2e Gang Of Four Muziekquiz - Eksel - 15-03-2008

Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

2e Gang Of Four Muziekquiz - Eksel - 15-03-2008

Bericht door gkoppen »

Hier alvast een ingekorte eindstand:

1) Kas & The Sultans - 325
2) Fanfare Heilige Familie - 323
3) Fab4 - 306
4) Willy Junior En De Knelpuntklup - 287
5) Jartazi - 285
6) De Rechte Bananen

Nog 1u30 in de auto en dan naar Afrekeningsfuif in Hamme.
Antwoorden komen op de website van Gang Of Four dus daar ga ik me vannacht niet meer mee bezig houden. Eens goe fuifen vannacht. Dus kritiek op de laatste ronde zal voor later zijn ;p
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Toch al iets meer over die laatste ronde: Na een voortreffelijk quiz werd er afgelosten met een beeld-theorie ronde. Je zou 1 punt kunnen verdiennen met de titel maar 2 punten voor het beantwoorden van de theorievraag. Enkel was er geen beedl te zien en was er amper geluid bij. Dus werd het alles of niks. Geen 1 punt meer te verdienen door de titel, maar dus 2 punten of niks. Jammer eigenlijk dat het misliep want de rest van de quiz prima georganiseerd en het niveau lag hoog en het tempo zeer vlot... Die laatste ronde moet dus herzien worden want hopelijk komt dit niet meer voor... Voor de rest dikke proficiat voor de organisatie van een (laatste ronde buiten beschouwing :)) vlekkeloze quiz !!! :app: :app: :app:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

gkoppen schreef:Toch al iets meer over die laatste ronde: Na een voortreffelijk quiz werd er afgelosten met een beeld-theorie ronde. Je zou 1 punt kunnen verdiennen met de titel maar 2 punten voor het beantwoorden van de theorievraag. Enkel was er geen beedl te zien en was er amper geluid bij. Dus werd het alles of niks. Geen 1 punt meer te verdienen door de titel, maar dus 2 punten of niks. Jammer eigenlijk dat het misliep want de rest van de quiz prima georganiseerd en het niveau lag hoog en het tempo zeer vlot... Die laatste ronde moet dus herzien worden want hopelijk komt dit niet meer voor... Voor de rest dikke proficiat voor de organisatie van een (laatste ronde buiten beschouwing :)) vlekkeloze quiz !!! :app: :app: :app:
Toch opvallend dat multimedia-rondes op een muziekquiz in vele gevallen voor ergernis zorgen. Vrijdag in "den Hoje" was het ook al O Jee...
Terwijl het vertonen van fragmenten nauwelijks een meerwaarde geeft.
Jammer dat een zeer goede quiz op dergelijke manier de mist is ingegaan.
Tot voor de laatste ronde alleszins een 10/10. Proficiat.

De bananen komen zeker terug !
(en iets wakkerder als het enigszins kan. :sleeping:)
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

Big Banana schreef:
gkoppen schreef:Toch al iets meer over die laatste ronde: Na een voortreffelijk quiz werd er afgelosten met een beeld-theorie ronde. Je zou 1 punt kunnen verdiennen met de titel maar 2 punten voor het beantwoorden van de theorievraag. Enkel was er geen beedl te zien en was er amper geluid bij. Dus werd het alles of niks. Geen 1 punt meer te verdienen door de titel, maar dus 2 punten of niks. Jammer eigenlijk dat het misliep want de rest van de quiz prima georganiseerd en het niveau lag hoog en het tempo zeer vlot... Die laatste ronde moet dus herzien worden want hopelijk komt dit niet meer voor... Voor de rest dikke proficiat voor de organisatie van een (laatste ronde buiten beschouwing :)) vlekkeloze quiz !!! :app: :app: :app:
Toch opvallend dat multimedia-rondes op een muziekquiz in vele gevallen voor ergernis zorgen. Vrijdag in "den Hoje" was het ook al O Jee...
Terwijl het vertonen van fragmenten nauwelijks een meerwaarde geeft.
Jammer dat een zeer goede quiz op dergelijke manier de mist is ingegaan.
Tot voor de laatste ronde alleszins een 10/10. Proficiat.

De bananen komen zeker terug !
(en iets wakkerder als het enigszins kan. :sleeping:)
wij van Kas zullen er ook weer bij zijn volgend jaar
afgezien van de laatste reeks (zelden een presentator zo zien sterven) was dit een prima quiz met uitstekende prijzentafel
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Ik vond het best wel jammer voor de presentator.
Enfin er was op voorhand al bekend dat het geluid minder zou zijn maar er was hem beloofd dat de clips voor de rest wel goed zouden spelen. Toen bleek dat het toch niet lukte wou hij nog wel de theorie laten doorgaan om de eenvoudige reden dat Gang Of Four het zelf jammer vindt theorie steeds minder op muziekquizzen aanwezig is... Daarom zat er dus ook een foto en hoezenronde in... Dat is dus inderdaad eigen aan elke quiz, als je er theorie in wil steken doe je dat gewoon natuurlijk. Echt jammer dat het resultaat dan niet is wat je ervan verwacht had (uiteindelijk steek je er toch je tijd en energie in om al die clips te selecteren en er theorievraag voor op te zoeken...)
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

EDIT: zoals ze zaterdagavond bekend was maar dus onder voorbehoud van fouten in de puntentelling...

de (voorlopige) einduitslag....

