2de muziekquiz Dead Parrots, 22/03 Merksplas.

Plaats reactie
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

2de muziekquiz Dead Parrots, 22/03 Merksplas.

Bericht door JVdP »

Het was de tweede (toch wel moeilijke...) quiz die deze mannen in mekaar staken en dat deden ze met verve. Proficiat! Aanvankelijk hadden we een beetje schrik omdat men de klemtoon op de laatste twee decennia ging leggen (zoals aangekondigd). Gelukkig hebben de organisatoren lak aan de muziekquizgeplogenheden en mochten we lekker gezellig met z'n zessen rond een tafel kruipen. Dat gaf ons de mogelijkheid om twee jonkies mee te nemen zodat we een mooi uitgebalanceerd ploegje hadden. Jef en Jan 'Dorstige Laaf' bedankt! Ik denk dat ze al meteen de smaak te pakken hebben en dat kan wel eens de nodige toekomstperspectieven bieden. De quiz zelf was er een zoals we hem graag hebben: een afwisseling van theorie en fragmenten. Als ik me goed kan herinneren was het ongeveer zo: 2 tafelrondes met anagrammen, logo's, verbanden en artiestennamen, 2 x 15 albumhoezen in collagevorm, een afzonderlijke fotoronde met 50 foto's, twee theorie rondes op 15 punten, een introronde, een megamix ronde (50 fragmenten lekker aan en door mekaar gemixt), een ronde 'orriginals' en een ronde 'midi en reverb'. De klemtoon lag zoals gezegd op de jaren 90 en 2000, maar toch waren er voldoende vragen en fragmenten van voor deze periode om van een min of meer evenwichtige quiz te kunnen spreken. Eén klein flatertje bij de orriginals; Ik dans wel met mezelf is origineel van Generation X en niet vanBilly Idol. Geen idee of ze onze opmerking hieromtrent serieus genomen hebben maar we zouden het tof gevonden hebben mochten ze ons hierover iets laten weten hebben.
De organisatie was vlekkeloos met vlotte, uiterst charmante bediening, een goed presentatersduo, regelmatige geprojecteerde tussenstanden en een goede prijzentafel. Wij wonnen dankzij een zeer sterke eindsprint. Dat en de kwaliteit van het gebodene maakt dat wij er op de volgende editie zeker terug bij zullen zijn. Nogmaals; Proficiat!

PS: uitslag zal wel volgen denk ik....
Gebruikersavatar
eyeball
Groupie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 31 dec 2007, 11:56
Locatie: Merksplas

Bericht door eyeball »

Beste JvdP,
Allereerst een proficiat met je overwinning. Knap gedaan. Je eindspurt, zoals je zei, was zeker nodig. Want de eerste drie ploegen lagen erg dicht bij elkaar. Binnenkort zeker de uitslag van de quiz.

Bedankt voor je lovende woorden. Het is ondertussen onze derde muziekquiz, waarvan ik graag onthoud dat je onze bediening charmant vond, de vragen voldoende afwisselend en de prijzentafel naar behoren.

Generation X is inderdaad goedgekeurd. Die opmerking hadden we tijdens de quiz ook gekregen, maar daarvoor was al een punt gegeven. Niet getreurd, dus.

Uiteraard zien we je graag terug bij de volgende editie. Ergens rond Pasen 2009. Hopelijk dan nét wat meer volk van dit forum. We houden je op de hoogte...
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

de fab 4 was er graag bijgeweest in Merksplas (dicht bij huis )
maar we zaten op de quiz te Wiekevorst
volgend jaar indien niet op dezelfde datum zullen we er zijn

proficiat aan jvdp en zijn team met de overwinning
Gebruikersavatar
eyeball
Groupie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 31 dec 2007, 11:56
Locatie: Merksplas

Bericht door eyeball »

De datum was inderdaad wat minder. We hadden weinig keuze door een drukke agenda van het gemeenschapscentrum. We probeerden nog naar een andere locatie uit te wijken, maar ook dat bleek geen optie.

We zullen voor de volgende editie sneller een datum prikken en de zaal vastleggen. Gewoonlijk houden we de quiz de laatste zaterdag van de paasvakantie. Het ontgaat me nu welke datum dit is, maar ik laat je hierover nog wel een seintje. Uiteraard zeer welgekomen aan de Fab4!
Gebruikersavatar
eyeball
Groupie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 31 dec 2007, 11:56
Locatie: Merksplas

Bericht door eyeball »

Ziehier eindelijk de volledige einduitslag van de muziekquiz in Merksplas:

Totaal aantal punten = 240

1. De Vrienden Van De Jury | 188 | 78%
2. The Massachusetts | 179 | 75%
3. Babylon Allstars | 175 | 73%
4. Sheep Thrills | 162 | 68%
5. 2511920 | 158 | 66%
5. Zircon Encrusted Tweezers | 158 | 66%
7. Grensgevallen | 157 | 65%
8. De Chinese Vrijwilliger | 155 | 65%
9. Rockers Uit Beers | 153 | 64%
10. Cercle Brugge | 148 | 61%
11. Bifidus Regularis | 147 | 61%
12. Musicbox | 145 | 60%
13. DizzyFrizzyLizzy Inc. | 142 | 59%
14. The Mercy Beatniks | 140 | 58%
15. Bach Is Dead | 137 | 57%
16. Penis | 124 | 51%
17. Vind Ik Ooks | 120 | 50%
17. Dead Parrot Killers | 120 | 50%
19. De Werkveter | 118 | 49%
20. Team Kaëll | 116 | 48%
21. Chiro | 109 | 45%
22. XL | 103 | 43%
23. De Dinosauriërs | 99 | 41%
24. De Sekte v/d Paarse Pyramide | 93,5 | 39%
25. Zever, Gezever | 77 | 32%
26. Zigzag | 76,5 | 32%
27. Audio #1 | 72 | 30%
Plaats reactie