. Dat (en de greighties quiz) was waarschijnlijk de reden waarom er niet zo gek veel circuit ploegen op het appèl waren.
Tja, wat is ver he Patrick ?? Een 40-tal minuutjes is eigenlijk niet zo heel ver, toch ...
Het was inderdaad spijtig dat de Wasoeties-quiz op dezelfde dag werd gelegd (verlegd eigenlijk), hopelijk kunnen we aan beiden deelnemen volgend jaar, want de quiz in Tielt (vorig jaar) zou ons in principe beter moeten liggen qua muziekkeuze.
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Vlassenbroek2000 schreef:Ondanks het 'commerciëlere' karakter van deze quiz, toch eens op het hoogste schavotje geraakt. Deze quiz lag ons, net als vorig jaar, vrij goed en vanaf de eerste reeks ging we aan de leiding om deze niet meer af te geven.

In de "Harde" ronde dachten wij van Vlassenbroek bij het nummer van Sepultura dat Refuse/Resist zou geweest zijn (verkeerdelijk Chaos A.D. genoemd door de organisatoren) eigenlijk direct aan Roots Bloody Roots. Maar we kregen geen gelijk van de jury. Terecht of onterecht, wij zijn er nog niet uit eigenlijk.

Een kleine smet op de voor de eerst vlekkeloze organisatie.
Proficiat aan de organisatoren en wat ons bertreft to volgend jaar.

:app: :app: :app:

Het was wel degelijk Refuse/Resist. De eerste woorden uit het lied zijn wel "Chaos AD, tanks on the streets", daarom dat organisatoren deze steek laten vallen hebben denk ik. In elk geval +1 voor de charcuterie :twisted:
Gebruikersavatar
francis
Roadie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:38
Locatie: Maarkedal

Bericht door francis »

Amai, wat heb ik van deze quiz genoten!
Als gastspeler bij Disorder heb ik een bijzonder leuke quizavond beleefd: een zeer doenbaar niveau voor een gelegenheidsmuziekquizzer als ik, met toch enkele kuitenbijtertjes om het verschil te maken.
Leuke rondes, met enkele mooie thema's (jazz-covers van bekende songs; art, arder, ardtst ; musicals ; ...).
Volgens mij hadden we een bijzonder complementaire team-samenstelling, waardoor mijn vrees om als onbekende speler bij een ploeg als Disorder niet veel te kunnen inbrengen totaal ongegrond bleek).
Ik stond wel vaak met open ogen te kijken naar het gemak en de snelheid waarmee Killerr (vooral de eighties-nummers) opschreef. :shock:
En persoonlijk was ik toch content met mijn Saybia, Horace Andy, Portishead, Soundgarden, en uiteraard: een quiz waar gevraagd wordt naar om het even wat van Afghan Whigs kan voor mij al niet meer stuk!
Gevolg: een mooie achtste plaats.
Procifiat aan de organisatie en bedankt aan Disorder voor de superleuke quizavond!
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

Idd erg leuke quiz, die meer ons ding was. Voor het eerst in ons nog jonge bestaan hadden we meer dan 1, wat zeg ik, meer dan 2 zelfs, handen nodig om het aantal ploegen te tellen die achter ons bleven :D

Leuk zaaltje, goeie presentatie ook. Ge hebt da goe gedaan, Hein!
Even sloop er paniek bij ondergetekende toen de Hoegaarden bijna op bleek te zijn, gelukkig heb ik er toch nog eentje kunnen nuttigen. :yummy:

Enkel tijdens de live-ronde was er blijkbaar wel wat commotie bij "madammen met een bontjas" dat volgens ons blad blijkbaar uit 1963 zou moeten zijn. Klein typfoutje blijkbaar :lol:


Volgend jaar zie je deze bende charcuterie in ieder geval terug in Deinze.
country trash
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 21:32

Bericht door country trash »

Leuke kwis inderdaad, wel jammer dat er zo weinig 'alternatieve' dingen tussen zaten, maar toch een mooie tweede plaats gehaald.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Net een mailtje ontvangen van de organisatoren met de eindstand:

