Kas & Co Popquiz XVII 1980-2007 04/04/08

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Elke schreef:Jamaar, niet bij dat nummer van U2 hè! Mijn zus maar haar hoofd breken, het schaap.
Ik kan het ook niet helpen dat de titel in het gehele nummer niet voorkomt.... :wink:


En volgend jaar in de 80's gegarandeerd Modern Talking, Maywood, Righeira en Elton John (zeker en vast Nikita) naast No Shuffle, Love Like Blood, Temple Of Love en Victoria :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

trouwens, op één of andere manier hebben we onze plaats mede te danken aan het feit dat wij dik een uur moeten afleggen van Kortrijk naar Willebroek.
Ik had namelijk ter voorbereiding oa wat Bel 90-verzamelaars meegenomen voor onderweg en toen passeerde een nummer, ik ken het niet, Roob reageerde ook niet maar Goote zei van 'laat eens efkes spelen, ik ken dat gelijk'... na een minuut ... 'neen toch niet, wat was het?' ... ik : 'Circle in the square' van Lowpass' ... 'ken ik niet, next !'
Toen het een paar uur later op de quiz passeerde, hadden we het zelfs nog bijna mis ook :P
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef: Dus eigenlijk moet Luc volgend jaar gemiddeld moeilijke 80s-rondes maken om ons eventueel op een grotere achterstand te zetten :twisted:
Dat bedoel ik, Tony. Als de 80's iets makkelijker zijn (en zeker niet met toevoeging van Love like blood of Modern Talking, maar wel zoals de vorige edities - akkoord, ik speelde ze niet mee maar ik baseer me op de op het forum geposte antwoorden) dan denk ik dat jullie niet veel hoger zullen scoren, terwijl bvb. yossarian wel degelijk een 3 à 4 tal punten meer zal scoren per ronde.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
Tonyvdb schreef: Dus eigenlijk moet Luc volgend jaar gemiddeld moeilijke 80s-rondes maken om ons eventueel op een grotere achterstand te zetten :twisted:
Dat bedoel ik, Tony. Als de 80's iets makkelijker zijn (en zeker niet met toevoeging van Love like blood of Modern Talking, maar wel zoals de vorige edities - akkoord, ik speelde ze niet mee maar ik baseer me op de op het forum geposte antwoorden) dan denk ik dat jullie niet veel hoger zullen scoren, terwijl bvb. yossarian wel degelijk een 3 à 4 tal punten meer zal scoren per ronde.
zou kunnen, maar zou ook kunnen van niet :twisted:
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Tonyvdb schreef:
rino schreef:
Tonyvdb schreef: Dus eigenlijk moet Luc volgend jaar gemiddeld moeilijke 80s-rondes maken om ons eventueel op een grotere achterstand te zetten :twisted:
Dat bedoel ik, Tony. Als de 80's iets makkelijker zijn (en zeker niet met toevoeging van Love like blood of Modern Talking, maar wel zoals de vorige edities - akkoord, ik speelde ze niet mee maar ik baseer me op de op het forum geposte antwoorden) dan denk ik dat jullie niet veel hoger zullen scoren, terwijl bvb. yossarian wel degelijk een 3 à 4 tal punten meer zal scoren per ronde.
zou kunnen, maar zou ook kunnen van niet :twisted:
Ja, dat was wel even schrikken: waar we vorige jaren constant 20 à 22 punten op 24 scoorden in de 80's rondes, was dat nu maar 18 op de eerste en 15 op de tweede ronde! Dacht met die 18 niet meer in de top 10 te staan, maar we stonden verrassend tweede, met een rits andere ploegen. Net doordat we zo "weinig" scoorden, wisten we tijdens de pauze al dat JPJ&SG moeilijk te stoppen zouden zijn. Maar de zege is hun volledig gegund: nadat ze al een resem kermiskoersen en E3-prijzen hebben gewonnen, hebben ze nu eindelijk hun Ronde van Vlaanderen beet!

Zelf héél tevreden met de derde plaats, met dank aan Seppuku en Rino, die vanaf 2000 alles konden oplossen terwijl ik wat rondkoekeloerde. 8)
quizman
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 17:32

eenheidsworst

Bericht door quizman »

Moest volgens de "kenners" één van de betere kwissen van het seizoen worden. Dus ik mee....jaren 80 geen enkel fragment gehoord van de toen "garage-rock revival" geen punk, geen metal, geen singer-songwriters (ja die waren in de 80 ties ook nog actief !!!geen theorie alleen veel wave (synthesizer-groepjes)en zachte gitaarrock...Studio Brussel getint;;; inderdaad...maar dan juist de fragmentjes waar ik destijds voor zapte naar een andere zender....jaren 90 idem blijkbaar is deze kwis samengesteld door één persoon ??? Ik heb me kostelijk verveeld !! volgend jaar blijf ik thuis !!!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: eenheidsworst

Bericht door Tonyvdb »

quizman schreef:Moest volgens de "kenners" één van de betere kwissen van het seizoen worden. Dus ik mee....jaren 80 geen enkel fragment gehoord van de toen "garage-rock revival" geen punk, geen metal, geen singer-songwriters (ja die waren in de 80 ties ook nog actief !!!geen theorie alleen veel wave (synthesizer-groepjes)en zachte gitaarrock...Studio Brussel getint;;; inderdaad...
dat is net het kenmerk van deze quiz, dat is al zeventien jaar zo en er is een publiek voor ...
Trouwens, elke quiz zijn eigen smoelwerk 8)
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Re: eenheidsworst

