1ste Re-Mix Muziekquiz - Wolfsdonk za 12/10/2013

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One Bad Reason
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: za 06 apr 2013, 11:55

1ste Re-Mix Muziekquiz - Wolfsdonk za 12/10/2013

Bericht door One Bad Reason »

Eersteling in Wolfsdonk waar ik normaliter ging deelnemen met "The Four Reasons".
Helaas heeft een trip naar Ethiopië roet in het eten (sorry voor de woordkeuze :oops: ) gegooid.
Maar de mannen van Tequila Overdrive waren zo vriendelijk mij bij hen te ontvangen.

Wat hebben ze in Wolfsdonk voor positiefs geserveerd?

1. Zeer uitdagende en pittige muziekquiz
2. Mooie theorierondes en schitterende afdrukkwaliteit van de fotorondes :o
3. Leuke thema-rondes
4. Aangename & rustige presentatie
5. Antwoorden en scores geprojecteerd op scherm
6. Sympathieke bediening
7. Mooi op tijd gestopt: proclamatie en prijzentafel om 23:20u :handgestures-thumbupright:

Top 3:

1. Fab 4
2. Tequila Overdrive
3. Pretty Paracetamol Collectief tegen Arbeid

De presentator heeft zelf verzocht om feedback te geven en eventuele tips te sturen.
Wel ... hier gaan we dan:

1. Maak de fragmenten aub langer
(denk dat geen enkel fragment de 30 sec. heeft gehaald?)
2. De intro ronde was een nachtmerrie, want er werd geknipt in de intro's ook nog :roll:
(denk dat hier geen enkele intro langer dan 10 sec. duurde?)
3. De tijd tussen de fragmenten zelf kan dan weer korter gemaakt worden
(we grapten aan tafel dat de pauze tussen de fragmenten langer duurde dan de nummers zelf) ;)
4. Speel de fragmenten vanaf het begin ipv willekeurig ergens in het nummer zelf te starten
(zo'n "willekeurige" aparte ronde kan dan wel ingelast worden, want het zorgde zeker voor diep(er) graafwerk!)

Al bij al vond ik dit een zeer goede eersteling ... BRAVO! :clap:

Zeer uitdagend voor de circuit ploegen, maar vrees dan weer te moeilijk voor de toch wel vele gelegenheidsploegen.
Het is uiteraard aan de organisatie om te kiezen welk pad ze gaan bewandelen.
Ik houd de kalender anno 2014 alvast goed in de gaten.
Laatst gewijzigd door One Bad Reason op zo 13 okt 2013, 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Popquiz "RELOADED" - za 12/03/2016
Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Re: 1ste Re-Mix Muziekquiz - Wolfsdonk za 12/10/2013

Bericht door John Winston Lennon »

Was Pretty P. niet vierde en een lokale ploeg derde?


Heb very last minute nog eens kunnen meespelen met mijn oude ploeg waar Rik inmiddels nog de enige echte Fabber is. Wat niet wil zeggen dat de anderen ondertussen ook veteranen zijn ;)

Al het positieve van de vorige bespreker klopt helemaal. De kantine van Wolfsdonk Sport heeft de ruimte om volgend jaar nog wat meer ploegen te kunnen verwelkomen. Hitkwissers komen hier zeker aan hun trekken!

Twee punten: behalve voor de introronde moeten de fragmenten absoluut langer (30 seconden) en stuur jullie prijzentafel richting muziek. CD's, boeken, vinyl (waarom niet?). Een Ikea klok is leuk maar een Erik Van Eygen ceedeetje nog leuker :music-listening: :roll:

Proficiat aan de sobere maar zeker enthousiaste presentator en aan iedereen van de medewerkers!
Dakota via Liverpool
Eusebio
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 18:07

Re: 1ste Re-Mix Muziekquiz - Wolfsdonk za 12/10/2013

Bericht door Eusebio »

Onze lokale ploeg was inderdaad 3e voor Pretty Paracetamol.

Bij ons dezelfde opmerkingen. Fragmenten mochten langer (waarom niet laten doorspelen tot titel gepasseerd is), en beter beginnen bij start van het liedje. Waarschijnlijk vermijd je zo het grote aantal gebuisden van dit jaar. Er is duidelijk veel werk in gestoken, maar het was al bij al iets te moeilijk voor ons.
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: 1ste Re-Mix Muziekquiz - Wolfsdonk za 12/10/2013

Bericht door Magic »

Eerst en vooral ... Wij waren idd 4de en niet 3de.
Lokale ploeg ... is wel een ploeg die nogal eens de muziekquizzen in de buurt daar wint hoor :) . Enfin, dat dacht ik toch hé.
Collectief tegen arbeid, was dat niet de winnaar van die quiz in die school in Haacht?
Ik merk dit op omdat er in die buurt heel weinig quizzen zijn en er daar toch een sterk potentieel zit. Misschien kunnen de plaatselijke muziekquizzers daar wat verenigingen motiveren om het eens met een muziekquiz te proberen. Hoe meer keuze hoe plezanter hé :D

Verder volledig akkoord met wat hier eerder over de quiz geschreven werd.
Ik zou er nog aan willen toevoegen, dat ik het leuk zou vinden om iets vaker een tussenstand te krijgen.
Het is altijd leuk om te weten wat al dan niet fout aangerekend werd.