1 Vlassenbroek 2000 328
2 Country Trash 319
3 Rock Monsieur 310
4 B-4s 306
5 Connectronics Poperinge 303
6 The Tabloids 300
7 The Space Cowboys & the Gangsters of Love 294
8 Disorder 285
9 Pohrebny Sluzba 284
10 Testedoene 279
11 Een momentje 277
12 The Brothers of Invention 276
13 De Scheldevissers 274
14 Shell Shock 270
15 Platentectoniek 269
16 Powder Rangers 266
17 Led Luchtballon 255
18 The Shangri-La's 254
19 Mmmm…Magnum 244
20 The Infamous American Sunglasses 242
21 De Hijsberen 241
22 4 shelln espe 219
23 Mossels Met Frieten 216
24 Idool 2023 214
25 t Monumentje 213
26 Rock Fort 213
27 De Doremi's 206
28 The Shady Ladies 201
29 De scheve banan' 200
30 Team Kenji 199
31 Popcorn & Bubblegum 194
32 Manpower 189
33 Kellie Verbier Team 189
34 Made 184
35 Ali-Baba 180
36 De Smileys 174
37 Haute Quizine 162
38 Musieks 162
39 De Lange Wappers 140
40 Kelly and the Coconuts 113
41 De valse noten 102
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Vlassenbroek2000 schreef: In de "Harde" ronde dachten wij van Vlassenbroek bij het nummer van Sepultura dat Refuse/Resist zou geweest zijn (verkeerdelijk Chaos A.D. genoemd door de organisatoren) eigenlijk direct aan Roots Bloody Roots. Maar we kregen geen gelijk van de jury. Terecht of onterecht, wij zijn er nog niet uit eigenlijk.
Jullie kunnen het nochtans weten hee mannen, het zat in jullie quiz vorig jaar... :thumb1:

Wij geraakten toen aan onze tafel wel niet verder dan 'de titel is niet Chaos A.D.'

Proficiat trouwens met jullie overwinning :app:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

SepPuKu schreef:
Vlassenbroek2000 schreef: In de "Harde" ronde dachten wij van Vlassenbroek bij het nummer van Sepultura dat Refuse/Resist zou geweest zijn (verkeerdelijk Chaos A.D. genoemd door de organisatoren) eigenlijk direct aan Roots Bloody Roots. Maar we kregen geen gelijk van de jury. Terecht of onterecht, wij zijn er nog niet uit eigenlijk.
Jullie kunnen het nochtans weten hee mannen, het zat in jullie quiz vorig jaar... :thumb1:

Wij geraakten toen aan onze tafel wel niet verder dan 'de titel is niet Chaos A.D.'

Proficiat trouwens met jullie overwinning :app:
Tja, ondanks dat ik het vroeg op onze quiz vorig jaar, hadden we het dus deze keer gewoon bij het verkeerde eind :oops: :oops: (was wel fragment zonder tekst dacht ik, anders hadden we dat wel geweten)
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Rock Monsieur schreef: Oververdiende overwinning voor Vlassenbroek (2e jaar op rij) die elke ronde een paar puntjes uitliep op de achtervolgers.
Bij de laatste theorieronde ging het nog grondig mis waar we slechts 22/40 scoorden.
Gelukkig hadden we genoeg voorsprong zodat de 35/40 (Country Trash) en de 32/40 (Rock Monsieur) van onze directe achtervolgers geen gevolgen had.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

proficiat aan Vlassenbroek : de laatste tijd meer en meer verrassende winnaars op muziekquizzen her en der te lande (of toch ploegen die je niet wekelijks heel vanboven ziet prijken) : om het met een Greighties-quiz-liedje te zeggen The lunatics are taking over the asylum !
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Ronde 1: Openingsronde

RICHARD STRAUSS - ALSO SPRACH ZARATHUSTRA
ISHTAR - O JULISSI (NA JALINI)
PLAIN WHITE TEES - HEY THERE DELILAH
BEIRUT - NANTES
FINE YOUNG CANNIBALS - SHE DRIVES ME CRAZY
TOAST - MEISJES
JECKYLL & HYDE - FREEFALL
THE OUTHERE BROTHERS - DON’T STOP
MARIANE ROSENBERGER - ICH BIN WIE DU
MICHAEL JACKSON - THRILLER
Plaats reactie