Cactus Muziekquiz - Brugge - 24-5-2013

Plaats reactie
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Cactus Muziekquiz - Brugge - 24-5-2013

Bericht door Keiem »

Het erg sfeervolle Cactus muziekcentrum in de Magdalenazaal was gisteren gastheer voor hun eerste muziekquiz. Een stuk of 16 (?) ploegen tekenden present hiervoor. Daaronder toch aardig wat circuitploegen: Vlassenbroek, Bruce Horny, 4 Sleepless Horsemen, A tribe Called Wuk Est... Ze hadden er duidelijk vertrouwen in dat het een goede kwis en organisatie zou worden. Ik denk dat ze dan ook niet ontgoocheld werden. De kwis had de typische startersfoutjes (soms fragmenten wat vlug op elkaar, laatste fragment 00u30 !), maar er was gelukkig meer goeds dan slechts over te vertellen. Het was duidelijk met veel liefde voor muziek gemaakt en deed me erg denken aan die andere kwis uit het "clubcircuit", die van 4AD onlangs. Al zaten er hier in Brugge meer oldies in en was het net iets minder 'underground'. Ook aandacht voor oude bluesnegers of jazzlegendes. En de speaker van dienst was aangenaam om naar te luisteren.

We kregen drie blokken van telkens 3 lange rondes waarvan één tafelronde. Het overlopen van deze tafelronde duurde lang en zorgde voor onnodig rekken van de kwis. Na de eerste pauze stonden we aan de leiding dankzij enkele rondes die ons goed lagen (intro's, songteksten), op luttele puntjes van de sterke Would-be Sam Gooris coalitie. De rondes daarop bevatten aanzienlijk wat theorie en dat ligt ons traditioneel iets minder. Die theorie omvatte alles wat je maar kan opsommen: veel hoezen, clipregisseurs, films, pseudoniemen, 'familie van', 'hoe heette de band in de beginjaren' etc... Voor ons onbekende dingen als Golliwogs, Beefeaters, Sylvester Stewart, William Bevan... :think: Tony wees me erop dat veel van deze dingen al op meerdere kwissen voorkwamen en daardoor in de basis moesten zitten van elke veelkwisser, maar dan moeten wij toch nog wat langer kwissen vrees ik... Hoedanook, hierdoor moesten we de rol lossen en kwam ook A Tribe Called Wuk Est sterk opzetten. Uiteindelijk toch nog tweedes op een deftige afstand van Tony en co. De prijzentafel waren telkens sets van 4 waaronder heel wat tickets van -hoe kan het ook anders- het Cactus muziekcentrum. Ze gaven ook nog het bericht mee dat het een jaarlijks evenement zal worden. Wij komen alvast terug!
Hopelijk komt hier nog de volledige eindstand terecht.

De top 3:
01. Would-Be Sam Goorissen :clap:
02. Paris Hilton Look-a-Likes
03. A Tribe Called Wuk Est
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Cactus Muziekquiz - Brugge - 24-5-2013

Bericht door Keiem »

zonet doorgekregen:

Op 380 punten:

1 De Would-Be Sam Goorissen 327
2 Paris Hilton Look-a-Likes 314
3 A Tribe Called Wuk Est 308
4 Vlassenbroek2000 297
5 The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse 291
6 Bruce Horny & The Rest 289
7 BC Monkeyshuttle 269
8 The Shakespeares 252
9 The Jehovah Killers 248
10 Standing Outside A Broken Quiz Kotje (SOABQK) 235
11 Vrienden Van De Jury 217
12 Sam & The Chocotofs 212
13 Wildhoney 209
14 't Muziekzootje 201
15 SV-U8 193
16 2 Serviezen 150
17 Twee Duvels, een plat water en een pintje 124
18 Alex 0
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Cactus Muziekquiz - Brugge - 24-5-2013

Bericht door rino »

Ik was hier heel graag bijgeweest, maar was helaas verhinderd. :cry: :angry-banghead:
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Re: Cactus Muziekquiz - Brugge - 24-5-2013

Bericht door JVdP »

ik kan me niet herinneren dat ik daar was :think:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Cactus Muziekquiz - Brugge - 24-5-2013

Bericht door Keiem »

JVdP schreef:ik kan me niet herinneren dat ik daar was :think:
Vrienden van de jury is zowat de meest gebruikte kwisnaam vrees ik...
(samen met 'Tafel7')
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Cactus Muziekquiz - Brugge - 24-5-2013

Bericht door Maledictus I »

Keiem schreef:Vrienden van de jury is zowat de meest gebruikte kwisnaam vrees ik...
(samen met 'Tafel7')
En 'Kwistet' of talloze variaties als 'Kwistetnie', 'Kwisteda', ...
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Plaats reactie