Kas & The Sultans 325
Fanfare Heilige Familie 323
Fab 4 306
Willy Jr. & De Knelpuntklup 287
Jartazi 285
De Rechte Bananen 279
Tequila Overdrive 269
De Vrienden Van de Jury 254
Merckendis 234
De Kapoentjes 228
Men In Black 220
Blitzkrieg Bop 214
L3 189
Palethe Eén 161
Pure Pleasure Seekers 158
Kwisthetwel 150
Gebakken Lucht 123
Och ja, da was't! 114
The New Fools 111
High fidelity 108
The Suspicious Minds 102
Team VRD 100
Guy & His Dolls 92
The A-ties-team 81
Mystica 78
Laatst gewijzigd door gkoppen op ma 17 mar 2008, 12:51, 3 keer totaal gewijzigd.
patrick
Lead Singer
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 nov 2007, 18:35

Bericht door patrick »

[b]Ik heb intussen al van 3 mensen gehoord dat bovenstaande uitsleg niet correct zou zijn; meer zelfs, door een verkeerde puntentelling zou de overwinning naar de Fanfare gaan.
Kan er iemand, liefst van Gang Of 4, hierover uitsluitsel geven?
En hoe moet het dan verder met de, ik vermoed al uitgereikte, prijzen?[/b]
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

gkoppen schreef:Ik vond het best wel jammer voor de presentator.
Enfin er was op voorhand al bekend dat het geluid minder zou zijn maar er was hem beloofd dat de clips voor de rest wel goed zouden spelen. Toen bleek dat het toch niet lukte wou hij nog wel de theorie laten doorgaan om de eenvoudige reden dat Gang Of Four het zelf jammer vindt theorie steeds minder op muziekquizzen aanwezig is... Daarom zat er dus ook een foto en hoezenronde in... Dat is dus inderdaad eigen aan elke quiz, als je er theorie in wil steken doe je dat gewoon natuurlijk. Echt jammer dat het resultaat dan niet is wat je ervan verwacht had (uiteindelijk steek je er toch je tijd en energie in om al die clips te selecteren en er theorievraag voor op te zoeken...)

Ik ben zelf ook een voorstander van theorie en op de Rechte Bananenquiz mag je je dan ook aan foto's, hoezen en een aantal vragen verwachten.

Dat de techniek hen in de steek liet was dikke pech, maar ik zou toch even willen aanstippen dat met de vragen op zich niks mis was. Prima vragen! :thumb1:
(Hoewel ik bij het beantwoorden er van een paar serieuze steken heb laten vallen :banghead: )

Ook de rest was primadelux: moeilijk, maar het doet mij altijd plezier als de platgetreden paden regelmatig verlaten worden. Wel jammer dat de ploeg geen (korte) analyse van de quiz geeft. Er zaten toch een aantal fragmenten in waarvan je je afvroeg hoeveel ploegen het herkend hadden.

Indien de puntentelling niet zou kloppen is dat natuurlijk wel een blamage, maar ik heb het niet echt opgevolgd en kan er dus niet over oordelen.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

patrick schreef:Ik heb intussen al van 3 mensen gehoord dat bovenstaande uitsleg niet correct zou zijn; meer zelfs, door een verkeerde puntentelling zou de overwinning naar de Fanfare gaan.
Kan er iemand, liefst van Gang Of 4, hierover uitsluitsel geven?
En hoe moet het dan verder met de, ik vermoed al uitgereikte, prijzen?
wij hebben zelf 2 punten te weinig gekregen in de laatste reeks (theorie)

vorig jaar sneuvelden we op 1 punt en hadden we zeker een punt of 3 te weinig gekregen..... dit werd nooit rechtgezet
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

ik begrijp dat allemaal niet, ik lees hier elke week haast berichten van 'punten te weinig' en 'verkeerd gerekend', etc ...

Een beetje jury/organisatie zorgt er toch voor dat, vooral de ploegen in de top van de rangschikking, hun juiste punten hebben.
Dat is toch niet moeilijk.
Ik heb daar in vier jaar Stardustquiz nog nooit één klacht over gehad, elke klacht/opmerking wordt gecheckt en de punten van de laatste reeks (Devil Answer's stokpaardje en terecht) worden apart voorgelezen ...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

wij hebben bewust niet geprotesteerd dit jaar omdat we die 2 punten toch niet nodig hadden om te winnen, maar als de Fanfare er een pak zouden bijkrijgen....

ik heb alvast geen weet van klachten over punten, heb er alleszins niets van gemerkt: punten waren nochtans voor iedereen zichtbaar op groot scherm en ruim op tijd na elke reeks.....

heb ook geen idee wie dat verhaal de wereld heeft ingestuurd: Patrick spreekt over 3 man??? dat moet dan iemand van de jury/organisatie zelf zijn, iemand anders zou dat nooit kunnen of mogen weten
patrick
Lead Singer
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 nov 2007, 18:35

Bericht door patrick »

Blijkt inderdaad door de organisatie op de kwis zelf te zijn bevestigd, maar een aantal ploegen waren al vertrokken.
Er zou een rechtzetting volgen, maar hoe...[/b]
Fanfare Heilige Familie
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Dat zou straffe kost zijn: 2 jaar na elkaar een foutieve uitslag....

Patrick, hebben jullie dan zelf het gevoel dat jullie punten niet klopten?
patrick
Lead Singer
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 nov 2007, 18:35

Bericht door patrick »

Ik was er zelf niet, maar de andere Fanfaristen waren 100% zeker dat hun puntentotaal niet klopte en werden hierin blijkbaar bijgetreden door de organisatoren.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Ondertussen van Gang Of Four verlossende mail gekregen dat onze overwinning wordt bevestigd.
Plaats reactie