Bon, voor Pretty Paracetamol mag deze quiz zeker terug op de kalender en dan zien jullie ons zeker terug!
Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Re: 1ste Re-Mix Muziekquiz - Wolfsdonk za 12/10/2013

Bericht door John Winston Lennon »

:oops:

Sorry voor het etiket "lokale ploeg" maar kon niet meer op de naam komen. 'T klonk als Collectieve Arbeidsovereenkomst ;)
Dakota via Liverpool
andy
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 20 mar 2013, 22:29

Re: 1ste Re-Mix Muziekquiz - Wolfsdonk za 12/10/2013

Bericht door andy »

Alvast bedankt voor de positieve commentaar en al de positieve opmerkingen.

Het was onze eerste muziek quiz die we organiseren na 6 tal gewone algemene quizzen.
Ik denk dat het organisatorisch wel allemaal best oke was. Maar je moet niet veel gaan analyseren om op te merken dat de quiz voor veel ploegen echt te moeilijk was. Achteraf bekeken zaten er veel te weinig weggevers tussen die het voor gelegenheidsploegen aangenaam maakt.

we kunnen dus best wel zeggen dat we gefaald zijn in het opstellen van de ronde's. Maar we kunnen hier zeker van leren door bev de fragmenten langer maken want die waren nu allemaal rond de 30 sec, soms eens de tittel cadeau doen en er meer makkelijkere nummers tussen steken. Maar het zeker ook nog interessant te houden voor de betere ploegen.
andy
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 20 mar 2013, 22:29

Re: 1ste Re-Mix Muziekquiz - Wolfsdonk za 12/10/2013

Bericht door andy »

Maar wij waren zelf ook aanwezig in Heis-op-den-berg (4de plaats Furius Bavo) en Laakdal (12de plaats onv) We dachten een quiz te maken die naar ons gevoel zeker niet moeilijker was dan die van Laakdal maar dit is blijkbaar anders uitgedraaid.
Eusebio
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 18:07

Re: 1ste Re-Mix Muziekquiz - Wolfsdonk za 12/10/2013

Bericht door Eusebio »

John Winston Lennon schreef::oops:

Sorry voor het etiket "lokale ploeg" maar kon niet meer op de naam komen. 'T klonk als Collectieve Arbeidsovereenkomst ;)
Geen probleem hoor. :D
Wij spelen de laatste 2 jaar 3 muziekkwissen per jaar in onze regio, dus wij beschouwen onszelf nog steeds als gelegenheidsploeg als het op muziekkwissen aankomt (en we hebben inderdaad vorig jaar de kwis in Haacht gewonnen, waar we dit jaar de Buddy's moesten laten voorgaan).
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 1ste Re-Mix Muziekquiz - Wolfsdonk za 12/10/2013

Bericht door Jorgen VG »

andy schreef:we kunnen dus best wel zeggen dat we gefaald zijn in het opstellen van de ronde's. Maar we kunnen hier zeker van leren door bev de fragmenten langer maken want die waren nu allemaal rond de 30 sec, soms eens de tittel cadeau doen en er meer makkelijkere nummers tussen steken. Maar het zeker ook nog interessant te houden voor de betere ploegen.
Andy,

Je bent absoluut veel te hard voor jezelf en je team. Zeggen dat je gefaald hebt is veel te sterk. Jullie hebben ons absoluut een entertainende en gevarieerde quizavond bezorgd.
Akkoord dat de moeilijkheidsgraad foutief werd ingeschat, maar dat is een fout die al heel veel organisaties gemaakt hebben. Geen kalf verdronken... Uit je post maak ik op dat jullie dit zeker meenemen naar volgend jaar. Zoals je zelf aanhaalt kan je al heel wat uithalen met langere fragmenten en het laten horen van een titel. :handgestures-thumbupright:

Ik sluit me zeker aan bij de positieve zaken die reeds werden aangehaald: (verrassend) leuke muziekmix, zeer geschikte lokatie, uiterst vriendelijke en adequate bediening en een toch al zeer goede organisatie (projectie, klachtenbehandeling, presentatie, ...)

Mits die kleine aanpassingen wordt dit zeker een klassieker. Ons mag je alvast terugverwachten volgend jaar. (en aan de meelezende circuitploegen zou ik zeggen... zeker overwegen om deze in jullie agenda op te nemen).

Misschien lukt het nog om een kleine analyse te maken, Andy (of Tineke) ? Altijd leuk om te lezen...
Plaats reactie