Greighties Hitkwis - Zaterdag 12 april 2008 (Wilrijk)

Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Greighties Hitkwis - Zaterdag 12 april 2008 (Wilrijk)

Bericht door One good reason »

Lekker de eerste :lol: om te melden dat dit jaar weer een leuke Greighties Hitkwis werd aangeboden. Alles was gewoon uitstekend.
Dikke proficiat ook weer aan Kas & Co voor hun verdiende overwinning. Camping Cosmos: dank voor de toffe avond! :thumb1:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Aan alle deelnemers: mijn dank om de verplaatsing naar Wilrijk te maken.

Dit was om 24:00 stipt het eindverdict:

1 Kas & Co (367/400)
2 Fab4 (362)
3 Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Kaaskop (359)
4 Metal Mickeys (351)
5 Vindikooks (342)
6 Gang Of Four (338)
7 Fanfare Heilige Familie (337)
7 Detroit Breakdown (337)
9 Ploeg Van Ronnie (332)
10 Lords Of The Ring (325)
11 Koerier (314)
12 Konty Mython’s Plying Fnelkuntplup (313)
13 Camping Cosmos (308)
14 Absolute Beginners (300)
15 Captain Sensible (289)
16 Peter De Vries Entertainment Groep (285)
17 Daisybelzen (277)
18 Diamond Dogs (258)
19 Daytrippers (247)
20 Oesje (229)
21 Gebird (224)
22 Trapt Wa Gat (216)
22 Careful With That Sex Eugene (216)
24 Bevroren Pinguins (199)
25 Dampkring (171)
26 Lastra Hotel (115)
27 BM Team (91)
28 De Tegenpartij (84)
29 TOW Team (69)
30 Wie Is De Vierde Man ? (0)

In de loop van de week volgt een analyse van de antwoorden;
Ik vrees dat er vandaag niet veel meer van zal komen, want petekindje van m'n vrouw doet haar communie...
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op do 17 apr 2008, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Hier de eerste antwoorden (1980)

PRETENDERS / BRASS IN POCKET
TOM PETTY & THE HEARTBREAKERS / REFUGEE
MADNESS / BAGGY TROUSERS
THE BEAT / MIRROR IN THE BATHROOM
JOAN ARMATRADING / ROSIE
CURE / PRIMARY
LAMBRETTAS / POISON IVY
OLIVIA NEWTON-JOHN / MAGIC
FREDDIE AGUILAR / ANAK
SEX PISTOLS / (I'M NOT YOUR) STEPPIN' STONE
LEO SAYER / MORE THAN I CAN SAY
JOE BATAAN / RAP O CLAP O
BOB SEGER & SILVER BULLET BAND / AGAINST THE WIND
GARY NUMAN / I DIE YOU DIE
DIESEL / SAUSOLITO SUMMERNIGHT
PAUL SIMON / LATE IN THE EVENING
JAN PUIMEGE / MARIJKE
JANIS IAN / FLY TOO HIGH
JAPAN / NIGHTPORTER
BLOEM / EVEN AAN M'N MOEDER VRAGEN

Gemiddelde scores:

Uitvoerder: 22
Titel: 21

Twee ploegen haalden hier het maximum: Polkaheer & Co / Kas & Co
Er bleken geen noemenswaardige moeilijkheden in de ronde te zitten;
Moeilijkst waren:
The Lambrettas (7/29)
I Die, You Die (5/29)
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op ma 14 apr 2008, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