Bericht door yossarian »

quizman schreef:Moest volgens de "kenners" één van de betere kwissen van het seizoen worden. Dus ik mee....jaren 80 geen enkel fragment gehoord van de toen "garage-rock revival" geen punk, geen metal, geen singer-songwriters (ja die waren in de 80 ties ook nog actief !!!geen theorie alleen veel wave (synthesizer-groepjes)en zachte gitaarrock...Studio Brussel getint;;; inderdaad...maar dan juist de fragmentjes waar ik destijds voor zapte naar een andere zender....jaren 90 idem blijkbaar is deze kwis samengesteld door één persoon ??? Ik heb me kostelijk verveeld !! volgend jaar blijf ik thuis !!!
Laat een team van 10 muziekkenners een quiz maken waar met een weegschaaltje elk genre en subgenre exact gelijk wordt afgewogen, en je krijgt ook eenheidsworst van dertien in een dozijn.

Blijkbaar kunnen mensen niet verdragen dat een organisator de quiz naar eigen inzichten samenstelt. Luc Vereecken doet al 17 jaar zijn eigen ding. Net daardoor dat hij het al 17 jaar volhoudt, denk ik.
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Re: eenheidsworst

Bericht door yossarian »

grmmblll.... soms worden mijn berichten blijkbaar twee keer gepost...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: eenheidsworst

Bericht door SepPuKu »

Tja... de eerste vaststellingen van quizman kloppen op zich wel (de voorliefde van Luc voor synthpop, -wave, enz. is geen geheim) maar anderzijds beweert Luc m.i. niet dat hij een evenwichtige quiz samenstelt wat invulling qua genres betreft. Dus de vaststellingen uiten als kritiek vind ook ik onterecht, quizman.

"Eén van de betere kwissen" wil niet zeggen dat iedereen hem graag zou spelen hee :roll: Eerder zoiets als "de deelnemers krijgen wat ze mogen verwachten en waarvoor ze jaarlijks terugkomen" :dance:
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Ik kan Quizman wel begrijpen. Wij (Koerier) zetten onze slechtste prestatie ooit op een quiz neer (19de) en ik vrees dat ik volgend jaar alleen zal kunnen komen.

Wie niet een beetje op de hoogte is van het alternatievere uit de 80s, 90s en 00s kan niet veel komen doen op deze quiz, vind ik.

Ik speel deze quiz jaarlijks zeer graag, leer er veel bij en kijk er steeds naar uit, maar begrijp goed dat enkele spelers gefrustreerd (ook in onze ploeg) deelnamen.

Die frustratie zou misschien een beetje weggewerkt kunnen worden als de reeksen anders opgesteld waren: dezelfde fragmenten, maar per reeks zoveel 80's zoveel 90's en zoveel 00s, al geeft Luc's indeling wel zeer goed weer in welk decennium een ploeg minder en beter scoort dan de concurrentie. De jongste van onze ploeg - 16 - had nu even goed tegen 22.30 uur kunnen komen om zijn inbreng te leveren).

De organisatie was zoals steeds vlekkenloos (op de vreemde - gedownloadde? - versie van Glasvegas na).

En natuurlijk een dikke proficiat voor Jan, Piet, Joris en Sam Gooris voor hun puike overwinning!!
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: eenheidsworst

Bericht door straight banana »

[quote="quizman"]Moest volgens de "kenners" één van de betere kwissen van het seizoen worden. Dus ik mee....jaren 80 geen enkel fragment gehoord van de toen "garage-rock revival" geen punk, geen metal, geen singer-songwriters (ja die waren in de 80 ties ook nog actief !!!geen theorie alleen veel wave (synthesizer-groepjes)en zachte gitaarrock...

quote]

Indien het je zou interesseren: in de Rechte Bananenquiz op 26/4 zit wel punk, harde gitaren, singer-songwriers, allerlei alternatief spul...

Wel onder veel anderen (ook allerlei hitjes, soul, disco, gospel, jazz, dance, folk, indie, progrock...), de quiz wordt samengesteld door 4 mensen.

Beetje reclame maken mag toch hé? :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

en wederom metaal ook :roll: , Straight Banana ... :P
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Tonyvdb schreef:en wederom metaal ook :roll: , Straight Banana ... :P
maar nu weten we het toch ver op voorhand e :) nog 19 dagen om dit genre (dat ik in mijn nog jongere jaren veel meer beluisterde) opnieuw wat beter te leren kennen..
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Bij deze wil ik trouwens Luc bedanken voor het volgende: op elke tafel lagen bij aanvang een stapeltje cd-singles en singles. Uit nieuwsgierigheid een single van Clinic meegenomen. Zaterdag eens opgezet, en WAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUW!!! prachtige muziek! Drie songs, waaronder een vuige instrumental zoals ze die in de 70's in de USA wel eens plachten te maken! Een ware ontdekking voor mij!
Plaats reactie