Eerst en vooral proficiat aan de organisator Jörgen, die er terug in slaagde om een mooi evenwicht te vinden tussen het hitgehalte en het meer alternatieve werk. Bovendien verliep alles zeer vlot, en volgens de letter van het forum : antwoorden en ptn meteen na elke reeks, rookpauzes die binnen de perken werden gehouden, en alles klaar voor 24.00 u, nadat er toch 200 fragmenten op ons werden losgelaten. Ook een pluim om ploegen na de laatste ronde nog even de gelegenheid te geven om enig protest te voeren mbt de puntentelling.
Fab 4 was zijn ruggegraat kwijt gisteren : Ricardo zetelde in de jury, en sterkhouder Hans had wegens ziekte verstek gegeven. Enkel Peter kon nog het predicaat "Fab" voorleggen, aangevuld door Danny (Jartazi), Geert, een vroegere radio-collega van Jörgen en mezelf.
Tot de voorlaatste ronde kwamen we nog op een schamele 2 puntjes van Kas & Co, en we voelden al het angstzweet van Luc, maar met reeks "1988" nam Kas definitief afstand, en legde daar meteen de basis voor hun 3e overwinning op rij in deze Greighties-quiz. Dikke klasse, en respect !
Bucquoy
One Hit Wonder
Berichten: 76
Lid geworden op: do 10 apr 2008, 22:37

Bericht door Bucquoy »

Muziekquiz waar we als quizploeg van het "algemene" circuit nog vrij goed ons mannetje kunnen staan, en waar we bijgevolg graag naartoe komen. Persoonlijk had ik liever wat meer "niet-engelstalige" nummers willen horen (5 nederlandstalige nummers op 200 is toch bitter weinig), maar da's een detail. 'k Heb me weer geamuseerd en kom volgend jaar zeker terug !
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

deze vet aangestreepte kwis op mijn kalender heeft zoals elk jaar weer volledig mijn betrachting behaald ...
wij van koerier..zeker op editie vier !!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

kuifje schreef:Eerst en vooral proficiat aan de organisator Jörgen, die er terug in slaagde om een mooi evenwicht te vinden tussen het hitgehalte en het meer alternatieve werk. Bovendien verliep alles zeer vlot, en volgens de letter van het forum : antwoorden en ptn meteen na elke reeks, rookpauzes die binnen de perken werden gehouden, en alles klaar voor 24.00 u, nadat er toch 200 fragmenten op ons werden losgelaten. Ook een pluim om ploegen na de laatste ronde nog even de gelegenheid te geven om enig protest te voeren mbt de puntentelling.
Fab 4 was zijn ruggegraat kwijt gisteren : Ricardo zetelde in de jury, en sterkhouder Hans had wegens ziekte verstek gegeven. Enkel Peter kon nog het predicaat "Fab" voorleggen, aangevuld door Danny (Jartazi), Geert, een vroegere radio-collega van Jörgen en mezelf.
Tot de voorlaatste ronde kwamen we nog op een schamele 2 puntjes van Kas & Co, en we voelden al het angstzweet van Luc, maar met reeks "1988" nam Kas definitief afstand, en legde daar meteen de basis voor hun 3e overwinning op rij in deze Greighties-quiz. Dikke klasse, en respect !
Op een bepaald moment stond Fab 4 gelijk met ons daar we 2 punten teveel hadden gekregen ergens onderweg. Dit hebben we ook aan de jury medegedeeld en dat werd dan gecorrigeerd (werd weliswaar niet afgeroepen).

Voor ons, en ik in het bijzonder, is deze quiz elk jaar weer een enorme uitdaging. Wie zelf in zijn quiz 'aartsmoeilijke' 80's reeksen samenstelt, mag hier gewoon niet op zijn bek gaan, het zou een ware schande zijn. In het begin hielden Polkaheer en co gelijke tred (klopten ons vorig jaar in Lu's 80's quiz :oops: ), maar tijdens het 2e gedeelte kwam Fab 4 (in een totaal onuitgegeven bezetting met Buddy59 en Kuifje) plots opzetten. Op het einde konden we ze toch nog murw slaan... :wink:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

kasenco schreef: Op een bepaald moment stond Fab 4 gelijk met ons daar we 2 punten teveel hadden gekregen ergens onderweg. Dit hebben we ook aan de jury medegedeeld en dat werd dan gecorrigeerd (werd weliswaar niet afgeroepen).
Inderdaad... een enorme blijk van 'fair play' :thumb2:
in de stress van de organisatie echter door mij vergeten om dit ook te vermelden :oops:

Jullie hebben in ieder geval alweer bewezen om ook op een eightieskwis met veel hitgevoelig materiaal een favorietenrol tot een goed einde te kunnen brengen, waarvoor respect :bow:
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op zo 13 apr 2008, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Fijn om te lezen dat de kwis gesmaakt werd; geeft mij de moed om er opnieuw in te vliegen en aan editie 4 te beginnen... dit maakt de vele uren die er ieder jaar weer insteken (en dat zal iedere organisator kunnen beamen) ruimschoots goed.

Uiteraard ook altijd geïnteresseerd in de punten ter verbetering; inhoudelijk kan ik alleen maar beloven dat het ieder jaar weer anders is (met nadruk op hits, ook van het "platte genre"... dit bewust om toch een beetje 'anders' te zijn).
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Bucquoy schreef:Muziekquiz waar we als quizploeg van het "algemene" circuit nog vrij goed ons mannetje kunnen staan, en waar we bijgevolg graag naartoe komen. Persoonlijk had ik liever wat meer "niet-engelstalige" nummers willen horen (5 nederlandstalige nummers op 200 is toch bitter weinig), maar da's een detail. 'k Heb me weer geamuseerd en kom volgend jaar zeker terug !
Het waren er 10 :wink:;
daarnaast nog Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Fillipijns, Portugees, Ivoriaans... maar toegegeven vooral Engels (waarschijnlijk een gevolg van het overwegend anglosaksische karakter van onze hitlijsten).

En je mag gerust zijn: ik zorg ook volgend jaar zeker voor een nieuwe lading Vlaamsche, Hollandse en anderstalige herinneringen aan de eighties (maar heb nog geen definitieve stelling ingenomen omtrent het quota :think: )... blij om te lezen dat jullie er dan opnieuw bij zullen zijn.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Enkele vaststellingen van mijnentwege, vorige zaterdag:

* Er is me daar in de jaren 80 (vooral de 2de helft naar mijn aanvoelen) toch een hoop platte muziek uitgebracht zeg. Aangezien ik halfweg jaren '80 begon uit te gaan, betreft het vaak van die snel in elkaar gedraaide deuntjes waar je op fuiven en in jeugdhuizen mee geterroriseerd werd en die ik toen probeerde te verdringen.

* Dit blijft desondanks een leuke quiz waar ik elk jaar met plezier aan deelneem. Er zit voldoende variatie in om iedere 80s-liefhebber te bekoren en ergens vind ik het wel leuk om ook die plattere nummers nog es te horen passeren :shock:

* Kas & Co blijft in een quiz met zo'n hoog hitgehalte de te kloppen ploeg. Enfin, vooral in zo'n quiz... :app:

Ik vermoed dat ik vorig jaar iets gelijkaardigs zal gepost hebben (of was dit forum er nog niet?) maar ik zeg het dan graag nog eens... :wink:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

(1981)

KIM WILDE / KIDS IN AMERICA
CLASH / MAGNIFICENT SEVEN
ROGER DALTREY / WIHOUT YOUR LOVE
HUMAN LEAGUE / OPEN YOUR HEART
BB & Q BAND / ON THE BEAT
SQUEEZE / TEMPTED
WILL TURA / HOPELOOS
KRAFTWERK / COMPUTER LOVE
BAUHAUS / THE PASSION OF LOVERS
BILL WYMAN / SI SI JE SUIS UN ROCKSTAR
STRAY CATS / STRAY CAT STRUT
INMATES / DIRTY WATER
RICK JAMES / SUPERFREAK
JUICE NEWTON / QUEEN OF HEARTS
SISTER SLEDGE / HE'S JUST A RUNAWAY
GAP BANG / YOU DROPPED A BOMB ON ME
VAPORS / JIMMIE JONES
LAURIE ANDERSON / O SUPERMAN
FUN BOY THREE / LUNATICS HAVE TAKEN OVER
B.B. BAND / STILLE WILLIE

Gemiddelde scores:

Uitvoerder: 20
Titel: 21

Beste score (38/40): Polkaheer & Co – Ze misten enkel Vapors met “Jimmie Jones”; dit was trouwens een kwismaster solo.

Al de ander fragmenten werden 5 keer of meer juist beantwoord.
Moeilijkst waren:
Inmates (5/29)
Vapors (0/29)
Jimmie Jones (0/29)
BB Band (5/29)
Stille Willie (9/29)
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

(1982)

STRANGLERS / GOLDEN BROWN
TOTO / AFRICA
IVAN HEYLEN / JEF
KID CREOLE & THE COCONUTS / STOOL PIGEON
FAD GADGET / LIFE ON THE LINE
LINDA DE SUZA / UNE FILLE DE TOUS LES PAYS
GARY PORTNOY / WHERE EVERYBODY KNOWS YOUR NAME
ROD STEWART / HOW LONG
SHAKATAK / EASIER SAID THAN DONE
ROBERT WYATT / SHIPBUILDING
YAZOO / DON'T GO
AFTER THE FIRE / DER KOMISSAR
WAITRESSES / I KNOW WHAT BOYS LIKE
CHAS & DAVE / AIN'T NO PLEASING YOU
GO GO'S / VACATION
DARYL HALL & JOHN OATES / I CAN'T GO FOR THAT
PATRICE RUSHEN / FORGET ME NOTS
HAIRCUT 100 / LOVE PLUS ONE
ALAN PARSONS PROJECT / EYE IN THE SKY
DOBLE R / ZULLEN WE MAAR WEER

Gemiddelde scores:

Uitvoerder: 19
Titel: 21

Beste score (39/40): Kas & Co – Ze misten enkel “Une Fille Des Tous Les Pays”, maar kwamen met ‘Un Enfant Des Tous Les Pays’ wel zeer dicht in de buurt.

Moeilijkst waren:
Gary Portnoy (1/29) – solo voor Kas & Co
Robert Wyatt (9/29) (velen schreven hier Elvis Costello, die het nummer wel schreef)
After The Fire (7/29) (velen gingen voor de hitversie van Falco)
Doble R (3/29) – enkel herkend door Polkaheer, Kas & Co en Lords Of The Ring (maar liefst 19 ploegen dachten dat het Trafassi was; het nummer lijkt dan ook zeer sterk op ‘Wasmasjien’)
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Silent Dolphin schreef:(1981)

SISTER SLEDGE / HE'S JUST A RUNAWAY
:oops: Ik maar zagen tegen de organisatie dat dat gewoon "Runaway" heet, om dan thuis te moeten vaststellen dat ik het bij het foute eind had... En zeggen dat dat één van mijn favoriete songs van de 80's is... :oops:

Voor de rest: heel leuke quiz, waar ik altijd met plezier naar terugkom. Wel spijtig dat ik "Stille Willie" niet herkende...
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

yossarian schreef:
Silent Dolphin schreef:(1981)

SISTER SLEDGE / HE'S JUST A RUNAWAY
:oops: Ik maar zagen tegen de organisatie dat dat gewoon "Runaway" heet, om dan thuis te moeten vaststellen dat ik het bij het foute eind had... En zeggen dat dat één van mijn favoriete songs van de 80's is... :oops:
En ik dat punt uiteindelijk aan een derde van het deelnemersveld cadeau gedaan; ik dacht: Als Ludwig het zegt en één derde van de ploegen denken het ook, dan zal het in één of andere oplage wel zo uitgekomen zijn zeker.. :roll:
Plaats reactie